Elektrify wrote: mijn god wat een prachtplaat is dit dan. In combinatie met die stage lijkt het alsof die draak tegen je praat in die melodie. Heel vet!
Dit inderdaad! Alsof het kreten van die draak zijn. Magistraal stukje muziek.
MYTZE wrote:ai vocals en (volgens mij ook?) lyrics
In de laatste Hardstyle Gekkenhuis podcast (met LePrince) bellen ze 'm in. Daar legt hij uit dat ze de vocals en lyrics zelf hebben gemaakt, ingezongen door z'n vrouw Laila Reeves. Zelfde zangeres als in bv Monsoon. Alleen hebben ze de vocals wat dieper en lager gemaakt met behulp van AI. Hoop het zo een beetje beter uitgelegd te hebben
Echt een waanzinnige plaat, zo met de beelden en achtergrondinformatie erbij. Maar wat een gezever (hier en op andere plaatsen online) over het mogelijke AI gebruik voor de vocalen. Vooral mensen die elkaar maar napraten en vertellen hoe erg het allemaal wel niet is. Mooi dat het bij deze ontkracht is dat het überhaupt gebruikt is. En wat maakt het uit als het wel gebruikt zou worden? Als het maar goed klinkt, toch. Je zult het alleen maar vaker horen. Als je als (kleine of grote) artiest €500 tot €1000 kan besparen op het inhuren van een zanger/zangeres (die je al op voorhand moet betalen), met de daarbij komende tijd voor het opnemen en bewerken (wat nog een geheel vak apart is) en je iets precies kunt laten klinken vanaf achter je toetsenbord, dan snap ik dat wel.
Hypocriete mening omdat ik zelf fors tegen AI muziekproductie ben? Zeker. Komt het mij mooi uit dat ik nu veel meer mogelijkheden en controle heb voor/over (prachtige) vocalen in plaats van de beperkte Splice pool? Zeker.
Volgens mij ben ik echt de enige die dit 3 keer niks vindt.
Net een stuk klassiek muziek, waar is de hardstyle? Geen beste trend dit.
En de eerste anderhalf minuut alsof je naar Celine Dion zit te luisteren.
Lead klinkt ook als een ongestelde olifant.