Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 04:40 
 
Hardtraxx Newbie

Baam eindelijk hij is er. Al een tijdje heel hard aan gewerkt eindelijk is het er, cupcreamrecords.com

Waarom wij dit doen ? omdat wij het leuk vinden, van muziek houden en nutulek wat wij doen een kwalitatieve bijdage vinden toevoegen aan edm.

Bijdezen ultimate bangers volume 1, written and composed by Wall S (ikku). Hopelijk hebben jullie net zoveel plezier aan de liedjes als wij :)

Thnx voor de aandacht grtjes :thumbsup:

Om de zoveel tijd een update.





Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 11:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Code:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lettercombinatietotvoorde&[/youtube]
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 15:55 
 
Hardtraxx Newbie

Heey Thnx man ff proberen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_EZaxiKevcU&feature=share&list=UUc5rhfrK_npLP8crzriFoCA[/youtube]

Werkt nie >.<

Zo ook goed

http://www.youtube.com/watch?v=_EZaxiKevcU&feature=c4-overview&list=UUc5rhfrK_npLP8crzriFoCA
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 16:43 
 
Hardtraxx Veteran

http://www.youtube.com/watch?v=IoakLqWZ6RA&list=UUc5rhfrK_npLP8crzriFoCA
http://www.youtube.com/watch?v=IoakLqWZ6RA
Code:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IoakLqWZ6RA[/youtube]



http://www.youtube.com/watch?v=_EZaxiKevcU&feature=share&list=UUc5rhfrK_npLP8crzriFoCA
http://www.youtube.com/watch?v=_EZaxiKevcU
Code:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_EZaxiKevcU[/youtube]



Heb het even voor je gedaan. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 17:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klinken beide best prima, mist wel iets qua drive, maar de sounds zijn zeker lekker.

(Sunrise staat 2x in je begin post)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 17:11 
 
Hardtraxx Addict

Ik vind er niets aan. Het gaat niet los vind ik.

Sounds zijn hier en daar ook nogal standaard. Ik zou zelf eerst naam maken via andere labels voor je een eigen label begint. Op die manier heeft je eigen label een veel grotere slagingskans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 21:07 
 
Hardtraxx Newbie

Nice wesz, hoop dat je er van genoten hebt (Y)

aah zie wat ik fout doe :)

Phase 2 thnx m8 maar heb geen zin om te leuren met mn werk en een over t paard getilde A&R manager mij gaat vertellen wat oke is of niet. 99,9 % vd tijd krijg je 0 op rekes das imo te extern gericht zijn. Zo van wil je mij aub please......doen ze allemaal. K heb gezien hoeveel demo's ze ontvangen, kansloze bedoeling als je geen...........

Al slaagt het niet vin ik niet belangrijk, vind t nu al geslaagd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 21:09 
 
Hardtraxx Newbie

Grab your free copy
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2013 23:33 
 
Hardtraxx Addict

eehm schreef:
aah zie wat ik fout doe :)

Phase 2 thnx m8 maar heb geen zin om te leuren met mn werk en een over t paard getilde A&R manager mij gaat vertellen wat oke is of niet. 99,9 % vd tijd krijg je 0 op rekes das imo te extern gericht zijn. Zo van wil je mij aub please......doen ze allemaal. K heb gezien hoeveel demo's ze ontvangen, kansloze bedoeling als je geen...........

Al slaagt het niet vin ik niet belangrijk, vind t nu al geslaagd ;)


Als je geen reactie krijgt vinden ze je tracks gewoon niet goed genoeg. Vaak worden de demo's wel geluisterd.

Je begint een label omdat je muziek aan het publiek wilt tonen dan is naamsbekendheid of een goede promotiestrategie toch handig om kenbaar te worden bij het publiek. Maar goed dan is een eigen keuze. Verder raad ik je aan nog eens kritisch naar je tracks te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 01:54 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Als je geen reactie krijgt vinden ze je tracks gewoon niet goed genoeg.
ow ? heb je wel eens wat opgestuurd en hoe wist jij dat ze het beluisterd hadden ? ik ben een data junk, hou ik er ook van om het te kunnen volgen oftewel tracken, ik zie dat 99% niet beluisterd wordt.

Phase 2 schreef:
vaak worden de demo's wel geluisterd.
jubs bij sommige labels zeker.

Phase 2 schreef:
e begint een label omdat je muziek aan het publiek wilt tonen dan is naamsbekendheid of een goede promotiestrategie toch handig om kenbaar te worden bij het publiek. Maar goed dan is een eigen keuze.
nee je begint een label althans ik ben hem begonnen omdat wat wij maken vet vinden, dus logischerwijs. Naamsbekendheid komt van zelf Phase ;).

Dat aansluiten of tracks uit brengen bij een bestaande groot label garantie is voor goede promotie of iets dergelijks is onzin. Ken iemand binnen mijn vriendenkring die bij Spinninrecords yubz je leest het goed Spinnin heeft uitgebracht, beter kan je niet krijgen, met moeite 600 hits heeft gehaald en nog best onbekend is gebleven :huh:

Ben het met je eens dat het handig is om verschillende kanalen te gebruiken voor alle partijen (Y)

Phase 2 schreef:
Verder raad ik je aan nog eens kritisch naar je tracks te luisteren.
Is al gedaan, album 2 is al beter en gemasterd, album 3 en 4 is in de maak en moet nog beter worden and so on . Volgens mij is dat de bedoeling van albums releasen, kwalitatieve groei ;).

Mijn visie:

Wachten tot je die 1ne ultieme track gaat schrijven of wachten tot een bestaand label het goed vind dan ben je over 10 jaar nog niet klaar en zijn er 10 jou voor gegaan, spreek uit ervaring xd

Gwoon die stap zetten, groeien, ondernemen en lol hebben in muziek maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 15:21 
 
Hardtraxx Addict

Je geeft aan dat je een label bent begonnen omdat wat je maakt vet vindt. Maar daarvoor heb je geen label nodig. Je gebruikt label als platform om je muziek beschikbaar te maken voor het publiek. Dan wil je dus wel bekender worden. Hoe zorg je dan dat mensen je tracks leren kennen?

Een release of een paar releases bij een groot label maken je ook niet bekend. Dat heb ik ook niet gezegd. Ik ken ook mensen die bij spinnin hebben gereleased of nu nog zitten. Het is een groot label, maar een release bij hen betekent niet automatisch succes.

Wachten voor 1 goede track is niet verstandig. Beter een label benaderen met meerdere tracks zodat ze inzicht krijgen in je stijl, etc. De bedoeling van albums releasen is niet kwalitatieve groei lijkt mij. Het is goed als je tracks steeds beter worden, maar er is toch ook wel een grens waar je eerst aan moet voldoen lijkt mij. Ik vind de tracks hierboven niet release waardig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 18:57 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Je geeft aan dat je een label bent begonnen omdat wat je maakt vet vindt. Maar daarvoor heb je geen label nodig. Je gebruikt label als platform om je muziek beschikbaar te maken voor het publiek.
je spreek jezelf tegen want je hebt een platform nodig ;). Je heb dus wel een label nodig, althans ik had het nodig anders kreeg ik het niet online.

Phase 2 schreef:
Hoe zorg je dan dat mensen je tracks leren kennen?
jij kent ze nu toch ?

Phase 2 schreef:
Een release of een paar releases bij een groot label maken je ook niet bekend. Dat heb ik ook niet gezegd. Ik ken ook mensen die bij spinnin hebben gereleased of nu nog zitten. Het is een groot label, maar een release bij hen betekent niet automatisch succes.
precies, dus waarom aansluit bij een bestaand label ? omdat je bereik groter is ? je zegt zelf " betekent niet automatisch" ;)

Phase 2 schreef:
Beter een label benaderen met meerdere tracks zodat ze inzicht krijgen in je stijl, etc.
en hopen dat ze bereid zijn er geld in te pompen :lol:

Phase 2 schreef:
De bedoeling van albums releasen is niet kwalitatieve groei lijkt mij.
echt wel, als je niet groeit/ leert doe je imo iets fout.

Phase 2 schreef:
Ik vind de tracks hierboven niet release waardig.
Whuhaaaa, kijk naar jou ben ik de afgelopen 10 jaar opzoek geweest. Iemand met verstand van muziek, iemand eea die weet, iemand die je in je team moet hebben en een gegarandeerde Hit mee schrijft. Zeg Phase 2 vertel mij eens in detail waar een track aan moet voldoen, dan voer ik het uit. En niet met voorbeelden, andermans werk komen want dat bestaat al. Vertel mij ook wat er niet goed aan is.

Ff sidenote: wat voor muziek maak jij ? en laat es wat horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2013 22:42 
 

Dit klinkt dus helemaal nergens na.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2013 01:08 
 
Hardtraxx Newbie

Ja echt bagger man dat ze dit gewoon accepteren bij oa itunes enzo :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2013 18:46 
 
Hardtraxx Addict

eehm schreef:
Phase 2 schreef:
je spreek jezelf tegen want je hebt een platform nodig ;). Je heb dus wel een label nodig, althans ik had het nodig anders kreeg ik het niet online.


Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Je eigen tracks goed vinden heeft niets met een label te maken.

eehm schreef:
jij kent ze nu toch ?


Het selecte groepje dat je via dit forum bereikt is toch echt erg klein. Ik ben ook niet het publiek.

eehm schreef:
precies, dus waarom aansluit bij een bestaand label ? omdat je bereik groter is ? je zegt zelf " betekent niet automatisch" ;)


Nee, maar de kans is wel een stuk groter. Een bekend label heeft een netwerk wat je dan kunt gebruiken. Netwerk is toch echt belangrijk. Hoe zorg je nu dat je tracks bekend worden. Heb je een netwerk waar je tracks door gepusht worden?

eehm schreef:
echt wel, als je niet groeit/ leert doe je imo iets fout.


Kwalitatieve groei is ook wel belangrijk, maar dat is niet de bedoeling van albums releasen. Kwalitatieve groei is voor jezelf belangrijk.

eehm schreef:
Whuhaaaa, kijk naar jou ben ik de afgelopen 10 jaar opzoek geweest. Iemand met verstand van muziek, iemand eea die weet, iemand die je in je team moet hebben en een gegarandeerde Hit mee schrijft. Zeg Phase 2 vertel mij eens in detail waar een track aan moet voldoen, dan voer ik het uit. En niet met voorbeelden, andermans werk komen want dat bestaat al. Vertel mij ook wat er niet goed aan is.


Volgens mij voel je jezelf nogal aangevallen. Deze reactie slaat namelijk nergens op.

Mijn mening over je tracks:

Sunrise: Op het einde van het intro loopt het niet lekker. De flow in het ritme is er dan uit. Eerder in het intro is dit niet. De lead die je in de break hoort is erg standaard. De drop gaat naar mijn mening niet los. Het ritme loopt ook niet lekker. Ook is er te weinig afwisseling. Het wordt eentonig doordat het einde van het intro weer wordt herhaald. De tweede break met de vocal zorgt wel voor wat afwisseling. Die vocal is ook leuk. Alleen de drop die dan komt lijkt weer te veel van hetzelfde. Melodie die er dan bijkomt vind ik niet catchy genoeg. De track is maar 3:40 min, maar hij verveelt te snel. Ik zou dus zorgen voor meer afwisseling. Maak een break met een andere melodie en gebruik die melodie dan op de tweede drop.

Come on: De percussie geluiden in het intro klinken te dof. Lead in de break is te standaard en dun. Deze moet toch echt een stuk dikker. De melodie pakt mij totaal niet. De drop gaat niet los. Sounds die op de drop erbij komen klinken ook te standaard. Het is niet echt een eenheid de track. Er zit geen lijn in. Aparte wisselingen (niet op de goede manier). Na twee minuten wil ik hem doorspoelen omdat hij verveelt. Voor de tweede drop geldt hetzelfde als voor de eerste. Het geheel is te standaard.

Volgens mij wil je te veel elementen in je tracks stoppen. Hierdoor wordt het te druk (met name bij come on). Ook zijn een hoop sounds nog te standaard naar mijn mening.


Ik maak house/trance. Ik zal binnenkort wel even een snipje plaatsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 16:03 
 
Hardtraxx Newbie

Voel mij niet aangevallen Phase dont worry. Laat alle tracks extern masteren door pro's juist om het goed te laten klinken ;), daarom herken ik eea niet.

We kunnen elle lange discussies voeren op internet, maar dat doe ik liever irl onder het genot van een drankje oid :thumbsup:

Ja het is handig als je aansluiting kan vinden bij een bestaand iets, maar is niet onze focus, focus ligt op muziek maken en releasen.

Eee veranderd weinig aan de stap die is gemaakt, cupcreamrecords--> Wall S, is er en gaat niet meer weg. Er komen nog genoeg Ultimate bangers series aan, deel 2 staat op de plank, deel 3 is bijna af :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 16:16 
 
Hardtraxx Newbie

Ondertussen 1ste support binnen van de vinyljunk:

Citaat:
I'm gonna use Boom in your face in my set Because of the energy, it can be a floor filler
inform me about your next album
Good music, good productions.


The vinyljunk beter bekend van :


Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed om te lezen dat je (opbouwende) kritiek accepteert en er iets mee doet
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 23:18 
 
Hardtraxx Addict

eehm schreef:
Voel mij niet aangevallen Phase dont worry. Laat alle tracks extern masteren door pro's juist om het goed te laten klinken ;), daarom herken ik eea niet.

We kunnen elle lange discussies voeren op internet, maar dat doe ik liever irl onder het genot van een drankje oid :thumbsup:

Ja het is handig als je aansluiting kan vinden bij een bestaand iets, maar is niet onze focus, focus ligt op muziek maken en releasen.

Eee veranderd weinig aan de stap die is gemaakt, cupcreamrecords--> Wall S, is er en gaat niet meer weg. Er komen nog genoeg Ultimate bangers series aan, deel 2 staat op de plank, deel 3 is bijna af :)


Masteren maakt alles ook niet geweldig he. Dat zijn de puntjes op de i. De track moet zonder mastering ook al goed klinken.

Je moet ook zeker doorgaan als je jezelf er goed bij voelt. Het is puur opbouwende kritiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 17:17 
 
Hardtraxx Newbie

@ Patrick, sta altijd open voor kritiek :)

@ Phase, ik weet niet waar jij je tracks laat masteren maar waar ik het laat masteren, die maken het geweldig :)

Als tracks niet oke zijn gemixt dan wordt het niet gemasterd, dan op dat moment fixen of later fixxen met comment van masterraar en daarna masteren.

Neemt een masteraar je tracks aan zonder te luisteren en te becommentariƫren, mix technisch dan zou ik daar wegwezen. Los van bovenstaande woon ik de masteringsessies altijd bij 1. om ervan te leren en 2. om de laatste dingen toe te voegen of te verwijderen in goed overleg met de masteringengineer.

Conclusie: wanneer tracks worden gemasterd is het per definitie goed gemixt.

Tijd voor een update, njoy:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 20:04 
 
Hardtraxxer

Lees dit topic nu voor het eerst. Ik neem hieruit op dat je echt bekend wil gaan worden.
Als je nu nog wil doorbreken in de edm scene moet je echt met een unieke eigen sound komen. Er zijn al zo ontzettend veel djs die allemaal hetzelfde doen. Hier tussen komen zonder iets unieks te doen is echt niet mogelijk.
Ook denk ik dat je steeds tracks moet blijven sturen naar alle labels/artiesten. Ik weet van chuckie/dirtydutch dat die echt elke demo luisteren. Zonder een release op een groot label zullen mensen nooit veel mensen in aanraking kunnen komen met jouw muziek.

Over de tracks, Je zit nog niet op het juiste niveau maar je bent al wel op weg. Ook moet je zoals ik al eerder heb vernoemd een eigen sound proberen te creƫren. Marja dit is mijn mening, zo te horen denk jij daar iets anders over
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2013 04:20 
 
Hardtraxx Newbie

Hey Skyscraper thnx voor het luisteren en je comment.

Echt iets anders doen gaat helaas niet, dan wordt eea te on-herkenbaar. Omdat ik voor mn zelf bezig ben, er dus zelf geld in stop moet het voor mensen herkenbaar blijven, dus niet te gekke fratsen enzo.

Uniek en eigen sound, zijn van die vage begrippen, het laatste wat je ervan kan zeggen is dat het niet uniek is en geen eigen sound heeft. In tegendeel het heeft juist iets unieks en is heel typisch, komt van onze hand, niet van tiesto niet van afrojack of wie dan ook.

Heb vorige week iets opgestuurd, tracking gegevens staat tot nu toe op 0, nog niets beluisterd. Iets opsturen, wachten tot ze het beluisterd hebben en hopen op, is in mijn visie een te re actieve houding, ik ga liever van een pro actieve houding uit.

Das liedjes schijven, zorgen dat het goed is, registeren op naam, kan iemand er wat mee graag, kan niemand er wat mee ook goed, jammer dan. Maak mij niet te druk over doorbreken of niet, wel over meedraaien het moet dus rendabel worden anders wordt het een dure hobby, is het al daar niet van, niet alleen in letterlijke maar ook in figuurlijke zin :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 03:01 
 
Hardtraxx Newbie

update, njoy:

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 17:36 
 
Hardtraxx Newbie

Tijd voor een update: album 2 is 4 wkn geleden opgestuurd naar alle majeur ned. labels, tracking info. voor Phase 2. Mail en muziek niet 1x bekeken en of beluistert. Ga binnenkort een blog schrijven over hoe A&R managers van grote internationale labels omgaan met het opsturen van demos in die blog krijg je erg coole inside info. Blijf t volgen Phase...http://cupcreamrecords.blogspot.nl

Nu waar het om gaat:
Album 2 staat op de planken, om kwaliteit te waarborgen en ik in de filosofie van extern masteren geloof, doe ik mijn tracks altijd extern masteren. hier de teaser, grtjes Wall S.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2013 18:40 
 
Hardtraxx Newbie

Hoe weet je of je op de goede weg bent ? doordat je licentie aanvragen krijgt voor compilaties voor de release datum van album 2 :)


Today is a happy day for cupcreamrecords/ Wall S.

How do you know if you are on the right track ? Very easy, if you get licensing requests before the release date. We have got several request for compilations. Below a example (see picture 1) for privacy reasons we have deleted some information:

http://cupcreamrecords.blogspot.nl/2013/08/music-and-licensing.html?spref=fb
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek