Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 23:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Frontliner - Drowning (KIU092)

Label: Keep It Up Music
WEB release: 22/05/2020

Tracks:
Frontliner - Drowning

Samples:


Bron:
https://www.hardstyle.com/tracks/frontl ... mix/471931
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 00:04 
 
Hardtraxx Crew

Klinkt al stukken beter dan zn recente werk, maar vind het nog steeds niet zoveel aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat langzaam beter. Eigk bizar voor een producer die zo lang mee draait en vette platen heeft gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 11:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind hier anders ook niks aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:19 
 
Hardtraxx Newbie

hurricane schreef:
Het gaat langzaam beter. Eigk bizar voor een producer die zo lang mee draait en vette platen heeft gemaakt

Inderdaad. Frontliner's platen hoorden bij de eerste die ik hoorde (Spacer, Dream Dust, etc.) en dan om een producer zo te zien "vallen" is erg jammer. Het lijkt allemaal bergafwaarts te zijn gegaan sinds TSOF. Geen idee waar het aan ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:22 
 
Hardtraxx Veteran

Als je niet beter zou weten zou je echt denken dat Frontliner van Spacer/Warphole/Greenhouse etc tot en met TSOF een ghostproducer had en het nu zelf doet. Of andersom, dat ie nu een hele slechte ghostproducer heeft. Het verschil is echt next level :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 15:46 
 
Hardtraxx Addict

Pedaalemre schreef:
Als je niet beter zou weten zou je echt denken dat Frontliner van Spacer/Warphole/Greenhouse etc tot en met TSOF een ghostproducer had en het nu zelf doet. Of andersom, dat ie nu een hele slechte ghostproducer heeft. Het verschil is echt next level :(

Toch bizar hoe vaak je dat ziet tegenwoordig. Crypsis, Delete, ook Chain Reaction heeft zo'n fase gehad, Guns for Hire, Psyko Punkz (voordat ze uit elkaar gingen), Zatox, Brennan Heart, Ran-D kan er ook wat van, the list goes on and on...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 19:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Pedaalemre schreef:
Als je niet beter zou weten zou je echt denken dat Frontliner van Spacer/Warphole/Greenhouse etc tot en met TSOF een ghostproducer had en het nu zelf doet. Of andersom, dat ie nu een hele slechte ghostproducer heeft. Het verschil is echt next level :(

Toch bizar hoe vaak je dat ziet tegenwoordig. Crypsis, Delete, ook Chain Reaction heeft zo'n fase gehad, Guns for Hire, Psyko Punkz (voordat ze uit elkaar gingen), Zatox, Brennan Heart, Ran-D kan er ook wat van, the list goes on and on...


Wait what.. Ran-D? Wanneer dan.. die baas maakt al 10 jaar dikke platen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 10:51 
 
Hardtraxx Addict

Af en toe komt er wat moois uit zijn studio, maar vanaf het moment dat hij begon met die achterlijke stuiterende kickrolls (paar jaar geleden), cheasy vocals en simpele melodieën, past hij ook prima in het lijstje. Als je het vergelijkt met zijn oudere werk dus he. Living for the Moment, Feel My Fire etc.

Iedereen heeft natuurlijk wel eens zijn mindere periodes, maar het lijkt er sterk op alsof veel producers uit pre-2012 tegenwoordig geforceerd proberen mee te doen met de hardstyle die tegenwoordig hardstyle wordt genoemd, waardoor er alleen maar schijt uit de bovenkamer komt. Zoals eerder ook al is gezegd: Gouden handjes raak je echt niet zomaar kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 16:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tijdje geleden en niet super bijzonder maar ik vind dit plaatje wel weer leuk klinken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Af en toe komt er wat moois uit zijn studio, maar vanaf het moment dat hij begon met die achterlijke stuiterende kickrolls (paar jaar geleden), cheasy vocals en simpele melodieën, past hij ook prima in het lijstje. Als je het vergelijkt met zijn oudere werk dus he. Living for the Moment, Feel My Fire etc.

Iedereen heeft natuurlijk wel eens zijn mindere periodes, maar het lijkt er sterk op alsof veel producers uit pre-2012 tegenwoordig geforceerd proberen mee te doen met de hardstyle die tegenwoordig hardstyle wordt genoemd, waardoor er alleen maar schijt uit de bovenkamer komt. Zoals eerder ook al is gezegd: Gouden handjes raak je echt niet zomaar kwijt.


Sorry dat ik hierweer op in ga maar noem eens platen bij hun naam van hem waar je dat bij vond?
Na 2012 kwam hij bijvoorbeeld achtereenvolgens tot en met 2015 met:
Never Scared/Dimensions/Hectic/No Cure/No Guts No Glory/I Am Legion/FCK EDM.

Vind dat toch niet echt een mindere periode.

OT: Dit is idd nog geen schim van zoals we Frontliner kennen, Producers Corner materiaal dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 18:27 
 
Hardtraxx Addict

Neem "2012" ook met een korrel zout, ik moest een jaartal kiezen waarmee ik alle artiesten die ik opnoemde ongeveer kon overkoepelen. Zo uit mijn hoofd zijn I Am Legion en FCK EDM de meest recente uit je lijstje en die zijn inderdaad best oke. I Am Legion volgens mij nog gekocht zelfs toentertijd. Zoals ik ook zei komt er af en toe wel wat moois uit z'n studio. Ik vind het ook niet verschrikkelijk he, in Ran-D's geval. Als ik mezelf mag quoten zei ik ook "Ran-D kan er ook wat van" :P

Maar als ik hem dan achtereenvolgens platen uit zie brengen als Zombie, Hurricane, dat achterlijke gedrocht van een pingpongwedstrijd Band Of Brothers, tja, die zijn alleen populair omdat ze het goed doen op festivals en er "Ran-D" voor staat. De realiteit echter zegt simpel geconstrueerde liedjes met cheasy vocals en lelijke kickrolls. En als dat te vaak gebeurt dan kan ik daar moeilijk respect voor tonen. Ook moet ik zeggen dat hij vaak collabs maakt die vaak ook niet al te best zijn (los van G4H, wat ook al in mijn lijstje voorkomt).

Je hoeft overigens geen sorry te zeggen als je op iemand in gaat. Daar is dit forum voor bedoeld toch? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Neem "2012" ook met een korrel zout, ik moest een jaartal kiezen waarmee ik alle artiesten die ik opnoemde ongeveer kon overkoepelen. Zo uit mijn hoofd zijn I Am Legion en FCK EDM de meest recente uit je lijstje en die zijn inderdaad best oke. I Am Legion volgens mij nog gekocht zelfs toentertijd. Zoals ik ook zei komt er af en toe wel wat moois uit z'n studio. Ik vind het ook niet verschrikkelijk he, in Ran-D's geval. Als ik mezelf mag quoten zei ik ook "Ran-D kan er ook wat van" :P

Maar als ik hem dan achtereenvolgens platen uit zie brengen als Zombie, Hurricane, dat achterlijke gedrocht van een pingpongwedstrijd Band Of Brothers, tja, die zijn alleen populair omdat ze het goed doen op festivals en er "Ran-D" voor staat. De realiteit echter zegt simpel geconstrueerde liedjes met cheasy vocals en lelijke kickrolls. En als dat te vaak gebeurt dan kan ik daar moeilijk respect voor tonen. Ook moet ik zeggen dat hij vaak collabs maakt die vaak ook niet al te best zijn (los van G4H, wat ook al in mijn lijstje voorkomt).

Je hoeft overigens geen sorry te zeggen als je op iemand in gaat. Daar is dit forum voor bedoeld toch? :P


Vind die platen die je op noemt niet meer simpel dan zijn oude werk. Kan me echt zo niet vinden in dit verhaal. Vooral het dik gedrukte niet. Ze zijn populair omdat mensen het gewoon leuke muziek vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 08:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Vind die platen die je op noemt niet meer simpel dan zijn oude werk. Kan me echt zo niet vinden in dit verhaal. Vooral het dik gedrukte niet. Ze zijn populair omdat mensen het gewoon leuke muziek vindt.


Mee eens hoor! Zombie, prachtplaat toen hij voor het eerst gedraaid werd en een tijdje daarna ook zeker nog! Nu wil ik hem niet meer horen... Hurricane krijg ik nog steeds kippenvel van, thuis en op een feest! Die tracks zitten gewoon rete strak in elkaar! Dat jij ze niet mooi vindt is een ander verhaal ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 13:58 
 
Hardtraxx Addict

Dat kan :)

makrooy schreef:
Ze zijn populair omdat mensen het gewoon leuke muziek vindt.

Dat een grote hoeveelheid mensen iets leuk vindt hoeft nog niet te betekenen dat het ook goede muziek is. Eén kijk op de huidige mainstream in andere genres bewijst dat meer dan voldoende. Maar misschien voel jij jezelf ook wel hartstikke thuis tussen dat volk. Dan heeft dit ook weinig zin. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zat laatst zijn liveset van Defqon te bekijken ( https://lsdb.nl/set/201918/ran-d-defqon ... d-23-06-18 ) en besefte me eigenlijk dat er maar 1 plaat tussen zit die ik echt leuk vind, Victorious. Verder alleen maar platen waarvan ik denk 'mehh'. Geen slechte kwaliteit of zo, maar niets dat ik thuis uit mezelf zou opzetten.

Oh het is trouwens een Frontliner topic? Geen mening over die plaat, ik klik Frontliner standaard niet meer aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt niet verkeerd, maar hoop bij Frontliner toch meer op plaatjes uit zijn TSOF tijd en de periode van net daar voor. Dat waren van die ultieme feel-good nummers :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 14:55 
 
Hardtraxx Veteran

InfinI schreef:
Dat kan :)

makrooy schreef:
Ze zijn populair omdat mensen het gewoon leuke muziek vindt.

Dat een grote hoeveelheid mensen iets leuk vindt hoeft nog niet te betekenen dat het ook goede muziek is. Eén kijk op de huidige mainstream in andere genres bewijst dat meer dan voldoende. Maar misschien voel jij jezelf ook wel hartstikke thuis tussen dat volk. Dan heeft dit ook weinig zin. ;)


Echter zit het technisch/kwalitatief bij Ran-D allemaal dik in orde dus het enige wat er dan overblijft om op te oordelen is smaak. :P

Noisecontrollers vind ik 3/4 van de tijd niets (meer) aan, maar het is zeker goede muziek. Het is alleen niet echt meer mijn straatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 15:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Maar misschien voel jij jezelf ook wel hartstikke thuis tussen dat volk. Dan heeft dit ook weinig zin. ;)


Nee..

Pedaalemre schreef:
Echter zit het technisch/kwalitatief bij Ran-D allemaal dik in orde dus het enige wat er dan overblijft om op te oordelen is smaak. :P

Noisecontrollers vind ik 3/4 van de tijd niets (meer) aan, maar het is zeker goede muziek. Het is alleen niet echt meer mijn straatje.


Dit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 15:14 
 
Hardtraxx Addict

Tja, Jägermeister zit ook technisch/kwalitatief goed in elkaar, en daar walst t hele forum ook overheen :lol: En daarbij mag het dan wel omdat het van Da Tweekaz is die hier een reputatie hebben (onterecht overigens imo). Nu gaat het over Ran-D en mag het opeens niet ''want smaak''.

:yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 15:22 
 
Hardtraxx Veteran

InfinI schreef:
Tja, Jägermeister zit ook technisch/kwalitatief goed in elkaar, en daar walst t hele forum ook overheen :lol: En daarbij mag het dan wel omdat het van Da Tweekaz is die hier een reputatie hebben (onterecht overigens imo). Nu gaat het over Ran-D en mag het opeens niet ''want smaak''.

:yawn:


Daar wordt ook niet over gezegd dat het kwalitatief slechte muziek is. Wat daarover wordt gezegd is dus ook enkel gebaseerd op smaak, in dit geval omdat het zo on-serieus is en mensen dat niet altijd vet vinden. Doe nou eens rustig man. Ik praat toch normaal tegen je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 15:50 
 
Hardtraxx Addict

Ik denk dat je een stukje non-verbale communicatie mist. Ik ben hartstikke rustig namelijk :kiss:

Pedaalemre schreef:
Daar wordt ook niet over gezegd dat het kwalitatief slechte muziek is.

Volgens mij claim ik dat ook nergens. Ik gaf enkel het argument aan Makrooy dat wanneer veel mensen iets luisteren het niet per definitie meteen om goede muziek gaat.

Het enige wat ik zeg is dat ik bij Ran-D (al dan niet in mindere mate dan de rest uit mijn lijstje van eerder) een soortgelijke daling ondervind. Of dat nou ligt aan smaak of techniek of wat dan ook doet er niet echt toe eerlijk gezegd. Dat heb ik ook niet benoemd. Ik geef enkel mijn mening. Ik ben dat gezeik over kwaliteit en smaak wel een beetje beu gezien iedereen daar zijn eigen definitie van heeft. Misschien dat dat het toontje is wat je opvat als "niet rustig".
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 15:56 
 
Hardtraxx Veteran

InfinI schreef:
Ik denk dat je een stukje non-verbale communicatie mist. Ik ben hartstikke rustig namelijk :kiss:

Pedaalemre schreef:
Daar wordt ook niet over gezegd dat het kwalitatief slechte muziek is.

Volgens mij claim ik dat ook nergens. Ik gaf enkel het argument aan Makrooy dat wanneer veel mensen iets luisteren het niet per definitie goede muziek is.


Dat klopt, maar je reageerde dat op iets wat over Ran-D ging. Het ging van dat Zombie populair is omdat veel mensen ernaar luisteren, naar die mainstream/pop(neem ik aan?) vergelijking. En aangezien ik Ran-D muzikaal/technisch gezien wel een iets ander verhaal vind dan sommige simpele radiohitjes waar jij denk ik op doelde, haalde ik het aan.

En ik bedoel steeds die cynische smileys van je. Komt nogal gefrustreerd over. Als jij zegt dat je rustig bent, niets aan de hand verder.

Citaat:
Ik ben dat gezeik over kwaliteit en smaak wel een beetje beu gezien iedereen daar zijn eigen definitie van heeft.


Smaak heeft iedereen zijn eigen definitie van ja, beoordelen of iemand techniek beheerst is minder subjectief. Kan je gewoon horen toch. Messi is een goede voetballer. Dat is geen mening, dat kun je keer op keer zien. Ran-D, NC, Audiofreq etc zijn goede producers die kwalitatief goede muziek maken. Dat kun je keer op keer horen.

Dan heb je vast nog mensen die zullen zeggen 'x artiest maakt NOG verfijndere muziek dan Ran-D/NC dus zijn ze geen goede producers!11, maar dan kun je een algemene vergelijking doen en de hele scene erbij pakken en dan zul je horen dat er een groter deel slechtere mixdown/sounddesign/cleanheid/wat dan ook heeft als bovengenoemde namen, dan andersom. Want daar kun je uiteindelijk gewoon 'wie kwaliteit produceert' op baseren. Vergelijkingen met andere collega's.

Maar goed, dit wordt wel heel erg offtopic ondertussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

This topic is Drowning off-topic
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 16:09 
 
Hardtraxx Addict

Ik vind dat Zombie het goed doet vooral omdat 1. Iedereen het origineel kent (het 'hitje-effect'), 2. Er een kickroll hype was/is en 3. Het een degelijke productie is die qua afmix, sounds en mastering goed in elkaar zit, iets wat we gewend zijn van Ran-D. Zombie muzikaal? Absoluut niet imo. Inspiratie is opgedaan van het origineel en de vocalen zijn enkel opnieuw ingezongen door hem zelf. Dit geldt ook voor de melodie (1op1 met de vocalen). Veel meer dan dat + kicks heeft de plaat niet echt, dus naar mijn idee is Zombie gewoon makkelijk scoren met een concept wat iedereen kent wat door een goede producer degelijk is uitgewerkt. En daar kan je het een en ander over vinden. Nogmaals ik ontken niet dat Ran-D een slechte producer is, ik ondervind enkel een daling soortgelijk aan veel andere artiesten van vandaag in toevallig dezelfde periode. Zombie draagt daar op deze manier (IMO !) aan bij.

Dat stuk over smaak ben ik het natuurlijk grotendeels mee eens. Laat ik het daar dan ook bij houden :)

EDIT: Klein geheimpje, Zombie was voor mij een guilty pleasure, totdat ik m kapotgeluisterd had. Sluit mooi aan op wat jij kortgeleden zei:
Pedaalemre schreef:
Soms vind ik een plaat ook vet terwijl ik van binnen weet dat het gewoon bagger is, maar toevallig een snaar weet te raken bij mij.

Geloof het of niet.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle