Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2013 20:58 

Hardtraxxer

Erg Nette studio monitor set.. Er zijn weinig setjes met deze prijs/kwaliteits verhouding!

Link naar bax voor foto's : http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

En bovenal.. zeer eerlijk geluid! heb met deze set mijn producties echt opgeschroefd echter ben ik nu toe aan een volgende stap

Hieronder wat specificaties van bax :

Algemeen:
Als het op studio opnames aankomt dan is een eerlijk geluid één van de belangrijkste dingen. Dat is waarom Behringer de B103A referentie monitoren heeft ontworpen, om niets dan "The TRUTH" te laten horen. Ze mogen dan goed klinken op uw stereo of in uw video surround systeem, ze zijn toch echt ontworpen voor in de studio, waar elke noot die u speelt onder de microscoop gelegd wordt.

De TRUTH B2030A en B2031A monitoren zijn zeer succesvol geweest: er zijn duizenden van verkocht aan de meest kritische oren op de planeet. U kunt het elke opnametechnicus navragen, en ze zullen u vertellen dat het luisteren van een opname op een enkele set monitoren simpelweg niet altijd een accuraat beeld van de mix schetst. Aangezien mensen muziek luisteren in hun huis, in hun auto's, op MP3 spelers, etcetera, is het belangrijk dat uw eindmix op zoveel mogelijk afmetingen en types aan luidsprekers uw mix luistert. Daarom heeft Behringer de kleinere B1030A monitoren ontworpen, en ze zijn daarnaast ook de ideale rear channel luidsprekers voor surround sound toepassingen.

De akoestiek technici van Behringer zijn begonnen vanaf de TRUTH B2031A en hebben gekeken hoever zij kunnen gaan. Er is een variëteit aan transducers en behuizingen gebruikt, naast bestaande en opkomende technologieën. Uiteindelijk is er gekozen voor een 1 inch dome tweeter en een long-throw 5,25 inch Kevlar-coned woofer in de B1030A.

Specificaties:
- ultra-lineaire studiomonitor met actief ontwerp
- bi-amplified versterkermodule, hoog en laag apart versterkt
- versterkermodule laag: 35W RMS, 50W max op 4 Ohm
- versterkermodule hoog: 15W RMS, 25W max op 4 Ohm
- zeer hoge resolutie, ferrogekoelde 1" dome tweeter voor een ultieme geluidsreproductie
- long-throw 5,25" woofer met deformatiebestendige Kevlar conus voor een ultieme basrespons
- zeer precies crossover netwerk met Linkwitz-Riley filters van de vierde orde
- gescheiden limiter voor lage en hoge frequentie oversturingsbescherming
- magnetisch afgeschermd
- servo-gebalanceerde inputs met XLR, 6.35mm TRS jackplug en ongebalanceerde RCA connectoren
- crossover kantelpunt: 4200 Hz
- frequentiebereik: 50 tot 20.000 Hz
- afmetingen: 288 x 198 x 280 mm
- gewicht: 5.5 kg

Altijd in rook en stof vrije omgeving gestaan , zijn echt nog zo goed als nieuw compleet met voeding

Zijn nieuw 240 euro.

Ze mogen weg voor een goed bod maar houd het reeel.. ze gaan niet weg voor minder dan 130 euro..welke het zeker waard is
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2013 19:32 

Hardtraxx Elite

ff een vraagje, ik heb geen ervaring met monitoren, vandaar de misschien domme vraag, maar ben wel toe aan een nieuwe speakerset. Dus ondanks dat het niet voor producen e.d. is, zijn ze dan wel gewoon goed om als "luister" speakers te gebruiken op de computer of kan je dan beter gewoon wat anders nemen..?

Edit: ik heb al even geinformeerd, en werd me dus verteld van niet... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 01:54 

Hardtraxxer

Weet niet van wie je dat gehoord hebt maar het kan juist prima!
Ferrari's rijden toch ook gewoon op de openbare weg?

Mischien ietwat slechte vergelijking haha maar het kan zeer goed met studio speakers.
Heb zelf altijd krk's gebruikt met gamen.. En tv. vriend van mij gebruikt genelecs (een van de betere en duurdere monitoren) als. speakers voor zijn homecinema.En dit is echt geen verkoop praatje..monitoren zijn geen boxxen om een kamer op te vullen met geluid maar dat lukt ook niet met een niet-hoogwaardige speakerset.er klapt uit deze monitoren echter wél een loepzuiver geluid waar ik graag een filmpje op kijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 11:22 

Hardtraxxer

Wesz91 schreef:
ff een vraagje, ik heb geen ervaring met monitoren, vandaar de misschien domme vraag, maar ben wel toe aan een nieuwe speakerset. Dus ondanks dat het niet voor producen e.d. is, zijn ze dan wel gewoon goed om als "luister" speakers te gebruiken op de computer of kan je dan beter gewoon wat anders nemen..?

Edit: ik heb al even geinformeerd, en werd me dus verteld van niet... :P

Sorry dat ik bijspring, maar je moet je afvragen wat je wilt..

Als je muziek met diepe,knallende bassen wilt horen kun je beter voor iets anders zoeken.
Als je gewoon mooi,zuiver muziek wilt luisteren zijn monitoren prima!

Ook voor films/gaming zijn monitoren uitermate geschikt.. Super kwaliteit, soms lijken bepaalde effecten net echt.. Zo echt dat je je omdraait om te kijken of er niet echt een glas kapot sprongxD

Maargoed, ik zelf wil als ik muziek luister lekker knallen met de bass vol aan, daarom luister ik muziek met een 2.1 setje van logitech en produce ik met mn monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 13:10 

Hardtraxxer

Niemand die ik blij kan maken met dit topsetje voor een snoepprijs ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 03:36 

Hardtraxx Elite

Ja dat is dus precies wat ik al had vernomen. Loepzuiver geluid is natuurlijk geweldig, maar uiteindelijk draait 't voor mij toch om de bass die bij monitoren dus minder aanwezig is. Ik ga inderdaad maar voor een leuk 2.1 setje kijken tegen de tijd. Succes met de verkoop.

NB: Wat ik me dan wel af vraag, bij het producen (vooral dit soort genres) draait het toch ook veel om hoe je, je kick e.d. produceert en niet alleen 't hoog.. Waarom is dat dan niet ook uitzonderlijk goed bij monitoren? En op welke manier word dat dan wel goed getest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 11:46 

Hardtraxxer

Wesz91 schreef:
Ja dat is dus precies wat ik al had vernomen. Loepzuiver geluid is natuurlijk geweldig, maar uiteindelijk draait 't voor mij toch om de bass die bij monitoren dus minder aanwezig is. Ik ga inderdaad maar voor een leuk 2.1 setje kijken tegen de tijd. Succes met de verkoop.

NB: Wat ik me dan wel af vraag, bij het producen (vooral dit soort genres) draait het toch ook veel om hoe je, je kick e.d. produceert en niet alleen 't hoog.. Waarom is dat dan niet ook uitzonderlijk goed bij monitoren? En op welke manier word dat dan wel goed getest?

Mij hoor je niet zeggen dat er minder bass aanwezig is.bass zat haha!Heb ook nog nooit gehoord dat er in monitoren minder bass zit. Zoals jezelf al zegt hoe worden kicks dan gemaakt en duidelijk weergeven.. Precies.het enigste wat monitoren niet doen is het geluid kleuren.voor het halve forum weer 'inspringt' om zijn mening te geven en dit een discussie word ipv een verkoop pagina zou ik wat dit onder wilde graag hier bij laten.

Je kan me ook gerust pmen trouwens ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 18:50 

Hardtraxx Elite

Wesz91 schreef:

Bass genoeg, hoor ;)

Ik heb dit setje namelijk :)
Forumoverzicht » Vraag & Aanbod » Aanbod