Mark With A Tarrel schreef:
Dat heeft niets met masteren te maken, maar gewoon met sound design an sich en de voorkeur van de producer in sound design en in het verlengde daarvan wat voor twist qua mixdown hij er aan geeft.
Dan bedoel ik mixdown ipv masteren.
Mark With A Tarrel schreef:
Ik vind de plaaten die jij post juist vrij rommelig qua afmix.
Masteren doe je op een master bus. Niet op een kick spoor.
Broken Balance schreef:
Voorbeeld (kwaliteit er van is niet heel best want Vinyl rips)
Ook denk ik dat je een hardstyle plaat anno 2023 toch heel anders afmixt dan een industrial techno plaat uit de millenium era, zeker van twee artiesten die bekend staan om hun gebroken sound

.
En als het volgens jouw woorden een bewuste keuze is, de afmix, dan zijn ze beiden rommelig idd (deze en Rebelion). Alleen bij de een is dat beter gelukt en leidt het tot vollere kicks met krachtigere punches. De ander klinkt als een subbass spoor en een oscillator op hoge frequentie met een bak distortion, meer niet. De een is een gebroken sound die die periode in industrial techno kenmerkte maar echt retemoeilijk goed te krijgen is (i've tried), de ander klinkt rommelig omdat het simpel klinkt.
Dat was het hele punt ook, dat je schelle geluiden, clipping, enorme distortion en muren van bass best als een goed geheel kan laten klinken, als volle kicks, zelfs 10 a 20 jaar geleden waar dat waarschijnlijk nog wel lastiger was gezien de technologie (de andere twee voorbeelden er boven doen dat op zich ook goed).
tl;dr Het is rommelig als stijl vs rommelig als in matig gemaakt/ontworpen/afgemixt, geef het beestje een naam.