Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:04 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo Hardtraxxers,

Ik zit met een probleem, en wellicht kan/wil iemand van jullie me hierbij helpen. Ik heb me suf gegoogled, maar veel wijzer wordt ik daar niet van. Al een tijdje draai ik met de Pioneer DJM-350, sinds kort heb ik m'n cdj-1000 mk3's vervangen voor twee cdj-900's. Tot nu toe heb ik altijd gedraaid met een simpel setje computerboxen (2.1).

Echter, ik heb nu twee KRK RP6 speakers aangeschaft en wil deze natuurlijk aansluiten op de hele mikmak.

Mijn vraag is nu, moet ik tussen de mixer en de speakers nog een versterker / geluidskaart gaan gebruiken? Zo ja, wat adviseren jullie mij? Zo niet, welke kabel kan ik het beste gebruiken om de verbinding te maken?

Bijgevoegd twee foto's van de beschikbare ingangen.

http://imageshack.us/f/15/foto1orf.png/

http://imageshack.us/f/443/foto2lkmt.jpg/

Ter info: Ik streef naar de mooist mogelijke geluidskwaliteit en het hele boeltje staat in mijn woonkamer (circa 40m2)

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:08 
 
Hardtraxxer

2 Losse RCA kabels zullen voor jou het beste zijn. Dat zijn dus de zelfde soort kabels als tussen de CDJ's en je DJM mengpaneel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Precies.. Let er dus wel op dat als je deze kabels koopt dat je losse kabels neemt, en geen standaard tulpkabel, dna kom je in de knoei namelijk. Desnoods kan je TV kabels gebruiken (die met de gele stekkers)!

Een extra versterker oid er tussen zetten zal geen verschil maken in je geluid.. Je kan op de DJM350 alleen maar ongebalanceerd aansluiten, een versterker zal hier niks aan veranderen.. Je zal het dus moeten doen met ongebalanceerde RCA aansluitingen!
Mocht je het nog niet weten, XLR en TRS (dikke Jack plug) zijn gebalanceerd, wat inhoud dat ze 3 aansluitingen hebben per kabel.. Een +1, een -1 en een 0. Alles bij elkaar kom je uit op 0, en dus in principe ruisvrij. Bij RCA heb je alleen een +1 en een 0, of een -1 en een 0, afhankelijk van links/rechts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:23 
 
Hardtraxx Newbie

Bedankt voor je snelle reactie,

Slap me if I'm being stupid, maar die RCA kabel kan ik toch niet kwijt in de speakers? Voor zover ik zie zal er OF een XLR OF een jack in moeten, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

robz88 schreef:
Bedankt voor je snelle reactie,

Slap me if I'm being stupid, maar die RCA kabel kan ik toch niet kwijt in de speakers? Voor zover ik zie zal er OF een XLR OF een jack in moeten, of zit ik nu helemaal verkeerd?

Achterop je KRK's zit een UNBALANCED aansluiting, daar kan je de RCA instoppen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 16:30 
 
Hardtraxx Newbie

Ik dacht dat daar gewoon een 3,5 mm jack in ging... Sorry, ik ben nogal een noob op dit gebied!
In ieder geval bedankt voor jullie hulp, ik zal bax-shop even raadplegen om te kijken of ik daar de kabel kan vinden die ik nodig heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 17:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

robz88 schreef:
Ik dacht dat daar gewoon een 3,5 mm jack in ging... Sorry, ik ben nogal een noob op dit gebied!
In ieder geval bedankt voor jullie hulp, ik zal bax-shop even raadplegen om te kijken of ik daar de kabel kan vinden die ik nodig heb.

Dat wordt moeilijk erin prikken dan ;) Het is dezelfde aansluiting als die op je DJM zitten.

Bij Bax is DIT de enige kabel die je kunt gebruiken. De rest zit aan elkaar per twee. Of je moet die uit elkaar trekken maar dat is ook niet alles.

Bij New-Line hebben ze meer keuze, niet alleen die ene 1,5m kabel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 17:07 
 
Hardtraxx Newbie

Zo, wat een held ben jij! Iedereen die gereageerd heeft trouwens... ;-) Mijn dank is groot, ik ga voor de kabel van Bax.. 1,5 meter is zat voor mij! Nog één ding, ik heb 2 van die kabels nodig, toch?

Nogmaals, dank jullie wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 17:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yes twee! Een van wit naar speaker links, een van rood naar speakers rechts.

Geen probleem een veel plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 21:04 
 
Hardtraxxer

ik zou gaan voor xlr naar rca die verkopen ze ook en zo heb je het beste geluid ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 23:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

addiction schreef:
ik zou gaan voor xlr naar rca die verkopen ze ook en zo heb je het beste geluid ;)

Zou geen verschil moeten maken als het toch naar rca gaat ;)

En ik neem aan dat het nu een maand later toch al wel opgelost is...
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner