Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 23:33 
 
Hardtraxxer

Ran-D - We Rule The Night (ROUGHCD006)

Label: Roughstate
WEB release: 01/05/2020

Tracks:
Ran-D ft. Villain - MGFY
Ran-D & ANDY SVGE - Armageddon
Ran-D ft. Mark Vayne & Diesel - Dreamers Of The Universe
Ran-D - Hell Ain't Ready
Ran-D & Endymion - Antidote (Kronos Remix)
Gunz For Hire - Sicario
Gunz For Hire - Bolivia (G4H Blood Brothers Remix)
Ran-D & Psyko Punkz & K's Choice - Not An Addict
Ran-D & Endymion ft. LePrince - Run From Reality
Ran-D - Hurricane
Ran-D & Adaro & Frequencerz - Battleborn
Ran-D - Demolition Time
Ran-D - The Power of Now
Ran-D - Nirvana
Ran-D - Zombie
Ran-D - WRTN Interlude



Samples:

https://open.spotify.com/album/0PWPBGsa0h5E6YVVGLRV38?si=DCiqVXFZR96H-mkK5JkU8g

Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 23:39 
 
Hardtraxx Elite

UPDATED:
Deze ook nog:
G4H - Sicario
G4H - Bolivia (Bloodbrothers remix)
Ran-D & Adaro & Kronos - Sound of Silence
Ran-D & Psyko Punkz - Not an Addict
Ran-D & Endymion - Run From Reality
Ran-D - Hurricane
Ran-D & Adaro & Frequencerz - Battleborn
Ran-D - Demolition Time
Ran-D - Power of Now
Ran-D - MF Summertime (??)
Tatanka & Zatox Pres. Wild Motherfuckers - Hard Bass (Ran-D Remix
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou Eardamage hier eigenlijk ook nog opkomen? Die plaat is eigenlijk alleen maar als promo op 2016 cd's uitgekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 23:53 
 
Hardtraxxer

hotymoty schreef:
Deze ook nog:
G4H - Sicario
Ran-D - Universe in us (zat in zijn originele Qlimax-set)
Ran-D & Kronos - Sound of Silence
Ran-D & Psyko Punkz - Not an Addict
Ran-D - MF Summertime (??)


Heb t erbij gezet, maar Sound Of Silence was toch die track met Adaro (en Kronos), die was weggegeven als free track?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2020 23:59 
 
Hardtraxx Elite

lars2k1 schreef:
hotymoty schreef:
Deze ook nog:
G4H - Sicario
Ran-D - Universe in us (zat in zijn originele Qlimax-set)
Ran-D & Kronos - Sound of Silence
Ran-D & Psyko Punkz - Not an Addict
Ran-D - MF Summertime (??)


Heb t erbij gezet, maar Sound Of Silence was toch die track met Adaro (en Kronos), die was weggegeven als free track?

O ja klopt! Universe in Us is een foutje van mij. Die kan weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 00:04 
 
Hardtraxxer

hotymoty schreef:
lars2k1 schreef:
hotymoty schreef:
Deze ook nog:
G4H - Sicario
Ran-D - Universe in us (zat in zijn originele Qlimax-set)
Ran-D & Kronos - Sound of Silence
Ran-D & Psyko Punkz - Not an Addict
Ran-D - MF Summertime (??)


Heb t erbij gezet, maar Sound Of Silence was toch die track met Adaro (en Kronos), die was weggegeven als free track?

O ja klopt! Universe in Us is een foutje van mij. Die kan weg.


Zat al te denken sinds wanneer free tracks op Spotify komen. Heb m eruit gegooid

Toevoeging: kwam die Sound Of Silence nou wel of niet erop? Omdat free tracks normaal niet op Spotify komen (Keep Your Eyes Open van Jesse Jax & Atmozfears was een uitzondering, maakt het hele geheel weer verwarrend).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 00:13 
 
Hardtraxx Elite

lars2k1 schreef:
Zat al te denken sinds wanneer free tracks op Spotify komen. Heb m eruit gegooid

Toevoeging: kwam die Sound Of Silence nou wel of niet erop? Omdat free tracks normaal niet op Spotify komen (Keep Your Eyes Open van Jesse Jax & Atmozfears was een uitzondering, maakt het hele geheel weer verwarrend).

Ik denk het eigenlijk niet.

Wel bijzonder trouwens dat Ran-D continue zijn album heeft uitgesteld en klaagt over zijn perfectionisme, maar dat er sinds Qlimax (november) welgeteld 0 nieuwe platen zijn geproduceerd voor zijn album. Hierdoor zijn bijna alle bestaande/bekende platen allang niet meer interressant en klinken veelal hetzelfde. Heeft i.m.o. veels te lang geduurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 00:17 
 
Hardtraxxer

hotymoty schreef:
Ik denk het eigenlijk niet.

Wel bijzonder trouwens dat Ran-D continue zijn album uit heeft gesteld en klaagt over zijn perfectionisme, maar dat er sinds Qlimax (november) welgeteld 0 nieuwe platen zijn geproduceerd voor zijn album. Hierdoor zijn bijna alle bestaande/bekende platen allang niet meer interressant en klinken veelal hetzelfde. Heeft i.m.o. veels te lang geduurd.


Lang heeft het zeker geduurd. Ik ben er tussentijds weinig mee bezig geweest en dus klinken sommige platen wel redelijk nieuw. Hoe lang is dit hele WRTN ding al gaande?

Een dingetje, dat Project One album duurt ook verschrikkelijk lang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 09:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
Hierdoor zijn bijna alle bestaande/bekende platen allang niet meer interessant en klinken veelal hetzelfde. Heeft i.m.o. veels te lang geduurd.


Dit! Hier had ik een tijd terug nog wel enthousiast van kunnen worden maar nu allang niet meer... :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 09:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft inderdaad gruwelijk lang geduurd, maar daarnaast staat hier ook niet 1 track op waarvan ik enthousiast word om dit album aan te schaffen.

Die van B-Frontliner laat nog langer op zich wachten, maar daar zit ik nou juist wel op te wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 09:31 
 
Hardtraxx Elite

Chroman schreef:
Heeft inderdaad gruwelijk lang geduurd, maar daarnaast staat hier ook niet 1 track op waarvan ik enthousiast word om dit album aan te schaffen.

Die van B-Frontliner laat nog langer op zich wachten, maar daar zit ik nou juist wel op te wachten.


Dit komt vooral omdat B-Frontliner juist wel hun platen in de studio hielden en mysterieus bleven. Dit zorgt voor nieuwsgierigheid.

Ran-D had gewoon tussen Qlimax en nu 3 a 4 nieuwe platen kunnen produceren die voor iedereen onbekend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hotymoty schreef:
Chroman schreef:
Heeft inderdaad gruwelijk lang geduurd, maar daarnaast staat hier ook niet 1 track op waarvan ik enthousiast word om dit album aan te schaffen.

Die van B-Frontliner laat nog langer op zich wachten, maar daar zit ik nou juist wel op te wachten.


Dit komt vooral omdat B-Frontliner juist wel hun platen in de studio hielden en mysterieus bleven. Dit zorgt voor nieuwsgierigheid.

Ran-D had gewoon tussen Qlimax en nu 3 a 4 nieuwe platen kunnen produceren die voor iedereen onbekend zijn.

Neuh, vooral omdat ik B-Frontliner 9/10 keer geniaal vind, en Ran-D platen 9/10 keer saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 10:08 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Breng je na jaren van aankondigen van je album het album uit, staan er (zoals het nu lijkt) alleen maar platen op die zijn gedraaid en waarvan de helft al uit is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 10:52 
 
Hardtraxx Veteran

Magnetron schreef:
Breng je na jaren van aankondigen van je album het album uit, staan er (zoals het nu lijkt) alleen maar platen op die zijn gedraaid en waarvan de helft al uit is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 14:25 
 
Hardtraxxer

Magnetron schreef:
Breng je na jaren van aankondigen van je album het album uit, staan er (zoals het nu lijkt) alleen maar platen op die zijn gedraaid en waarvan de helft al uit is :lol:

Inderdaad. Zelfs Zombie staat erop.

https://open.spotify.com/album/0PWPBGsa0h5E6YVVGLRV38?si=DCiqVXFZR96H-mkK5JkU8g
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zag de eerst concrete dingen rond dit album verschijnen een tijd geleden, nou mooi heeft hij het eindelijk afgekregen. Hell Ain't Ready en Dreamers of the Universe werden de laatste tijd redelijk wat gedraaid en gepromoot. Normale gang van zaken; iedereen wordt warm gedraaid voor het album. Meende ergens gelezen te hebben dat Kronos met een remix kwam, die plaat met Villain kwam voorbij en een recent Gunz For Hire plaatje of 2 zal er ook wel opkomen. Nou voeg daar Run From Reality, Not An Addict en wellicht Battleborn aan toe. Heb je 9 platen van de in totaal 15/16 platen wat redelijk is voor een album. Helemaal prima 6 nieuwe nummers, solo's, collabs, misschien nog een remix erbij. Was helemaal prima geweest. Hij gaf aan perfectionistisch te zijn dus dan zal de kwaliteit wel dik in orde zijn. Hey plots een release datum en de tracklist, wat leuk! Even kijken.....

Waarom staat er in godsnaam maar een plaat op die ik niet ken en moet dat uitgerekend de fucking Kronos remix zijn?

Dit komt totaal niet overeen met mijn verwachtingspatroon. Ik ben voor kwaliteit over kwantiteit maar dit is wel het uiterste. 15 tracks in 3 jaar maken, oké dat kan. 5 platen per jaar waar je lang aan sleutelt want hij geeft aan heel perfectionistisch te zijn, helemaal prima. Maar als je ze tussendoor uitbrengt wat is dan, buiten marketing om, het nut van dit album? Breng dan een compilatie, best of bla bla uit. Ohja en buiten dat lijken al deze nummers qua sounds en kicks allemaal op elkaar. Het zijn allemaal stuk voor stuk sterke nummers maar origineel is het totaal niet, al helemaal met die verkapte bootlegs erbij.

Vaak neem ik de tijd voor een album om een review te schrijven. Geef per track een cijfer en het totaal plaatje. Dat kan ik bij dit album eigenlijk al doen voor de release datum dus bij deze:

1. The Power Of Now: 7, kennen we al
2. Dreamers of the Universe: 7, prima plaatje
3. Nirvana: 6, heb deze ooit geluisterd maar is me niet bijgebleven
4. Armageddon: 7, stond al op de impaqt cd zag ik, prima plaatje
5. Zombie: 4, ik ben na 3 jaar helemaal klaar met deze plaat
6. Hell Ain't Ready: 6, deze stamt overigens al uit 2017/2018 kwam ik net achter
7. Run From Reality: 5, overrated, geen zak aan
8. Hurricane: 8, deze is dik, doet het nog steeds erg goed maar ondertussen is deze 2 jaar oud ofzo?
9. Not An Addict: 7, verkapte bootleg maar wel prima plaatje verder
10. Battleborn: 5, verkapte bootleg en geen prima plaatje verder
11. Antidote remix: 1 (onder voorbehoud), ik wacht even de HQ af maar Kronos kennende ga ik dit niks vinden
12. Sicario: 6, generieke Gunz plaat? Geen idee na 10 seconden weer afgezet
13. Demolition Time: 7, ik luister deze al sinds 2017 of 2018 toen hij op een cd stond. Was toen vet maar is inmiddels alweer uit m'n playlist verdwenen
14. Bolivia: 4, zet net als Haunter of the Dark een ander kick eronder en je kan hem nog jaren uitmelken ipv deze nietstoevoegende 'remix'
15. MGFY: ?, ik zag Villain met een mondkapje, heb de moeite niet eens meer genomen

Nou gemiddeld gezien een 5 of 6, hou het maar op 5 want dit is geen album maar een compilatie cd.

Edit: zie post hieronder voor wat nuance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 15:14 
 
Hardtraxx Elite

En Nirvana. Wat een saai album is dit geworden. Zit helemaal niks nieuws in xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 15:18 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
15. MGFY: ?, ik zag Villain met een mondkapje, heb de moeite niet eens meer genomen


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ran-D is niet bepaald mijn smaak maar ik erken zijn productiekwaliteit zeer zeker. Toen ik alleen de tracklist zag viel mijn mond open. Eindelijk komt de werkelijke reden van het eindeloze uitstellen uit de mouw holy fuck wat een schaamteloze vertoning is dit zeg. Laat je je fans geld betalen voor wat hun denken een vet album met nieuwe muziek hatjeej hier hejj zombie pfffffffffffffffffffffffffffffffff

Prima dat je perfectionistisch bent. Prima dat je Gunz 4 Hire act soms voorang heeft.

HAD DAN GEWOON JE MUZIEK VOOR JEZELF GEHOUDEN
Tuurlijk is moeilijk om ff je gedeisd te houden als Q weer belt voor een promo'tje op de Qlimax cd maar komop hoe had je deze situatie niet kunnen zien aankomen van te voren? :lol:

Ik loop ook te te vloeken en tieren op B-Frontliner maar die gaan tenminste met nieuwe shit komen. Bovenstaande redenen zijn absoluut geen excuus want dit is echt de grootste fuck you die je je fans kan geven. Laat dit aub een groot voorbeeld voor artiesten zijn hoe het NIET moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 15:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik blijf groot fan van Ran-D maar dit is gewoon beschamend en kun je eigenlijk niet maken.. :huh: Is dit dan voor het buitenland gemaakt? Slikken die dit wel? Ik heb werkelijk waar geen idee..

Verder kan ik me helemaal vinden in het verhaal van _theon_ :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Altijd wel een zwak voor Ran-D zijn muziek, maar had dit inderdaad een compilatie CD genoemd. Want het een album noemen geeft verkeerde verwachtingen. Jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 16:22 
 
Hardtraxx Elite

Volledig eens met het verhaal van Theon, dus dat zal ik niet herhalen. Hieronder een korte review per plaat.

1. The Power Of Now: 7, een prima plaat met mooie melodie en sounddesign.
2. Dreamers of the Universe: 8, hele vette plaat. Zowel midintro en de twee climaxen vind ik wel bruut.
3. Nirvana: 3, wat een ongelofelijke simpele en nietszeggende plaat. Snap niet dat deze op het album wordt gezet.
4. Armageddon: 6, mwah. Ik mis de invloeden van Andy Savage. Deze plaat klinkt bijna hetzelfde als veel andere platen op dit "album". Vocal is wel erg lekker.
5. Zombie: 2, Schandalig dat deze op het album wordt gezet. Deze stamt gewoon uit 2016. Toen draaide Ran-D hem voor het eerst op Qlimax. Vreemde keuze om deze na 3.5 jaar nog op je album zetten. Hij is ook helemaal grijs gedraaid.
6. Hell Ain't Ready: 6, lijkt ontzettend veel op Armageddon, Nirvana, Power of Now en Demolotion Time. Hiermee wil ik zeggen dat bijna elke plaat echt veel te veel op elkaar lijkt. Wordt nergens echt spannend en deze plaat is ook al wat ouder. Vocal is wederom wel vet.
7. Run From Reality: 5, Alleen de midintro is leuk. De rest is echt weer hetzelfde truukje dat Ran-D nu al een tijdje uitvogelt. Erg saai.
8. Hurricane: 6, Vette plaat, maar zwaar overplayed de afgelopen 1,5 jaar. Ben hem eigenlijk nu wel zat.
9. Not An Addict: 6, Prima plaatje, maar voelt mij als een goedkope remix van een welbekende plaat van de radio (net zoals Zombie en Nirvana). Daarnaast hoor ik opnieuw alleen maar Ran-D sounds.
10. Battleborn: 4, Deze plaat vind ik echt bar en bar saai. Ik vind het bijzonder dat zijzelf de plaat wel vet vinden. De melodie is echt veels te simpel. Ik hoor ook geen invloeden van Frequencerz en Adaro. Wederom alleen maar Ran-D sounds.
11. Antidote remix: 3, Op Qlimax werd deze gedraaid door Ran-D, maar hoe in godsnaam heeft Ran-D ooit zijn akkoord gegeven met deze verkrachting? Op gebied van kwalitatief en creativiteit een zeer zwakke plaat.
12. Sicario: 6, Midintro vind ik heeeeeel vet. Wat een drive. Maar daarna komt de melodie en die is weer zoooooo standaard en simpel. Wederom alleen maar Ran-D sounds.
13. Demolition Time: 5, in 2017 vond ik hem vet, maar nu in 2020 is deze plaat achterhaald. Het lijkt wel alsof het hele album op deze plaat gebaseerd is qua sounds.
14. Bolivia: 5, wederom vind ik de midintro heel vet, maar de 3 climaxen zijn zeer ongeïnspireerd. Twee climaxen met een schraal mini screechje en daarna met melodie. Alleen past de kick totaal niet met de melodie. Maak er dan een nieuwe melodie van of een melodie waarvan de oude als inspiratie wordt gebruikt.
15. MGFY: 6, leuke poging om een hardcore-plaat te maken, alleen opnieuw dezelfde sounds gebruikt die we momenteel door en door kennen en ook zat zijn geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 17:09 
 
Hardtraxx Veteran

^ 2016*. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 18:37 
 
Hardtraxx Crew

Magnetron schreef:
Breng je na jaren van aankondigen van je album het album uit, staan er (zoals het nu lijkt) alleen maar platen op die zijn gedraaid en waarvan de helft al uit is :lol:

:lol:

Snap ook niet waar Ear Damage en MF Summertime zijn gebleven? en er zijn genoeg unreleased G4H tracks om hier bij op te gooien lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2020 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Laat je je fans geld betalen voor wat hun denken een vet album met nieuwe muziek hatjeej hier hejj zombie pfffffffffffffffffffffffffffffffff

Even hier op terugkomend, hij geeft het album gratis weg aan iedereen die heeft gepre-orderd + een 'small gift'. Niet omdat z'n fans een compilatie hebben gekocht terwijl geadverteerd als nieuw album maar omdat het zo laat was. Mijn inziens met de verkeerde reden maar wel genereus om dat op deze manier op te lossen.

Daarnaast leest Ran-D misschien hier mee dus wil ik nog wel een nuance meegeven aan mijn rant post. De cijfers die ik heb gegeven voor het album zijn gebaseerd op mijn smaak. Alle nummers zijn stuk voor stuk productie hoogstandjes, waarschijnlijk het hoogste op dit moment in de hardstyle. De meeste nummers zijn echter gewoon niet mijn ding. Dus kortom de muziek is top, mag je zeker trots op zijn. Je houdt lang vast aan een zelfde stijl/geluid en werkt vaak met bootleg achtige dingen. Dat is gewoon niet mijn ding maar je bent op dit moment waarschijnlijk populairder dan ooit dus wie ben ik om te zeggen hoe jij muziek moet maken. Verder is We Rule The Night geen album maar wel een mooie compilatie aan 3 jaar Ran-D. 15 nummers die stuk voor stuk als afsluiter in de feesttent in de buurt kunnen maar ook primetime op een hardstyle mainstage. Dat is iets wat maar weinig producers kunnen.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle