Helaas pas na 18:00 binnen in verband met file onderweg waardoor ik Lukas Graham dus heb moeten missen.
Was m'n eerste keer op een non-elektronisch festival dus ik was erg benieuwd, mijn verwachtingen lagen wel erg hoog. Helaas zijn deze verwachtingen niet waargemaakt, heb het uitstekend naar m'n zin gehad maar als ik kijk naar de ticketprijs zijn er toch, met name organisatorisch teveel minpuntjes voor me om volgend jaar weer een dag te gaan. Wellicht een weekend, dat was op Ticketswap maar €20,- duurder.
+++ Major Lazer

Ontzettend genoten van hun set, als je opend met Pon De Floor kun je al niet veel fout meer doen. Aantal tracks die verder nog voorbij gekomen zijn: Light It Up, Bumaye, Boy Oh Boy, Jungle Bae, Jauz - Feel The Volume, Original Don, Make It Bun Dem, Lean On, Bubble Butt, Get Free, Roll The Bass, Mind, Where Are Ü Now, Policeman (Major Lazer Dub) en een remix van Zombie Nation. Ze maakten er ook echt één groot feest van on stage. Merkte tijdens dit setje wel dat elektronische festivals toch meer mijn ding zijn omdat ik gewoon keihard uit m'n plaat wil kunnen gaan.
++ Red Hot Chili Peppers, zoals je bij de minpunten zult lezen was dit tegelijkertijd ook het grootste minpunt van de dag, maar daar konden Peppers zelf niks aan doen. Erg zonde want dit was de act waar ik het meeste naar uit keek van deze dag en waarom ik eigenlijk ook besloten had om te gaan.
+ Bastille
+ Terrein indeling, alles was wel duidelijk te vinden op zich
+ Drankprijzen, één bon voor Red Bull en twee bonnen voor blikjes Jack Daniels Cola.
----- Het geluid op de mainstage. Te triest voor woorden, zo ontzettend zacht stond het. Tijdens James Bay was het nog wel oké, maar toen we vervolgens naar Major Lazer gingen en weer terug naar de main voor Red Hot Chili Peppers stond het echt belachelijk zacht. We konden gewoon op normale toon met elkaar praten en dan nog kwam je boven de muziek uit. We zijn hierdoor ook maar 20 minuten eerder vertrokken waardoor ik nummers als Scar Tissue, Under The Bridge en Otherside heb moeten missen.
Gisteravond zijn Waxfiend & Prime zelfs van de line-up geschrapt, en Broederliefde & Sevn Alias flink ingekort, omdat die tent anders het geluid van de main waar Paul McCartney stond zou overtreffen. Diep triest als je dit als een organisatie als Pinkpop niet fatsoenlijk kunt regelen gewoon.
--- Parkeren, €30,- voor één dag!!!!!!
--- De route van de parkeerplaats naar de ingang was verschrikkelijk slecht aangegeven, eerst een kwartier moeten lopen tot de gratis pendelbussen en vanaf daar nog een minuut of 10 lopen tot de ingang. Op de terugweg waren er helemaal geen pendelbussen meer zelfs en hebben we een half uur tot drie kwartier moeten lopen naar de auto. Voor die €30,- parkeerkosten mag je op z'n minst verwachten dat je binnen 3 minuten bij de ingang bent.
-- Eten. Broodje beenham gehaald, betaal je twee munten voor, vervolgens krijg je een kleine witte bol en dat was meer een broodje mosterd met beenham in plaats van beenham met mosterd.
-- Rij bij de muntenbalies, bijna een half uur in de rij gestaan.
- Papieren bonnen in plaats van muntjes
- Years & Years, wat zijn die gasten slecht live.