Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 15:47 
 
Hardtraxx Veteran

wtr665 schreef:
Pithune schreef:
San Miquel schreef:
Je moet het eigenlijk gewoon horen, een kick is gebaseerd op meerdere lagen.
Je moet laag voor laag bijdraaien / aanpassen totdat je hoort dat het wordt zoals je wilt.

Zet de lagen 1 voor 1 uit en je hoort vaak wel wat er anders moet...

't kan zelfs nog makkelijker:

eq pieken tot maximale hoogte en uitvinden (horen) welke 't warmste geluid geeft, dan zit je goed. daarna uiteraard op eq-db afstellen / afmixen


en dit doe je allemaal met eq2 in fl :huh: ?
ik kan het even niet volgen :(

ja weet niet hoe het heet in fl maar die eq dinges en elke laag die eq ding van fl en dan 1 voor 1 afstellen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

snap er nog steeds geen kut van :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 16:20 
 
Hardtraxx Veteran

alleen 1 ding snap ik nog niet wat moet de verhouding zijn van de DB ten opzichte van de HZ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 17:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
alleen 1 ding snap ik nog niet wat moet de verhouding zijn van de DB ten opzichte van de HZ?



hz is toonhoogte

db is hoe hard

corect me if i am wrong ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 20:34 
 
Artiest

wtr665 schreef:
Pithune schreef:
San Miquel schreef:
Je moet het eigenlijk gewoon horen, een kick is gebaseerd op meerdere lagen.
Je moet laag voor laag bijdraaien / aanpassen totdat je hoort dat het wordt zoals je wilt.

Zet de lagen 1 voor 1 uit en je hoort vaak wel wat er anders moet...

't kan zelfs nog makkelijker:

eq pieken tot maximale hoogte en uitvinden (horen) welke 't warmste geluid geeft, dan zit je goed. daarna uiteraard op eq-db afstellen / afmixen


en dit doe je allemaal met eq2 in fl :huh: ?
ik kan het even niet volgen :(

1x Parametric EQ 2 is voldoende (tenzij je meer frequencies wil afstellen maar dat is vaak niet nodig

veel mensen gebruiken snel 2 of 3 stuks terwijl dat alleen maar een chaos brengt in je frequency tabel, 1 is voldoende
the sidespinnars schreef:
alleen 1 ding snap ik nog niet wat moet de verhouding zijn van de DB ten opzichte van de HZ?

daar komt wat ruimtelijk inzicht bij kijken, voornamelijk in gehoor.
dat kan je trainen door veel te luisteren naar professionele werken, en dat niveau proberen te bereiken. goed luisteren hoe alles in verhouding staat afgesteld. de rest is zoals ik zei, ruimtelijk inzicht (dus wat je zelf goed vind klinken), afhankelijk wat je zelf produceert.

Of het dan ook goed is? - veel oefenen met produceren en gehoor trainen, dan kom je erachter ;)
wtr665 schreef:
the sidespinnars schreef:
alleen 1 ding snap ik nog niet wat moet de verhouding zijn van de DB ten opzichte van de HZ?



hz is toonhoogte

db is hoe hard

corect me if i am wrong ^^

in simpele termen: zo ongeveer

zie 't als een grafiek ... X afstellen op Y ..

maar, bij een equalizer moet je ook niet vergeten rekening te houden met bandwidth (BW), hiermee stel je de breedte in van de frequencies die je pakt (pieken)
hoe smaller, des te dichter je bij een bepaalde freq komt, hoe breder, des te meer frequencies je pakt, wat soms erg rommelig kan klinken (iets waar veel mensen de fout mee in gaan!!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 20:37 
 
Hardtraxx Veteran

ja dat probeer ik ook een werk van bijv.. zatox en dan die verhouding erin krijgen. ik hoor nou al dat jij dit al jaren doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt Pithune het is nu duidelijke :) (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 12:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pithune schreef:
San Miquel schreef:
Je moet het eigenlijk gewoon horen, een kick is gebaseerd op meerdere lagen.
Je moet laag voor laag bijdraaien / aanpassen totdat je hoort dat het wordt zoals je wilt.

Zet de lagen 1 voor 1 uit en je hoort vaak wel wat er anders moet...

't kan zelfs nog makkelijker:

eq pieken tot maximale hoogte en uitvinden (horen) welke 't warmste geluid geeft, dan zit je goed. daarna uiteraard op eq-db afstellen / afmixen


Als ik het goed begrijp gebruik je de eq op dezelfde manier als om storende frequenties te vinden? kga het eens proberen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 12:34 
 
Artiest

The Amethist schreef:
Pithune schreef:
San Miquel schreef:
Je moet het eigenlijk gewoon horen, een kick is gebaseerd op meerdere lagen.
Je moet laag voor laag bijdraaien / aanpassen totdat je hoort dat het wordt zoals je wilt.

Zet de lagen 1 voor 1 uit en je hoort vaak wel wat er anders moet...

't kan zelfs nog makkelijker:

eq pieken tot maximale hoogte en uitvinden (horen) welke 't warmste geluid geeft, dan zit je goed. daarna uiteraard op eq-db afstellen / afmixen


Als ik het goed begrijp gebruik je de eq op dezelfde manier als om storende frequenties te vinden? kga het eens proberen ;)

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 21:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pithune moet leraar Productiekunde worden. _O_
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 22:14 
 
Artiest

nah, ik doe gewoon een hoop research over afmixen, ik streef er naar mn eigen tracks gewoon zo top mogelijk te maken.. vooral op dat gebied :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2010 12:31 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
nah, ik doe gewoon een hoop research over afmixen, ik streef er naar mn eigen tracks gewoon zo top mogelijk te maken.. vooral op dat gebied :)

ja ik ook :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 18:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Pithune schreef:
nah, ik doe gewoon een hoop research over afmixen, ik streef er naar mn eigen tracks gewoon zo top mogelijk te maken.. vooral op dat gebied :)

ja ik ook :thumbup:


Vind ik ook altijd eeuwig zonde, maken mensen een vette track, klinken de onderdelen samen voor geen meter :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 18:33 
 
Hardtraxx Veteran

voortaan beter af pilsen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 20:44 
 
Artiest

The Amethist schreef:
the sidespinnars schreef:
Pithune schreef:
nah, ik doe gewoon een hoop research over afmixen, ik streef er naar mn eigen tracks gewoon zo top mogelijk te maken.. vooral op dat gebied :)

ja ik ook :thumbup:


Vind ik ook altijd eeuwig zonde, maken mensen een vette track, klinken de onderdelen samen voor geen meter :/

sorry ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 22:10 
 
Hardtraxxer

denk dat ie bedoeld dat het zo jammer is dat een goede track slecht is afgemixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 19:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Luxion schreef:
denk dat ie bedoeld dat het zo jammer is dat een goede track slecht is afgemixt.


idd, had me wat vaag uitgedrukt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 15:16 
 
Artiest

Luxion schreef:
denk dat ie bedoeld dat het zo jammer is dat een goede track slecht is afgemixt.

ahh ok, ja luiheid vd producer he, veel producers gunnen zichzelf de tijd niet hun gehoor en kwaliteiten op te krikken, anderen zijn gewoon lui en naief.

maar het kan ook door gear komen, als de monitoren 't geluid niet goed weergeven, dan krijg je ook een slechte afmix. daarnaast is 't ook belangrijk echo te voorkomen.
goede actieve monitoren zijn cruciaal voor een goede afmix!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
Luxion schreef:
denk dat ie bedoeld dat het zo jammer is dat een goede track slecht is afgemixt.

ahh ok, ja luiheid vd producer he, veel producers gunnen zichzelf de tijd niet hun gehoor en kwaliteiten op te krikken, anderen zijn gewoon lui en naief.

maar het kan ook door gear komen, als de monitoren 't geluid niet goed weergeven, dan krijg je ook een slechte afmix. daarnaast is 't ook belangrijk echo te voorkomen.
goede actieve monitoren zijn cruciaal voor een goede afmix!

hoe hoor je nou precies of het een goeie of slechte afmix is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 15:24 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
Pithune schreef:
Luxion schreef:
denk dat ie bedoeld dat het zo jammer is dat een goede track slecht is afgemixt.

ahh ok, ja luiheid vd producer he, veel producers gunnen zichzelf de tijd niet hun gehoor en kwaliteiten op te krikken, anderen zijn gewoon lui en naief.

maar het kan ook door gear komen, als de monitoren 't geluid niet goed weergeven, dan krijg je ook een slechte afmix. daarnaast is 't ook belangrijk echo te voorkomen.
goede actieve monitoren zijn cruciaal voor een goede afmix!

hoe hoor je nou precies of het een goeie of slechte afmix is?

daar zijn veel methodes voor, maar de bekendste is gewoon je eigen werk vergelijken met die van de pro's.

en met pro's doel ik niet op upcomers, maar de echte grote jongens ala Zany, The Pitcher, JDX etc.

jezelf naar die kwaliteit toewerken is niet zo makkelijk als 't lijkt, maar je gehoor/skills worden zeker goed getrained op die manier

goed analyzeren is trouwens een rotsvaste manier om te bepalen welke frequencies je mist, iets wat bij 99% vd beginnende producers vaak een probleem is.
hoe voller je frequencieschema, des te voller je track gaat klinken. afmix (equalizen) speelt hierbij een rol, blenden zorgt voor chaos, goed afmixen zorgt voor een scherpe, volle frequencieschema
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 15:35 
 
Hardtraxx Veteran

oke maar wat bedoel je precies met goed analyzeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 15:37 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
oke maar wat bedoel je precies met goed analyzeren?

Opmeten welke frequencies je track pakt tijdens 't afspelen

kan bijv door een analyzer op je master fx te zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 16:17 
 
Hardtraxx Veteran

Pithune schreef:
the sidespinnars schreef:
oke maar wat bedoel je precies met goed analyzeren?

Opmeten welke frequencies je track pakt tijdens 't afspelen

kan bijv door een analyzer op je master fx te zetten

oke
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 16:45 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
Pithune schreef:
the sidespinnars schreef:
oke maar wat bedoel je precies met goed analyzeren?

Opmeten welke frequencies je track pakt tijdens 't afspelen

kan bijv door een analyzer op je master fx te zetten

oke

succes :thumbup:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner