Waarschijnlijk interesseert het niemand, maar toch even een verslagje want wat heb ik genoten van Psy-Fi. Uiteindelijk vrijdagavond en zaterdag de hele dag geweest. Wauw. Ik heb met een festival altijd het gevoel alsof ik een andere wereld binnenstap, dat is denk ik ook de kracht van festivals, maar ik heb het nog nooit zo sterk gehad als afgelopen weekend. Er hangt echt een hele relaxte sfeer waar alles kan en alles mag, waar niemand elkaar veroordeelt, waar het niet uitmaakt wat je aanhebt (als je überhaupt wat aanhebt lol), hoe je danst. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Van jong (baby’s) tot oud (60+), alles danst en feest door elkaar. De hardstyle/hardcore scene is al vrij open, maar dit voelde echt als een warme deken.
Heel bijzonder ook om een festival binnen te lopen zonder gefoullieerd te worden, gewoon volle flesjes water mee het terrein op kunnen nemen. Zelfs veel mensen gezien die hele wijnflessen meenamen. Er is een open drugsbeleid en je kunt wiet en truffels/paddo’s kopen op het terrein waarbij je goed geadviseerd en voorgelicht wordt. Dit zorgt ervoor dat drugs niet stiekem op een dixie hoeft en dit draagt dan ook zeker bij aan de open sfeer. Het terrein is super schoon, nergens liggen plastic bekers of sigarettenpeuken.
Qua aankleding was het ook bizar. Je kunt zien dat het een psychedelisch feest is, met overal mooie lampen, felle kleuren en veel psychedelische kunst.
Vrijdagavond vooral bij de psycore/darkpsy geweest. Live kon je goed de overeenkomsten met hardcore horen en er stonden zowaar een aantal mensen te hakken. Maar het leuke was wel dat er niet echt een genre-specifiek dansje is, dus iedereen deed maar wat. Qua visuals ging die stage echt ziek tekeer, dus me echt goed vermaakt op de wazige muziek in combinatie met de lichten en show.
Zaterdag voornamelijk bij de mainstage geweest. Aan het begin van de dag draaiden Liquid Soul en Atmos hele chille sets. Wat later op de avond ging het bpm wat omhoog en draaide Avalon echt smerig dikke psytrance met kicks die live nog zoveel lekkerder klonken dan thuis op de koptelefoon. Daarna nog een stuk PSYSEX wat ook heel vet was met van die lekker knapperige distorted kicks met dubbele bassline. Overigens ook heel goed dansbaar, aangezien het qua bpm bijna gelijk is aan hardstyle.
Vast niet de laatste keer dat ik naar een psy-festival zal gaan. Jammer dat het de laatste keer was in Leeuwarden. Benieuwd naar de nieuwe locatie, want dit smaakte zeker naar meer.
Hieronder nog wat kiekjes om een idee te geven van de aankleding.