Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2021 22:04 

Hardtraxx Veteran

Artiest: Blademasterz meets Dana

Track(s): Oldschool & Acid

Sample/video:

https://streamable.com/bulouv

Bron: ^

hardstyle-releases/blademasterz-katana-ep-pt-1-iah037-t72916.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2021 23:07 

Hardtraxx Veteran

Interesse gewekt! Klinkt veelbelovend :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2021 00:23 

Hardtraxx Veteran

Klinkt zeker interessant, hopelijk niet weer met de zoveelste zelfde BH kick in de climax
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2021 09:53 

Hardtraxx Elite

Svbtwee schreef:
Interesse gewekt! Klinkt veelbelovend :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2021 10:36 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Klinkt zeker interessant, hopelijk niet weer met de zoveelste zelfde BH kick in de climax

De melodie leent zich heel goed voor een zelfde gated kick als in Katana
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2021 23:48 

Hardtraxxer

Met Lady Dana? Nee toch... :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 10:55 

Hardtraxx Veteran

Jambekkieee schreef:

Vertel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 11:34 

Hardtraxxer

Jambekkieee schreef:

Letterlijk de grondlegger van Hardstyle! Verantwoordelijk voor de doorbraak van D-Block & S-Te-Fan, in haar tijd stond ze op eenzame hoogte en was onbetwist de nummer 1. Nadat ze ziek werd en van het toneel verdween veranderde de scene in rap tempo, en toen ze weer beter was, was ze niet meer relevant en had een hele nieuwe lichting het stokje overgenomen.

Ze is nu een soort van 'verbannen' naar de classic hoek, maar zij verdient gewoon haar plekje waar zij keihard voor heeft gewerkt altijd! Dus hoop dat ze groot succes weet te behalen met eventueel nieuw materiaal, al dan niet samen gemaakt met anderen.

Ik kan werkelijk niet 1 reden bedenken waarom je haar iets zou kunnen misgunnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 11:35 

Hardtraxx Veteran

Noice, hoor volgens mij wat Blademasterz sounds in the opbouw (een man mag hopen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 11:47 

Hardtraxx Veteran

kbm_ schreef:
Jambekkieee schreef:
Verantwoordelijk voor de doorbraak van D-Block & S-Te-Fan, in haar tijd stond ze op eenzame hoogte en was onbetwist de nummer 1.

Overdrijven is ook een vak :lol:
En de collab E.P. van D-Block met Tha Bazz Pimpz (Deepack) was er vóórdat ze releases hadden op Danamite records dus dat eerste weet ik ook zo net nog niet.

Aan de andere kant snap ik Jambekkieee z'n opmerking dan ook weer niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 11:59 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:
kbm_ schreef:
Jambekkieee schreef:
Verantwoordelijk voor de doorbraak van D-Block & S-Te-Fan, in haar tijd stond ze op eenzame hoogte en was onbetwist de nummer 1.

Overdrijven is ook een vak :lol:
En de collab E.P. van D-Block met Tha Bazz Pimpz (Deepack) was er vóórdat ze releases hadden op Danamite records dus dat eerste weet ik ook zo net nog niet.

Aan de andere kant snap ik Jambekkieee z'n opmerking dan ook weer niet.

Ze was de allereerste met een eigen X-Qlusive. Haar mix compilaties (ID&T Presents, X-Qlusive Dana, haar eigen compilatie Dana) stonden altijd op 1 in de album top 100, toen nog zeer uitzonderlijk. Daarnaast heeft ze Qlimax en Qlubtempo groot gemaakt, met bijhorende albums) en vergeet niet dat ze er al een hele carriere in de Hardcore op had zitten. Ook daar is ze nog steeds een held.
Daarnaast zijn de tracks die onder haar naam zijn uitgekomen ook allemaal hits geweest en sommige behoren tot de early hardstyle classics.

D-Block & S-Te-Fan hebben op z'n minst een boost en meer bekendheid gekregen door op haar label te releasen, zij had die power dat als ze je track draaide, je zomaar kon doorbreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

kbm_ schreef:
Jambekkieee schreef:

Letterlijk de grondlegger van Hardstyle!

Je bent in de war met Blear
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 12:23 

Kraak... Piep...

In hardcore overdrijf je, ze maakte nooit haar eigen platen en heeft nooit een vast label gehad tot aan Promo, die ook haar platen produceerde. De rest was altijd bij een ander label met een collab die geproduceerd werd door de desbetreffende artiest(en) (zoals Bass-D & King Matthew). Ze had naamsbekendheid, maar ze is nooit enorm groot geworden in hardcore als je het vergelijkt met de echte grote andere namen uit die tijd zoals Bass-D & King Matthew, Neophyte, Promo e.d.

In haar tijd had je eveneens Technoboy, Luna en Pavo. Dat ze aan de top stond in hardstyle, 100%. Maar eenzaam is zwaar overdreven gezien je het zelfde zou kunnen zeggen over de bovengenoemde 3 namen. Je noemt Qlimax groot brengen, maar de eerste Qlimax CD in die o zo geweldige album top 100 was samen met Pavo.

En Dana heeft wellicht geholpen met DBSTF door bekendheid te krijgen maar DBSTF zijn pas echt populair geworden na de enorme boost van Deepack (die ze op meerdere aspecten heeft geholpen), want er zat een aanzienlijke tijd tussen voor ze door Scantraxx werden opgepikt. Daarnaast zaten ze ook nog 2 jaar op het label van Pila, Luna & The Scientist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 12:43 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
maar ze is nooit enorm groot geworden in hardcore als je het vergelijkt met de echte grote andere namen uit die tijd zoals Bass-D & King Matthew, Neophyte, Promo e.d.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Als je Lady Dana, en dus niet Dana, op een flyer zag staan dan wist je dat je een geweldige hardcore set ging horen (L) Wat ze niet had, waren eigen producties. Maar ze stond op hardcore feesten samen met de anderen aan de top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 12:46 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
In hardcore overdrijf je, ze maakte nooit haar eigen platen en heeft nooit een vast label gehad tot aan Promo, die ook haar platen produceerde. De rest was altijd bij een ander label met een collab die geproduceerd werd door de desbetreffende artiest(en) (zoals Bass-D & King Matthew). Ze had naamsbekendheid, maar ze is nooit enorm groot geworden in hardcore als je het vergelijkt met de echte grote andere namen uit die tijd zoals Bass-D & King Matthew, Neophyte, Promo e.d.

In haar tijd had je eveneens Technoboy, Luna en Pavo. Dat ze aan de top stond in hardstyle, 100%. Maar eenzaam is zwaar overdreven gezien je het zelfde zou kunnen zeggen over de bovengenoemde 3 namen. Je noemt Qlimax groot brengen, maar de eerste Qlimax CD in die o zo geweldige album top 100 was samen met Pavo.

En Dana heeft wellicht geholpen met DBSTF door bekendheid te krijgen maar DBSTF zijn pas echt populair geworden na de enorme boost van Deepack (die ze op meerdere aspecten heeft geholpen), want er zat een aanzienlijke tijd tussen voor ze door Scantraxx werden opgepikt. Daarnaast zaten ze ook nog 2 jaar op het label van Pila, Luna & The Scientist.

Over de hardcore heb je een goed punt! Misschien omdat ze de enige vrouw was en sowieso dat ze een vrouw is. Daarnaast blijven haar sets van de Tunnel of Terror en Global Hardcore Nation legendarisch. Dat is bij veel mensen blijven hangen waardoor ze de titel Queen of Hardcore kreeg.

In de Hardstyle kwam technoboy natuurlijk pas rond 2003, Luna was bij lange na niet zo populair, kijk naar zijn 'one men show' in Gelredome die nog niet eens voor de helft gevuld was. De eerste Qlimax cd was Dana solo. de 2e was Pavo solo en de derde was Dana & Pavo allebei 1 cd.

Is men de geschiedenis vergeten? Of niet meegemaakt? Dana op Dance Valley als enige Hardstyle dj op prime time HQ stage. Dana op Innercity als afsluiter na Tiesto, legendarische sets! Zij stond op rare plekken waar verder nooit een andere Hardstyle artiest geboekt stond, puur omdat ze de populariste (best verkopende) (hardstyle) dj was rond die tijd.

Wat betreft DBSTF moet ik je bij nader inzien gelijk geven en heb dat verkeerd geformuleerd, want ze werden bij mij bekend nadat ze op Danabyte gingen releasen, niet perse bij iedereen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 17:32 

Kraak... Piep...

100% dat Dana aan de top stond, ben het ook met je eens. Ze was buiten de scene wel de meest populaire naam tot Luna dat later overnam, ze kreeg bijvoorbeeld ook de eer het eerste Sensation Black anthem te maken (geniale plaat). Maar in de relevante scene(s) op eenzame hoogte vind ik ietwat overdreven.

Maar Technoboy later is niet helemaal waar. Op Qlubtempo voor Qlimax was hij al vaak aanwezig (evenals Pavo, Luna, Pila e.d.) en hij zat al in hardstyle (onder een ander alias want Saifam) voor de 00's (voornamelijk onder DJ Gius). Het is buiten de scene niet zo'n grote naam als Dana geweest. Daar wint ze makkelijk. Maar in hardstyle zelf waren meer namen zoals Technoboy en Pavo wel enorm hoogstaand.

Ze was eveneens niet de enige vrouwelijke hardcore DJ :P. Je had over haar tijd ook namen als Miss Flower, Daisy en Korsakoff. En Korsakoff kreeg die "Queen Of Hardcore" titel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 22:11 

Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Jambekkieee schreef:

Vertel?

Ik luister sinds 2003 naar hardstyle, dus ik weet wat Dana heeft betekend en heeft gedaan. Dat staat ook helemaal niet ter discussie, dus calm your tits.

Het is leuk om een revive te zien van de naam Lady Dana, maar het zal nooit meer worden zoals het was. Dat hoeft natuurlijk ook niet, maar het is voor mij een gek gevoel om te zien. Ben blij dat het een plaat is met Brennan. Als het een kutplaat zou worden, dan zou ik dat persoonlijk zien als een smet op de naam Lady Dana.

PS: dit is een mening en daar hoeft geen discussie over gestart te worden, dank u.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 23:20 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het aardig vet klinken al :D
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks