Rickzel schreef:
Ik hoor niet eens een kick man

Heb ook het idee dat de definitie van kicks langzamerhand wordt "een distorte basstail met een piepje aan de voorkant". Het moet telkens meer overdreven, telkens meer anders om maar te "verbazen". Want anders = goed, vernieuwing = goed. Echter zijn ze het beiden niet.
Het principe van de kick wordt haast omgedraaid. Alle "kracht" moet zitten in de basstail en niet in de punch. De focus wordt haast verlegd om maar per sé anders te zijn. Dat is niet erg, diversiteit is goed, maar bijna iedereen probeert datzelfde te doen om maar op te vallen. Het gros produceert niks unieks meer door dit.
Met deze evolutie komen we straks gewoon weer uit op dubstep.
Het is gelukkig alsnog maar een relatief klein deel van de artiesten die dit doen, maar goed het is maar een van de trends die grote groepen artiesten nadoen. De groep van artiesten waarvoor ik naar hardstyle luister of waarvoor ik naar een hedendaags hardstyle feest zou gaan krimpt steeds verder.
Het voelt voor mij steeds meer als een plat genre zonder diversiteit, het voelt bij mij steeds meer als EDM van 2012 - 2015 waar alles klonk als Martin Garrix - Animals of DVBBS & Borgeous - Tsunami en de enige onderscheiding was wie de beste marketing had.