Reden van verkoop: Destijds aangeschaft en vervolgens niks meegedaan omdat mijn broer nog een Korg N364 had staan die ik mocht hebben.
Omschrijving: Het concept van de nieuwe yamaha KX modellen is te functioneren als een USB controllerkeyboard voor DAW software zoals de Steinberg Cubase bij Yamaha KX25. De Yamaha KX25 is uitgerust met veel knoppen en controllers voor het bedienen van de transport functies, track select, track mute of bijvoorbeeld solo schakeling.
Gebruik de vier realtime controllers om virtuele instrumenten te bedienen, kies een van de meegeleverde Yamaha KX25 Control Templates om hem direct werkklaar in te stellen voor gebruik met populaire VSTi plugins. De LCD display is aanwezig om alle in te stellen waarden af te lezen. Control Templates zijn natuurlijk volledig samen te stellen door gebruik te maken van de meegeleverde KX25 Editor Software. Er is ook een arpeggiator in de Yamaha KX25 ingebouwd. Laat je virtuele instrumenten swingen met een van de 340 aanwezige patronen.
Dit grote scala aan mogelijkheden is gebouwd in een compacte behuizing. De Yamaha KX25 kan worden gevoed via een USB bus of door een externe meegeleverde adapter.
LET OP!! Het werkt volgens mij op elke studio software maar het is sowieso geschikt voor cubase want deze werkt samen met steinberg.
Software moet ik even zoeken of ik dat nog heb, maar is iig wel te downloaden. En is zelfs niet nodig aangezien Cubase het midiboard zelf al vind.