Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 13:28 
 
Hardtraxx Newbie

Hey!

Ik ben 18 jaar en zou graag willen beginnen met het mixen van setjes. Mijn voorkeur gaat uit naar hardstyle mixen en house.

Nou weet ik niet of ik er uberhaupt feeling voor heb en wil dus niet meteen te veel geld uitgeven aan dure dj spullen. Vooral niet omdat als ik er dan toch niet wat van bak dat ik dan geen fortuin heb weggegooid aan iets dat me toch niet lukt.

Dus nu is mijn vraag; Wat is een relatief goedkoop en goed product dat ik kan gaan gebruiken. En hebben jullie tips hoe ik het beste kan gaan beginnen?


Gr. Stan
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 14:14 
 
Hardtraxx Veteran

Als je echt from scratch moet beginnen, dan zou ik je aanraden om eerst software te proberen die een dj-setup als het ware simuleren. Ik ben zelf begonnen met Virtual DJ bijvoorbeeld en daardoor heb ik een heel goed beeld gekregen wat er komt kijken bij het aan elkaar mixen van platen. Wanneer je merkt dat je het leuk vindt om verschillende soorten overgangen te maken met verscheidene platen en je wordt er enigszins handig in, dan zul je gear ook geweldig vinden ( immers, met gear heb je meer bewegingsvrijheid om bepaalde acties te doen ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 18:00 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben al redelijk goed met virtual dj pro, heb veel mixen gedaan toen ik 16/17 was voor schoolfeesten hier in de buurt enzo. Maar ik wil nu wat professioneler beginnen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 21:36 
 
Hardtraxx Veteran

Bon :thumbup:

Dan kan je het beste beginnen met een setje van Pioneer ( Je kan wel goedkopere alternatieven nemen maar na verloop van tijd switched vrijwel iedereen toch wel naar Pioneers ). Pioneers kan je gerust 2e-hands halen, itt Reloops en dergelijke. Ik ben zelf begonnen met een setje 2e hands CDJ800's en heb er nog geen moment spijt van gehad. Mocht je dit nog te prijzig vinden, dan kun je uiteraard ook voor een oudere versie gaan.

Mocht je een console prefereren dan houd ik je niet tegen, maar heb er zelf geen ervaring mee.

Qua mixer zou ik als ik jou was gewoon een 2-kanaals nemen, Reloopje of Pioneer ofzo. Monitoren zijn ook wel aardig prijzig, mocht je die nog niet hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 16:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik begon eerst met een controller van Numark volgens mij, toen ben ik al vrij gauw over geswitched naar een Pioneer 350 set ook ik heb hier nooit spijt van gehad! Verder sluit ik me aan bij Firetrap mocht het iets te prijzig zijn dan kan je ook naar iets goedkopers kijken. Ik weet niet of Reloops goedkoper zijn of praat ik dan echt onzin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 12:48 
 
Hardtraxx Veteran

Aanmerkelijk goedkoper ja, maar ik zei juist dat je dat beter niet kan doen. Ik bedoelde goedkopere series als in de 350's ipv 800's ;).

Deze 800s zijn al een behoorlijk goede deal: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Deze 350s krijg je voor dezelfde prijs inclusief mengpaneel: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Voordeel aan deze deal zijn dus het mengpaneel en USB-optie, het kleinere jogwheel is dan weer een nadeeltje dat je daartegenop moet afwegen :thumbup:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 14:59 
 
Hardtraxx Newbie

Alles eerst bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist 2 cdj 800's gekocht voor een leuk prijsje, en je kan niet zien dat ze gebruikt zijn. ben nu nog opzoek naar een leuke 2 kanaals. aanraders zijn altijd welkom

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 15:02 
 
Hardtraxx Elite

Zijn er ook dj controllers van ongeveer 100-150 euro om mee te beginnen? Wil namelijk ook graag beginnen.

EDIT:

Bijvoorbeeld deze: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Ziet er goed uit. En goedkoop om mee te beginnen. Als ik deze zou kopen en ik sluit hem gelijk aan op mijn PC en ik download wat tracks zou ik dan gelijk kunnen beginnen met mixen/setjes maken?

Heb er echt de ballen verstand van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 16:10 
 
Hardtraxx Veteran

stantwente schreef:
Alles eerst bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist 2 cdj 800's gekocht voor een leuk prijsje, en je kan niet zien dat ze gebruikt zijn. ben nu nog opzoek naar een leuke 2 kanaals. aanraders zijn altijd welkom

gr


Pioneer DJM250 is dikke prima ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 17:33 
 
Hardtraxx Newbie

Bedankt! Hij is besteld, Bax. Morgen komt hij binnen en kunnen we beginnen met het uitproberen. Hoop dat ik het beetje snel te pakken krijg en dat er een paar mooie mixjes kunnen volgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 19:17 
 
Hardtraxx Veteran

Ben benieuwd man, succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 19:25 
 
Hardtraxxer

Hard4Us schreef:
Zijn er ook dj controllers van ongeveer 100-150 euro om mee te beginnen? Wil namelijk ook graag beginnen.

EDIT:

Bijvoorbeeld deze: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Ziet er goed uit. En goedkoop om mee te beginnen. Als ik deze zou kopen en ik sluit hem gelijk aan op mijn PC en ik download wat tracks zou ik dan gelijk kunnen beginnen met mixen/setjes maken?

Heb er echt de ballen verstand van.



zou ik eerst nog wel even virtual DJ downloaden. dan kun je zo beginnen!
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner