Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 14:50 
 
Hardtraxx Newbie

Dag iedereen!

Ik ben op zoek naar mensen die willen meehelpen aan mijn afstudeeronderzoek over muziekkennis.
Ik heb hiervoor nog een aantal mensen nodig die een vragenlijst kunnen en willen invullen.

Door middel van een paar simpele, leuke vragen, kun je in de praktijk testen hoe goed jouw muziekkennis is.

Enige voorwaarde om aan dit onderzoek mee te doen is dat je nog moet studeren (MBO, HBO of WO niveau).

Als je hieraan mee wil doen, kun je klikken op onderstaande link om toegang tot de vragenlijst te krijgen.
Het invullen van de vragenlijst kost je ongeveer 20 minuten.

http://www.socsci.ru.nl/cgi-perseus/per ... kennis.htm

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb nu al 10 pagina's gehad en nog geen 1 muziek vraag tegen gekomen. Vind de vragen ook allemaal een beetje vaag, zoals:

'Aan hoeveel mensen denk je leiding te gaan geven' of 'Hoeveel vrienden heb je op Facebook'

1e kan je eigenlijk niet weten, denk dat als je nog een opleiding doet, je niet eens weet bij welk bedrijf je gaat werken en bij de 2e hebben er genoeg mensen DJ's toegevoegd die niet echt 'vrienden' zijn.

Verder zijn vragen als 'Hoeveel volgers heb je op Twitter? ' en 'Hoeveel 'echte' vrienden heb je/je vader/je moeder?' ook best vaag.

Bij 'Hoe vaak ontmoet jij de volgende soorten mensen?' heb ik het weggedrukt ;)

Edit: Snel nog door geklikt en naar nog meer vage vragen bij de muziek aangekomen. Bij het klikken op de sample, opent hij het youtube filmpje, full-screen en je ziet de naam. Ook sluit het scherm met de vragen (Als ICT'er snap ik best hoe je dat in een tab-blad kan openen, maar voor de mensen die het niet weten, is dit niet zo handig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 19:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb hem ingevuld, helaas is mijn muziekkennis eigenlijk beperkt tot elektronische muziek, van de andere genres weet ik net zoveel als iedere andere leek. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2012 19:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb hem ingevuld, helaas is mijn muziekkennis eigenlijk beperkt tot elektronische muziek, van de andere genres weet ik net zoveel als iedere andere leek. :P

haha ja ik ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerste 10 pagina's bijna allemaal vragen die slecht gesteld zijn... niet verder gegaan dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 01:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lol dat eerste rock sampletje is dus echt geen hardrock.
Dat is zeker wel metal en de tweede is gothic(a) muziek pur sang niet heavy metal.

Ik weet niet waar je die referenties vandaan hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2012 14:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Heb nu al 10 pagina's gehad en nog geen 1 muziek vraag tegen gekomen. Vind de vragen ook allemaal een beetje vaag, zoals


Dat zijn puur vragen om de variabelen te kunnen meten. Ik denk dat uiteindelijk de bedoeling is dat er gemeten kan worden of je netwerk, je vrienden en je ouders en het opleidings niveau van jezelf en je omgeving van invloed zijn op je muziek kennis.

Vond het wel leuk om in te vullen, (is dit motown? vervolgens Dead Prez lol)
maar je kan indd gewoon de naam zien van de artiest en nummers. Kan wel invloed hebben denk ik. Zelfs mijn moeder zou denk ik kunnen raden dat het happy hardcore is wanneer er heel groot DJ PAUL ELSTAK staat. Zo wist ik ook vrijwel voordat het filmpje geladen was dat Funtcase dubstep was.

Ook zijn het geen echte samples maar hele nummers. Ligt er maar net aan hoelang iemand naar het nummer luistert om het te kunnen herkennen. Zou je ook rekening mee moeten houden in je conclusie/discussie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2012 21:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Koelkast schreef:
maar je kan indd gewoon de naam zien van de artiest en nummers. Kan wel invloed hebben denk ik. Zelfs mijn moeder zou denk ik kunnen raden dat het happy hardcore is wanneer er heel groot DJ PAUL ELSTAK staat. Zo wist ik ook vrijwel voordat het filmpje geladen was dat Funtcase dubstep was.

Ook zijn het geen echte samples maar hele nummers. Ligt er maar net aan hoelang iemand naar het nummer luistert om het te kunnen herkennen. Zou je ook rekening mee moeten houden in je conclusie/discussie ;)


Precies dit.
En verder: sinds wanneer is "balletmuziek" een genre? Vond de test eerlijk gezegd niet heel wetenschappelijk verantwoord overkomen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sorry hoor maar die Replica nummer, is dus nimmer Hardrock. Dat is metal/goth. Wel ingevuld, maargoed klein detail :P
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek