Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2023 21:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rebelion - Das Ist Kein Techno (ACR020)

Label: Acid Reign
WEB release: 26/10/2023

Tracks:
Rebelion - Das Ist Kein Techno

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2023 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je denkt dat de kicks echt niet gekker kunnen, nou echt wel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2023 22:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zelfscan kicks?

Nee joh rebellion stop nou eens met deze graftakkeherrie produceren en ga terug naar die flinke gated kicks -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2023 22:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jup, jup, echt goed bezig de gasten van Rebelion... :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een afschuwelijke act is dit toch geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 11:18 
 
Hardtraxxer

Volgens mij kan er ook geen goede zaagkick gemaakt worden in jullie ogen of wel?
K vind het wel passend bij overdose in dit jasje.
Gaat al stukken beter dan bij Supremacy in dat opzicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

billieb15 schreef:
Volgens mij kan er ook geen goede zaagkick gemaakt worden in jullie ogen of wel?


Klopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 12:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

billieb15 schreef:
Volgens mij kan er ook geen goede zaagkick gemaakt worden in jullie ogen of wel?


Ja zeker wel. Kijk maar naar namen als I:Gor of Detest.

Dit is een zaagkick:




Niet dat stukje subbass met wat distorte hoge frequenties er over. Het hele "kick" gedeelte van zaagkick ontbreekt er aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 12:42 
 
Hardtraxxer

Dat eerste stukje "techno" klinkt best lekker eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Riiss schreef:
Dat eerste stukje "techno" klinkt best lekker eigenlijk.


Heeft ook niks met Techno te maken, is gewoon Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 12:47 
 
Hardtraxxer

Vandaar de titel van de plaat!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 13:52 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
billieb15 schreef:
Volgens mij kan er ook geen goede zaagkick gemaakt worden in jullie ogen of wel?


Ja zeker wel. Kijk maar naar namen als I:Gor of Detest.

Dit is een zaagkick:




Niet dat stukje subbass met wat distorte hoge frequenties er over. Het hele "kick" gedeelte van zaagkick ontbreekt er aan.


Dus eigenlijk ontbreekt er nog n punch in de huidige zaagkicks als ik die van jou hoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het hele concept van dit soort kicks is niet aan mij besteed. Er ligt zoveel nadruk op het laag dat er totaal geen ruimte is voor andere elementen in de mix, geen hihats, geen percussie, geen melodie, gewoon helemaal niets.. Enkel en alleen een hoop distorted bas, geen eens een kickdrum. Uptempo was al niet mijn smaak, maar wel jammer dat het nu ook richting hardstyle beweegt. Als dit het concept van de toekomst van raw wordt hoef ik de blue en indigo niet in..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 16:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

billieb15 schreef:

Dus eigenlijk ontbreekt er nog n punch in de huidige zaagkicks als ik die van jou hoor?


Een punch en gewoon een goed gemaakte gemasterde kick in zijn geheel, niet een subbass die overheerst waar alleen een schel geluid zonder kracht er achter overheen kan komen.

Sommige oude industrial namen (Peaky Pounder, Frame Of Mind) gebruiken die truc ook wel van een muur van bass met veel distortion en schelle geluiden, maar die kicks hebben punches en zijn gewoon veel beter gemasterd. En dat soms met 10 tot 20 jaar verschil.

Het is moeilijk uit te leggen, maar de schelle geluiden zijn een stuk beter afgestemd met de rest van de punch en bass waardoor de schelle geluiden (in hardstyle zijn geval soms de enorm resonante tok er voor), de subbass en distortion niet zo los van elkaar liggen zoals bij veel soorten kicks in raw (e.g. slecht gemastered e.d.).

Voorbeeld (kwaliteit er van is niet heel best want Vinyl rips)




Niet dat dit per sé zou klinken bij hardstyle, want dan wordt het al snel industrial (al zou ik er wel benieuwd naar zijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 17:09 
 
Hardtraxx Addict

Wat een meuk is dit, zeg. Ik zie veel liever platen als Ghost of Us, Never Back Down, Vendetta etc. In ieder geval een goede reden om Overdose sets voortaan te skippen. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 19:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uniforce schreef:
Ghost of Us, Never Back Down, Vendetta etc.


Dat is wel weer het andere uiterste, heb daar ook bar weinig mee, er was een bepaalde sweetspot van totaal over the top overdose tijd die ik écht vet vond. Maar de kant die ze nu op gaan zorgt er voor dat ik Rebelion op alle fronten ga vermijden, heb er echt helemaal niks meer mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 21:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Voorbeeld

Zo dan, dacht dat Sacerdos Vigilia en Machinist wisten wat distortion was maar dit mag er ook wezen.

OT: Dit is inderdaad helemaal niks, zit geen kracht in en klinkt leeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2023 21:06 
 
Hardtraxx Crew

Als ze het nou gewoon bij die eerste kick hadden gelaten.. :/

Rickzel schreef:
Wat een afschuwelijke act is dit toch geworden.

Eens met dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2023 01:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
maar die kicks hebben punches en zijn gewoon veel beter gemasterd. En dat soms met 10 tot 20 jaar verschil.


Dat heeft niets met masteren te maken, maar gewoon met sound design an sich en de voorkeur van de producer in sound design en in het verlengde daarvan wat voor twist qua mixdown hij er aan geeft. Ik vind de plaaten die jij post juist vrij rommelig qua afmix.

Masteren doe je op een master bus. Niet op een kick spoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2023 11:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Dat heeft niets met masteren te maken, maar gewoon met sound design an sich en de voorkeur van de producer in sound design en in het verlengde daarvan wat voor twist qua mixdown hij er aan geeft.


Dan bedoel ik mixdown ipv masteren.

Mark With A Tarrel schreef:
Ik vind de plaaten die jij post juist vrij rommelig qua afmix.

Masteren doe je op een master bus. Niet op een kick spoor.


Broken Balance schreef:
Voorbeeld (kwaliteit er van is niet heel best want Vinyl rips)

Ook denk ik dat je een hardstyle plaat anno 2023 toch heel anders afmixt dan een industrial techno plaat uit de millenium era, zeker van twee artiesten die bekend staan om hun gebroken sound :P.

En als het volgens jouw woorden een bewuste keuze is, de afmix, dan zijn ze beiden rommelig idd (deze en Rebelion). Alleen bij de een is dat beter gelukt en leidt het tot vollere kicks met krachtigere punches. De ander klinkt als een subbass spoor en een oscillator op hoge frequentie met een bak distortion, meer niet. De een is een gebroken sound die die periode in industrial techno kenmerkte maar echt retemoeilijk goed te krijgen is (i've tried), de ander klinkt rommelig omdat het simpel klinkt.

Dat was het hele punt ook, dat je schelle geluiden, clipping, enorme distortion en muren van bass best als een goed geheel kan laten klinken, als volle kicks, zelfs 10 a 20 jaar geleden waar dat waarschijnlijk nog wel lastiger was gezien de technologie (de andere twee voorbeelden er boven doen dat op zich ook goed).

tl;dr Het is rommelig als stijl vs rommelig als in matig gemaakt/ontworpen/afgemixt, geef het beestje een naam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2023 11:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
En als het volgens jouw woorden een bewuste keuze is, de afmix, dan zijn ze beiden rommelig idd (deze en Rebelion). Alleen bij de een is dat beter gelukt en leidt het tot vollere kicks met krachtigere punches.


Dat is afhankelijk van je perspectief en daarmee compleet subjectief imo. Daarom ook 'ik vind'. ;).

Wat kenmerkend is aan die oudere industrial platen is dat ze veel 'muddy' frequenties in de bass er lekker in laten, zeg maar de 200 - 350 hz. In Hardstyle was min of meer de standaard om die frequenties te dempen. Vooral toen kicks tonaler werden en gingen pitchen met de bassline, want het dempen van deze frequenties zorgt er voor dat de frequenties die de toonhoogte aangeven van je kick beter doorkomen en helpt je meer perceived loudness te krijgen.

Tegenwoordig wordt er in hardstyle veel gezocht naar nieuwe sounds en wordt de keuze gemaakt deze er meer in te laten I guess. Vooral bij mid-intro's zie je dat, want daar is de definitie van de toon iets minder belangrijk.


Broken Balance schreef:
Dat was het hele punt ook, dat je schelle geluiden, clipping, enorme distortion en muren van bass best als een goed geheel kan laten klinken, als volle kicks, zelfs 10 a 20 jaar geleden (de andere twee voorbeelden er boven doen dat op zich ook goed). Rommelig als stijl vs rommelig als in matig gemaakt/ontworpen hoe je het wilt noemen.



Tja, wat is 'goed laten klinken'?. Voor ieders voorkeuren wat wils. Je moet er voor oppassen niet appels met peren te gaan vergelijken, want industrial hardcore en hardstyle dragen inherent net wat andere voorkeuren uit qua sound met een daarbijhorende fanbase.

Maar dat heb je zelf wel door verneem ik uit het volgende.

Broken Balance schreef:

Niet dat dit per sé zou klinken bij hardstyle, want dan wordt het al snel industrial (al zou ik er wel benieuwd naar zijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2023 12:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee het is in die zin niet het zelfde, maar ik vergelijk de genres ook niet.

Alleen kicks met een muur van bass en veel hoge scherpe frequenties (of eerder zelfs zaagkicks). Als je terug leest ging het hele punt bij beiden om hoe vol zo'n kick is en hoe er wel gewoon een punch in zit, dat zijn twee dingen die vrij normaal in hardstyle zijn en die ook niet subjectief zijn, het is er of het is er niet.

Plus Peaky Pounder en Frame Of Mind waren wat "out there" voorbeelden. Nogmaals, ik vergelijk de artiesten en genres niet, alleen de kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2023 13:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Alleen kicks met een muur van bass en veel hoge scherpe frequenties (of eerder zelfs zaagkicks). Als je terug leest ging het hele punt bij beiden om hoe vol zo'n kick is en hoe er wel gewoon een punch in zit, dat zijn twee dingen die vrij normaal in hardstyle zijn en die ook niet subjectief zijn, het is er of het is er niet.


Khadber zegt het eigenlijk goed; er zit gewoon geen kickdrum in de kick :P. Er is alleen een resonante aanslagtoon en vervolgens een overkill aan distorted bass.

We kunnen dus praten over punches, maar we moeten het eigenlijk hebben over de kick in de kick, hoe gek dat ook klinkt.

Broken Balance schreef:

Ja zeker wel. Kijk maar naar namen als I:Gor of Detest.

Dit is een zaagkick:


Ik zou daar btw gewoon naar refereren als reverse bass kicks. Vooral bij die E-Noid plaat. Energie komt vooral uit de offbeat.


Citaat:
Plus Peaky Pounder en Frame Of Mind waren wat "out there" voorbeelden. Nogmaals, ik vergelijk de artiesten en genres niet, alleen de kicks.


Goedsie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2023 16:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Het hele concept van dit soort kicks is niet aan mij besteed. Er ligt zoveel nadruk op het laag dat er totaal geen ruimte is voor andere elementen in de mix, geen hihats, geen percussie, geen melodie, gewoon helemaal niets.. Enkel en alleen een hoop distorted bas, geen eens een kickdrum. Uptempo was al niet mijn smaak, maar wel jammer dat het nu ook richting hardstyle beweegt. Als dit het concept van de toekomst van raw wordt hoef ik de blue en indigo niet in..

Dit beschrijft heel goed hoe ik tegenwoordig sta in het 'modernere' raw hardstyle en vergelijk dit zelf heel erg met de 13/12 anti tijd in 2013-2015. Een veel gebruikte korte trend wat hopelijk zich weer ontwikkeld naar het normaal.

In dit geval pakt het gewoon niet, zit er geen kracht achter en blijft ook ontzettend saai. Er word zo gefocust op bass terwijl het zoveel meer kan zijn met zoals jij aangeeft, percussie, snares, atmosfeer, melodieen etc. Jammer dat we hier naar toe gaan alleen om even 3 seconden het ge-oooooooh aan te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2023 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Das Ist Kein Hardstyle
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle