Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2012 23:21 
 
Hardtraxx Newbie

Wat is er met dit topic gebeurd? Meer dan 3 maanden geen post meer! Industrial is toch niet dood? :O
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2012 16:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Meso schreef:
Wat is er met dit topic gebeurd? Meer dan 3 maanden geen post meer! Industrial is toch niet dood? :O


We praten over industrial vaak in de shoutbox en officieel valt het gewoon onder hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2012 20:31 
 
Hardtraxx Newbie

Ja ok, maar er kunnen hier toch ook nog altijd dingen worden gepost? Ik ben namelijk constant op zoek naar Industrial Hardcore! Oud of nieuw, maakt me niet uit, als het maar goed is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2012 18:37 
 

Meso schreef:
Ja ok, maar er kunnen hier toch ook nog altijd dingen worden gepost? Ik ben namelijk constant op zoek naar Industrial Hardcore! Oud of nieuw, maakt me niet uit, als het maar goed is!


De hele hardcore subthread zit zo'n beetje vol met industrial :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 11:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

waar mag ik mijn crossbreed plaatsen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 13:48 
 

hdhessel schreef:
waar mag ik mijn crossbreed plaatsen?



alles in de hardcore subthread
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 02:03 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

De lekkerste Industrial track vind ik nog altijd deze plaat uit 2010:
Tymon - Desolation

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 20:11 
 

Valt het label Dark Descent onder doomcore? Er zit weinig vrolijks in, maar ik kan daar echt van genieten. Ik heb Into The Dark Lands geluisterd en dat was fantastisch. Ik zat in de bus op weg naar huis en toen zette ik dit nummer op. Ik raakte in een soort trance tijdens die 10 minuten xd



Trouwens, spul van The Relic vind ik echt fantastisch. Wat een heerlijke kicks maakt die man.



Oh ja en wat is het verschil tussen gewone industrial en industrial techno? Is gewone industrial meer distorted ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 20:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hey mensen, ik ben me de laatste tijd wat actiever in dit genre aan het verdiepen. Ik luister al langer Drum 'n Bass en ik vind dit vaak mooi in het verlengde daar van liggen (eigenlijk nog veel vetter). Nu kom ik zelf niet heel veel verder dan TOA, Meander of The DJ Producer dus ik ben benieuwd of jullie nog echte aanraders hebben, wordt zeker gewaardeerd! :)

Ook zie ik vaak het gebruik van de term Industrial Hardcore in combinatie met Crossbreed, wat is hier eigenlijk precies het verschil tussen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 15:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Valt het label Dark Descent onder doomcore? Er zit weinig vrolijks in, maar ik kan daar echt van genieten. Ik heb Into The Dark Lands geluisterd en dat was fantastisch. Ik zat in de bus op weg naar huis en toen zette ik dit nummer op. Ik raakte in een soort trance tijdens die 10 minuten xd


Dark Descent released vooral veel Darkcore en Doomcore ja. Er valt af en toe wel is een gewone IHC tussen, vast wel.

En dit is Industrial Techno




Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 15:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maestro N schreef:
Hey mensen, ik ben me de laatste tijd wat actiever in dit genre aan het verdiepen. Ik luister al langer Drum 'n Bass en ik vind dit vaak mooi in het verlengde daar van liggen (eigenlijk nog veel vetter). Nu kom ik zelf niet heel veel verder dan TOA, Meander of The DJ Producer dus ik ben benieuwd of jullie nog echte aanraders hebben, wordt zeker gewaardeerd! :)

Ook zie ik vaak het gebruik van de term Industrial Hardcore in combinatie met Crossbreed, wat is hier eigenlijk precies het verschil tussen?


Crossbreed = Industrial Hardcore + Breakcore of Drum & Bass
Industrial Hardcore is heel breed (Doomcore, Industrial Techno, Crossbreed vallen er onder) omdat het genre varieert van rond de 130 BPM tot rond de 200 BPM en het een heel abstract genre is.

En als ik jou stijl zie dan zijn
Dither
Igneon System
AK-Industry
Sinister Souls
Lowroller
I:Gor
Detest
Deathmachine
Gancher & Ruin
Tripped
Bong-Ra
Limewax
The Panacea
Hidden
Eye-D
Cooh
Counterstrike
Donny

Misschien wat. Verschilt heel wat in stijl, deze artiesten dus ligt er maar net aan waar je voorkeur heengaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 16:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Valt het label Dark Descent onder doomcore?


Sommige releases wel (van deze artiesten respectievelijk: Raum 107, Omnicide, Weisses Rauschen, Starving Insect, Dark Frequencer, The Man Unknown), maar de rest is vooral toch meer Industrial Hardcore die duister getint is in mijn optiek. Dat Somatic Responses album op het label is een uitzondering, want SR is een mengelmoes van Techno, IDM, Ambient en ook wel Hardcore invloeden.

Nerazzurro93 schreef:
Oh ja en wat is het verschil tussen gewone industrial en industrial techno? Is gewone industrial meer distorted ofzo?


Gewone Industrial (ook wel Powernoise) heeft niet zoveel met Hardcore te maken. Artiesten als The Peoples Republic of Europe, Terrorfakt, Izoloscope of Imminent Starvation zijn vrij goeie voorbeelden denk ik, maar ik heb verder niet echt veel verstand van het genre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 00:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk dat hij gewoon Industrial Hardcore bedoelde.

En Stan Grewzell, The Relic & Moleculez maken ook voor 90% Doomcore
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 12:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Crossbreed = Industrial Hardcore + Breakcore of Drum & Bass
Industrial Hardcore is heel breed (Doomcore, Industrial Techno, Crossbreed vallen er onder) omdat het genre varieert van rond de 130 BPM tot rond de 200 BPM en het een heel abstract genre is.

En als ik jou stijl zie dan zijn
Dither
Igneon System
AK-Industry
Sinister Souls
Lowroller
I:Gor
Detest
Deathmachine
Gancher & Ruin
Tripped
Bong-Ra
Limewax
The Panacea
Hidden
Eye-D
Cooh
Counterstrike
Donny

Misschien wat. Verschilt heel wat in stijl, deze artiesten dus ligt er maar net aan waar je voorkeur heengaat.


Keizer!

Hier ga ik me eens even goed mee vermaken de komende tijd. Eigenlijk ben ik alleen goed bekend met Sinister Souls, maar dit neigt veel meer naar dubstep toch? En natuurlijk Eye-D en Hidden ken ik wel wat werk van, maar voor de rest is het allemaal nieuw voor me. Thanks man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 13:39 
 
Hardtraxx Addict

Vergeet deze namen niet:

Tymon
N-Vitral
Sei2ure
Synapse
Enzyme X
Lunatic & Miss Hysteria
Angel
Jason Little
Waldhaus

Allhoewel de laatste 3 wel meer Hardtechno zijn maar ook zeker wel vette industrial hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 17:06 
 
Hardtraxx Addict

Ik zoek eigenlijk vooral Industrial Hardcore die snel en hard gaat. Zoals die Dissonant Poetry EP (grotendeels).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 18:08 
 
Hardtraxx Addict

Industrial gaat alleen maar hard :D

Maar dan kom je sneller uit bij namen als I:Gor, DJ Producer Lowroller en nog TOA.

Wat is nu precies Darkcore eigenlijk en kunnen jullie wat voorbeelden geven? Ik dacht eerst dat het gewoon industrial was maar had het deze week met Kswoosh over en hij zei dat her meer gewoon hardcore was met minder breaks en een belachelijk harde kickdrum. Zoals dit:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 18:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Richaaard schreef:
Vergeet deze namen niet:
Lijst
Allhoewel de laatste 3 wel meer Hardtechno zijn maar ook zeker wel vette industrial hebben.


Als je naar zijn stijl kijkt liggen deze niet echt in zijn straatje op een paar van Tymon & een paar huidige N-Vitral nummers na misschien.

Strep schreef:
Ik zoek eigenlijk vooral Industrial Hardcore die snel en hard gaat. Zoals die Dissonant Poetry EP (grotendeels).


Alleen die Synapse & Sei2ure remix en de TOA remix vallen onder Industrial he :P
Misschien wat oudere E-Noid, Sei2ure, Negative A Nosferatu Ruffneck platen

Richaaard schreef:
Industrial gaat alleen maar hard

Maar dan kom je sneller uit bij namen als I:Gor, DJ Producer Lowroller en nog wel wat TOA denk ik.


Lowroller & The DJ Producer zijn imo bij lange na niet de meest ruige. Frame Of Mind, N-Vitral, Timetwister, Embrionyc, Sandy Warez, Iom Factory, Mental Wreckage passen meer in dat rijtje
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 18:19 
 
Hardtraxx Addict

Mhauw zeg ook niet dat DJ Producer echt ruig is maar op Qore vond ik dat wel echt snel gaan. Ik hou meer van zo'n soort tempo. Of dat tempo van die Miss Hysteria plaat. Ik vind snel en hard nogal een groot verschil namelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 18:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Richaaard schreef:
Wat is nu precies Darkcore eigenlijk en kunnen jullie wat voorbeelden geven? Ik dacht eerst dat het gewoon industrial was maar had het deze week met Kswoosh over en hij zei dat her meer gewoon hardcore was met minder breaks en een belachelijk harde kickdrum. Zoals dit:


Dit is Darkcore






Maar om het wat simpel uit te leggen. Darkcore is de minder distorted en snellere versie van Doomcore.
DNA is een label met veel Darkcore er op. Sommig Oud Enzyme spul ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 18:34 
 
Hardtraxx Addict

Thanks, zat laatst al oud Enzyme spul te beluisteren. Erg vet imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Richaaard schreef:
Thanks, zat laatst al oud Enzyme spul te beluisteren. Erg vet imo

No doubt, echter reken ik het meeste oud enzyme werk niet echt tot Industrial.. Eerder hardcore zoals het hoort te zijn :D


Zitten zeker flinke Industrial klappers tussen though

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2013 23:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Oud Enzyme spul valt inderdaad vooral onder gewone hardcore of darkcore
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 16:14 
 
Hardtraxx Addict

Tymon - Down with the Real, Ophidian & Ruffneck - Noisemaker, N-Vitral - Rebeldisko, TOA - Primitive of Backpack Wisdom, Gunz Up (AK-Industry & Igneon System remix), The Illest (Detest Remix), The Hard Way - Pentagram of Coke, Ophidian & Tapage - The Mine, Lunatic & Miss Hysteria - Universal Threat, Reloaded, Bryan Fury - Get Blood, Kapotnaaien en de Endymion & Nosferatu remix daarvan, alle 4 de verses van Dissonant Poetry e.d

Da's wel een lijstje van wat ik leuk vind, beetje de bekendere. Lijkt me dat ditw el een redelijk beeld schept van wat ik leuk vind. Dus ben op zoek naar meer van dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 16:34 
 
Hardtraxx Addict

Als je meer van industrial wilt ontdekken moet je gewoon echt naar Qore 3.0 gaan dit jaar, daar leer je echt zoveel vette hardcore kennen, en dus vooral industrial..zwaar episch feest :)
















Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek