Paar tips om de kick beter door te laten komen:
- De kick klinkt al prima, maar dof. Dit is te fixen door iets meer highs in de kick te eq-en.
- Compressie kan de kick in veel gevallen ook erg verbeteren.
- Zorg ervoor dat er een lekkere tail in zit, want nu is de tail slecht te horen. Dit is beter hoorbaar de maken door de mids/highmids te eq-en. Maar wees voorzichtig! Niet te veel
- Voor de rest is het gewoon een kwestie van een dikke kick maken die aan jouw smaak voldoet. En onthoud, er zijn geen regeltjes. Je kan zo creatief zijn als je wilt, zolang het maar goed klinkt!
Je lead klinkt ook nog een beetje dun. Beste is (wat ik in ieder geval altijd doe), is om 3 layers sylenth lekker nat te maken met genoeg reverb & delay, en dit te sidechainen op je lead. Zodat de lead er clean door komt. Daarnaast plak ik er nog een laagje sylenth bij, zonder reverb. Dit om het geheel lekker op te vullen. Soms kan het ook tof zijn om een beetje stereo toe te voegen aan je lead, ik herinner me daar een tutorial van gezien te hebben op youtube (concept art?).
Ook krijg ik het idee dat je "screech" in de midintro niet op de juiste toonhoogte staat, waardoor het niet lekker klinkt!
Verder zit de opbouw goed in elkaar, en de vocals zijn ook zeer vet!
Hoop dat je hier wat aan hebt!