Hallo ik ben jesse ben nieuw op deze site,
Nou ben ik sinds kort overgestapt van FL-studio naar Cubase en ben ik een beetje bezig met het maken van me eigen hardstyle kick daarbij gebruik ik voornamelijk drumazon en een midi-keyboard.
Alleen het probleem is als ik in drumazon de internal sequencer uitzet zodat ik de kick in de piano roll van Cubase zou moeten horen gebeurd er dus helemaal niks.
Op geen enkele noot hoor ik een drum kick of iets in die richting.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden? Zo ja hoe hebben jullie dit dan opgelost?
Socializerz wrote:Omdat je nieuw bent is het je vergeven, maar je hoeft hier geen nieuw topic voor te maken!
Stel je vraag hier: Fruity Loops: Het programma
Slotje dus
Thijs, leer lezen. Hij is overgestapt van FL naar Cubase, en wil nu weten hoe het komt dat DRumazon geen geluid geeft. Heeft verder vrij weinig met het programma te maken dacht ik zo
The Venator wrote:De 909 clone uit drumazon vind ik persoonlijk een stuk beter dan uit eks-9. er zit wel degelijk verschil in.
Maar je probleem is denk ik dat je een te hoge noot aanslaat, zoals SMH al zegt.
In fl studio zie je altijd dat de noten van de bass drums wat lager zitten:
Ik denk dat dit in Cubase precies hetzelfde is. dus probeer eens wat octaven lager te pakken.
Zo werkt dat niet in Cubase.
Zo heb ik het ook geprobeerd.
Ik heb er zelf best wel veel tijd in gestoken om Drumazon in Cubase aan de praat te krijgen, met slecht resultaat.
Dus daarna ben ik overgegaan naar EKS-9.
The Venator wrote:De 909 clone uit drumazon vind ik persoonlijk een stuk beter dan uit eks-9. er zit wel degelijk verschil in.
Maar je probleem is denk ik dat je een te hoge noot aanslaat, zoals SMH al zegt.
In fl studio zie je altijd dat de noten van de bass drums wat lager zitten:
Ik denk dat dit in Cubase precies hetzelfde is. dus probeer eens wat octaven lager te pakken.
Zo werkt dat niet in Cubase.
Zo heb ik het ook geprobeerd.
Ik heb er zelf best wel veel tijd in gestoken om Drumazon in Cubase aan de praat te krijgen, met slecht resultaat.
Dus daarna ben ik overgegaan naar EKS-9.
Jawel, zo werkt dat wel degelijk in Cubase, ik denk dat je iets verkeerd moet doen, want hier werkt die plugin prima Ik gebruik zelf EKS-9 voor 909 kicks omdat ik Drumazon nogal onhandig vind, er zit wel een iets andere sound in, maar dit distort, eq en bewerk ik zoveel dat dat verschil niets uitmaakt, omdat ik toch nooit stop met bewerken totdat ik het gewenste resultaat heb
Sowieso snap ik niet dat iedereen die hiervoor Junglist gebruikten massaal zijn overgestapt op een 909 kick.
Dat zal te maken hebben met de Tutorials van Zany en Frontliner.
The Venator wrote:in mijn cubase werkt drumazon ook prima. weet niet wat het probleem is dan.
Kun je misschien eens een Cubase projectje maken met alleen Drumazon erin?
Als ik het dan zou kunnen downloaden, dan kan ik checken of het nou wel of niet werkt, en of ik misschien iets verkeerd doe.
The Venator wrote:in mijn cubase werkt drumazon ook prima. weet niet wat het probleem is dan.
Kun je misschien eens een Cubase projectje maken met alleen Drumazon erin?
Als ik het dan zou kunnen downloaden, dan kan ik checken of het nou wel of niet werkt, en of ik misschien iets verkeerd doe.
Heb op het moment geen cubase meer dus je moet even iemand anders vragen. werk nu weer in fl studio.
iedereen nog bedankt voor de hulp!
ik was al weer vergeten dat ik dit topic had gemaakt
het lukte nog steeds niet met de nieuwe drumazon maar ik heb nu een oudere versie en die doet het prima!