Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 16:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goedemiddag!

Ik zou mij even kort voorstellen, Ik ben Lars Karel en ben 24 jaar oud en woon in Breda en je raadt t al mijn grootste hobby DJ, veel bezig met muziek.
Beste lezer..
Ik gebruik nu ruim 1 jaar de Hercules Mp3 E2 console om vooral hardstyle mee te draaien en dance. Ik gebruik het programma Virtuel DJ Pro nu 1 jaar en het beviel mij wel goed..
Ik ben nu al een tijdje bezig met het leren van tellen van tracks en het leren om precies goed een nieuwe track in te mixen. Hierbij kan ik de knop (SYNC) veel voor gebruiken wat ideaal is. Ik besteed echt veel aandacht aan muziek
en draai daarom heel vaak in mijn kamer het gaat wel lekker alleen timing van tracks en het tellen het goed uitkomen is heel lastig dit moet ik echt nog veel beter onder de knie zien te krijgen.

Afgelopen weekend ben ik op aan Dj Curcus geweest in een studio daar werd ik even achter een draai tafel gezet waar ik nooit had achter gestaan 2 decks met n mixer van Pioneer heel iets anders wat ik ben gewend natuurlijk de (SYNC) knop zit daar niet op
Wat ik wel heel mooi vond is zowel cd`s als MP3 kon gebruikt worden om te draaien. Ik vond het echt geweldig om daar eens te staan maar het was zoeken en uitvinden naar een speld in een hooiberg zoveel knopjes en alles niet meer kijken op een monitor maar op de console zelf een display wat ik echt hee mooi vind.

Maar sinds ik dit gezien heb wel vaker natuurlijk maar niet heb achtergestaan ben ik gaan zoeken op internet en google om eens meer te weten over Analoog draaien.. Mijn grootste vraag is dus ik ben uitgekeken op mijn Hercules wat niet veel voorstelden, Maar om naar Pioneer of een ander Console + Mixer aan te schaffen mijn budget
zou ik tot een max van 1000 willen geven voor het totaal plaatje.. Ik heb hier en daar rond gekeken op martkplaats maar ik hoop via deze weg wat reacties te kunnen krijgen wat zou ik het beste aan kunnen schaffen en is de beslissing wel goed om van digitaal naar anoloog over te stappen?? Graag zie ik reacties tegemoet wat is ideaal om mee te starten het liefst
draai ik met USB of cd`s dus beide zou voor mij perfect zijn..

Ik Hoop snel op een reactie ik ben hier serieus mee bezig en wil echt graag verder leren draaien het is al jaren een groots hobby van mij.

Super bedankt!!

Groetjes Lars
Mocht je willen mailen kan altijd!
[email protected]
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2013 23:46 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf een setje CDJ800 MK2 voor ik dacht een euro of 600 gekocht via Marktplaats een jaar geleden, en daarbij een DJM250 van Pioneer erbij gekocht voor 180 ongeveer.

Eenzelfde setup zou ik ook voor jou aanraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2013 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je op feesten later wil gaan draaien zijn de cdjs niet echt relevant. Voor het gevoel is het natuurlijk wel fijn om zelf ook cdjs van dezelfde grootte te hebben. Met de 800s kan je dan leuke dingen doen. 850s zijn alleen wel stukken vetter, kan je ook usbs er in steken.

Wat ik wil zeggen is dat je beter kan investeren in een goede mixer. djm 800 ofzo. Als je daarmee goed overweg kan, kan je overal wel lekker draaien ^^

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2013 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Ik heb zelf een setje CDJ800 MK2 voor ik dacht een euro of 600 gekocht via Marktplaats een jaar geleden, en daarbij een DJM250 van Pioneer erbij gekocht voor 180 ongeveer.

Eenzelfde setup zou ik ook voor jou aanraden.


Precies, misschien een DJM-400 voor iets meer effecten. Verder is dat een prima starterssetje. Paar leuke boxen d'r bij en je kunt eigenlijk overal draaien.

Verder snap i kniet wat er zo moeilijk is aan timing. Een 4kwartsmaat is de makkelijkste maat die er is. Gewoon tellen, 1-2-3-4, 1-2-3-4 etc. Verder goed kijken bij ''ouder'' spul of alles het nog goed doet en goed werkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 21:25 
 
Hardtraxx Addict

b-ram schreef:
Als je op feesten later wil gaan draaien zijn de cdjs niet echt relevant. Voor het gevoel is het natuurlijk wel fijn om zelf ook cdjs van dezelfde grootte te hebben. Met de 800s kan je dan leuke dingen doen. 850s zijn alleen wel stukken vetter, kan je ook usbs er in steken.

Wat ik wil zeggen is dat je beter kan investeren in een goede mixer. djm 800 ofzo. Als je daarmee goed overweg kan, kan je overal wel lekker draaien ^^

Succes!


Het is handiger om juist cdj's te hebben met een iets simpelere mixer. Een mixer komt vrijwel overal op hetzelfde neer. Andere cd spelers daarintegen niet.

Overigens tellen is naar mijn mening echt onzin. Je moet gewoon aanvoelen wanneer de track komt. Je nummers die je draait kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is er zo verschillend aan cd spelers dan? Meeste werk wat je tijdens t draaien doet gaat via je mixer. (bij mij iig :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2013 23:22 
 
Hardtraxx Veteran

Pitchbend ( Console ) tegenover jogwheel ( CDJ ) bijvoorbeeld. Mixer is altijd de volumeregelaars en verder zijn de effecten in de basis niet eens relevant, dus bij elke mixer doe je hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2013 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:

Overigens tellen is naar mijn mening echt onzin. Je moet gewoon aanvoelen wanneer de track komt. Je nummers die je draait kennen.


Eens, behalve dat je soms echt wel moet tellen. Er zijn tracks die zo'n vervelende 8 of 4 beat break of extra hebben, waardoor je niet goed kan doormixen als je 't experimenteel aanpakt. Dan moet je toch echt wel even die extra 4 of 8 beats in je hoofd extra meetellen, zodat je weet wanneer je de volgende track er in gooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 17:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Veel, Heel veel livesets, Podcasts en mixen van andere beluisteren.
Begin mee te tellen met de muziek de 1ste beat 1-2-3-4-5-6-7-8 1-2-3-4-5-6-7-8 enz.enz. en dan zal je opmerken dat climaxen intro's veelal bestaan uit blokken van 32 beats (meeste intro's om een nummer in te mixen zijn 2x32 beats, dus 2 blokken)
Het is overigens net wat jij lekker vind werken 1 t/m 4, 1 t/m 8, 1 t/m 16 tellen.
Het draaien draaid allemaal om ervaring (Doen doen doen) telkens weer oefenen.
Ik heb dit gedaan/geleerd door mijn mixen op te nemen en na te luisteren, en dan niet alleen jou mix luisteren maar dan ook podcasts en mixen van anderen beluisteren.
ik zocht podcasts of mixen van artiesten uit en hanteerde de zelfde volgorde en tracks, dan vergeleek ik de mix met die van de artiest.
Het is ook belangrijk dat je je mixboard goed leert (waar zit wat, waar dienen verschillende knoppen, schuiven en lichtjes voor)
hoe werkt de trim (tracks onderling verschillen van volume).
Ik begrijp dat het lastig is in het begin hier gaat veel tijd inzitten dit goed onder de knie te krijgen, laat ik wel 1 ding zeggen er is GEEN standaard kwua in-mixen en je zal dus ook zelf dingen moeten verzinnen/proberen. Er is GEEN boek over hoe je moet mixen want je kan dit nou eenmaal niet leren uit een boek, Zoals ik al zei veel, HEEL veel oefenen.

om te beginnen met mixen te beluisteren: ;)

Succes Groet Re-Shock ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2013 20:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Erg veel bruikbare tips hierboven, dus daar zal ik het niet meer over hebben.
Wat me wel verbaasd is dat je van je controller af wilt. Ik ben zelf begonnen op een pioneer ergo.
Ik zou eerst hierop leren mixen door heel simpel de cue en de start knop, platen gelijk leggen met het jogwheel en de 3 (low, mid, high) gebruiken. Als je dit goed kunt zou ik eventueel nadenken over tabletops of iets dergelijks.
De overstap van de pioneer controller naar de 2000 of 1000 is me trouwens 100% mee gevallen. Laatst op beide gedraaid en ging zonder enige moeite. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2013 04:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je hebt inderdaad al veel goede tips !
Misschien nog een hele simpele tip.. maar bij mij werkte het wel.
Kijk rond of je gear kunt testen of je zou eventueel een setje kunnen huren voor een paar dagen
en daar flink op te spelen zodat je kunt kijken of het je bevalt met cdj's '

Ik woon zelf in Groningen en via via kon ik wat regelen..
En natuurlijk veel en veel oefenen.

Ik ben zelf ook begonnen met Vtdj en ben daarna overgestapt naar de djm 400 met 2 cdj 800 mk2's en krk rokit rp6 g2 monitoren.

Al moet ik wel zeggen voor thuis mis ik wel een usb functie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2013 23:00 
 
Hardtraxx Addict

B-shockz schreef:
Al moet ik wel zeggen voor thuis mis ik wel een usb functie.


dan zou je eens moeten kijken naar een tweedehands time code setje, dan heb je net zo goed een usb functie
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner