D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Hallo mensen,

Ik vroeg mij gewoon eens af wat mensen hier nou vinden van klassieke muziek, of in ieder geval hoe ze er tegen aan kijken. persoonlijk vind ik dat veel mensen tegenwoordig gewoon te weinig afweten van de muziek van (héél) vroeger. Je hoeft natuurlijk niet alles te weten, maar ik merk zelfs dat mensen namen als
Bach, beethove, Chopin etc. niet eens kennen en dat vind ik toch op z'n minst wel een schande te noemen.

Dus wat vinden jullie en weten jullie eigenlijk van die muziek?
Hardtraxx Veteran
5725 posts member since 2008
last seen Feb 2024
hmm dat luister ik eigenlijk nooit. het doet me niet zoveel.
ik luister wel veel klassieke rock zoals Led Zeppelin, Dire Straits, Jefferson Airplane, Heart, Eric Clapton en soms Queen.
Hardtraxx Veteran
4056 posts member since 2009
last seen Nov 2018
Ik ken het wel maar vind er meestal geen zak aan :P Wel goed dat er soms remixen gemaakt worden van klassieke nummers, kijk maar naar Carmina Burana van Korsakoff ;) origineel: carmina burana o fortuna gemaakt door een orkest als ik me niet vergis
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Ik luister heel af en toe wel eens Radio4 met een studiemoment of iets dergelijks. Daar houd het eigenlijk wel mee op.
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
Alsjeblieft zeg... :P
Hardtraxx Elite
2393 posts member since 2009
last seen Aug 2013
Van de oude klassieke muziek ben ik geen fan. Maar de klassieke muziek die tegenwoordig gecomponeerd wordt vind ik zo af en toe best wel mooi.
Hardtraxx Elite
2107 posts member since 2010
last seen Feb 2018
Trainfreak wrote:Alsjeblieft zeg... :P
Hardtraxx Veteran
6343 posts member since 2008
last seen Jul 2026
echt van die actie klassieke muziek zoals van Pirates of The Caribbean vind ik echt vet en van die nummer die kent van attractieparken/films, maar voor de rest heb ik er al genoeg van na 1 nummer. -.-
Hardtraxx Veteran
6525 posts member since 2008
last seen Sep 2022
View on YouTube

klassiek zuigt, dit is het enige waar ik kippenvel van krijg.
Donateur
17095 posts member since 2010
last seen Sep 2014
Mijn stage begeleider luistert het tijdens het werk, dus hoor het minimaal 4 uren per dag ...
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
Martin O'Donnel, Jeff van Dyck en Howard Shore kunnen mij altijd erg boeien. Tis volgens mij wel klassiek maar niet zoals stukken van beethoven enzo. Meer van die film muziek. Vind dat echt vet om te luisteren. Heerlijk hoe ze die epische sfeer creeeren met orkesten. Zorgt voor mij ook altijd voor veel inspiratie als ik ga producen, en tis ook ontzettend rustgevend :)
Hardtraxxer
337 posts member since 2009
last seen Aug 2012
soms wel, bekende dingetjes. Ook de soundtrack's van halo

View on YouTube
=
View on YouTube

maar die is wel redelijk bekend.
Hardtraxxer
244 posts member since 2009
last seen Jul 2012
de enige klassieke muziek die ik luister is in combinatie met heerlijke breakcore
venetian snares - rossz csillag alatt született (L)
Hardtraxx Elite
2232 posts member since 2009
last seen Jul 2022
Luister 't redelijk vaak.. Vind 't altijd wel ontspannend
Hardtraxx Veteran
16532 posts member since 2009
last seen Mar 2025
Vond Bach en Beethoven toch wel geniaal in de Maasilo zaterdag. Loudness ging me iets te hard, dus ben daar maar naar toe gegaan. :$
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
als je hier geen kippenvel van krijgt...
View on YouTube
(ik mis deze tiesto :cry: )
Donateur
6372 posts member since 2008
last seen Nov 2014
M'n opa is vorige week gestopt met orgel spelen in de kerk na 60 jaar.
Dit resulteerde in promotie naar Officier in de Ridderorde van Oranje-Nassau :P
Om die reden ben ik voor het eerst in 10 jaar weer in de kerk geweest.

Om maar even tot het punt te komen: hij speelde als afscheid 6 liederen van Bach.
Voor het eerst dat ik klassieke muziek echt mooi vond. Respect er voor had ik al langer.
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Ja Bach is een groot favoriet ook van mij en mijn vader, mijn vader speelde vroeger ook orgel dus heb dat een beetje van hem mee gekregen. Mooi instrument ook, altijd 1 van mijn favorieten geweest.
Piano de nummer 1 (omdat ik het zelf speel) en ik denk dat gitaar en orgel de nummer 2 positie delen.
Wel vet van je opa!Ben geen gelovig persoon, maar plus punt aan de kerk is toch dat er dus zo'n mooi instrument is :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5725 posts member since 2008
last seen Feb 2024
Chopin is trouwens ook wel te doen
A
Hans Zimmer :worship:
Hardtraxxer
173 posts member since 2010
last seen May 2015
Kan het wel waarderen maar luisteren doe ik niet echt.
Donateur
4055 posts member since 2009
last seen Sep 2023
Rond cruisen in de auto met vrienden, en deze muziek opzetten = heldig. Zeker wanneer je naar beneden moet in een grote parkeergarage in rotterdam die een slingerweg heeft, en dat er op dat moment een soort van efteling achtige muziek wordt afgespeeld.
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Almighty wrote:Hans Zimmer :worship:
= king :worship:
T
Hardtraxx Veteran
5491 posts member since 2010
last seen Apr 2014
Ik heb mijn wekker op klassieke muziek staan, schrik me iedere ochtend weer de pleuris xd