Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
'Nou en wat maakt het nou uit'. Voor mij genoeg. Ik kom bijna niet meer buiten door die pestmaatregelen of het is om eventjes op de wielerfiets te zitten. Voor een leuke daguitstap of een alternatief voor een feestje moet je naar Nederland of Duitsland. Nee en helpen tegen wat, een aantal besmettingen. Want deze maatregelen zullen zich opeens weer oplossen in het niets.

Je hebt het er maar moeilijk mee hè.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
hebben jullie daar zin in misschien?


Zin: nee
Heb ik het ervoor over: ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Reacties als deze hebben anders ook weinig zin als je draagvlak wil creëren.

Het feit dat er draagvlak gecreëerd moet worden is toch al van de zotte?
Daarnaast ga ik mensen niet overtuigen van iets waar zij niet in geloven. Ik vind je dan gewoon dom.

Edit: Voordat ik te horen krijg dat ik niet op meneer 'Ik wil niks voor een ander doen' reageer: Tuurlijk heeft dat niet de voorkeur, maar als dat ervoor zorgt dat het virus niet verder verspreid, dan is dat een no-brainer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Hier in de omliggende gemeenten is het verplicht om die dingen te dragen vanaf het verlaten van het huis, hebben jullie daar zin in misschien?

Ik moet het zelfs dragen terwijl ik aan het werk ben. Zodra ik uit de auto stap moet dat ding op mijn kop staan. Het is inderdaad niet erg fijn, maargoed, ik leef ook nog gewoon hoor. Niks aan het handje. Enige vervelende is dat door dat mondmasker mijn labobril constant een laagje condens krijgt waardoor ik moeilijker kan zien. Het is ook wel echt zo dat wij in ons labo onmogelijk afstand kunnen bewaren onderling en ons team bestaat uit 34 personen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 15:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En is dat werkbaar?

Als ik met een mondkapje/mondmasker voor de klas of in mijn geval turnzaal moet staan, ga ik ander werk zoeken. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
En is dat werkbaar?

Als ik met een mondkapje/mondmasker voor de klas of in mijn geval turnzaal moet staan, ga ik ander werk zoeken. :surrender:

Is standaardpraktijk in een boel laboratoria al ruim voor Corona. Ook naar mijn weten in sommige micro-chip werkplaatsen waar er stofvrij gewerkt moet worden. Al denk ik dat Helicaze je beter kan informeren aangezien hij er in werkt, ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
simon10pont schreef:
En is dat werkbaar?

Als ik met een mondkapje/mondmasker voor de klas of in mijn geval turnzaal moet staan, ga ik ander werk zoeken. :surrender:

Is standaardpraktijk in een boel laboratoria al ruim voor Corona. Ook naar mijn weten in sommige micro-chip werkplaatsen waar er stofvrij gewerkt moet worden. Al denk ik dat Helicaze je beter kan informeren aangezien hij er in werkt, ik niet.

Ja, ik werk in een microbiologie labo. Voor bepaalde testen moeten wij het product beschermen van micro organismen, dus voor die testen diende wij al een mondmasker te dragen (een steriel natuurlijk en deze sluiten beter aan op de neus dus geen last van condens). Voor alle andere activiteiten; verplaatsingen, computerwerk, voorbereidend werk en onze andere testing dienen we een ander te dragen. Die standaard blauwe die zowat elk bedrijf nu uitdelen.

Maar om op je vraag terug te komen Simon. Het is werkbaar tot die bril aandampt. Als je het strakker aantrekt is dat minder, maar dan doen je oren pijn na een tijdje. Dus ja, ergens wel vervelend, maar niet in de mate dat ik mijn werk niet kan uitoefenen volgens de procedures. Wij zijn vaak op ons eigen bezig tijdens de werkuren. Voor communicatie beroepen lijkt het me vervelender.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Ik ga nu alweer bijna 2 maanden lang dagelijks naar kantoor met het OV. Ik zag er in het begin ook erg tegenop, maar ik ben er inmiddels wel gewend aan de mondkapjes, en vind het niet eens zo erg meer ze te dragen.


Ik kom net terug van 9 dagen vakantie in Duitsland, was er vrij snel aan gewend, het voelde vreemd om hier weer in de winkel te zijn en 'm niet op te hoeven :P Ik vermeerd hiervoor het OV vanwege de mondkapjes, leek me verschrikkelijk, maar het valt allemaal wel mee vind ik.

Alleen met bril op niet zo fijn, want het beslaat, en dat elastiekje zat m'n brilpootjes in de weg waardoor m'n bril van m'n hoofd afgleed, gelukkig niet beschadigd na een val op stenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb tot nu toe met geen enkele maatregel problemen, ook een corona-app vind ik geen bezwaar, maar tegen een algemene mondkapjesplicht zou ik wel in verzet komen. Er zijn ook mensen, waaronder ik, voor wie een mondkapjesplicht wel degelijk problemen oproept. Verdergaand dan 'het zit niet lekker'.

Ik heb autisme en lijdt aan verschillende angststoornissen en ik merk in mijn hoofd al dat alleen de gedachte van het moeten dragen van van zo'n kap al voor een verhoogde hartslag, zweten etc zorgt. Ook wanneer ik dit nu zit te typen. De plekken waar ik een mondkapje zou moeten dragen zou ik pertinent om mijn eigen gezondheidsredenen mijden. Nu is het alleen nog algemeen verplicht in het OV en is dat iets wat voor mij nog prima te mijden valt. Zelfde geldt voor een enkele winkelstraat, restaurant, bar of café . Als het verplicht zou worden voor in de supermarkt dan kan mijn vrouw de boodschappen nog doen, ook geen probleem. Echter: Op hoe meer plekken het ingevoerd gaat worden, hoe kleiner mijn wereld wordt. Nou ben ik al geen ultra sociaal dier met een enorme vriendenkring (Naast mijn gezin en familie om heb ik maar een handjevol vrienden, en daar houdt mijn sociale bubbel wel op), dus het gene waar ik het meest voor vrees is dat er een algemene verplichting komt op het dragen van mondkapjes in winkels. Dat is waar ik werk en met een mondkapjesplicht zou ik niet meer kunnen werken.

(Ik heb al een poosje met zo'n kap proberen te lopen, dat ging helemaal niet)

Naast dit is mijn fysieke gezondheid ook niet in orde, en is het voor mij absoluut ondenkbaar dat ik met dit weer met een mondkapje zou kunnen lopen. Dat heeft in dit geval te maken met de warmte, maar het had er bij een eventuele mondkapjesplicht wel voor gezorgd dat ik dagenlang niet meer naar buiten had gekund.

Ik zal echt de enige niet zijn die vanwege psychische/mentale of fysieke gezondheid in de problemen komt met een mondkapjesplicht. Ik mis dit hele punt in de discussie op dit moment.

En dit allemaal voor een maatregel waarvan de overheid zelf maanden heeft geroepen dat het niet werkt en alleen maar schijnveiligheid is? De laatste keer dat ik meneer van Dissel van het RIVM er iets over heb horen zeggen was de boodschap nog steeds dat het niet bewezen is dat het helpt, en als het misschien al zou helpen dat het dan nog steeds maar zeer minimaal zou zijn.

Je zou ook eens kunnen stoppen met het schenken van alcohol bijvoorbeeld. Goed tegen de bestrijding van Corona, want mensen kruipen niet meer na 3 bier toch weer tegen elkaar aan, en het zou in het algemeen ook nog goed zijn voor de volksgezondheid. Maar goed dat heeft verder niks met mondkapjes te maken...

Het klinkt misschien stom, maar ik laat het wel bij dit ene bericht hierover. Het typen van dit bericht heeft me al meer dan een uur gekost, omdat ik mezelf al typend nooit goed verwoorden of uitdrukken kan + zoals al eerder aangeven triggerd het ook echt vervelende lichamelijke dingen.
Wou dit bericht toch maken omdat ik vind dat er wel erg makkelijk werdt gedacht over dat het maar een kleine moeite is om zo'n ding op te zetten. Dat zal voor het gros ook wel zo zijn, maar niet voor iedereen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2020 20:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goed verwoord Svb. Merk een vergelijkbare situatie bij mezelf. Van een stille kerel met sporadisch contact met wat vrienden ben ik echt een eenzaat geworden. Ik zal er ook zelf wel mijn aandeel in hebben maar de situatie heeft er wel flink aan bijgedragen. :/

Gelukkig heb je een mooi gezin. :thumbup:

Wil mezelf niet zozeer in de aandacht plaatsen, maar ik besef dat ik zeker niet de enige ben... Dat maakt het eigenlijk nog triester.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 00:52 
 
Hardtraxxer

Heel goed en duidelijk verwoord idd, Svbtwee. Het is me helemaal duidelijk waarom mensen met mentale en/of fysieke problemen tegen een algemene mondkapjesplicht kunnen zijn. Terecht dat je er aandacht voor vraagt en je ertegen verzet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 17:11 
 
Hardtraxx Veteran

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/324 ... n-slagveld
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 17:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3244935/festivalbranche-gaat-kopje-onder-door-corona-het-is-een-slagveld


Vanavond is inderdaad de actie Red Alert.
Als er niet meer steun komt gaan er echt heel veel toeleveranciers, organisatoren, theaters, popzalen failliet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2020 19:17 
 
Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Basshunterzz schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3244935/festivalbranche-gaat-kopje-onder-door-corona-het-is-een-slagveld


Vanavond is inderdaad de actie Red Alert.
Als er niet meer steun komt gaan er echt heel veel toeleveranciers, organisatoren, theaters, popzalen failliet.


Precies. Ik kan er dan ook slecht tegen als mensen roepen dat het "gewoon" een jaartje wachten is. Terwijl je van dichtbij een hele sector naar de klote ziet gaan waar geen omkijken naar is.

Als er niet heel snel iets gebeurd kun je jezelf afvragen of er bij een vaccin in maart festivals gaan komen zoals we ze kennen. Ik heb er een hard hoofd in. De grote artiesten heb ik geen medelijden mee, organisatoren gaan het waarschijnlijk overleven, maar de toeleveranciers krijgen de grootste klappen op dit moment. En zonder hen is er niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2020 15:37 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Terugblik
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.


https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 11:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat verwachten jullie van de persconferentie vanavond? Alle evenementen weer in zijn geheel verboden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
Wat verwachten jullie van de persconferentie vanavond? Alle evenementen weer in zijn geheel verboden?

Ik hoop alleen dat het niet zo veel effect heeft op onze bruiloft van begin september. Zou wel heel zuur zijn zo 2,5 week voor de grote dag. :/

Vooral omdat het hier in de omgeving nog nauwelijks een ding is. Dus laat het alsjeblieft lokaal opgelost worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens de vele bronnen bij de verschillende nieuwsmedia zullen het vooral regionale maatregelen betreffen, en dan met name rond de grote steden waar relatief de meeste nieuwe besmettingen vandaan komen. Qua landelijke maatregelen verwacht ik geen verstrenging.

Het OMT adviseert zojuist ook de quarantaine te verkorten van 14 naar 10 dagen. Daar zullen ze ook wel op in gaan haken denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
TkTT schreef:
Wat verwachten jullie van de persconferentie vanavond? Alle evenementen weer in zijn geheel verboden?

Ik hoop alleen dat het niet zo veel effect heeft op onze bruiloft van begin september. Zou wel heel zuur zijn zo 2,5 week voor de grote dag. :/

Vraagje puur uit interesse: waarom heb je er niet voor gekozen om je bruiloft te verplaatsen? Uiteraard snap ik dat je nooit zekerheid hebt dat het (in gewenste vorm) doorgang kan vinden, maar had het er persoonlijk niet op gegokt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Vraagje puur uit interesse: waarom heb je er niet voor gekozen om je bruiloft te verplaatsen? Uiteraard snap ik dat je nooit zekerheid hebt dat het (in gewenste vorm) doorgang kan vinden, maar had het er persoonlijk niet op gegokt.

Uiteraard veel over nagedacht. We hadden ook al een reserve datum met de locatie afgesproken. Staat nog steeds. Alleen omdat wij pas in september gingen trouwen leek het er goed uit te zien met de versoepelingen. Eigenlijk viel het elke keer wel onze kant op. Een gigantische bruiloft hielden wij toch niet. Het enige wat wij nu anders moesten doen dan eigenlijk het plan was is het avondfeest. Dat is nu meer een loungefeest in de tuin van de locatie. Ook heel nice. Zweten op elkaar gepakt in de feestruimte daar gaat m niet worden. En uiteraard weet je niet of dat volgend jaar wel kan.

Voor ons was dat een acceptabele aanpassing. Vandaar dat we het gewoon op de oorspronkelijke datum houden. Overdag zijn we met zo'n 30 personen en 's avonds zo'n 80. Dus daarmee vielen we al heel snel binnen de grens van 100 die er toen was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 17:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zullen ze het eindelijk een keer over ventilatie en aerosolen gaan hebben..?


Nee denk het ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 19:24 
 
Hardtraxxer

rikraben schreef:
Citaat:
Terugblik
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.


https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland


Niemand die dit op z'n minst opmerkelijk vindt? Dat de griep even een jaartje weg is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
rikraben schreef:
Citaat:
Terugblik
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.


https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland


Niemand die dit op z'n minst opmerkelijk vindt? Dat de griep even een jaartje weg is?


Weet niet zo goed wat je hiermee wil zeggen, maar je kunt op de site van het RIVM gewoon de cijfers van de griep van dit jaar zien. Het klopt inderdaad dat het minder is dan de voorgaande jaren maar dat is niet zo gek met een lockdown he ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2020 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn wel vaker hele milde griepseizoenen, in 2013/2014 was er ook helemaal geen oversterfte gemeten.
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic