Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2018 20:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Reaperz - Filthy World EP (SPOON139)

Label: Spoontech Records
WEB release: 24/09/2018

Tracks:
01. Reaperz - Filthy World
02. Reaperz - Killerbee

Samples:



Bron:
Afbeelding
https://www.junodownload.com/products/r ... 905434-02/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2018 01:47 
 
Hardtraxx Addict

Goet lack et spoentek Reaperz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2018 10:09 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

nieuwe-tracks-hs/the-purge-tba-tba-t64873.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2018 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toffe eerste release! Favoriet is toch wel Killerbee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2018 13:54 
 
Hardtraxx Elite

Kicks uit Kiillerbee zijn wel vet gedaan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2018 19:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker


Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2018 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Killerbee :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2018 20:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sfeer en kicks doen me wat denken aan de beginperiode van The Purge. Opzich wel een goede eerste EP! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2018 17:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Soundpakketje van The Purge gehad? Wat een vette tracks! :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2018 20:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het eigenlijk niet zo positief als je nieuw op een label bent en je eerste release heeft meteen al zo veel weg van een andere persoon op dat label. Als dit in de toekomst zo blijft voegt het weinig toe imo, maar we zullen zien. Vind de meeste tracks van de The Purge afschuwlijk, dus dit ligt me ook voor geen meter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2018 11:44 
 
Hardtraxx Newbie

Svbtwee schreef:
Vind het eigenlijk niet zo positief als je nieuw op een label bent en je eerste release heeft meteen al zo veel weg van een andere persoon op dat label. Als dit in de toekomst zo blijft voegt het weinig toe imo, maar we zullen zien. Vind de meeste tracks van de The Purge afschuwlijk, dus dit ligt me ook voor geen meter.


Geldt dat niet voor veel van Spoontech artiesten (heden en toekomst)? Ik volg het label niet helemaal meer tot op de voet, dus correct me if I am wrong. Maar ik vond Delete en Vazard in de begin periode ook veelal dezelfse muziek maken, later is dat pas wat uit elkaar gegroeid. Maar heb het gevoel dat de nieuwe gasten ook gewoon dezelfde "industrial" dingen maken. Laatste echt originele artiest van Spoontech (vind ik) was Warface, die was de enige die echt opviel in compleet eigen stijl. De rest was beetje gate kick extravaganza zeg maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2018 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volg Spoontech ook niet zo, maar er zitten echt wel artiesten op die een hele andere sound en stijl van elkaar hebben. Genox en Freakshow bijvoorbeeld. Daar zit wel degelijk veel verschil in qua stijl imo :P. Maar snap wat je bedoeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2018 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Knettah schreef:
Svbtwee schreef:
Vind het eigenlijk niet zo positief als je nieuw op een label bent en je eerste release heeft meteen al zo veel weg van een andere persoon op dat label. Als dit in de toekomst zo blijft voegt het weinig toe imo, maar we zullen zien. Vind de meeste tracks van de The Purge afschuwlijk, dus dit ligt me ook voor geen meter.


Geldt dat niet voor veel van Spoontech artiesten (heden en toekomst)? Ik volg het label niet helemaal meer tot op de voet, dus correct me if I am wrong. Maar ik vond Delete en Vazard in de begin periode ook veelal dezelfse muziek maken, later is dat pas wat uit elkaar gegroeid. Maar heb het gevoel dat de nieuwe gasten ook gewoon dezelfde "industrial" dingen maken. Laatste echt originele artiest van Spoontech (vind ik) was Warface, die was de enige die echt opviel in compleet eigen stijl. De rest was beetje gate kick extravaganza zeg maar.



Genox, Hardstyle Mafia, Vazard, Mind Dimension lijken helemaal niet op elkaar. Kwa sound niet en hebben alle 4 een hele andere insteek met hun platen. Vind Spoontech juist enorm divers. Een van de redenen waarom het nog zn interessant label is ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2018 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind ik dus ook. Dat de sound van Mind Dimension en The Purge wat van elkaar weg heeft is misschien wel waar en daarin zitten echt grote verschillen (met name de kicks). En dat deze plaat ook wat van de sounds weg heeft wellicht ook. Maar om te zeggen dat alles van Spoontech hetzelfde klinkt is echt je reinste onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2018 12:59 
 
Hardtraxxer

Zeer mooie eerste release, belooft veel voor de toekomst. Sounds passen goed bij spoontech en toch vind ik het qua stijl wat unieks hebben vergeleken de rest. Het komt in de buurt van The Purge/MD maar is toch net wat anders qua opzet en sfeer.

Verder:
Spoontech is juist heel divers, kan bij elke artiest wel wat unieks van hun vinden en het kwaliteit niveau ligt ook gewoon hoog vergeleken veel andere producers die relatief klein zijn.
Het is IMO juist knap hoe de artiesten wel goed bij elkaar passen als label zijnde en toch uniek kunnen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2018 20:33 
 
Hardtraxx Newbie

Hekzitter schreef:
Vind ik dus ook. Dat de sound van Mind Dimension en The Purge wat van elkaar weg heeft is misschien wel waar en daarin zitten echt grote verschillen (met name de kicks). En dat deze plaat ook wat van de sounds weg heeft wellicht ook. Maar om te zeggen dat alles van Spoontech hetzelfde klinkt is echt je reinste onzin.


Dat zeg ik toch ook niet? Ik stel een soort retorische vraag. Ik vind de sounds, kicks en afmix in veel tracks vaak veel van elkaar weg hebben. Genox is idd totaal anders dan de rest, dat geef ik toe. Maar verder is het veelal toch een beetje gated Vazard/oldskool Delete kicks die niet helemaal lekker doorkomen, vind ik, met veel percussie werk en veel aparte sounds. Ja een Hardstyle Mafia is anders dan een Mind Dimension qua gedachtegang, maar qua sounds en kicks. Mwuah. Veelal hetzelfde. Daarom noemde ik Warface als toch een van de laatste die echt een unieke stijl had, misschien Genox idd ook. Maar verder heb ik veel Spoontech gasten toch veelal hetzelfde horen maken. Maar misschien komt dat ook doordat het meer een talent en doorgroei label is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 01:38 
 
Record label
Avatar gebruiker

:kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 07:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Knettah schreef:
Ja een Hardstyle Mafia is anders dan een Mind Dimension qua gedachtegang, maar qua sounds en kicks. Mwuah. Veelal hetzelfde.

lol

Knettah schreef:
Daarom noemde ik Warface als toch een van de laatste die echt een unieke stijl had,

lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Knettah schreef:
Hekzitter schreef:
Vind ik dus ook. Dat de sound van Mind Dimension en The Purge wat van elkaar weg heeft is misschien wel waar en daarin zitten echt grote verschillen (met name de kicks). En dat deze plaat ook wat van de sounds weg heeft wellicht ook. Maar om te zeggen dat alles van Spoontech hetzelfde klinkt is echt je reinste onzin.


Dat zeg ik toch ook niet? Ik stel een soort retorische vraag. Ik vind de sounds, kicks en afmix in veel tracks vaak veel van elkaar weg hebben. Genox is idd totaal anders dan de rest, dat geef ik toe. Maar verder is het veelal toch een beetje gated Vazard/oldskool Delete kicks die niet helemaal lekker doorkomen, vind ik, met veel percussie werk en veel aparte sounds. Ja een Hardstyle Mafia is anders dan een Mind Dimension qua gedachtegang, maar qua sounds en kicks. Mwuah. Veelal hetzelfde. Daarom noemde ik Warface als toch een van de laatste die echt een unieke stijl had, misschien Genox idd ook. Maar verder heb ik veel Spoontech gasten toch veelal hetzelfde horen maken. Maar misschien komt dat ook doordat het meer een talent en doorgroei label is.

Kan me hier wel in vinden :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 10:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat het dezelfde industriële stijl/sfeer heeft kan ik zeker niet ontkennen, maar je kan een album wat vazard neerzet toch niet vergelijken met wat een Vyral nu maakt? Of wat Mind Dimension maakt? Of de stijl van Hardstyle Mafia?

De sfeer en stijl lijkt zeker op elkaar, maar daarom past het ook zo goed op het label. De sounds van alle verschillende spoontech producers zijn juist zo divers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Dat het dezelfde industriële stijl/sfeer heeft kan ik zeker niet ontkennen, maar je kan een album wat vazard neerzet toch niet vergelijken met wat een Vyral nu maakt? Of wat Mind Dimension maakt? Of de stijl van Hardstyle Mafia?

De sfeer en stijl lijkt zeker op elkaar, maar daarom past het ook zo goed op het label. De sounds van alle verschillende spoontech producers zijn juist zo divers.

Als je je niet heel erg verdiept in Spoontech lijkt het behoorlijk veel op elkaar. Jij bent een ekte liefhebber en kenner van deze muziek, dus jij hoort de verschillen tussen de artiesten meteen :P. Als leek kom je wss niet verder dan "het is allemaal dezelfde industriële stijl :sleep:".

Zelfde heb ik met Gearbox. Dat wordt hier ook heel vaak weggezet als 13/12 ongeïnspireerde rauw meuk wat allemaal hetzelfde klinkt, maar ik als Gearbox fan hoor die verschillen tussen de artiesten meteen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Hekzitter schreef:
Dat het dezelfde industriële stijl/sfeer heeft kan ik zeker niet ontkennen, maar je kan een album wat vazard neerzet toch niet vergelijken met wat een Vyral nu maakt? Of wat Mind Dimension maakt? Of de stijl van Hardstyle Mafia?

De sfeer en stijl lijkt zeker op elkaar, maar daarom past het ook zo goed op het label. De sounds van alle verschillende spoontech producers zijn juist zo divers.

Als je je niet heel erg verdiept in Spoontech lijkt het behoorlijk veel op elkaar. Jij bent een ekte liefhebber en kenner van deze muziek, dus jij hoort de verschillen tussen de artiesten meteen :P. Als leek kom je wss niet verder dan "het is allemaal dezelfde industriële stijl :sleep:".

Zelfde heb ik met Gearbox. Dat wordt hier ook heel vaak weggezet als 13/12 ongeïnspireerde rauw meuk wat allemaal hetzelfde klinkt, maar ik als Gearbox fan hoor die verschillen tussen de artiesten meteen.


Heeft niets met het feit te maken of je ergens fan van bent of niet. Ook als niet fan van spoontech kun je duidelijk horen dat grotendeels van de artiesten juist NIET op elkaar lijken. Je kunt gewoon niet zeggen dat een Hardstyle Mafia, Vyral, Vazard, Genox op elkaar lijken. Het is compleet anders dan elkaar en elke spoontech naam heeft echt een unieke stijl die geen andere naam op dat label heeft.

Ga je kijken naar Gearbox dan hoor je ook dat namen kwa sound niet veel van elkaar weg hebben maar als je dan gaat kijken naar hoe de track gebouwd is en wat het idee achter de plaat is dan is het bij Gearbox ineens dat vele namen op elkaar lijken. Wat bij Spoontech nogmaals totaal niet zo is ook al ben je geen fan van het label.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nouja je hoeft geen echte fan te zijn om die verschillen te horen hoor. Toen ik 2/3 jaar geleden spoontech niet luisterde (op wat delete na) vond ik het ook allemaal hetzelfde klinken. Eenmaal wat meer gaan luisteren vond ik juist opvallend hoe de artiesten zich van elkaar onderscheiden ondanks een bepaald stijl aan te houden. Terwijl ik het alleen af en toe luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 11:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Ook als niet fan van spoontech kun je duidelijk horen dat grotendeels van de artiesten juist NIET op elkaar lijken. Je kunt gewoon niet zeggen dat een Hardstyle Mafia, Vyral, Vazard, Genox op elkaar lijken. Het is compleet anders dan elkaar en elke spoontech naam heeft echt een unieke stijl die geen andere naam op dat label heeft.


Eeeh? Hier ben ik het niet mee eens ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 11:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is wel een stijtje wat Spoontech definieert inderdaad. Daarom waren mensen ook snel om aan te geven dat een naam als Genox, Dark Pact Unkind en Prime Suspects er niet echt tussen past. Het zelfde dat Physika eigenlijk buiten de boot valt bij Gearbox, wat positief is.

Maar als je oppervlakkig naar HS Mafia, Vazard, Mind Dimension e.d. gaat luisteren dan is het allemaal een naar verhouding typische lompe (kick) met afwisselend een melodie of niet met redelijk de zelfde opbouw.

Maar ik vind dat je makkelijker een verschil kan aanduiden tussen een Hardstyle Mafia, Main Concern, Vazard, Genox en Vyral dan een NCrypta, Luminite, Malice of een huidige Crypsis, Radical en Act Of Rage e.d.

HS Mafia is melodieus, vaak langere break.
Vyral is iets duisterder qua melodieën en heeft diepere typerende kicks.
Inferium maakt echt filmische platen
Vazard maakt enorm sfeervolle, heeft typerend breaks en buildups, is qua sounds vaak iets minder afgewerkt.
Mind Dimension & The Purge snap ik, Mind Dimension is vaak wat industrieler.
Genox is experimenteler en neigt iets meer naar een Gearbox stijl
Main Concern valt geen touw aan vast te knopen, experimentele kicks vooral.

Je hoort vaak bij die platen van hun dat het inderdaad "Spoontech" is, maar een paar platen van alle artiesten te hebben gehoord, en zeker als je langer hardstyle luistert en je er wat in verdiept, zou je toch duidelijk de verschillen moeten horen. Dat geldt namelijk ook gewoon voor andere labels, dat je de verschillen tussen de artiesten hoort, dat ligt dan meer aan jezelf als je het nog niet hoort.

Zeker als je het gelijke luisterende oor er aan geeft. Een album van een Vazard alleen is al veel (en dan ook vele) malen diverser dan de albums van Rebelion en Malice.

Eerlijk gezegd vind ik dit stijltje typisch Spoontech en ook behoorlijk wat lijken op een Vyral/D-Verze
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle