Active topics in Andere muziek

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
M
Hardtraxx Veteran
14188 posts member since 2013
Aangezien Headhunterz en Showtek hier ook een soortgelijk topic van hebben. Dacht ik om er ook eentje voor DBSTF te maken :P

Dit doen ze dus onder hun DBSTF alias vanaf nu:
View on YouTube

En deze plaat is net een aantal minuten geleden op Slam!FM gedraaid:
View on SoundCloud

En ze zijn bezig met een collab samen met Sick Individuals :)
S
Langere sample:

View on YouTube

Omdat het zo'n ontiegelijk goede plaat is :cry:.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
13/12 EDM, meh.

Buildup -> Anti -> Break -> Melodie met lichte kick -> Opnieuw Buildup -> Anti.
Standaard formule.
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
Broken Balance wrote:13/12 EDM, meh.

Buildup -> Anti -> Break -> Melodie met lichte kick -> Opnieuw Buildup -> Anti.
Standaard formule.
Hoeft een track niet minder leuk te maken
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Voor jou en heel wat anderen niet nee, maar door deze standaard formule is het voor mij gewoon de zoveelste track in het geheel.
K
Hardtraxxer
333 posts member since 2014
last seen 2 hours ago
View on YouTube
op 3:55 hoor je de collab met Sick Individuals.

View on YouTube

Hier leggen ze het nog allemaal even uit.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Broken Balance wrote:Voor jou en heel wat anderen niet nee, maar door deze standaard formule is het voor mij gewoon de zoveelste track in het geheel.
Inderdaad. Was voor mij ook al meer dan een jaar geleden de reden dat ik deze edm shit niks meer vind. Dit voegt ook echt totaal niets nieuws toe. Het is de huidige sound die door iedereen in de edm wordt gedaan. Niemand heeft nog een eigen ding daar.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
Phase 2 wrote:
Broken Balance wrote:Voor jou en heel wat anderen niet nee, maar door deze standaard formule is het voor mij gewoon de zoveelste track in het geheel.
Inderdaad. Was voor mij ook al meer dan een jaar geleden de reden dat ik deze edm shit niks meer vind. Dit voegt ook echt totaal niets nieuws toe. Het is de huidige sound die door iedereen in de edm wordt gedaan. Niemand heeft nog een eigen ding daar.
in de hardstyle is het ook vaker meer van hetzelfde dan dat iemand met wat origineels komt.
Hardtraxx Veteran
4806 posts member since 2014
last seen 2 hours ago
:)
Last edited by Jeffrey2107 on 29 Jan 2015 15:40, edited 1 time in total.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
AniThing wrote:
Phase 2 wrote:
in de hardstyle is het ook vaker meer van hetzelfde dan dat iemand met wat origineels komt.
Ik weet niet of dat een tegenargument moet zijn of gewoon een constatering. Want ja de hardstyle is op een 5% na niet vernieuwend nee, in de mainstream niet en in de raw al helemaal niet. (Audiofreq, Noisecontrollers, Vazard willen nog wel eens met wat anders komen)
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
Broken Balance wrote: Ik weet niet of dat een tegenargument moet zijn of gewoon een constatering. Want ja de hardstyle is op een 5% na niet vernieuwend nee, in de mainstream niet en in de raw al helemaal niet. (Audiofreq, Noisecontrollers, Vazard willen nog wel eens met wat anders komen)
gewoon een constatering :P

zie namelijk best veel mensen hier de huidige 'EDM' scene afkraken terwijl er in de hs scene al jaren precies hetzelfde gebeurd...maar daar hoor je bijna nooit iemand over :D

en natuurlijk heb je er altijd wel dj's tussen die om de zoveel tijd met wat vernieuwend materiaal komen....maar die heb je ook in de EDM zitten :P
M
Hardtraxx Veteran
14188 posts member since 2013
Keeptrying wrote: op 3:55 hoor je de collab met Sick Individuals.
Nee, is een nieuwe solo. Staat al een rip van in de OP

Collab zijn ze namelijk net mee begonnen :)
Last edited by MYTZE on 29 Jan 2015 15:22, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
4987 posts member since 2013
last seen 9 days ago
AniThing wrote:
zie namelijk best veel mensen hier de huidige 'EDM' scene afkraken terwijl er in de hs scene al jaren precies hetzelfde gebeurd...maar daar hoor je bijna nooit iemand over :D
Ik weet niet in welke gedeelten van het forum jij dan kijkt, maar de huidige hardstyle scène wordt hier genoeg (terecht) afgekraakt door het ontbreken van verfrissende sounds en originaliteit.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
chas1n wrote:
AniThing wrote:
Ik weet niet in welke gedeelten van het forum jij dan kijkt, maar de huidige hardstyle scène wordt hier genoeg (terecht) afgekraakt door het ontbreken van verfrissende sounds en originaliteit.
eigenlijk overal behalve hs/hc
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
Ik ben totaal niet te spreken hierover :/ Wat een 13/12 spul.
L
Hardtraxx Veteran
3475 posts member since 2013
last seen Feb 2024
Mitzinator wrote:
Keeptrying wrote: op 3:55 hoor je de collab met Sick Individuals.
Nee, is een nieuwe solo. Staat al een rip van in de OP

Collab zijn ze namelijk net mee begonnen :)
En bij die collab met Sick Induviduals zitten vocal die doorgaan tot net voor de climax. Als het goed is zelfde zanger als ''Made For This''. Kleine teaser staat op Insta
P
Hardtraxxer
305 posts member since 2014
last seen Feb 2016
The Venator wrote:Ik ben totaal niet te spreken hierover :/ Wat een 13/12 spul.
Hardtraxx Veteran
5390 posts member since 2014
last seen Aug 2024
DBSTF is allemaal wel leuk en aardig, en vind hun tracks ook altijd wel vet, zeker qua melodie. Maar denk niet dat ze echt wat toevoegen aan de housescene. Zelfde geldt voor hhz. Ook allemaal wel leuk, maar vind het allemaal maar wat van hetzelfde.
Hardtraxx Veteran
14321 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
sonnebloem wrote:DBSTF is allemaal wel leuk en aardig, en vind hun tracks ook altijd wel vet, zeker qua melodie. Maar denk niet dat ze echt wat toevoegen aan de housescene. Zelfde geldt voor hhz. Ook allemaal wel leuk, maar vind het allemaal maar wat van hetzelfde.
Misschien zien we straks nog wel een showtek Ft DBSTF & HHZ house track :D
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Nuracore wrote:
sonnebloem wrote:DBSTF is allemaal wel leuk en aardig, en vind hun tracks ook altijd wel vet, zeker qua melodie. Maar denk niet dat ze echt wat toevoegen aan de housescene. Zelfde geldt voor hhz. Ook allemaal wel leuk, maar vind het allemaal maar wat van hetzelfde.
Misschien zien we straks nog wel een showtek Ft DBSTF & HHZ house track :D
SHWTK x DBSTF x HHZ - HSMSK (OG MX)
U
Hardtraxx Veteran
4743 posts member since 2012
last seen 10 days ago
Wat ik bij artiesten als HHZ en DBSTF dan weer niet begrijp is dat ze het hebben over muzikale vrijheid, hun creativiteit kunnen uiten etc, buiten het HS hokje producen. Vervolgens krijgen we van beide artiesten tot nu toe voornamelijk 13/12 Bigroom producties voorgeschoteld.

Ik geef toe, ik vind We Control The Sound ook best een dikke plaat, maar stiekem hoopte ik gewoon op producties die totaal out of the box waren. Zeker van de kant van HHZ af, aangezien hij altijd zo predikt over creativiteit en inspiratie.
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
Uberhout wrote:Wat ik bij artiesten als HHZ en DBSTF dan weer niet begrijp is dat ze het hebben over muzikale vrijheid, hun creativiteit kunnen uiten etc, buiten het HS hokje producen. Vervolgens krijgen we van beide artiesten tot nu toe voornamelijk 13/12 Bigroom producties voorgeschoteld.

Ik geef toe, ik vind We Control The Sound ook best een dikke plaat, maar stiekem hoopte ik gewoon op producties die totaal out of the box waren. Zeker van de kant van HHZ af, aangezien hij altijd zo predikt over creativiteit en inspiratie.
Geef het een jaartje.. :thumbup:
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
Uberhout wrote:Wat ik bij artiesten als HHZ en DBSTF dan weer niet begrijp is dat ze het hebben over muzikale vrijheid, hun creativiteit kunnen uiten etc, buiten het HS hokje producen. Vervolgens krijgen we van beide artiesten tot nu toe voornamelijk 13/12 Bigroom producties voorgeschoteld.

Misschien dat ze zich willen bewijzen in de housescene door standaardplaatjes te maken. Zodra ze dan een beetje bekend zijn kunnen ze wat anders doen, maar wel voor een groot publiek.
Of niet natuurlijk :P
P
Hardtraxxer
last seen Feb 2016
toffee wrote:

Misschien dat ze zich willen bewijzen in de housescene door standaardplaatjes te maken. Zodra ze dan een beetje bekend zijn kunnen ze wat anders doen, maar wel voor een groot publiek.
Ik denk dat het idd op die manier gaat..
Ze zijn natuurlijk al een tijdje bezig om de hardstyle te pushen in de VS.. Zonder echt een groot resultaat.
Ik denk dat ze het nu op deze manier proberen door een soort van hardhouse in te brengen, en vanuit daar door te borduren naar de wat meer hardstyle tracks.. Aangezien hhz ook gewoon hardstyle (voornamelijk oude tracks van hem) draait in zijn sets..
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
toffee wrote:

Dat hun smaak is veranderd naar big room is niet zo vreemd natuurlijk. Bij heel veel mensen is hun smaak die richting ingegaan. Producers zijn ook maar mensen waarbij hun smaak kan veranderen. Het kan dus ook heel goed dat ze nu juist dit willen maken, omdat ze op dit moment deze muziek leuk vinden. Blijf het vreemd vinden dat bij een verandering naar een populairdere stijl er gedacht wordt dat dit niet hun ding is en dat het voor geld of bekendheid wordt gedaan, maar bij een switch naar een mindere populaire stijl wordt altijd gedacht dat ze nu echt hun hart volgen. Dus deze standaardplaatjes kan best hun hart zijn op dit moment.

Overigens zou ik ook niet veel anders verwachten bij een switch naar house van zowel hhz als dbstf. Hun hebben altijd vrij melodieuze hardstyle gemaakt. Deze house ligt best in het straatje wat ze altijd gedaan hebben.