Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Poah lekker op een forum grappig doen omdat iemand een punt maakt en je daar op aanspreekt. Hihi roflcopter

Was gewoon een oprechte vraag en dan kunnen jullie het wel zo van je afschuiven ' kijk hem nou getriggered zijn' maar je ziet zelf wel in dat dit stereotyperend is en geen fuck te maken heeft met je verhaal of wel :P

Want wat wil je er nou eigenlijk mee zeggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 12:52 
 
Hardtraxxer

Aziaten zijn soms wel wat voorzichtiger met virussen dan Europeanen of niet? Aan de andere kant is het is niet leuk voor Aziatische mensen om betrokken te worden in een negatief bericht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 13:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn er berichten verwijderd? Op wie reageer je nu Nura?

Ik bedoelde er oprecht niks mee, alleen wat Melanoisa zegt, mijn ervaring is dat Aziaten/Chinezen over het algemeen een stuk voorzichtiger zijn omtrent het Covid virus, daarom vond ik het opmerkelijk dat deze dames er zo tegenstrijdig mee omgingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Zijn er berichten verwijderd? Op wie reageer je nu Nura?

Ik bedoelde er oprecht niks mee, alleen wat Melanoisa zegt, mijn ervaring is dat Aziaten/Chinezen over het algemeen een stuk voorzichtiger zijn omtrent het Covid virus, daarom vond ik het opmerkelijk dat deze dames er zo tegenstrijdig mee omgingen.

Spobbertiet schreef:
Ok SJW lol jk

Was een reactie hierop en deels op jou ' wauw' :P

Je kant was voor mij dus niet duidelijk waarom het perse Aziatisch moest zijn :P en dat je reactie dus stereotyperend overkwam. Ze zijn Aziatisch dus moeten ze voorzichtiger en hygiënisch zijn :) terwijl het eigenlijk niet uit maakte aangezien de context niet duidelijk was.

Voorbeeld bijv dat de politie een gekleurde of jonger persoon aan de kant van de weg zet omdat hij/zij in een nieuwe dure auto rijd en dit doet op basis van stereotypen

No Hard feelings hoor :$ als dat zo overkwam :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 14:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat de fuck hee :huh:

Moet ie dan ook maar weglaten dat het om 'jonge dames' gaat. Want dat is dan volgens jou beredenering ook stereotyperend.


Overigens voegt het benoemen van de Aziatische afkomst wel degelijk iets toe aan het verhaal, want dit:
Citaat:
mijn ervaring is dat Aziaten/Chinezen over het algemeen een stuk voorzichtiger zijn omtrent het Covid virus, daarom vond ik het opmerkelijk dat deze dames er zo tegenstrijdig mee omgingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nouja ik bedoelde er dus niks mee, jij maakt er ineens een punt van.
xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Wat de fuck hee :huh:

Moet ie dan ook maar weglaten dat het om 'jonge dames' gaat. Want dat is dan volgens jou beredenering ook stereotyperend.


Overigens voegt het benoemen van de Aziatische afkomst wel degelijk iets toe aan het verhaal, want dit:
Citaat:
mijn ervaring is dat Aziaten/Chinezen over het algemeen een stuk voorzichtiger zijn omtrent het Covid virus, daarom vond ik het opmerkelijk dat deze dames er zo tegenstrijdig mee omgingen.


En als ik dit nou anders ervoer?

Maar goed, zal wel aan mij liggen. Dat is prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2020 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, dat was het weer. Ik kan weer dag zeggen tegen mijn vrienden tot minstens 1 september.

Back to the cave!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2020 18:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik had die regel van 5 graag overtreden, maar dat is zelf al veel voor mij de laatste tijd. :/

Mensen werd afgeraden om op vakantie te gaan. Maar wel het leven zuur maken hier met die domme maskers en de ontelbare regeltjes. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2020 20:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Ik had die regel van 5 graag overtreden, maar dat is zelf al veel voor mij de laatste tijd. :/

Hoezo? Daar zit je toch meteen aan?

De nieuwe regel is je huishouden + 5 mensen (dezelfde mensen voor 4 weken). Als je met je vriendin alleen woont betekent dat van beide personen de ouders en dan nog één iemand extra. Is voor mij al bijna hetzelfde als een complete lockdown.

Ik denk nu ook wel dat niemand hier nog naar gaat luisteren. Dit valt amper te controleren, er zijn teveel achterdeurtjes, het is onduidelijk en mensen zijn het beu. Over de grens zou je dan wel mogen afspreken bijvoorbeeld. Als iedereen de nieuwe maatregelen zou uitvoeren zoals het hoort is de horeca meteen weer de sjaak, want je gaat denk ik nog altijd het meeste weg met je vrienden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 10:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Had het hier gister met een collega over indd.. Dit valt toch niet te controleren? Enkel en alleen als er iemand positief getest wordt en het bron-contact-onderzoek wordt gestart, dan zullen er (als je 100% eerlijk bent) meer namen als die 5 aan het licht komen.. En dan? krijg je daar dan een boete voor? of wat gebeurt er als men erachter komt dat je met meer dan 5 mensen contact gehad hebt? behalve dat hen natuurlijk gevraagd wordt de komende tijd op te passen op symptomen.. en eventueel ook een test te laten uitvoeren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 10:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er is, in België, al meerdere keren gezegd dat wanneer na contactonderzoek blijkt dat je met meer personen contact hebt gehad dan wettelijk mag er geen extra sancties komen. Wat in mijn ogen niet meer dan logisch is, anders gaan mensen maximum het aantal namen doorgeven dat toegestaan is en zo kunnen nooit alle risicocontacten opgespoord en geïsoleerd worden.

Ondanks dat het niet strafbaar is, blijkt in de realiteit dat toch veel mensen hier schrik voor hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 10:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Mensen werd afgeraden om op vakantie te gaan.


Ondertussen was ik afgelopen Zaterdag gewoon op een techno feest in Zwitserland waar evenementen tot 1000 man gewoon toegestaan zijn xd.

Locatie was echt super tof, jullie kennen het misschien wel:

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 10:18 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Ondertussen was ik afgelopen Zaterdag gewoon op een techno feest in Zwitserland waar evenementen tot 1000 man gewoon toegestaan zijn xd.


Zieke locatie :woot:

In NZ bij de rugby zitten de stadions ook al vol, ben benieuwd hoe het in dat soort landen gaat ontwikkelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 11:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:

In NZ bij de rugby zitten de stadions ook al vol, ben benieuwd hoe het in dat soort landen gaat ontwikkelen.


https://www.worldometers.info/coronavir ... w-zealand/

Denk wel goed als ze de grenzen grotendeels dicht houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 13:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
simon10pont schreef:
Mensen werd afgeraden om op vakantie te gaan.


Ondertussen was ik afgelopen Zaterdag gewoon op een techno feest in Zwitserland waar evenementen tot 1000 man gewoon toegestaan zijn xd.

Locatie was echt super tof, jullie kennen het misschien wel:



Kearl een feest hebben in een james bond filmlocatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2020 19:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wenzel schreef:

Kearl een feest hebben in een james bond filmlocatie



check

https://www.instagram.com/p/CDHQpxRDa1W ... _copy_link
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2020 08:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Wenzel schreef:

Kearl een feest hebben in een james bond filmlocatie



check

https://www.instagram.com/p/CDHQpxRDa1W ... _copy_link


Pff heerlijk man :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2020 08:43 
 
Hardtraxx Veteran

Afgelopen zondag een test gedaan. Negatief getest, maar wat een naar iets als dat ding je neus in gaat. Een collega was positief getest op corona en toen moest iedereen getest worden. Ik had zelf geen klachten, maar better safe than sorry
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 21:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En, wat vinden we van Rutte's zegje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 21:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat dit te verwachten was en die nieuwe maatregelen niet veel anders doen dan wat het al was.

En de overheid die even je privacy recht op schop neemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 22:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lees ook tegenstrijdige berichtgeving over de registratieplicht bij de horeca. De ene keer is het een dringend verzoek en de andere keer is het verplicht.

Als het niet nadrukkelijk verplicht wordt; welke horeca ondernemer gaat nou die namen registreren als dat terug kan leiden dat je tent 2 weken gesloten wordt?

In Zwitserland was deze plicht er ook in clubs. Bleken opeens veel Donald Duck's en Donald Trump's in Zwitserland te wonen.

Dat horeca pesten is zo eigenaardig. Maarja, ze kunnen daar ook niet zomaar mee ophouden. Als blijkt dat de horeca maatregelen grotendeels onterecht zijn kan de nederlandse staat flinke rechtzaken en claims gaan verwachten.

just a hersenspinsel
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 22:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
En, wat vinden we van Rutte's zegje?


Schandalig, ronduit schandalig. (niet specifiek Rutte, maar de gehele persco inc laffe vragen)

En ik heb op dit moment geen zin om dat uit te leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 22:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
In Zwitserland was deze plicht er ook in clubs. Bleken opeens veel Donald Duck's en Donald Trump's in Zwitserland te wonen.


Dit is ook weer zo een dingetje. Stel, er is een prijsvraag waarbij je een fles champagne kan winnen van goede kwaliteit. In dit geval geven mensen maar al te graag hun volledige naam, telefoonnummer, geboortedatum, woonplaats, ...

Maar wanneer het om je eigen gezondheid en die van je medemens gaat dan wordt er nog harder gesteigerd dan een paard met hondsdolheid.

:/ :/ :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2020 22:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk die registratieplicht van de horeca, hoeveel mensen zullen gewoon een fake naam en tel. nummer opgeven?
Zo blijf je lekker buiten beeld. Vooral mensen die een beetje corona moe zijn, zullen dit denk ik doen.
Mss valt t mee maar ik vind het een wassen neus die registratie.
Zorg nou gewoon dat die anonieme corona app gaat werken.

edit, was nog bezig met typen: Of mss moet je zoals Grim aankaart, een bezoekje aan de horeca koppelen aan een dagelijkse prijsvraag :lol:
zo krijg je vast meer gegevens :P
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic