Active topics in Andere muziek

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Hardtraxxer
88 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Hallo Dames en Heren,

Ik kwam enkele dagen terug terecht op het nummer Follow the Leader van FeestDJRuud. Een redelijk oud nummer (2014) maar kwam hem toch recentelijk recent tegen.

View on YouTube

Mijn vraag aan jullie is of jullie meer tracks als deze kennen, of is er een specifiek genre waar deze nummers onder vallen? Hoewel ik zelf voornamelijk hardstyle draai vind ik de manier van draaien en de muziekkeuze van FeestDJRuud erg vet, en zou ik graag nummers als Follow the Leader ook in mijn sets willen toepassen.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Hardtraxxer
last seen Jun 2026
Is het niet zo dat trap om de zoveel beats (5 of 6) een kick heeft? in dit nummer zit op iedere beat een kick. Dan kun je een trap-plaat wel versnellen maar dan krijg je volgens mij niet hetzelfde resultaat (correct me if i'm wrong)
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Zelden zoiets kuts gehoord.
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
Cruelty wrote:Is niets meer dan snelle trap.
snelle trap?
trap is tegenwoordig in alle bpm's te vinden bijna :P
Hardtraxxer
791 posts member since 2009
last seen Jun 2023
Probleem is dat dit soort muziek niet echt een genre is. Vaak wordt dit wel trap genoemd omdat dit soort tracks meestal een trapbeat hebben in de eerste drop en de tweede drop een hardstylebeat (of andersom). In Follow The Leader is de eerste drop (vanaf 1:30) meer een hardstylebeat, vanaf 2:25 duidelijk een trapbeat en de laatste weer een hardstylebeat. Derhalve is trap het dichtstbij liggende genre.

Als je gaat zoeken op trap ga je natuurlijk dit soort tracks niet vinden. Het is beter om artiesten te kennen, hun tracks te luisteren en die artiesten te volgen. Nou zullen die artiesten niet alleen maar dit soort tracks maken dus zul je af en toe goed moeten zoeken. Beste om te beginnen, na FeestDJRuud, is Yellow Claw. Tegenwoordig maken ze veel kaas (lees: hitjes voor de radio) maar ze hebben genoeg hardere tracks uitgebracht. Recentelijk voorbeeld is deze met DJ Snake:

View on YouTube

Ander goed voorbeeld is deze collab met Cesqeaux:

View on YouTube

Daarnaast heeft Yellow Claw zijn eigen label, genaamd Barong Family, waar nog veel meer van dit wordt gereleast. Zitten aantal artiesten op die wel in denk wel in jouw straatje passen waaronder Cesqeaux, Mike Cervello, Dirtcaps en misschien vind je Wiwek/The Galaxy ook wel tof. Aantal voorbeelden:

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

Daarnaast hebben we nog Wiwek. Wiwek maakt house op 150 bpm met dieren/jungle geluiden wat je misschien ook wel tof vindt. Als je meer van dit wilt kan je beste zoeken op 'jungle terror':

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

Als je meer de hardere kant op wil, kan je altijd nog Boaz van de Beatz checken:

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

Hasse de Moor maakt ook van dit soort leuke dingen:

View on YouTube

View on YouTube

Daarnaast zijn er nog hele hoop Amerikaanse artiesten die dit maken omdat dit veel populairdere is in Amerika dan in Nederland. Goede voorbeelden hiervan zijn Valentino Khan, GTA, G-buck en nog veel meer.

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

View on YouTube

Hier ga ik bij laten, als je meer wil kan je altijd pmen.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
wiwek is koning
en jungle terror is awesome :D

hier trouwens een gratis album van yellow claw - the barong family

View on SoundCloud
Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Negert wrote:Probleem is dat dit soort muziek niet echt een genre is. Vaak wordt dit wel trap genoemd omdat dit soort tracks meestal een trapbeat hebben in de eerste drop en de tweede drop een hardstylebeat (of andersom). In Follow The Leader is de eerste drop (vanaf 1:30) meer een hardstylebeat, vanaf 2:25 duidelijk een trapbeat en de laatste weer een hardstylebeat. Derhalve is trap het dichtstbij liggende genre.
Met dat eerste ben ik het wel eens, het is meer een (vrij acute) mix van verschillende stijlen. Dat wat je zegt over een hardstyle beat ben ik het niet mee eens. Die 2 stukken heb naar mening niets met hardstyle te maken (hooguit het BPM), dat is gewoon vrij snelle bubbling.
Hardtraxxer
791 posts member since 2009
last seen Jun 2023
Rawbin wrote:
Negert wrote:Probleem is dat dit soort muziek niet echt een genre is. Vaak wordt dit wel trap genoemd omdat dit soort tracks meestal een trapbeat hebben in de eerste drop en de tweede drop een hardstylebeat (of andersom). In Follow The Leader is de eerste drop (vanaf 1:30) meer een hardstylebeat, vanaf 2:25 duidelijk een trapbeat en de laatste weer een hardstylebeat. Derhalve is trap het dichtstbij liggende genre.
Met dat eerste ben ik het wel eens, het is meer een (vrij acute) mix van verschillende stijlen. Dat wat je zegt over een hardstyle beat ben ik het niet mee eens. Die 2 stukken heb naar mening niets met hardstyle te maken (hooguit het BPM), dat is gewoon vrij snelle bubbling.
True, is niet het juiste woord maar was meer om het verschil aan te duiden.
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 8 hours ago
Moksi is baas.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2026
MelvinFR wrote:Moksi is baas.
en cesqeaux
mike cervello
reid stefan
retrohandz
Last edited by AniThing on 17 Aug 2016 16:10, edited 1 time in total.
Hardtraxxer
last seen Jun 2026
@Negert, enorm bedankt voor je uitgebreide reactie. Er zitten erg veel toffe tracks in je lijst en ook je informatie over het "genre" of de categorie waar deze soort nummers onder vallen is erg nuttig geweest. Thanks! :D
Hardtraxxer
994 posts member since 2013
last seen Aug 2021
Wel grappig om te zien dat dit overduidelijk door hardstyle is geinspireerd.
S
Bij mij wordt dit soort muziek onder de noemer "Bubbling" gebracht.

Het is eigenlijk gewoon versnelde moombahton.
Hardtraxxer
755 posts member since 2015
last seen Jan 2020
stefaneke wrote:Bij mij wordt dit soort muziek onder de noemer "Bubbling" gebracht.

Het is eigenlijk gewoon versnelde moombahton.
Even een paar jaar terug in de tijd. Deze deed het altijd goed op schoolfeesten :D

View on YouTube