Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Fuzzylogic schreef:
Stel je zou dit met bekende artiesten doen en je zou bijvoorbeeld Da Tweekaz tegen Mind Dimension laten draaien, en je zou Hardtraxx laten stemmen. Dan is de kans groot dat het meerendeel alleen al voor Mind Dimension kiest omdat het meer hun muzieksmaak is, terwijl bij deze battle juist met name de mixing skills en creativiteit voorop zou moeten staan. Zet je diezelfde Da Tweekaz bijvoorbeeld tegenover Omegatypez om maar een voorbeeld te geven, dan gaat er sowieso al veel objectiever gestemd worden.


Hier op inhakend, misschien een idee om de setjes zonder artiesten naam te posten? Er zijn veel DJ's hier met een eigen fanbase hier op het forum. Onder de noemer het zo eerlijk mogelijk te houden ;) Tegen Nura maak ik bijvoorbeeld geen schijn van kans :lol:

Hele goede Erik! Er zijn op dit moment 11 aanmeldingen, de meesten zullen dit wel gezien hebben ondertussen dus ik gok op zo'n 15 deelnemers totaal wanneer het aanmelden sluit. Mij lijkt het dan wel tof om in competitieverband te gaan strijden, met iedere 2 weken een nieuwe 'speelronde'. Voor de mensen die zich hebben aangemeld, hoe staan jullie tegenover dit idee? Totaal zou de competitie dan 30 weken duren waarin je 15 mixjes van 30 minuten draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 10:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Prima idee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 11:43 
 
Hardtraxx Elite

Zou het inderdaad anoniem doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 12:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat nou als je een keer geen tijd hebt? Lig je er dan uit? Wil best een keer mee.doen alleen wil niet vast zitten aan een hele competitie van 30 weken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 15:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als we het competitief doen en bijvoorbeeld rekenen dat de winnaar 3 punten krijgt, gelijk aantal stemmen 1 punt voor beiden en verliezer 0. En dan dat iedereen 1x tegen elkaar doet. Dan is het dus niet erg als je een keertje zou missen bijvoorbeeld, dan gaan de punten of naar de ander, of in overleg met elkaar kun je de ronde op een ander moment inhalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan inderdaad blinde setjes doen, maar als je eigen tracks wil draaien dan geeft het wel een beetje weg natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 17:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt inderdaad Rick. Ik denk echter dat het beter is om eigen producties niet toe te laten in de inzendingen, aangezien er tot nu toe slechts twee personen hebben aangegeven eigen producties te hebben. Als we dan in competitieverband gaan strijden dan werkt het anonieme al niet meer in die situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook maar even aangemeld. Ben benieuwd wat er allemaal uit de bus gaat komen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 22:40 
 
Hardtraxx Veteran

Anoniem is inderdaad een top idee!. Dan forceer je de stemmers ook om in ieder geval een gedeelte daadwerkelijk te luisteren en objectief te beoordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2018 23:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echter rest dan nog de vraag: "Hoe houd je het interessant voor de luisteraar?" Aangezien de luisteraar ook een stem moet uitbrengen welke mix nou het beste is is van belang dat elke mix beluisterd wordt. Stel dat er 20 deelnemers meedoen die elk, om de twee weken, een half uur durende mix uitbrengen. Dan moet je dus als stemmer elke twee weken voor 10 uur aan mixjes luisteren zodat je alles beluistert kunt hebben en dus een stem kunt uitbrengen. Lijkt me niet dat er iemand is die dit gaat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 15:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb je een pb gestuurd Fuzzy. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Echter rest dan nog de vraag: "Hoe houd je het interessant voor de luisteraar?" Aangezien de luisteraar ook een stem moet uitbrengen welke mix nou het beste is is van belang dat elke mix beluisterd wordt. Stel dat er 20 deelnemers meedoen die elk, om de twee weken, een half uur durende mix uitbrengen. Dan moet je dus als stemmer elke twee weken voor 10 uur aan mixjes luisteren zodat je alles beluistert kunt hebben en dus een stem kunt uitbrengen. Lijkt me niet dat er iemand is die dit gaat doen.

Als je met een poule systeem werkt heb je hier geen last van als je iedere week een poule van (ongeveer) 4 deelnemers hebt. Dat dan bijvoorbeeld de eerste (en tweede) van de poule doorgaan naar de knock-out fase. En dan kan je in de knock-out fase ook weer setjes van een uur doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 17:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
MelvinFR schreef:
Echter rest dan nog de vraag: "Hoe houd je het interessant voor de luisteraar?" Aangezien de luisteraar ook een stem moet uitbrengen welke mix nou het beste is is van belang dat elke mix beluisterd wordt. Stel dat er 20 deelnemers meedoen die elk, om de twee weken, een half uur durende mix uitbrengen. Dan moet je dus als stemmer elke twee weken voor 10 uur aan mixjes luisteren zodat je alles beluistert kunt hebben en dus een stem kunt uitbrengen. Lijkt me niet dat er iemand is die dit gaat doen.

Als je met een poule systeem werkt heb je hier geen last van als je iedere week een poule van (ongeveer) 4 deelnemers hebt. Dat dan bijvoorbeeld de eerste (en tweede) van de poule doorgaan naar de knock-out fase. En dan kan je in de knock-out fase ook weer setjes van een uur doen.

Haha , dat is precies wat ik in Mn pb naar Fuzzy stuurde .
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 20:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat hier weer iets mee gedaan wordt. Veel lol gehad vroeger met de Lionstyle Battleshow. Wat wij vroeger hadden was wel het onderscheid tussen draaitafel en computer/virtual dj setjes. Doe je hier ook wat mee of is alles op 1 stapel? Veel plezier in ieder geval!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 08:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed dat je dat aangeeft Arnold! Heb daar nog helemaal niet bij stil gestaan.
Zouden degenen die zich hebben aangemeld nog even een pbtje willen sturen en daarin vermelden of je met hardware (cd spelers of midicontroller) of software (computermixje, virtual dj) mixt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Goed dat je dat aangeeft Arnold! Heb daar nog helemaal niet bij stil gestaan.
Zouden degenen die zich hebben aangemeld nog even een pbtje willen sturen en daarin vermelden of je met hardware (cd spelers of midicontroller) of software (computermixje, virtual dj) mixt?

Heeft dit impact op competitie? Ik kan bijvoorbeeld wel draaien en aan een controller geraken voor even, maar heb zelf geen in huis momenteel. Maak grontendeels mijn warm-upjes enz via software dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 10:11 
 
Hardtraxx Veteran

Met software is het plakken, niet draaien imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 10:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou dan mits mogelijk eerder 2 aparte poules/competities doen voor gear en computer. Is niet te vergelijken natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 12:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Met software is het plakken, niet draaien imo

VDJ noem ik niet plakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 13:00 
 
Hardtraxx Addict

Plakken = DAWs
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 13:22 
 
Hardtraxx Veteran

Maximumraver schreef:
Plakken = DAWs


Dit bedoel ik inderdaad excusses, iets als VDJ is prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2018 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat niemand DAWs gebruikt hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2018 18:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of je VDJ nu aanstuurt met muis en toetsenbord of via een midi-controller maakt niet zo veel uit, toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2018 00:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De deadline is inmiddels verstreken, maar mocht je je toch nog willen aanmelden kan dat nog steeds wel even! Ben alles deze week aan het uitwerken dus totdat het definitieve plan geplaatst wordt kun je je nog aanmelden.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen