Active topics in Andere muziek

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 44 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxx Veteran
4295 posts member since 2010
last seen May 2016
Project 141 wrote:pfft doe mij maar lekker korsakoff en evil activities, dat is niet van dat domme boemboemboem zoals dit zit nog geeneens melodie echt lachwekkend :') :') :') dat je hier naar kan luisteren
xd

Dus elk nummer moet zoiezo een melodie bevatten? Veel van deze nummers hebben veel meer inhoudt dan de gemiddelde track van Evil Activities hoor. Neem nou Ophidian - End the Earth ( :loving: ).. Daar zit zo ongelofelijk veel sfeer in, technisch is het ongelofelijk hoogstaand. Ik ben jaren geleden gestopt met luisteren naar hardcore, júíst omdat het allemaal hetzelfde ging klinken met al die simpele melodietjes. De enige hardcore die ik nog leuk vind, zijn juist de industriëlere tracks van Ophidian, Switch Technique, Synapse, Sei2ure en ga zo maar door.
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
XtD wrote:
Project 141 wrote:pfft doe mij maar lekker korsakoff en evil activities, dat is niet van dat domme boemboemboem zoals dit zit nog geeneens melodie echt lachwekkend :') :') :') dat je hier naar kan luisteren
xd

Dus elk nummer moet zoiezo een melodie bevatten? Veel van deze nummers hebben veel meer inhoudt dan de gemiddelde track van Evil Activities hoor. Neem nou Ophidian - End the Earth ( :loving: ).. Daar zit zo ongelofelijk veel sfeer in, technisch is het ongelofelijk hoogstaand. Ik ben jaren geleden gestopt met luisteren naar hardcore, júíst omdat het allemaal hetzelfde ging klinken met al die simpele melodietjes. De enige hardcore die ik nog leuk vind, zijn juist de industriëlere tracks van Ophidian, Switch Technique, Synapse, Sei2ure en ga zo maar door.
eens, mainstream heeft nog maar een paar artiesten die iets andere proberen binnen de mainstream en industrial hardcore is gewoon heel varieerend omdat het eigenlijk nooit het zelfde is ;)
D
in dit topic ga ik nog veel leren over artiesten en nieuwe tracks! industrial :worship:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

Top 3 Industrial Tracks van dit jaar :love:

(Eigenlijk staat Inanimate op 4 nummer 2 blijft toch echt Art (Placid K Remix) en dat is mainstream)
S
Hardtraxx Addict
1417 posts member since 2012
last seen Jul 2015
Valt I:Gor hier onder? Want dat is echt een fucking held.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
I:Gor heeft voor zover ik weet Industrial Hardcore en Crossbreed (DnB) op zijn naam staan.

Trouwens mijn top 4 uit 2011 (niet op volgorde)
-View on YouTube
-View on YouTube
-View on YouTube
- Tymon & Ophidian - The Room
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
MacMichael wrote:Valt I:Gor hier onder? Want dat is echt een fucking held.
Sommige tracks zeker, kijk maar eens naar zijn remix van Tymon - Gucci.. Als je dan kijkt naar 4 My Soldiers zou je hem ook onder (Crossbreed) DNB kunnen zetten :)
S
Hardtraxx Addict
1417 posts member since 2012
last seen Jul 2015
STAN- wrote:
MacMichael wrote:Valt I:Gor hier onder? Want dat is echt een fucking held.
Sommige tracks zeker, kijk maar eens naar zijn remix van Tymon - Gucci.. Als je dan kijkt naar 4 My Soldiers zou je hem ook onder (Crossbreed) DNB kunnen zetten :)
Ik denk toch wel dat het meeste onder Crossbreed valt toch? Althans, ik luister vrij veel van 'm en er zit eigenlijk niets industrials tussen voor zover ik weet.

Satronica, is dat nou industrial? Want daar is nog wel eens twijfel over heb ik gelezen. En wat in godsnaam is Satronica - Last Caress :p.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
Vele artiesten zijn niet per definitie Industrial producers of acts. Zo ook Satronica niet, hij heeft een zeer gevarieerde stijl.. Kijk maar eens naar de Blood On Fire release, Kill It is een snoeiharde (Industrial) Hardcore track maar ook de originele versie van Life Blood Pain Death staat er op (zou bij god niet weten wat voor stijl dat precies is, techno ofzo?).. Het is dus lastig te zeggen of Satronica echt Industrial is
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Je kan geen artiesten in hokjes plaatsen
Nummers wel (De meeste dan)
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
D-Nemacyst wrote:Je kan geen artiesten in hokjes plaatsen
Nummers wel (De meeste dan)
Idd.
Al zal het echt wel eens voorkomen dat 1 bepaalde artiest alleen (nog) maar nummers heeft die je tot 1 genre kan rekenen.
C
Hardtraxxer
238 posts member since 2012
satronica en i:gor vallen beide onder industrial... crossbreed is ook een vorm van industrial hardcore (gecombineerd met drum n bass...)

satronica maakt niet alleen industrial hardcore maar ook echte industrial...
tegen de powernoise aan enzo... maar er zijn mensen die vinden dat terrorfakt ook powernoise is en niet onder de industrial hardcore geschaard mag worden, maar hij zit er ook precies tussenin, en ik vind dat het een echte industrial artiest is
Hardtraxx Elite
2049 posts member since 2009
last seen Apr 2013
Ik vind dit nummer leuk

View on YouTube
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
Rickie wrote:Ik vind dit nummer leuk
Oké.

Dat vind ik ook :D Moet toch maar eens wat meer werk van Fracture 4 gaan zoeken.. ^^
Hardtraxx Elite
2049 posts member since 2009
last seen Apr 2013
Die laatste release van hem op love HZ is erg lekker :loving:
Ken verder eigenlijk geen nummers van hem op de collab met TOA na.
C
Hardtraxxer
fracture 4 begint wil een aardige heldenstatus te krijgen hoor... heeft niet superveel releases, maar ze zijn wel allemaal erg sterk

wat F4 tipjes
http://www.discogs.com/Fracture-4--Caps ... ter/184108
http://www.discogs.com/Various-A-Long-T ... ter/351918
http://www.discogs.com/Fracture-4-Alone ... ter/185117

en idd die Love HZ release is echt onzettend goed! een van de betere releases dit jaar
Hardtraxxer
287 posts member since 2010
last seen May 2012
Meer informatie graag! Deze stijl is zo supervet :clap:
C
Hardtraxxer
wat wil je? labels, releases, artiesten, tracktitels? roept u maar :)
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Meagashira. :worship:
Hardtraxxer
last seen May 2012
carnage wrote:wat wil je? labels, releases, artiesten, tracktitels? roept u maar :)
Heb jouw label eens doorspit en vind jouw releases met Cluster en Industrial Frequency wel wat! Voor de rest luister ik ook graag liedjes van N-Vitral, Frame Of Mind, Bartoch, Negative A, Counterfeit, Tymon,... Zeer uitlopend eerlijk gezegd. Ben nog maar net begonnen in deze stijl, en dat zijn toch de artiesten die ik het meeste beluister.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2018
Fracture 4 - I Never Want To See Your Face Again :loving:

Godverdomme, die kicks, die sfeer.. Niet alleen beukt 'ie heel goed door, ook het muzikale aspect kom in deze track erg goed naar voren imo. 100% Buy waardig! Binnenkort eens even halen
Hardtraxxer
last seen May 2012
STAN- wrote:Fracture 4 - I Never Want To See Your Face Again :loving:

Godverdomme, die kicks, die sfeer.. Niet alleen beukt 'ie heel goed door, ook het muzikale aspect kom in deze track erg goed naar voren imo. 100% Buy waardig! Binnenkort eens even halen
Kaboem heeft mij die gisteren laten horen en ik was meteen verkocht! Ongelofelijk sfeer en wat een kicks! :worship:
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
ik ben er ook verliefd op :love:
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Welkom!

Hou je van Industrial?

FLAAAAAAUWWW!
C
Hardtraxxer
jRn wrote:Meagashira. :worship:
verkeerde topic :P
is gewoon mainstream met een donker randje (alhoewel die laatste dingen ook dat donkere randje kwijt zijn helaas)
Helya wrote:
carnage wrote:wat wil je? labels, releases, artiesten, tracktitels? roept u maar :)
Heb jouw label eens doorspit en vind jouw releases met Cluster en Industrial Frequency wel wat! Voor de rest luister ik ook graag liedjes van N-Vitral, Frame Of Mind, Bartoch, Negative A, Counterfeit, Tymon,... Zeer uitlopend eerlijk gezegd. Ben nog maar net begonnen in deze stijl, en dat zijn toch de artiesten die ik het meeste beluister.
ok cool...dat is idd goed om te beginnen
check ook dit eens dan:

Rude Awakening
Broken Rules
Peaky Pounder
Sandy Warez
Unexist
Tieum
Alice D
Toysfornoise
The Outside Agency
Redmore/Travon/Deadface
The Relic/Cubic Nomad (alhoewel Cubic meer Industrial Technoid is, maar toch)
Skim
Mescalinum United/Acardipane/E-Man/Hypnotizer

En als je dan weer een stapje verder wil (industrial/powernoise, uk-hardcore, frenchcore e.d.) dan kom je bij deze dingen uit
Terrorfakt
The Peoples Republic Of Europe
Acrosome
The Horrorist
Converter
Aphasia
Hardcoholics
Manu Le Malin
Hellfish
Wumpscut
Bryan Fury
Lauren Hô
Belladonnakillz
I:Gor
Fifth Era (dit is echte doomcore)
The DJ Producer

En dan heb je nog een volgende stap (dan kom je tegen de breakcore, doomcore en andere zware shit aan) waar je artiesten vind als:
Venetian Snares
Panacea (vooral drum n bass)
Doormouse
Theeq
Unibomber
Otto Von Schirach
Nasenbluten/Bloody Fist
µ-Ziq/Mike Paradinas
Shitmat
Hrvatski
Kettel
Bong-Ra

Maar ik denk dat je je het beste kunt beperken tot de eerste groep nu... vooral het laatste lijstje is voor ver gevorderden :P
(onzin natuurlijk he... maar tis wel hele heftige shit)
Last edited by carnage on 08 Apr 2012 21:52, edited 1 time in total.