Arboza schreef:
Broken Balance schreef:
Het enige wat een nadeel is, is dat ze de sound van iemand heel erg lijken te sturen, dus je krijgt wellicht wel de spotlight, maar je sound wordt er niet echt unieker op.
Ik denk niet dat het label de sound van die artiesten 'stuurt'. Kijk alleen al naar hoeveel producers remakes maken en die sound proberen te kopieren. Die jongens op Eternity zijn simpelweg de artiesten die dat het beste hebben gedaan en er ook kwalitatief het dichtst bij in de buurt komen. Die jongens vallen dus sneller in het frame van AoC. Echter denk ik wel dat ze een andere sound 'signen' als het naar hun standaard is. Een Aftershock is bijvoorbeeld nieuw op het hoofdlabel, maar lijkt qua sound totaal niet op de rest.
Aftershock draait natuurlijk productiewijs al een tijdje mee in de scene, dus die hoeft weinig te leren denk ik. Neem JGSW - Into Pieces, dit lijkt gewoon zo enorm veel op Headhunterz/Wildstylez sound, je gaat mij niet vertellen dat JGSW dit allemaal helemaal zelf heeft gedaan. Er zitten zeker unieke elementen in de track maar als je er Headhunterz voor geplakt had, dan had je niemand horen klagen over een enorm andere stijl die hij ingeslagen zou zijn want het is gewoon hetzelfde stijltje. Ze zullen die nieuwe gasten echt enorm veel kunnen leren met hun ervaring, maar ik vind het altijd interessant als een nieuwkomer een eigen sound kan ontwikkelen. Dat lijkt bij AoC niet de doelstelling te zijn. Het zweverige past wel bij AoC, maar laat een artiest ook zijn eigen sound ontwikkelen, samen met de ervaring/creativiteit die er zit bij dat label kan dat echt pareltjes opleveren. Nu luister ik een track en denk ik: Headhunterz. Is het hem niet, denk ik alleen maar: Dit lijkt wel verdacht veel op Headhunterz.