Crème de la crème van de hardere stijlen dit. Wat een sounds, kicks, drive, geweld. Veel beter gaat het niet worden. Kan niet wachten om deze live te horen. En blij dat Delete weer eens wat van zich laat horen de laatste dagen.
Hmm. Ben altijd groots Delete fan geweest (al vind ik hem de laatste paar jaar over het algemeen wat minder geworden). Maar ook hier word ik niet heel warm van. Vind het allemaal maar leeg en 'simpel' klinken. Snap dat het gewoon lekker rammen moet zijn en dat er daarom niet perse een soort van diepgang in hoeft te zitten. Maar de oude Delete was ook gewoon vollebak rammen en als je dat naast dit neerlegt, dan is dat toch wel even een verschilletje (wat overigens niet in het voordeel werkt van deze plaat).
Jammer. Verlies dan ook wel steeds meer mijn interesse in Delete zijn platen.
Hmm. Ben altijd groots Delete fan geweest (al vind ik hem de laatste paar jaar over het algemeen wat minder geworden). Maar ook hier word ik niet heel warm van. Vind het allemaal maar leeg en 'simpel' klinken. Snap dat het gewoon lekker rammen moet zijn en dat er daarom niet perse een soort van diepgang in hoeft te zitten. Maar de oude Delete was ook gewoon vollebak rammen en als je dat naast dit neerlegt, dan is dat toch wel even een verschilletje (wat overigens niet in het voordeel werkt van deze plaat).
Jammer. Verlies dan ook wel steeds meer mijn interesse in Delete zijn platen.
Hmm. Ben altijd groots Delete fan geweest (al vind ik hem de laatste paar jaar over het algemeen wat minder geworden). Maar ook hier word ik niet heel warm van. Vind het allemaal maar leeg en 'simpel' klinken. Snap dat het gewoon lekker rammen moet zijn en dat er daarom niet perse een soort van diepgang in hoeft te zitten. Maar de oude Delete was ook gewoon vollebak rammen en als je dat naast dit neerlegt, dan is dat toch wel even een verschilletje (wat overigens niet in het voordeel werkt van deze plaat).
Jammer. Verlies dan ook wel steeds meer mijn interesse in Delete zijn platen.
Wat is dan precies het verschil tussen deze plaat en een oude Delete plaat, aangezien het allebei gewoon no nonsense rammen is zoals je zegt?
Het principe wel, al zat er wel meer aan vast in zijn oude platen. Niet dat hij nu geen uitstekers meer heeft daarin of dat hij vroeger geen rechtoe-rechtaan platen had, maar het is wel meer End Of Line Raw geworden dan Spoontech/Theracords raw.
Daar heeft Delete imo altijd wel zijn identiteit vast gehouden, no nonsense rammen, maar er zat wel een ander jasje omheen vroeger. Zoals deze 2 EP's t.o.v. de 2 platen er onder.
We moeten niet vergeten dat dit een collab met Element is, die zn tracks nog meer no nonsense rammen maakt (en dus leger) . De tweede climax komt niet voorbij in de soundcloud link, dat was meer een delete climax.
Wat is dan precies het verschil tussen deze plaat en een oude Delete plaat, aangezien het allebei gewoon no nonsense rammen is zoals je zegt?
Het principe wel, al zat er wel meer aan vast in zijn oude platen. Niet dat hij nu geen uitstekers meer heeft daarin of dat hij vroeger geen rechtoe-rechtaan platen had, maar het is wel meer End Of Line Raw geworden dan Spoontech/Theracords raw.
Daar heeft Delete imo altijd wel zijn identiteit vast gehouden, no nonsense rammen, maar er zat wel een ander jasje omheen vroeger. Zoals deze 2 EP's t.o.v. de 2 platen er onder.
Ja I know, het was meer omdat ik benieuwd was naar waarin RomanAnthony de verschillen hoort, omdat hij zelf alleen aangeeft dat oude & nieuwe Delete beiden vollebak rammen is. (imo) is oude Delete ook leeg en simpel maar dat is juist waarom Delete vet is. Uit z'n post kon ik niet direct ophalen waarom hij het een dan wel vet vind en het ander niet. In m'n eigen ogen (oren) is Delete natuurlijk ook wel veranderd qua sound, maar wel subtiel. Vind hem juist 1 van de namen die gedurende de laatste 10 jaar zoveel mogelijk 'als zichzelf' is blijven klinken.
En idd zoals makrooy aangeeft, Element collab, Element = leeg/simplistisch rammen dus dat zal ook wel invloed hebben gehad op deze plaat.