Sainen schreef:
Het maakt mij niet veel uit of ze naar de feedback van luisteraars kijken. Maar ik denk wel dat je zoiets, wil je een echte goede producer worden, moet doen. Zonder fans worden jouw plaatjes niet (of in erg mindere mate) gedraait, waardoor ze weinig bekendheid hebben. Dit heeft weer invloed op de bekendheid van de producer, en dat weer invloed op het enthousiasme waarmee iemand produceert denk ik. Waarom zou je nog doorgaan als er niemand is die jouw werk waardeert?
Verder laat het me koud wat een producer met de zowel positieve als negatieve kritieken doet. Er zijn tegenwoordig zoveel producers in de hardstyle dat het niet uitmaakt wat je eigenlijk produceert. Als jij het niet goed doet, dan doet een ander dat wel.
Als je een goede producer wilt worden dan moet je je alleen wat aantrekken van technische feedback. Wat jij bedoelt is een populaire producer, dat is iets totaal anders. Een artiest als ultraform bijvoorbeeld is een erg goede producer, maar lang niet zo populair als bijvoorbeeld een scantraxx artiest. Je moet de muziek maken die je zelf wilt, er zijn altijd wel mensen die het mooi vinden. Het moet je niet uit maken of dat er 10 zijn of 10.000. Want dan ben je meer bezig met "the fame" dan met de muziek. Sta open voor feedback, soms zit er namelijk feedback tussen waar je je ook in kunt vinden. Verder slaat deze discussie natuurlijk op het qlimax anthem, en daar geldt, vind ik, dat je een nummer moet maken voor de bezoekers en dat zijn zowel liefhebbers als dagjesmensen. Je zult dus je best moeten doen om het gros van beiden tevreden te houden. Simpelweg iets produceren wat jijzelf leuk vindt, zonder te kijken wat het publiek vind is natuurlijk not-done bij een anthem, zeker niet als het gaat over het qlimax anthem. Verder moet Brennan weten wat hij zelf doet, als hij graag telkens dezelfde muziek wil blijven maken, prima. Maar laat bijv Q-dance er wat aan doen, want een gemiddelde liefhebber vindt artiesten als brennan niet meer thuishoren op een feest. Maar die kijken dan weer uitsluitend naar die dagjesmassa die het geld in het laatje brengt. En dat is het hele probleem, niet dat Brennan iets maakt wat hij zelf leuk vind. De dagjesmensen bepalen welke artiesten er op de hardstyle feesten staan, welke artiesten er door breken en welke ze laten vallen. En die massa kiest alleen voor toegankelijk, omdat als het niet toegankelijk was, er geen massa geweest was die het mooi vond.