Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 00:29 

Hardtraxx Veteran

Relletje in House/Trance land als Will.I.Am een track van Arty & Mat Zo letterlijk gebruikt heeft in zijn nieuwe single. Ook een andere track wordt Quintino & Sandro Silva - Epic goed verwerkt.

Mat Zo heeft zijn twitteraccount al opgezegd en de trance community kraakt de video op dit moment.

Orginele artikel: http://www.dancingastronaut.com/2013/04 ... os-rebound

Wat vinden jullie van het gebruik van samples en andere tracks de laatste tijd? Die 90's hitjes die gerecycled woren door onder andere Pit Bull & Flo Rida en andere producers mogen wat mij betreft zo snel mogelijk de prullenbak in. Helaas slikt driekwart het als zoete koek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 09:45 

Hmm deze 'sterren' als Flo Rida etc. denken dat ze boven alles boven staan.
Nu denk ik wel dat het Bingo Players bv. heel goed uitgekomen is dat Flo Rida 'I Cry' heeft gemaakt, zo is hun 'Cry' toch weer mooi in de spotlight gezet...

Wat ik dan veel erger vind is dit: (Afrojack heeft trouwens een bazenleven denk ik :whistle: )

& David Guetta maakt er dan dit van:

Dit is gewoon helemaal hetzelfde... Buiten de vocals... (is ook al een hele rel rond geweest...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 09:54 

Hardtraxx Addict

Pit Bull & Flo Rida kunnen wat mij betreft sowieso de prullenbak in.

Nee maar zonder gekheid, las het vannacht ook al, moest gelijk denken aan Scooter die dat met weet ik hoe veel hardstyle tracks hebben gedaan. Redelijk cliché maar daarom niet minder waar denk ik; het letterlijk kopiëren van delen uit andere tracks is toch het grootst mogelijke gebrek aan creativiteit dat je als producer zijnde kunt hebben. Persoonlijk keur ik dit dan ook altijd af, tenzij het voor een remix oid is.

Je zegt het zelf al, de massa slikt het als zoete koek. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het de komende jaren ook maar enigszins zal veranderen, tenzij er juridisch tegen opgetreden gaat/kan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 12:05 

Hardtraxxer

Er is samplen en er is gewoon stelen imo.

Samplen wordt al gedaan vanaf het begin van de EDM. En als het goed gebeurd is het ook supervet en ontstaan er hele nieuwe nummers (Smack my Bitch Up van de prodigy bestaat bijv. in zn geheel uit samples). Maar dit is gewoon een heel stuk track kopiëren en er een bekende popster bij gooien om zo ff te kunnen cashen op de huidige house hype. Op zich kan ik er weinig problemen mee hebben, zolang het allemaal wordt gevraagd en beide artiesten het er mee eens zijn (wat in Will.I.Ams geval dus niet zo blijkt te zijn?). Want eigenlijk heeft Daft Punk precies hetzelfde gedaan;

Beetje het zelfde verhaal als toen met al die trap nummers die hele hardstyle nummers gebruikte en het een andere naam hebben gegeven. Noem het dan gewoon een 'Artiest - Track (DJ Trap remix)' in plaats dat je je eigen naam eraan geeft. Verschil tussen samplen en remixen i guess.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 12:19 

Hardtraxxer

Nog een leuke trouwens van een paar jaar terug;

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 12:40 

Hardtraxx Veteran

Koelkast schreef:
Er is samplen en er is gewoon stelen imo.

Samplen wordt al gedaan vanaf het begin van de EDM. En als het goed gebeurd is het ook supervet en ontstaan er hele nieuwe nummers (Smack my Bitch Up van de prodigy bestaat bijv. in zn geheel uit samples). Maar dit is gewoon een heel stuk track kopiëren en er een bekende popster bij gooien om zo ff te kunnen cashen op de huidige house hype. Op zich kan ik er weinig problemen mee hebben, zolang het allemaal wordt gevraagd en beide artiesten het er mee eens zijn (wat in Will.I.Ams geval dus niet zo blijkt te zijn?). Want eigenlijk heeft Daft Punk precies hetzelfde gedaan;

Met samplen vind ik helemaal niets mis, mits het niet te lange stukken zijn of heel obvious hetzelfde ermee gedaan wordt. Bij Smack My Bitch Up is er bijvoorbeeld een compleet nieuw geheel gemaakt, dan is het wat mij betreft helemaal geen probleem. Dit is gewoon driekwart van de track een exact dezelfde track gebruiken met een paar vage, matig geproduceerde stukken erdoor. Bizar eigenlijk dat je ermee weg denkt te komen.

Bij Alexis Jordan is het anders, daar is namelijk voor betaald door het management. Die nieuwe hit die ze met die Rattle plaat heeft is ook gewoon netjes voor betaald zover bij mij bekend is. Hier is geen euro aan uitgegeven als je de woorden van Arty mag geloven. Geen contact met Anjunabeats (het label) of met Arty of Mat Zo. Ik vind dat best wel kwalijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 15:04 

Hardtraxxer

@william vs mat zo en arty:
William is een van de flikkers die heel edm verneukt samen met flo-rida enzo

@Afrojack vs David Guetta
Waarschijnlijk heeft afrojack die track van guetta gwn zelf geproduceerd of deels aan meegeholpen.
Stelen van jezelf vind ik dus niet stelen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 19:01 

Hardtraxxer

Ik las het ook gisteren, maar David Guetta doet zulke dingen wel vaker. House is echt aan het groeien in de States en daar wordt rijkelijk gebruik van gemaakt. Je hoort zelfs 2 Unlimited gesampled worden etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 20:07 

Hardtraxx Veteran

Maar david guetta heeft genoeg contact in die wereld dat hij wrss geen fout begaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 22:30 

Artiest

Ik heb echt geen woorden voor de handelswijze van Will.I.Am en/of zijn team. Hieruit blijkt dat ze 0 respect hebben voor de originele auteurs en denken dat ze er wel mee wegkomen omdat ze rijk en bekend zijn.. :/

Gevalletje 'shoot first, think later'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 11:10 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

$19

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 13:20 

Hardtraxx Addict

teupie schreef:
Maar david guetta heeft genoeg contact in die wereld dat hij wrss geen fout begaat

Davud Guetta en Afrojack zijn goede vrienden dus dat is gewoon goed geregeld.

Bij Wil.I.Am zijn ze bezig geweest met een eigen versie van de track van mat zo en arty. Ze wisten niet of ze eigen versie of het origneel wilde gaan gebruiken. Wil.I.Am gaf aan dat hij dacht dat ze uiteindelijk hun eigen versie hadden gebruikt. Dit is natuurlijk gewoon onzin. Geef dan gewoon eerlijk toe ik heb het gejat en niet netjes geregeld.

Als je iets jat regel het dan netjes met de rechthebbende van het origineel. Snap goed dat Arty en Mat Zo pissed zijn. Dit is geld verdienen aan de creativiteit van een ander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2013 19:57 

Hardtraxx Veteran

Maar dit is toch gewoon copyright? Kunnen toch prima aanklacht indienen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:19 

Hardtraxx Addict

Belachelijk dit, sowieso is die Will.i.am al de irritanste artiest ooit. Wat een rot vent zeg, net als al die amerikaanse bekende artiesten, bijna allemaal troep. En dan dit doen, aanklagen die hap zou ik zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 07:05 

Hardtraxx Veteran

hahaha, we gaan vrolijk door

http://www.youredm.com/2013/06/27/mat-z ... -carnival/
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek