Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 17:51 
 
Hardtraxxer

Herion schreef:

Bedankt voor je feedback! Word aangewerkt, wat is je mening over dat piepje in de begin, houden of niet? Weet niet echt, maakt 't wel wat anders dat wel!

Even over jouw track gesproken, die melodie rond minuut 2 is echt dope!


Graag gedaan. Dat piepje viel me al op ja haha. Het idee vind ik goed, maar de sample klinkt een beetje apart.
Misschien kan je 't vervangen door een hartmonitor piepje?

En thanks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2015 21:26 
 

Revalex schreef:
Fruitymusic:
Ik wou dat mijn eerste tracks zo klonken :D. Ik raad je aan om veel tutorials te bekijken. Daarnaast probeer tracks zoveel mogelijk 1 op 1 te remaken. Hiervan heb ik tenminste een hoop geleerd.

Hier 2 tracks van mij:



50% Noisecult stuurde me laatst nog zo'n plaatje met precies dezelfde vocalen als Be Love :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 14:54 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
50% Noisecult stuurde me laatst nog zo'n plaatje met precies dezelfde vocalen als Be Love :P.


Het is ook een acapella van Borgeous & Shaun Frank - This Could Be Love. Die track had een remix contest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 16:24 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Revalex schreef:
Fruitymusic:
Ik wou dat mijn eerste tracks zo klonken :D. Ik raad je aan om veel tutorials te bekijken. Daarnaast probeer tracks zoveel mogelijk 1 op 1 te remaken. Hiervan heb ik tenminste een hoop geleerd.

Hier 2 tracks van mij:




Wauw, die 1e klinkt behoorlijk lekker hoor! Allebei trouwens maar ben minder van de house :P
Die kick klinkt goed hoor :thumbsup:

----------------------------------------------------------

Weet niet waar ik het moet plaatsen, maar hierbij geef ik 2 gratis E.P.'s weg! Support bij Mc Villain, Envine, Ominoux, Inceptum en nog meer :woot:

Disappear E.P. with the following tracks:
1. Luke Infinite - Disappear (Radio Edit)
2. Luke Infinite - Robotronic (Radio Edit)
3. Luke Infinite - Disappear (Original Mix)
4. Luke Infinite - Robotronic (Original Mix)
https://soundcloud.com/lukeinfinite/sets/disappear-e-p
https://lukeinfinite.bandcamp.com/album/disappear-e-p
---------------------------------------------------------------------------------
Inferno E.P. with the following tracks:
1. Luke Infinite - Inferno (Radio Edit)
2. Luke Infinite - Space (Radio Edit)
3. Luke Infinite - Inferno (Original Mix)
4. Luke Infinite - Space (Original Mix)
https://soundcloud.com/lukeinfinite/sets/inferno-e-p
https://lukeinfinite.bandcamp.com/album/inferno-e-p
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 16:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

gratis-tracks-prod/ ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2015 18:26 
 
Hardtraxxer

Socializerz schreef:
Doet me denken aan Hynix die hier een half jaar geleden ofzo ook zat, klinkt wel dik :)


Haha! Dat klopt, heb een tijdje geleden mijn alias veranderd :)

https://www.facebook.com/LukeInfinite/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2015 15:50 
 
Hardtraxx Newbie

Cei-Noise schreef:
Deze track heeft bijna 2 jaar op m'n 'to do list' gestaan
Op basis van de template van m'n nummer Instru-Mental heb ik destijds zo'n anderhalve minuut aan track gemaakt
Toen ben ik er mee genokt en een paar maanden geleden pas weer aan begonnen
Eigenlijk wilde ik 'm nog verder uitbreiden, maar heb 't momenteel druk en werk nog aan een ander project, dus heb besloten deze track als af te beschouwen en te uploaden
Feedback altijd welkom


Omdat ik zelf ook voornamelijk bezig ben met hardcore, lijkt me deze feedback het meest geplaatst.

1.
Om te beginnen...
Ik vind de lead die je gebruikt als basis nog een beetje kaal, probeer nog wat meer sounds te layeren zodat je lead wat voller gaat klinken. Daarnaast is het verloop van tonen best wel vals, misschien eens wat tutorials kijken wat betreft het beheersen van het keyboard. Ik snap je intentie van melodie wel, maar het komt niet echt tot zijn recht.
De kick die je gebruikt heeft wel potentie! De verhouding kick en tail is best netjes gedaan. Ik vind de manier waarop je de kicks pitched niet heel aangenaam... je kickFX is niet verkeerd! Zelf ook nog moeite mee.

Om je plaat ook wat meer body te geven zou je gebruik kunnen maken van pads die meegolven op je melodie, hierdoor creeer je ook meer basis voor je track om de track verder uit te werken. Die snare rolls die je gebruikt vind ik best tof.

2.
Zelf natuurlijk ook weer eventjes bezig geweest, niet te moeilijk gedaan. Is gewoon een beetje stamppasta voor als je lekker gaat. (175 BPM! :clap: )Ik weet dat het geen technisch hoogstandje is, toch vind ik het leuk om even te delen ;) :

[/quote]

Het sfeertje in deze track spreekt mij wel aan! Lekker oldskool. Die kick past er perfect bij.
De screech die je gebruikt in het begin is qua sound wel toepasselijk, echter zou ik nog een delay toevoegen om wat meer body te geven aan deze sound. Misschien dat een lichte distortion op de high's van de screech (in combi met sweeps) ook iets extra's toevoegd. Ook zou een extra layer op je melodie niet verkeerd zijn denk ik. Verder vind ik de track best tof!

Nu wil ik graag een track met jullie delen waar ik de afgelopen tijd mee bezig bent geweest.
Beetje een mainstream plaat, op 185 BPM. Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over de plaasting van sommige delen van de vocal en de kickFX. Toch ben ik benieuwd wat men er van vind!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2015 18:07 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 21:10 
 
Hardtraxx Newbie

Herion schreef:
@Razor DJ

Ik vind die lead in de eerste echt chill man, ben zelf alleen niet zo'n fan van die hi-hats enz door de kick heen.

Tweede nummer vind ik echt een bazen kick hebben en hij is echt super lekker. Idd miss eens kijken naar de plaatsing van de vocals, maar voor de rest echt lekkah!

Het is geen hardstyle plaat maar vind toch wel leuk om te showen hier, voor de geïnteresseerd, een trap (ofzoiets) plaat:


Nog nooit zo iets geprobeerd of gemaakt dus dit is de eerste versie van mijn gebrei (Volgens mij is dat geen woord). Moet nog wat EQ'en hier en daar en aan de bass moet nog wat gesleuteld worden, zou als nog graag horen wat jullie er van vinden.


Thanks voor de feedback kerel! Dat tweede nummer wat je bedoeld is ook van mij, die eerste niet! Dat is een nummer waar ik feedback op gegeven heb :)

Ik ben nog bezig met de plaatsing van vocals inderdaad.

Om op jouw nummertje te reageren:

Wat me opvalt is dat je mastering best wel goed is! De verhouding tussen kicks en sounds zijn prima. Sommige snares vind ik nog beetje vreemd geplaatst, maar de flow is best lekker. Verder kan ik er niet veel over kwijt aangezien dit niet mijn muziek stijl is. Voor je eerste trap track vind ik hem zeer netjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 19:04 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2016 23:00 
 
Hardtraxxer

Razor DJ schreef:

1.
Om te beginnen...
Ik vind de lead die je gebruikt als basis nog een beetje kaal, probeer nog wat meer sounds te layeren zodat je lead wat voller gaat klinken. Daarnaast is het verloop van tonen best wel vals, misschien eens wat tutorials kijken wat betreft het beheersen van het keyboard. Ik snap je intentie van melodie wel, maar het komt niet echt tot zijn recht.
De kick die je gebruikt heeft wel potentie! De verhouding kick en tail is best netjes gedaan. Ik vind de manier waarop je de kicks pitched niet heel aangenaam... je kickFX is niet verkeerd! Zelf ook nog moeite mee.

Om je plaat ook wat meer body te geven zou je gebruik kunnen maken van pads die meegolven op je melodie, hierdoor creeer je ook meer basis voor je track om de track verder uit te werken. Die snare rolls die je gebruikt vind ik best tof.


Thanks voor de uitgebreide feedback!
Jouw track klinkt erg netjes, geen bootleg-achtig kopie met dezelfde melodie maar een originele en erg dikke melodie. Die kick mag van mij wel wat voller en harder dreunen
Maar luistert echt lekker weg :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 17:13 
 

Jow, Ik ben een jaar geleden begonnen met wat uitproberen op Flstudio. Nu heb ik het deze week weer opgepakt en heb een track verbeterd. Het is nog aardig amateuristisch maar zou graag willen weten wat jullie er van denken! Ondertussen zal ik(om de regel van dit topic te volgen) een aantal van de andere tracks luisteren.

Hier is ie dan:

PS: Als je de eerste Infusion op mijn kanaal luistert, dan hoor je goed hoe veel die verbeterd is(vind ik)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2016 17:35 
 

kruif schreef:
Zelf ook nog even zitten prutsen. :x




Die kick is echt heel ziek man, en dat thema van villa volta ook. Alleen ik zou voor de climax een beetje met die standaard melodie aan de haal gaan. Je kan die melodie wel gebruiken in de break maar het zou nog vetter zijn als je voor de climax een eigen melodie gebruikt die goed op die villa volta theme aansluit! Op die manier kan je ook meer energie aan die drop geven denk ik, en kan je die tweede climax wat minder rommelig maken. Nogmaals die kick is eeeecht heel vreed :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2016 21:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Razor DJ:
over: Delirium - Silence (Razor Remix)
Ik maak zelf geen hardcore dus weet niet inhoeverre mijn feedback relevant is maar:
De tok van de kick zou iets meer mid/hoog mogen hebben zodat hij net ietsjes beter door de mix komt.
De sidechain zou ik persoonlijk iets minder zetten of de curve iets aanpassen zodat de climax wat voller klinkt. Dit is echt een hele kleine aanpassing maar kan wel net dat beetje extra geven.

@TheCrazyDutch:

Ik zal niet te hard feedback geven, gewoon lekker spelen met FL. je wil mijn eerste tracks echt niet horen, die waren niet eens 4x4 XD
Het idee van je track is leuk en vind ook best aardig. Het gene waar je nu wat meer op "moet" focussen is de sound design. Kicks zou ik persoonlijk gewoon samplen.(Frontliner kicks e.d.)
Wat vaak ook helpt is om zo af en toe een bekend nummer helemaal na te maken, hier leer je veel van!

Omdat het geen gratis track is en we nog moeite hebben met de mixdown plaats ik hier onze remix van "B-Front Face the truth". We hebben de sfeer van de melodie proberen na te bootsen maar aan de andere kant wel zo creatief mogelijk te zijn. (Blijkt toch een lastige melodie om er een fatsoenlijke melodie van te maken)

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 12:02 
 

@ Skatzow, vette sounds in de intro. Ik vind de pitch bend in de opbouw niet zo chil, die gefilterde kicks dan weer wel. Melodie ligt me niet helemaal, maar ik snap dat het lastig is. Screeches in de 2e climax zijn een goede toevoeging. Kick bromt lekker.

@ Kruif, je moet de lead veel meer power geven. Misschien minder release erop zoals in Vendetta van Low-E & Alter Egosz, zodat je echt dat bouncing gevoel krijgt. Daarnaast distortion erover. Verder lijkt het niet erg goed afgemixt. Ik zou zeggen leg jouw plaat langs die van Low-E & Alter Egosz en probeer het zo goed mogelijk na te maken.

@ The Crazy Dutch, zoals al eerder duidelijk is gemaakt moet je nog flink wat aan de sounds werken. De melodie vind ik erg vet (komt me ergens bekend van voor?). Zet ook wat delay op je crashes. Je kick heeft weinig impact. Gebruik referenties!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 22:37 
 

Skatzow schreef:
@TheCrazyDutch:

Ik zal niet te hard feedback geven, gewoon lekker spelen met FL. je wil mijn eerste tracks echt niet horen, die waren niet eens 4x4 XD
Het idee van je track is leuk en vind ook best aardig. Het gene waar je nu wat meer op "moet" focussen is de sound design. Kicks zou ik persoonlijk gewoon samplen.(Frontliner kicks e.d.)
Wat vaak ook helpt is om zo af en toe een bekend nummer helemaal na te maken, hier leer je veel van!


Thnx voor de feedback. Ik ben idd begonnen met het idee om alles zelf te maken. Ik heb dus zelf een kick gemaakt(wat te horen isXD). Vervolgens heb ik alle sounds behalve die net wat te irritante screech uit de Nexus plugin gepakt, dus heb van sound design nog niet echt veel verstand. Welke plugins zou je aanraden zoals synthesizers voor het maken van geluiden?

Buiten dat zit ik vol met ideeën voor melodietjes en sounds voor tracks die ik dan op m'n keyboard kan spelen, alleen ben ik producertechnisch wel nog echt een noob :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2016 22:44 
 

TheCrazyDutch schreef:
Welke plugins zou je aanraden zoals synthesizers voor het maken van geluiden?


Sylenth1, Serum en Spire.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2016 00:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben ik met je eens, Sylenth 1 is een hele goede om mee te beginnen.
Gebruik zelf veel Serum en Massive, puur omdat ik zoveel mogelijke vrijheid wil :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2016 10:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
@Razor DJ:
over: Delirium - Silence (Razor Remix)
Ik maak zelf geen hardcore dus weet niet inhoeverre mijn feedback relevant is maar:
De tok van de kick zou iets meer mid/hoog mogen hebben zodat hij net ietsjes beter door de mix komt.
De sidechain zou ik persoonlijk iets minder zetten of de curve iets aanpassen zodat de climax wat voller klinkt. Dit is echt een hele kleine aanpassing maar kan wel net dat beetje extra geven.

@TheCrazyDutch:

Ik zal niet te hard feedback geven, gewoon lekker spelen met FL. je wil mijn eerste tracks echt niet horen, die waren niet eens 4x4 XD
Het idee van je track is leuk en vind ook best aardig. Het gene waar je nu wat meer op "moet" focussen is de sound design. Kicks zou ik persoonlijk gewoon samplen.(Frontliner kicks e.d.)
Wat vaak ook helpt is om zo af en toe een bekend nummer helemaal na te maken, hier leer je veel van!

Omdat het geen gratis track is en we nog moeite hebben met de mixdown plaats ik hier onze remix van "B-Front Face the truth". We hebben de sfeer van de melodie proberen na te bootsen maar aan de andere kant wel zo creatief mogelijk te zijn. (Blijkt toch een lastige melodie om er een fatsoenlijke melodie van te maken)



Vind het best een lekkere remix, de sounds in de break en climax zijn nog wel redelijk dun. voorderest had ik de kick nog iets meer naar de voorgrond gezet. De overgang naar de break vond ik apart, had daar geen pluck verwacht maar direct een pad om een sfeer neer te zetten.

Ik ben bezig geweest met een remix van Andrew Vilsonline & Trazeptor & Magenta Hawk - Unshakeable
https://clyp.it/4ukwozm0

Moet de overgangen nog iets soepeler maken vooral richting de opbouw naar de climax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 17:43 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner