Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2019 17:21 
 
Hardtraxx Veteran

Wildstylez & Sound Rush ft. Ruby Prophet - Untamable (AOC018)

Label: Art Of Creation
WEB release: 29/08/2019

Tracks:
Wildstylez & Sound Rush ft. Ruby Prophet - Untamable

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2019 18:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

wow :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2019 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit klinkt al heel erg lekker! Krijg er een beetje een atmozfears vibe bij
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 00:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel hoog Wildstylez / Headhunterz gehalte
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 00:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 12:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Heel hoog Wildstylez / Headhunterz gehalte


Dat ja.
Het klinkt wel vet. Maar hoor liever weer hun eigen stijl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Maar hoor liever weer hun eigen stijl.


Een eigen stijl? Alles van Sound Rush komt van Wildstylez met een beetje Headhunterz xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
zeke schreef:
Maar hoor liever weer hun eigen stijl.


Een eigen stijl? Alles van Sound Rush komt van Wildstylez met een beetje Headhunterz xd


Een grapje toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:23 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
zeke schreef:
Maar hoor liever weer hun eigen stijl.


Een eigen stijl? Alles van Sound Rush komt van Wildstylez met een beetje Headhunterz xd[/quote

Ik vind het ook iets weg hebben van Audiotricz, wellicht dat het van hun komt..? >.<

OT: wat een heerlijke melodie :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kicks, leads, percussie, FX kicks, vocal chants, drums...

Weet niet in hoeverre ze bijdragen aan de compositie, maar de sounds komen allemaal van Headhunterz / Wildstylez.

Find Me is dan weer duidelijk van DBSTF

Maakt verder allemaal niet uit, vind het heerlijke muziek, maar ik hoor wat ik hoor zal ik maar zeggen :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Kicks, leads, percussie, FX kicks, vocal chants, drums...

Weet niet in hoeverre ze bijdragen aan de compositie, maar de sounds komen allemaal van Headhunterz / Wildstylez.

Find Me is dan weer duidelijk van DBSTF

Maakt verder allemaal niet uit, vind het heerlijke muziek, maar ik hoor wat ik hoor zal ik maar zeggen :P.


Waarom is het bij jou een obsessie dat elke plaat door iemand gemaakt moet zijn? Je doet altijd alsof je een of andere wandelende encyclopedie bent die weet wie voor wie produceren omdat het op elkaar lijkt, alsof het feit is. Ben je dagelijks met iedereen daar in die studios geweest voor de laatste tien jaar?

Van wat ik mij herinner produceerden Sound Rush al goede mainstream platen ver voordat ze bij Scantraxx oid waren.
Zoals in veel gevallen kan het prima omdat ze met de mensen op het label in de studio zitten en daarvan leren, inspiratie opdoen en dit zo in hun eigen platen verwerken.

Vooral van artiesten die eerder hebben bewezen dat ze solo prima hebben kunnen produceren snap ik echt niet dan men plots zegt, oh nu opeens maken ze niks zelf meer en wordt alles door iemand gemaakt. Welke logica zit er achter "oh laten we plots moeilijk veel geld uitgeven voor iets dat we zelf ook gewoon kunnen".
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij zegt toch niet dat ze geghost worden, alleen dat het klinkt als de soundbank van HHZ en WS. Wat ook duidelijk hoorbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Hij zegt toch niet dat ze geghost worden, alleen dat het klinkt als de soundbank van HHZ en WS. Wat ook duidelijk hoorbaar is.


Mark With A Tarrel schreef:
Weet niet in hoeverre ze bijdragen aan de compositie, maar de sounds komen allemaal van Headhunterz / Wildstylez.

Find Me is dan weer duidelijk van DBSTF


Dit lijkt me vrij duidelijke taal..

Mits jij woorden als "komen allemaal van", het twijfelen aan bijdrage en "is dan weer duidelijk van" ziet als "geinspireerd door". Lijkt mij meer het in discrediet brengen wat Sound Rush kunnen..

Tuurlijk lijkt het op elkaar, maar daar zijn wel meer logische redenen voor dan dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 15:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nou, benieuwd wanneer de heren SR en HHZ hier een printscreen van maken en ons weer uitlachen :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 17:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil ook graag voorkomen op een screenshot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 18:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Waarom is het bij jou een obsessie dat elke plaat door iemand gemaakt moet zijn? Je doet altijd alsof je een of andere wandelende encyclopedie bent die weet wie voor wie produceren omdat het op elkaar lijkt, alsof het feit is. Ben je dagelijks met iedereen daar in die studios geweest voor de laatste tien jaar?


Ik vind het gewoon interessant. Ik oordeel er verder ook niet over. Ik vind het leuk om patronen te identificeren en te herleiden. Vooral als je zelf produceert en tracks van je favoriete artiesten intenstief analyseert worden bepaalde dingen wel heel duidelijk.

Broken Balance schreef:
Van wat ik mij herinner produceerden Sound Rush al goede mainstream platen ver voordat ze bij Scantraxx oid waren.


Er zit een verschil in produceren qua compositie en sound.

Broken Balance schreef:
snap ik echt niet dan men plots zegt, oh nu opeens maken ze niks zelf meer en wordt alles door iemand gemaakt. Welke logica zit er achter "oh laten we plots moeilijk veel geld uitgeven voor iets dat we zelf ook gewoon kunnen".


Ik heb het dus over de sounds. Niet per se de compositie. Verder, als je voldoende geld hebt is dat prima een optie. Niet iedereen kan dagenlang achter de computer zitten om muziek te maken, zoals 50% van DBSTF al aangaf in een van hun MMA podcasts over de rolverdeling binnen hun act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 18:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zij zijn dan ook met zijn 2en, net als Sound Rush. En het is mooi dat je sounds kan herleiden, maar zelfs dat betekent niet dat het spul voor ze wordt gemaakt e.d.

Ik denk dat ze, net als bij Bass Mods bij NC, gewoon met elkaar in de studio zitten en dingen uitwisselen/technieken overnemen.

En met produceren bedoel ik alles om een plaat produceren, dat verschil heeft niks te maken met wat ik bedoel. Sound Rush kon alles al prima maken voor ze bij een label zaten, sounds en compositie, het feit dat ze nu zo klinken e.d. heeft alles te maken met dat ze samen met Wildstylez en Headhunterz op een label zitten en dat zij zich daaraan optrekken.

Als je met zijn 2en als Sound Rush geen tijd hebt om in de studio te zitten, dan hebben zeker Wildstylez en Headhunterz geen tijd om dit soort dingen voor Sound Rush te doen in hun eentje met waarschijnlijk een nog drukkere schema.

Je kan de gelijkenissen heus wel horen, maar de sprong in logica dat ze gelijk sounds gebruiken uit een soundbank van HHZ en Wildstylez in plaats van dat ze dingen van elkaar leren is wel heel ver.

TL;DR

Soortgelijke sounds betekent niet gelijk dat de een ghost voor de ander of alles simpelweg pikt uit een soundbank. Op het zelfde label zitten, studio's delen, technieken onderling uitwisselen, een leert van een ander, het zelf namaken van populaire sounds is veelal veel logischer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 18:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik wil ook graag voorkomen op een screenshot.


Anders ik wel! Hiiii :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 19:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoeso dis duidelijk frontliner




Klinkt weer veelbelovend dit, heerlijke melodie :D
Produceren in een indrukwekkend tempo die twee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 19:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je kan de gelijkenissen heus wel horen, maar de sprong in logica dat ze gelijk sounds gebruiken uit een soundbank van HHZ en Wildstylez in plaats van dat ze dingen van elkaar leren is wel heel ver.

TL;DR

Soortgelijke sounds betekent niet gelijk dat de een ghost voor de ander of alles simpelweg pikt uit een soundbank. Op het zelfde label zitten, studio's delen, technieken onderling uitwisselen, een leert van een ander, het zelf namaken van populaire sounds is veelal veel logischer.


Dit is, gezien de exacte gelijkenis van de sounds, echt extreem naïef. Je hebt duidelijk geen kaas gegeven van geluid synthese binnen hardstyle.

Onder de Sound Rush tracks zit al vanaf Froz3n de karakteristieke Wildstylez kick, dat kan iedere beetje producer die een beetje bezig is met kicks maken horen. De mid intro van House Music recycled sounds uit Gostosa - Sutra waaronder de 2e kick, ook dat is overduidelijk. Sound Rush heeft nooit een eigen karakteristieke kick gehad. Al onder Sound Rusherz gebruikten ze bijvoorbeeld de Subsonic kick van Headhunterz of de D-Block & S-te-Fan kick. Maakt verder ook allemaal niet zo veel uit, iedereen jat / gebruikt elkaars kicks. In Josh & Wesz - Believe zit bijvoorbeeld ook duidelijk de Wildstylez kick.

Je kan die karakteristieke Wildstylez kick die nu onder vrijwel iedere plaat van hun zit gewoon niet namaken. Dat is zo'n geraffineerd product. Ook de andere sounds komen gewoon regelrecht uit oudere Wildstylez platen, met name de FX kicks zijn zeer herkenbaar.

Omgekeerd beredeneert; het is onlogisch (en niet realistisch) om zo veel tijd en energie te stoppen om je sounddesign vrijwel exact op die van een andere artiest te laten lijken. Je zou dan eerder voor een eigen sound kiezen.

Just stating the obvious.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 19:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

:lol:

Is goed, het zit je blijkbaar heel diep ookal maakt het je niet uit zoals je zegt. Ik gaf ook totaal niet aan dat mensen vaak kicks en sounds van elkaar zo goed mogelijk proberen na te maken, betekent nog steeds niet dat ze het hebben gekopieerd en geplakt. Een ding als inspiratie bestaat natuurlijk niet.

Ook het feit dat mensen elkanders sound gebruiken als inspiratie omdat ze de sound er van leuk vinden. Het is namelijk een populaire sound he. De zin "He dit klinkt vet, zoiets wil ik ook maken" is bij jou nog nooit opgedoken?

Maar ik heb het idee dat je een beetje veel doordraait in dit maat, iets te veel conspiracy series gekeken, komt heel pijnlijk naar voren in de zin "Just stating the obvious". Pijnlijk om te zien dat je alles als feit ziet op basis van je eigen gehoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 20:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Pijnlijk om te zien dat je alles als feit ziet op basis van je eigen gehoor.


Ja Dennis, alleen op basis van mijn eigen gehoor :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 20:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Broken Balance schreef:
Pijnlijk om te zien dat je alles als feit ziet op basis van je eigen gehoor.


Ja Dennis, alleen op basis van mijn eigen gehoor :innocent:


En je oneindige wijsheid natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2019 20:29 
 
Hardtraxx Veteran

@Mark Volgens mij snapt BB je wel maar door de zin
Citaat:
Weet niet in hoeverre ze bijdragen aan de compositie
verwoordde je het alsof zij hun tracks niet zelf maken. Sounds delen doet iedereen. Froz3n is een (gelayerde met hun eigen kick?) WSZ kick, boeien? Die gasten maken hun platen volledig zelf. Of vind je een track bouwen van samples die je van de desbetreffende maker met toestemming hebt gekregen niet zelf produceren? Dan kun je 95% van de scene niet-producers noemen. Iedereen weet dat onderling sounds uitgewisseld worden dus als je heel veel informatie gaat gooien die iedereen al weet snap ik niet wat je ermee wilt zeggen, los van dat we allemaal kunnen lezen dat je verstand hebt van dingen. Check de talenten labels, platen zitten allemaal vol met Wildstylez/Frontliner kicks/fx en dan allemaal op zo'n manier veranderd dat je hoort welke kick het is maar het nog net geen 1op1 kopie meer is. Vroeger had je die crtl/alt/del sletkick waar iedereen aan liep te graaien en tegenwoordig heb je overal de Devin Wild sletkick. Leuke info, niks nieuws. SR platen worden gewoon 100% door hunzelf in elkaar gezet. Je posts hebben verder een iets te groot elitair randje m.i. en je laat die shit ook veel dieper klinken dan het in werkelijkheid is. :lol:

Edit: De tijden dat nieuwe producers allemaal persoonlijk hun eigen kick maakten zijn allang voorbij en die hele richtlijn is ongelofelijk outdated. Je kan tegenwoordig gewoon beter een bekende kick rippen en zorgen dat alles eromheen catchy en kwalitatief in orde is dan dat je maanden sleutelt aan een kick (wat toch nooit in de buurt gaat komen van de grote bekende kicks van NC, WSZ, DW enz) en het totaalplaatje gewoon nailen. Geen haan die er naar kraait als een kick geript is en in gevallen als SR edg is het niet eens dom rippen, Froz3n is uitgekomen op LCM dus WSZ vond het gewoon dikke prima van de kick. Weten wij veel, zou zelfs kunnen dat die kick er van hem in moest vanaf toen omdat het gewoon 1 van de beste kicks is en die kick staat voor kwaliteit.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle