Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2020 00:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

XQ vrouwen met Mandy, miss K8, Code Black en Deetox
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2020 10:19 
 
Hardtraxxer

N3lis schreef:
Op 20 mei dus een XQ volgens het EpiQ boekje!
Opvallend is dat dit op een woensdag valt, iemand een idee wat Q van plan is?


Vreemde datum, oke je bent vrij de dag erna...maar dan toch!?! Is het in de AFAS of in de Ziggo dome?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2020 10:23 
 
Hardtraxx Veteran

Er is wel een reden dat ze altijd zaterdag kiezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2020 18:21 
 
Hardtraxx Newbie

zeke schreef:
Is dag voor Hemelvaart. Dus daarom kan t op een woensdag ofzo.

Maar ben benieuwd of het een artiesten XQ wordt of iets anders. Stond er niet meer info?


Alleen op de achterkant van het boekje staat het XQ Logo met 20-05-2020 eronder

Het is sowieso niet in de Ziggo Dome want 20 mei draait Armin van Buuren daar.
Je zou denken.. dan komt er weer een artiesten XQ in de HMH, maar wie zou er dan moeten staan volgens jullie?
Naast dat iemand de XQ verdiend moet het ook iemand zijn die 5000 kaarten kan verkopen.

Maar misschien hebben ze wel een leuk idee voor de Johan Cruijf ArenA? XQ Legends XXL? :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2020 18:25 
 

Denk niet dat ze naast dediqated nog een mega groot evenement in die richting gaan organiseren
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 00:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zie een xqlusive dbstf wel gebeuren, al is het al een keer geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 10:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een nieuwe XQ Labels & Liveacts
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 12:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Een nieuwe XQ Labels & Liveacts

Had jaren geleden top geweest. Nu alles verzadigd of uitgelabeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 17:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
zeke schreef:
Een nieuwe XQ Labels & Liveacts

Had jaren geleden top geweest. Nu alles verzadigd of uitgelabeld.


Hoezo? Je hebt nu veel meer labels?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 17:37 
 
Hardtraxx Veteran

Elk feest is toch wel een beetje aan Labels feest geworden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 18:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat ST zegt inderdaad. Iedere act draait toch enkel wat van zichzelf of hooguit een labelgenoot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2020 18:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ah zo, ik snap m. Dan geef ik je zeker gelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2020 02:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Een nieuwe XQ Labels

oftewel HDE Showcase van afgelopen jaar? (https://www.q-dance.com/en/events/hard-dance-event/hard-dance-event-2019/)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 13:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je had ergens in 2015 ofzo ook een keertje HDE in de HMH met dat concept. Best gevarieerde avond, laatste 2 labels MiM en daarna MoH. Supervet, maar middenin ADE en was verre van uitverkocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 15:09 
 
Hardtraxxer

Jawel schreef:
Brainweavers schreef:
Jawel schreef:
Nu heb ik een prima inkomen en kan doen en laten wat ik wil. Maar voor de jongeren van nu is het salaris niet heel veel meer geworden, maar alles is de laatste jaren wel heel veel duurder geworden qua kleding, studie, eten, uitgaan etc. En dat is de grootste doelgroep die naar je feesten komt.


Ik denk dat Q zich eens wat meer moet gaan richten op de wat oudere feestgangers. Ik heb die Wouter van Q eens horen zeggen dat ze zich vooral op de jongeren richten (en ID&T meer voor de wat oudere), maar ik denk dat ze daar toch zichzelf mee in de vingers snijden. Hardstyle is er nu toch al wel 20 jaar, dat betekend dat er fans zijn van alle leeftijden. Mensen van 30+ zelfs 40+ gaan nog zat naar feesten (zie trance/house/crazyland etc) vaak gaan die feesten makkelijk uitverkocht. Daarnaast heeft, zoals aan aangegeven wordt, deze doelgroep veel meer geld om uit te geven. Zelf ben ik begin 30 en voel me bij sommige feesten al wel te oud (als Villain bv het publiek met 'kids' aanspreekt), terwijl bij andere feesten ik dit helemaal niet heb.

Lang verhaal kort: Ik denk dat er een goudmijn klaarligt voor Q, als ze hun doelgroep wat verbreden.


Mee eens. De wat meer kleinschalige feesten met een line-up die 10-20 jaar terug gaan in de tijd hebben waarschijnlijk een kans van slagen. Feesten als VWAB en Reminder doen het hartstikke goed. Ook op Decibel outdoor was er genoeg animo voor de hardstyle uit deze periode. Hier stond overduidelijk een wat ouder publiek, maar het werd heel goed bezocht. Nu hebben ze dat met het nieuwe feest de Samenzwering al wel een beetje geprobeerd. Het feest sprak mij meteen aan, maar je krijgt op mijn leeftijd helaas ook te maken met andere verplichtingen ivm kinderen :surrender: en om die reden ben ik niet gegaan. En dat zal waarschijnlijk voor meer mensen gelden, dus zo makkelijk is het voor een organisatie ook niet om het allemaal goed in beeld te krijgen en het af te stemmen op je doelgroep.Maar een concept als Houseqlassics weer nieuw leven in blazen lijkt mij ook heel erg vet. Mijn interesse zou dan meteen gewekt zijn.

Ook internationaal zijn er nog zeker mogelijkheden. Jongens zoals o. a Coone, Brennan Heart, Headhunterz zijn zijn echt de grote namen die internationaal ook behoorlijk aan de weg timmeren. Ze vliegen bijna iedere maand een aantal keer naar verre bestemmingen. Dit zijn inderdaad optredens die meer om de artiest zelf draaien ipv op een feest met een bepaald thema. Maar in Nederland nog heel veel groeien zal voor mijn gevoel heel erg lastig worden. Er is overduidelijk sprake van een afnemende vraag.

We zullen zien wat 2020 gaat brengen. Het is ook niet vreemd dat een bedrijf na een aantal jaar moet herijken en een nieuwe richting gaat bepalen. Het feest rond de jaarwisseling zal in zijn huidige vorm in ieder geval niet meer terugkomen, want ik heb begrepen dat het aantal bezoekers weer behoorlijk lager lag dan vorig jaar.


Ik zit even te denken...heeft het er ook niet mee te maken dat Q gewoon een beetje de verkeerde kant op is gegaan en doorgeslagen is in het carnavaleske? Freestyle 'style' met opblaasdingen, power hour, xqlusive Holland, da tweekaz op mainstages etc....? Ik ben 36 jaar, trouwe bezoeker van de Q events in het verleden en pak echt nog veel events mee (voor mijn leeftijd) maar heb totaal geen binding meer met ze door juist die dingen die ik zojuist benoem. Dat blij gedoe om de events heen. Ik ben al jaren liefhebber pur sang, dus kom voor de dj's, de muziek (en uiteraard de sfeer)....dat is waar het voor mij persoonlijk om draait. Niet die irritante dingen eromheen, die zijn mijn totaal overbodig en niet sfeer verhogend. Ik denk persoonlijk (wat ook eerder hier in dit forum is genoemd) dat ze een beetje terug naar de basis moeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 15:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb ook al langer de indruk dat er nieuwe mensen bij Q zijn die met al die onzin komen. Persoonlijk vind ik Power Hour nog wel vet.. maar XQ Holland is gewoon volledig verkloot, Sunday Funday op Defqon ipv een top line-up is de Red op zondag nu ook een carnavalsplein, voor Dediqated las ik ook ergens dat de gekste outfit weer uit de kast moest.
Laatst was er nog Frequencerz: Get Wack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 16:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee voor Dediqated in oranje heb ik zelf bedacht. Werk verder niet bij Q
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 16:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk dat er meerdere factoren zijn waardoor hun concepten gewoonweg niet meer werken en de concepten die wel werkten hebben ze weggedaan voor slechtere concepten.

Neem de vorige jaren. Qapital, Defqon en Qlimax kan je er buiten laten, die verkopen vaak wel uit en hebben draagvlak. Al zal dat bij Qapital ook wel op raken gezien het gewoon een raw feest is. De reputatie is in ieder geval goed genoeg dat het nog wel even zal meegaan.

XQlusive, Epiq, Impaqt, Wow Wow, Dediqated, de kleine feesten als 5 Years Rebelion, Get Wack, P1 feest, Scantraxx feest, SZP feest e.d. hadden bijna allemaal een of meerdere van de onderstaande factoren:

* Slechte kaartenverkoop
* Standaard concept
* Te hoge prijs
* Andere feesten bieden goedkopere en gelijke alternatieven
* Slechte voozieningen
* Standaard line-ups
* Scheiding tussen subgenres in harder styles

Deze factoren weven allemaal in elkaar over.

De slechte kaartenverkoop zie je zelfs bij een Qlimax of Qapital terug. En dat heeft eigenlijk, samen met de te hoge prijs, te maken met dat je precies het zelfde soort feest voor veel minder kan krijgen.

Bijvoorbeeld, voor solo artiesten zijn er andere feesten als Xxlerator Spotlight die het zelfde bieden voor een gunstigere prijs. Voor oude feesten heb je VWAB e.d.. B2S pakt eigenlijk de freestyle met Pussylounge al en zo kun je wel door gaan. De concepten zijn niet bijzonder, te duur en hebben geen line-up die er bovenuit steekt. Het enige dat anders is, is het Q logo dat er bij staat, waardoor de prijs een stuk hoger is.

Deze prijs lijkt niet altijd terecht, ik hoor van sommige feesten dat ze door de slechte verkoop (of gewoon uit zichzelf) echt georganiseerd zijn alsof het is georganiseerd door een beginnende organisatie, met 5 Years Rebelion wel als hoogtepunt denk ik. Dit breekt af aan de reputatie van Q als solide organisator. Men gaat meer kijken naar de reputatie van individuele feesten dan die van Q zelf.

Daar tegenover heeft Q wel een ander succesvol nieuw concept gehad dit jaar, en dat is De Samenzwering. Waarom? Omdat niemand anders een soortgelijk concept heeft en het een topproductie was. Maar De Samenzwering is een co-productie met Multigroove die ervaring hebben met dit soort feesten, dus in hoeverre kan je Q daarvoor prijzen.

Als je met deze concepten al zo'n reputatie opbouwt. Waarom zouden mensen er dan nog heen gaan. Je betaalt veel voor iets wat niet per se goed is en niet er bovenuit steekt. Dit terwijl concepten als Freaqshow (ondanks matig verkoop maar dat is meer door de datum) en Q-Base er wel bovenuit staken.

Je ziet bij Q-Base naar Impaqt bijvoorbeeld dat een uniek concept met een brede line-up is omgezet naar een feest dat bijna het zelfde aantal artiesten heeft maar een veel minder brede line-up heeft waardoor het gewoon een standaard festival is geworden met een prijskaartje. Het enige unieke was in essentie de pay-wall waar twee uur meer feest achter zat, wat is dat nou voor onzin als je het zo bekijkt. Zo haal je een legendarische naam om zeep en zet je een standaard matig concept neer wat nooit zo'n status zal halen.

Defqon is eigenlijk nog het enige concept wat keihard loopt elk jaar. Het is duur, imo nog te duur, maar je ziet wel waarom. Dat concept is eigenlijk bijna niet veranderd, er is wat aan toegevoegd, maar bijna niks is weggenomen. Daarnaast heeft het muziek voor iedereen. Hierdoor was het denk ik een goed lopend feest. Qlimax heeft dit ook maar dat heeft de variatie niet van Defqon.1 en daar betaal je procentueel gezien nog meer. Bij een unieke goede line-up zal Qlimax ook altijd uitverkopen. X-Qlusive Holland verkoopt ook elk jaar uit, maar dat is echt een niche ding wat de hardstyle scene overschrijdt.

Ten slotte zie je steeds meer dat raw mensen absoluut niet naar melodieus willen, uptempo niet naar industrial
techno enz enz. Zelfs onderling in subgenres heb je fans die de compleet verschillende kanten beslaan. De harder styles scene wordt steeds breder. Als je een gigantisch feest wilt uitverkopen moet je voor veel mensen veel te bieden hebben. Ik denk dat Q dit onderschat. Een klein niche feest of een groot niche feest waar een grote doelgroep voor is die kwalitatief goed is zal altijd uitverkopen (zoals XQ Holland en De Samenzwering). Maar als je zoiets als Impaqt hebt waar je eigenlijk tig stages met de zelfde soort muziek hebt, dan gaan veel mensen al skippen. Dit omdat ze voor die prijs liever iets zoeken wat meer bij ze aansluit, zeker gezien de rest van Impaqt (het concept) geen meerwaarde heeft. En met Epiq zie je dat een line-up met alles door elkaar niet werkt omdat veel liefhebbers dan in essentie maar een half feest hebben, omdat ze de andere helft niks aan vinden.

Defqon.1 heeft dit wel op orde, Q-Base had dit op orde. Betekent niet dat elk feest alle hoeken leeg moet boeken. Maar als je er bovenuit wil springen moet je je feesten echt beter indelen qua line-ups en beter kijken naar je doelgroep.

TL;DR/Conclusie: De combinatie van de bovenstaande opgesomde factoren zijn de oorzaak imo dat bijna alle concepten matig of totaal niet lopen. Het lijkt een beetje alsof ze b2s achterna gaan. De feesten worden zo identiteitsloos en duur dat ze eigenlijk vooral mensen gaan aantrekken die gewoon willen feesten en die het niet boeit wie er op de line-up staat. En voor die groep zijn de feesten haast te duur.

De oude feesten hadden/hebben legendarische statussen dus ik ben het wel eens dat Q weer een paar stappen terug moet doen, moet kijken naar hun oude concepten (vooral Q-Base en In Qontrol), betere venues/voorzieningen moet hebben (Pleur op met die propvolle Ziggodome elke keer) en weer met unieke concepten/line-ups bij die feesten moet komen die een breed publiek beslaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 16:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://www.q-dance.com/en/news/power-hour-at-dediqated
Q-dans schreef:
POWER HOUR at DEDIQATED
The best of 6 years POWER HOUR squeezed into 60 minutes of madness. For the first time ever, we’re gonna bring the insane POWER HOUR experience indoors. Prepare to jump from left to right!

Make sure you’re fit and ready for the task. Join the madness at DEDIQATED | 20 years of Q-dance. We’re going all out so don’t forget to put on your craziest outfit!


Helaas wel

edit: gaat over het outfit gebeuren
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 16:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nah nah, craziest outfit. Gewoon oranje of anders niks :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 16:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Henkerfist schreef:
https://www.q-dance.com/en/news/power-hour-at-dediqated
Q-dans schreef:
POWER HOUR at DEDIQATED
The best of 6 years POWER HOUR squeezed into 60 minutes of madness. For the first time ever, we’re gonna bring the insane POWER HOUR experience indoors. Prepare to jump from left to right!

Make sure you’re fit and ready for the task. Join the madness at DEDIQATED | 20 years of Q-dance. We’re going all out so don’t forget to put on your craziest outfit!


Helaas wel

edit: gaat over het outfit gebeuren

>.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

Verkleden voor feesten is alleen leuk als het thema Dress less to Impress is
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
moker dik boekwerk

Heb je nog een kortere TLDR? Kan de ogen niet eens fatsoenlijk open houden zo op de eerste maandag na de vakantie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 17:03 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Ik denk dat er meerdere factoren zijn waardoor hun concepten gewoonweg niet meer werken en de concepten die wel werkten hebben ze weggedaan voor slechtere concepten.

Neem de vorige jaren. Qapital, Defqon en Qlimax kan je er buiten laten, die verkopen vaak wel uit en hebben draagvlak. Al zal dat bij Qapital ook wel op raken gezien het gewoon een raw feest is. De reputatie is in ieder geval goed genoeg dat het nog wel even zal meegaan.

XQlusive, Epiq, Impaqt, Wow Wow, Dediqated, de kleine feesten als 5 Years Rebelion, Get Wack, P1 feest, Scantraxx feest, SZP feest e.d. hadden bijna allemaal een of meerdere van de onderstaande factoren:

* Slechte kaartenverkoop
* Standaard concept
* Te hoge prijs
* Andere feesten bieden goedkopere en gelijke alternatieven
* Slechte voozieningen
* Standaard line-ups
* Scheiding tussen subgenres in harder styles

Deze factoren weven allemaal in elkaar over.

De slechte kaartenverkoop zie je zelfs bij een Qlimax of Qapital terug. En dat heeft eigenlijk, samen met de te hoge prijs, te maken met dat je precies het zelfde soort feest voor veel minder kan krijgen.

Bijvoorbeeld, voor solo artiesten zijn er andere feesten als Xxlerator Spotlight die het zelfde bieden voor een gunstigere prijs. Voor oude feesten heb je VWAB e.d.. B2S pakt eigenlijk de freestyle met Pussylounge al en zo kun je wel door gaan. De concepten zijn niet bijzonder, te duur en hebben geen line-up die er bovenuit steekt. Het enige dat anders is, is het Q logo dat er bij staat, waardoor de prijs een stuk hoger is.

Deze prijs lijkt niet altijd terecht, ik hoor van sommige feesten dat ze door de slechte verkoop (of gewoon uit zichzelf) echt georganiseerd zijn alsof het is georganiseerd door een beginnende organisatie, met 5 Years Rebelion wel als hoogtepunt denk ik. Dit breekt af aan de reputatie van Q als solide organisator. Men gaat meer kijken naar de reputatie van individuele feesten dan die van Q zelf.

Daar tegenover heeft Q wel een ander succesvol nieuw concept gehad dit jaar, en dat is De Samenzwering. Waarom? Omdat niemand anders een soortgelijk concept heeft en het een topproductie was. Maar De Samenzwering is een co-productie met Multigroove die ervaring hebben met dit soort feesten, dus in hoeverre kan je Q daarvoor prijzen.

Als je met deze concepten al zo'n reputatie opbouwt. Waarom zouden mensen er dan nog heen gaan. Je betaalt veel voor iets wat niet per se goed is en niet er bovenuit steekt. Dit terwijl concepten als Freaqshow (ondanks matig verkoop maar dat is meer door de datum) en Q-Base er wel bovenuit staken.

Je ziet bij Q-Base naar Impaqt bijvoorbeeld dat een uniek concept met een brede line-up is omgezet naar een feest dat bijna het zelfde aantal artiesten heeft maar een veel minder brede line-up heeft waardoor het gewoon een standaard festival is geworden met een prijskaartje. Het enige unieke was in essentie de pay-wall waar twee uur meer feest achter zat, wat is dat nou voor onzin als je het zo bekijkt. Zo haal je een legendarische naam om zeep en zet je een standaard matig concept neer wat nooit zo'n status zal halen.

Defqon is eigenlijk nog het enige concept wat keihard loopt elk jaar. Het is duur, imo nog te duur, maar je ziet wel waarom. Dat concept is eigenlijk bijna niet veranderd, er is wat aan toegevoegd, maar bijna niks is weggenomen. Daarnaast heeft het muziek voor iedereen. Hierdoor was het denk ik een goed lopend feest. Qlimax heeft dit ook maar dat heeft de variatie niet van Defqon.1 en daar betaal je procentueel gezien nog meer. Bij een unieke goede line-up zal Qlimax ook altijd uitverkopen. X-Qlusive Holland verkoopt ook elk jaar uit, maar dat is echt een niche ding wat de hardstyle scene overschrijdt.

Ten slotte zie je steeds meer dat raw mensen absoluut niet naar melodieus willen, uptempo niet naar industrial
techno enz enz. Zelfs onderling in subgenres heb je fans die de compleet verschillende kanten beslaan. De harder styles scene wordt steeds breder. Als je een gigantisch feest wilt uitverkopen moet je voor veel mensen veel te bieden hebben. Ik denk dat Q dit onderschat. Een klein niche feest of een groot niche feest waar een grote doelgroep voor is die kwalitatief goed is zal altijd uitverkopen (zoals XQ Holland en De Samenzwering). Maar als je zoiets als Impaqt hebt waar je eigenlijk tig stages met de zelfde soort muziek hebt, dan gaan veel mensen al skippen. Dit omdat ze voor die prijs liever iets zoeken wat meer bij ze aansluit, zeker gezien de rest van Impaqt (het concept) geen meerwaarde heeft. En met Epiq zie je dat een line-up met alles door elkaar niet werkt omdat veel liefhebbers dan in essentie maar een half feest hebben, omdat ze de andere helft niks aan vinden.

Defqon.1 heeft dit wel op orde, Q-Base had dit op orde. Betekent niet dat elk feest alle hoeken leeg moet boeken. Maar als je er bovenuit wil springen moet je je feesten echt beter indelen qua line-ups en beter kijken naar je doelgroep.

TL;DR/Conclusie: De combinatie van de bovenstaande opgesomde factoren zijn de oorzaak imo dat bijna alle concepten matig of totaal niet lopen. Het lijkt een beetje alsof ze b2s achterna gaan. De feesten worden zo identiteitsloos en duur dat ze eigenlijk vooral mensen gaan aantrekken die gewoon willen feesten en die het niet boeit wie er op de line-up staat. En voor die groep zijn de feesten haast te duur.

De oude feesten hadden/hebben legendarische statussen dus ik ben het wel eens dat Q weer een paar stappen terug moet doen, moet kijken naar hun oude concepten (vooral Q-Base en In Qontrol), betere venues/voorzieningen moet hebben (Pleur op met die propvolle Ziggodome elke keer) en weer met unieke concepten/line-ups bij die feesten moet komen die een breed publiek beslaan.


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2020 17:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit zei ik laatst ook al een keer..
Elke lineup heeft ook een zelfde opbouw, of je nou op Epiq, X-Qlusive, Defqon Mainstage, Qlimax of Q-dance @ Mysterlyland staat. Het is iedere keer: (early) hardstyle > euforisch > harder > raw > nog meer raw > hardcore / Sefa
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen