Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 15:39 
 
Hardtraxxer

Beste allemaal,

Geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus maar een nieuw topic voor geopend.

Ik zelf ben vaak op zoek naar (FX)sounds om me tracks wat voller te laten klinken of emotie en leven te geven. Vaak haal ik deze sounds ook uit films of andere nummers, maar FX packs zijn toch het handigst.

Zelf heb ik deze packs gevonden: http://audioz.info/samples/23688-ultima ... s-wav.html waar veel mooie sounds in zitten. Natuurlijk zijn ze allemaal al 100x gebruikt, maar met wat aanpassingen kan je ze makkelijk in je eigentracks gebruiken!

Heb je zelf nog ergens sample packs of losse samples kunnen vinden, gooi ze in dit topic!

Gr. Gino
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 15:49 
 
Hardtraxxer

hm ik ben zelf niet zo voor sample packs.
Wat ik wel heel leuk vind zijn bestaande geluiden bewerken! Dat kan vanalles zijn, één of andere machine, een krakende deur, blikje opendoen... de meest alledaagse dingen, die je opneemt & helemaal veranderd door er hopen dist, filters en andere fx op te gooien, de waveforms uit te rekken of te compressen... Het origineelste is natuurlijk ze zelf opnemen, maar als je geen mic hebt is dit een hele handige site:

http://www.freesound.org/

op die manier kan je hele leuke fx maken die erg origineel zijn & die je nooit zomaar uit een vst kan halen :) Voor samplepacks kan ik dus helaas niet helpen, maar misschien heb je hier ook iets aan ^^

grtz,

momentum
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 16:53 
 
Hardtraxxer

momentum schreef:
hm ik ben zelf niet zo voor sample packs.
Wat ik wel heel leuk vind zijn bestaande geluiden bewerken! Dat kan vanalles zijn, één of andere machine, een krakende deur, blikje opendoen... de meest alledaagse dingen, die je opneemt & helemaal veranderd door er hopen dist, filters en andere fx op te gooien, de waveforms uit te rekken of te compressen... Het origineelste is natuurlijk ze zelf opnemen, maar als je geen mic hebt is dit een hele handige site:

http://www.freesound.org/

op die manier kan je hele leuke fx maken die erg origineel zijn & die je nooit zomaar uit een vst kan halen :) Voor samplepacks kan ik dus helaas niet helpen, maar misschien heb je hier ook iets aan ^^

grtz,

momentum


dat bedoel ik ook met aanpassen, gebruik zelf ook (bijna) nooit een standaard FX. Dit site is wel verdomde traag zeg! :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HSgino schreef:
dat bedoel ik ook met aanpassen, gebruik zelf ook (bijna) nooit een standaard FX. Die site is wel verdomde traag zeg! :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 17:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ben zelf niet zo van de sample packs, maak FX liever zelf... Als je t uit een sample haalt dan heb je er een stuk minder controle over.. De enige samples die ik gebruik zijn 909 samples voor het bouwen van kicks, en snares/claps etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

blutonium boy heeft 2 sample packs uitgebracht dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 20:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
blutonium boy heeft 2 sample packs uitgebracht dacht ik.

klopt, en die kosten dus geld...

maar iedereen heeft ze :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 20:58 
 
Artiest
Avatar gebruiker

:thumbsup:

In nexus zitten ook veel leuke dingetjes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik gebruik de VEC vengeance samples, heb 3 packs en trek daar wind geluiden en percussie uit, meer niet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
Draidy schreef:
blutonium boy heeft 2 sample packs uitgebracht dacht ik.

klopt, en die kosten dus geld...

maar iedereen heeft ze :x

Ik ook :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eerlijk gezegd vindt ik die blutonium boy rommel echt waardeloos. Er zit nou niet 1 ding bij wat ik zou willen gebruiken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 01:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb wel wat leuke remix packs van artiesten zoals Brennan Heart, Bioweapon en Showtek voor de percussie of FX kicks maar ik gebruik ze nooit.. Behalve nu voor m'n Bass Power remix natuurlijk :)

Enige wat ik eigenlijk sample zijn claps en snares en vocals uit films of wat voor vage source dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 01:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Eerlijk gezegd vindt ik die blutonium boy rommel echt waardeloos. Er zit nou niet 1 ding bij wat ik zou willen gebruiken :P


Ik heb ook veel sample pack door middel van torrent's enzo.
gebruik eigenlijk niks meer van bb alleen wat snare's enzo.
Maar daarin tegen heeft het mij in het verleden wel veel geholpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 16:27 
 
Hardtraxx Addict

momentum schreef:
hm ik ben zelf niet zo voor sample packs.
Wat ik wel heel leuk vind zijn bestaande geluiden bewerken! Dat kan vanalles zijn, één of andere machine, een krakende deur, blikje opendoen... de meest alledaagse dingen, die je opneemt & helemaal veranderd door er hopen dist, filters en andere fx op te gooien, de waveforms uit te rekken of te compressen... Het origineelste is natuurlijk ze zelf opnemen, maar als je geen mic hebt is dit een hele handige site:

http://www.freesound.org/

op die manier kan je hele leuke fx maken die erg origineel zijn & die je nooit zomaar uit een vst kan halen :) Voor samplepacks kan ik dus helaas niet helpen, maar misschien heb je hier ook iets aan ^^

grtz,

momentum


Zelf opnemen lijkt allemaal leuk, maar is enkel nodig wanneer er nog geen sample van is. Zelf iets opnemen waar gewoon een sample van te krijgen is, vind ik onnodig en kost alleen meer tijd. Buiten dat voor het opnemen ook nog eens goede apparatuur en ruimte nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 18:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja.... het is sowieso niet toegestaan om te linken naar dat soort sites. Maar The Pirate Bay helpt wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 20:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja nexus is dusdanig groot dat ik niet 1 2 3 weet waar je hem anders kan vinden. Zit toch over de 3 gig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 21:10 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Socializerz schreef:
The Indicator schreef:
Ja.... het is sowieso niet toegestaan om te linken naar dat soort sites. Maar The Pirate Bay helpt wel.

ik hou niet zo van torrents:$


Niks is beter dan torrents, anders moet je 4 jaar zoeken voor een gwne download.


je zoekt dan verkeerd ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 11:02 
 
Hardtraxxer

Ik heb 2 sample packs, een van blutonium boy en nog een die geen naam heeft. Ik gebruik alleen wat sounds die ik helemaal vervorm door met de knopjes te spelen en wat effecten erover gooi. Gebruik ze ook alleen in 'n break onder wat vocals bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2012 01:21 
 
Hardtraxxer

Cruelty schreef:
Socializerz schreef:
The Indicator schreef:
Ja.... het is sowieso niet toegestaan om te linken naar dat soort sites. Maar The Pirate Bay helpt wel.

ik hou niet zo van torrents:$


Niks is beter dan torrents, anders moet je 4 jaar zoeken voor een gwne download.


idd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2012 20:00 
 
Hardtraxxer

ik gebruik eigenlijk alleen samples voor mn snares en claps enzo, zelf bewerk ik ze dan meestal ook nog een beetje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2012 22:57 
 
Hardtraxxer

die dingen zijn er om gebruikt te worden :D dus why not...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 08:55 
 
Hardtraxxer

Ik zal het hier maar plaatsen, voor de mensen die dit hebben gemist:

Audiofreq schreef:
And of course, for all you producers out there. have a remix pack for Unleash the Weapon Pt 2. There should be a little surprise in there too :) http://www.mediafire.com/?rw9lw36s39l27ls
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner