Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 21:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil me binnenkort toch is wagen met producen, maar als ik die programma's als FL of Cubase open zou ik mijngod niet weten wat ik moet doen. Hoe hebben jullie het geleerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 21:57 
 
Donateur

Veel tutorials op Youtube gezien en dan terwijl ik aan het kijken was mee doen in fl studio zelf. Uiteindelijk na een maand heb je zowat een beetje de basis onder de knie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je misschien wat goede filmpjes? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 22:01 
 
Donateur

Edwinn schreef:
Heb je misschien wat goede filmpjes? :innocent:

Bwa niet echt direct :P Ik heb gewoon op Youtube "Fl studio tutorial (hardstyle) gedrukt en dan op een filmpje klikken, dan als dat gedaan is volgende klikken, enz ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2010 22:40 
 
Artiest

dingen uitproberen leer je t meeste van

en uiteraard zorgen dat je voldoende samples en vst's tot je beschikking heb om mee te werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2010 12:44 
 
Hardtraxx Veteran

met logic ben ik gewoon gaan uitproberen en experimenteren daar leer je t meest van ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 20:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Cubase is niet echt beginners software.
Ik ben tijdje bezig geweest met FL Studio, daarna overgestapt op Cubase,
maar toen ik voor het eerst Cubase opende dacht ik van: ...WTF!? xd

Je kan dan beter starten met FL Studio of Logic en later kan je altijd nog overstappen. ^^

Uitproberen, leer je het meest. Maar zonder tutorials kom je niet snel ver. xd

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 22:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

1 ding, er is geen beginners software... FL Studio werkt anders dan Logic of Cubase, maar dat betekend niet dat FL Studio een DAW is om mee te beginnen. Je kan net zo goed met Cubase of Logic beginnen, of zelfs Ableton. Je moet toch een eigen werkwijze ontwikkelen, en daarbij moet je gewoon een DAW pakken die jij lekker vind. Een hoop gebruikers beginnen met FL Studio omdat dat de meeste dat doen. Van oorsprong was Fruity Loops namelijk een stuk goedkoper dan de pakketten van Steinberg of Apple. Het is ook niet voor niks waarom de meesten van FL Studio overstappen naar Cubase of Logic. Ik zou zeggen probeer gewoon is wat uit, en kijk wat jij het makkelijkst vind.

Overigens wat betreft tutorials, als er FL tutorial bijstaat, betekend niet dat je met Cubase die tut niet meer kan volgen. VST's/AU's doen namelijk onder elke DAW gewoon hetzelfde ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 01:15 
 
Artiest

FL is zeer uitgebreid, VST en gebruiks vriendelijk, dus een goede keuze ermee te beginnen (of ermee te werken!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 08:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pithune schreef:
FL is zeer uitgebreid, VST en gebruiks vriendelijk, dus een goede keuze ermee te beginnen (of ermee te werken!)

True :thumbup:
Die vooroordelen altijd... :x
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner