Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 10 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
HS ID

Sephyx & Solstice - ID

P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Artiest: Sephyx & Solstice

Track(s): TBA

Sample/video:

View on SoundCloud

Bron: Solstice facebook

:love: :bomb: Dit is dé euphoric hardstyle waar ik voor leef :bomb:
Last edited by Pedaalemre on 06 May 2016 16:53, edited 1 time in total.
M
Hardtraxx Veteran
14191 posts member since 2013
:loving: :loving:
Hardtraxx Addict
1845 posts member since 2014
last seen Aug 2025
Klinkt goed! :loving:
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
Ik vind dit juist helemaal niet zo bijzonder. De synth is ontzettend standaard, en vind ik persoonlijk ook niet mooi. Verder gaan de pitchkicks aan het eind weer belachelijk en onnodig hoog, snap echt niet waarom dit trucje toch altijd uitgehaald wordt.
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
pim0412 wrote:Ik vind dit juist helemaal niet zo bijzonder. De synth is ontzettend standaard, en vind ik persoonlijk ook niet mooi. Verder gaan de pitchkicks aan het eind weer belachelijk en onnodig hoog, snap echt niet waarom dit trucje toch altijd uitgehaald wordt.
Vraag me af wat je bedoelt met je laatste zin. Dit hoor je juist helemaal niet vaak meer, en het gebruik van deze glide in de melodie is best 'recent' gekomen. Meerdere producers zijn een glijdende melodie gaan gebruiken na Atmozfears - Release, daarvoor hoorde ik dit soort 'huilmelodien' niet echt vaak. Verder wordt het trucje hardcorekick+screech nog altijd vele malen vaker uitgehaald dan dit.
Hardtraxx Veteran
OutsideSpacer wrote:Vraag me af wat je bedoelt met je laatste zin. Dit hoor je juist helemaal niet vaak meer
Dan verschillen wij daarin van mening.
OutsideSpacer wrote:Verder wordt het trucje hardcorekick+screech nog altijd vele malen vaker uitgehaald dan dit.
Dat is toch geen argument om een ander overmatig gebruik te rechtvaardigen?
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
pim0412 wrote:
OutsideSpacer wrote:Vraag me af wat je bedoelt met je laatste zin. Dit hoor je juist helemaal niet vaak meer
Dan verschillen wij daarin van mening.
OutsideSpacer wrote:Verder wordt het trucje hardcorekick+screech nog altijd vele malen vaker uitgehaald dan dit.
Dat is toch geen argument om een ander overmatig gebruik te rechtvaardigen?
Zeggen dat het screechcore trucje nóg vaker uitgehaald word rechtvaardigt inderdaad ander overmatig gebruik niet, mijn punt is dat ik vind dat het trucje in deze track dus niet overmatig gebruikt wordt (imo). Daarnaast is het ook zo dat er meerdere trucjes zijn die zullen blijven uitgehaald worden, voor altijd. Zolang het trucje werkt, zal het toegepast worden. En aangezien (in mijn ogen) de screechcore op dit moment de euphoric overheerst, is dit voor mij juist een verademing. Maar, meningen verschillen.
Hardtraxxer
685 posts member since 2015
OutsideSpacer wrote:Daarnaast is het ook zo dat er meerdere trucjes zijn die zullen blijven uitgehaald worden, voor altijd. Zolang het trucje werkt, zal het toegepast worden.
Dat vind ik nog steeds geen argument om het te rechtvaardigen, want dit is in principe weer wijzen naar anderen ('iedereen doet het'). Als jij die hoge pitchkicks fijn vindt klinken of het niet zo belangrijk vindt dat het al vaker is gedaan, prima, maar je argumenten doen weinig tot niets af aan Pims stelling dat dit trucje al vaker gedaan is.
Hardtraxx Veteran
OutsideSpacer wrote:En aangezien (in mijn ogen) de screechcore op dit moment de euphoric overheerst, is dit voor mij juist een verademing. Maar, meningen verschillen.
Het lijkt me juist logischer om dit te vergelijken met andere euforische hardstyle van tegenwoordig, anders zou iedere euforische track per definitie 'een verademing' zijn. In vergelijking daarmee vind ik het namelijk (tot zover) een erg generieke track, o.a omdat het een standaard synth en ook zowel de 'glijdende melodie' als het pitchkicktrucje bevat. Dat het je smaak is kan ik begrijpen, maar dat is wat anders.
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
View on SoundCloud

:drool: