Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2020 23:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat waren slechts de titels van de nieuws artikelen hoor :P

Het is alleen maar logisch dat de cijfers oplopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 00:25 
 
Hardtraxx Veteran

Bovendien heeft Hillegom helemaal niet alles gedaan om besmetting te voorkomen.

https://legacy.dumpert.nl/mediabase/795 ... legom.html

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 09:35 
 
Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Nuracore schreef:
Verdubbeling verhaal


Zo ja, dat gaat nogal. Ik zag dinsdag een artikel op NOS waar ze alleen bepaalde cijfers benoemen zodat Gerda weer in paniek kan raken. Het aantal besmette mensen dat getest is was namelijk met tweederde gestegen, TWEEDERDE! Uiteindelijk blijkt dan dat het gaat om een stijging van 0,6% naar 1%. Om hoeveel mensen het dan daadwerkelijk gaat, werd niets gezegd. Ze weten het wel mooi te brengen daar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 09:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik snap echt niks van dat interview in het AD. Waarom halen ze nou niet wat van die citaten van die FB-pagina aan? Uit het bericht kan iedereen opmaken dat er geen handhaving van de regels zou zijn, knuffelen en handen schudden is prima etc. en in het AD-artikel staat dat het wel 'een tandartsenpraktijk' leek.

Ze zijn er helemaal kapot van deze mensen, hadden het echt nooit verwacht. Hahahahaha mijn god zeg :lol: Paupers
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 10:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Paupers

Dat er dan ook iemand van de "krant" een foto komt maken en dat je dan niet even de moeite neemt om normale schoenen aan te trekken :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 18:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Bovendien heeft Hillegom helemaal niet alles gedaan om besmetting te voorkomen.

https://legacy.dumpert.nl/mediabase/795 ... legom.html



Hm.
Sja ik wil wel geloven dat het verhaal een tikkeltje is aangedikt. En dat er echt niet 100% aan de regels is voldaan. Dat is sowieso een illusie. Maar dit is wel compleet de andere kant op.
Hoe betrouwbaar is die afbeelding? Is dat echt door dezelfde cafe eigenaar geschreven?
Dat is toch helemaal niet geloofwaardig, want als je eerst zo'n verhaal schrijft op je fb pagina dan hou je daarna toch wijselijk je mond als er wel iets is gebeurt.. :huh: En ga je zeker geen krant opzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 19:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
zeke schreef:
Nuracore schreef:
Verdubbeling verhaal


Zo ja, dat gaat nogal. Ik zag dinsdag een artikel op NOS waar ze alleen bepaalde cijfers benoemen zodat Gerda weer in paniek kan raken. Het aantal besmette mensen dat getest is was namelijk met tweederde gestegen, TWEEDERDE! Uiteindelijk blijkt dan dat het gaat om een stijging van 0,6% naar 1%. Om hoeveel mensen het dan daadwerkelijk gaat, werd niets gezegd. Ze weten het wel mooi te brengen daar :lol:


En dit is iets wat van begin af aan al gebeurt.
Toen NOS nog met de dagelijkse cijfers kwamen noemde ze altijd de nieuwe totalen dagcijfers. Dat klonk soms heel ernstig, ga je daar echter op inzoomen, dan zie je dat de cijfers zijn verspreid over de gehele periode.
Het verhaal aan de koffietafel in de kantine is dan al gauw: "vandaag weer 30 nieuwe patiënten op de IC zegt NOS" terwijl het er in werkelijkheid maar 5 zijn en 25 verspreid over de andere dagen vanaf de telling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
RTM93 schreef:
Bovendien heeft Hillegom helemaal niet alles gedaan om besmetting te voorkomen.

https://legacy.dumpert.nl/mediabase/795 ... legom.html



Hm.
Sja ik wil wel geloven dat het verhaal een tikkeltje is aangedikt. En dat er echt niet 100% aan de regels is voldaan. Dat is sowieso een illusie. Maar dit is wel compleet de andere kant op.
Hoe betrouwbaar is die afbeelding? Is dat echt door dezelfde cafe eigenaar geschreven?
Dat is toch helemaal niet geloofwaardig, want als je eerst zo'n verhaal schrijft op je fb pagina dan hou je daarna toch wijselijk je mond als er wel iets is gebeurt.. :huh: En ga je zeker geen krant opzoeken.


Hahah dat is best naïef :P Mensen hebben vaak genoeg laten zien dat ze niet altijd even slim zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 22:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Experts aan kabinet: 'Neem binnen drie dagen nieuwe coronamaatregelen' https://www.nu.nl/coronavirus/6066344/e ... gelen.html (via @NUnl)

Ik deel het slechts
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2020 22:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar ik echt niet op zit te wachten is overal die tyfus maskers op! :mad: :x
Overal probeer ik afstand te houden maar door een stel die dat structureel niet doen krijgen we straks mss meer ellendige maatregelen :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 08:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 09:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Hahah dat is best naïef :P Mensen hebben vaak genoeg laten zien dat ze niet altijd even slim zijn..

Echt helemaal niets aan die vent en z'n tent komt slim over inderdaad. Van wat Sarabande en ik al aanhaalde tot aan dat eerste bericht. Dat, gecombineerd met het feit dat die eigenaar geen woord rept over dat bericht op z'n pagina, zou voldoende moeten zijn om aan te nemen dat het allemaal niet de helderste lichten zijn. Als 't niet van hem was had ie het immers zelf wel ontkend. Nu heeft 'ie waarschijnlijk met het AD afgesproken dat ze het daar niet over zouden hebben. Onbegrijpelijk dat die krant daarmee akkoord gaat trouwens.

Citaat:
Ik krijg gewoon door betaald hoor tijdens een tweede golf. De horeca gaat "weer" de klappen vangen. Dus je kan nu wel stoer zo'n bericht plaatsen maar als de overheid je tent sluit sta je zelf als eerste weer te janken dat je je personeel niet kan betalen.
Tuigvdrichel | 22-07-20 | 08:56 | 5 | + 3044 -


#1 reactie op Dumpert (dat andere pauperhol) geeft precies weer wat er op deze manier straks onherroepelijk wéér gaat gebeuren. Je hebt maar een paar van dit soort clusters nodig en je zit zo teringsnel tegen duizend possibles aan. Totaal ongewenst en ook 100% self inflicted. Nadat je dat Facebook bericht ziet claimen dat het toeval is of dat het bericht zelfs helemaal niet van de eigenaar of die kroeg zou zijn is zo onwerkelijk achterlijk.

Wat er nu gaat gebeuren: ieder groepje in de samenleving is "corona-moe" (??) en vindt dat hij nu te ver wordt achtergesteld t.o.v. de rest en wel even mag versoepelen. De kleine kroegen, straks moslims met offerfeest, de strandtenteigenaren, voetbalkantines, evenementenorganisaties, DJ's, hoerenlopers op de Wallen en toeristen. Onwerkelijk om te zien hoe KHN een zaak aanspant tegen de Staat waar tegelijkertijd een van de eerste versoepel brandhaarden in de horeca zit. Vond de reactie van deze horecaondernemer (Dantzig) daarop erg sterk:

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
De media


kunnen we hier aub ff mee kappen? Alsof alle grote bazen van de 'de media' om een ronde tafel zitten om te speculeren wat ze nu weer aan 'het volk' gaan verkondigen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 10:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
"vandaag weer 30 nieuwe patiënten op de IC zegt NOS" terwijl het er in werkelijkheid maar 5 zijn en 25 verspreid over de andere dagen vanaf de telling.


Hoe zou jij het verwoorden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 11:38 
 
Hardtraxx Veteran

Wat ik verbazingwekkend vind, is dat goede ventilatie nog steeds niet genoemd wordt door het RIVM en overheid als belangrijke maatregel tegen het verspreiden van het virus. Los van het feit dat niet bewezen is dat het virus zich verspreid via aerosols (waar figuren als Maurice de Hond het constant over hebben) kan het mijn inziens geen kwaad om goede ventilatie in ieder geval te stimuleren, onder het mom van 'better safe than sorry'. Overigens ben ik geen tegenstander van de 1,5m, die mag wat mij betreft ook gewoon aangehouden worden.

Zojuist op de radio hoorde ik dat uit Duits onderzoek bleek dat het virus zich tot wel 8m kan verspreiden. Dit kwam uit onderzoeksresultaten bij een vleesverwerkingsbedrijf. Zou mij niets verbazen als het onderzoek in een gesloten ruimte met slechte ventilatie is gehouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2020 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Zojuist op de radio hoorde ik dat uit Duits onderzoek bleek dat het virus zich tot wel 8m kan verspreiden. Dit kwam uit onderzoeksresultaten bij een vleesverwerkingsbedrijf. Zou mij niets verbazen als het onderzoek in een gesloten ruimte met slechte ventilatie is gehouden.


NOS:
Dat het virus zo'n afstand kon afleggen had waarschijnlijk te maken met de bijzondere omstandigheden in het slachthuis, schrijven onderzoekers. In de ruimte werd de lucht gecirculeerd en was er weinig toevoer van verse lucht. Verder was het er koel: 10 graden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 10:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Hahah dat is best naïef :P Mensen hebben vaak genoeg laten zien dat ze niet altijd even slim zijn..


Ja blijkbaar.
Het klonk mij in eerste instantie gewoon ongeloofwaardig.

ULTIMO schreef:
Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand


Dit is gewoon pure logica hoor.
Ook de voorzitter van de IC's (Diederik Gommers) verklaart dit.

Al zou je op 1 dag alle 17 miljoen mensen in nederland gaan testen, dat ontstaat er ook een piek met mensen die positief zijn bevonden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in het ziekenhuis op de IC belanden. Sommigen worden helemaal niet ziek, maar testen desondanks wel positief op een coronavirus, ook die worden meegeteld in de cijfers.

Jordi schreef:
zeke schreef:
De media


kunnen we hier aub ff mee kappen? Alsof alle grote bazen van de 'de media' om een ronde tafel zitten om te speculeren wat ze nu weer aan 'het volk' gaan verkondigen. :lol:


Dat zijn jouw woorden en niet iets wat ik insinueer met het woord media.

Maar het is wel de media die het nieuws aan de man brengt in een sensatie pakkende titel of kop, zodat men op het artikel klikt. Met als resultaat dat het gesprek van de week overal is: de besmettingen nemen weer toe.
En daarin is bijna geen ruimte meer voor een stukje relativering van de cijfers.
Het is gewoon opnieuw de angst er in houden.

Delt-A schreef:
zeke schreef:
"vandaag weer 30 nieuwe patiënten op de IC zegt NOS" terwijl het er in werkelijkheid maar 5 zijn en 25 verspreid over de andere dagen vanaf de telling.


Hoe zou jij het verwoorden?

Ik hoef het niet te verwoorden, want ik ben geen nieuwsstation. Maar ik zou het fijn vinden als er niet op zo'n sensatiemakende manier artikels worden verspreid.
Ik blijf dan ook liever kritisch over wat ik lees. Dus als ieder nieuwsprogramma of krant met een headline komt over "verdubbeling, toename besmettingen, bijna honderd corona-brandhaardjes etc" dan wil ik daar meer van weten omdat ik het gevoel heb dat er weer eens onnodig angst wordt gezaaid.

Dit is trouwens wat RIVM zegt over het Reproductiegetal:
Citaat:
Dit reproductiegetal is een gemiddelde voor heel Nederland. Het getal dat gepresenteerd wordt is een schatting op basis van een aantal gegevensbronnen. Het exacte getal is onbekend, maar we kunnen met vrij veel zekerheid zeggen tussen welke waarden zich dat bevindt. Het reproductiegetal wordt sinds 11 juni berekend op basis van het aantal positief geteste mensen met COVID-19. Voorheen werd dit berekend op het aantal nieuwe ziekenhuisopnames. Bij een laag aantal nieuwe ziekenhuisopnames is het aantal positief geteste mensen een betere basis voor deze berekening.

Bij lage aantallen ziekenhuisopnames wordt de onzekerheid van het reproductiegetal groter en kan deze meer schommelen. Als de schatting boven de waarde 1 komt, moet eerst naar de bandbreedte worden gekeken voordat er conclusies kunnen worden getrokken.


Ik ben natuurlijk geen kenner, maar is dat niet gek?
Al zouden ze dus nu nog steeds het reproductiegetal berekenen op basis van ziekenhuisopnames, dan zou die ver onder de 1 zijn. En andersom als ze het altijd hadden berekent op basis van positief geteste mensen, dan moet het nu ook een ander getal opleveren toch?


Citaat:
Zojuist op de radio hoorde ik dat uit Duits onderzoek bleek dat het virus zich tot wel 8m kan verspreiden.

Misschien moeten we maar naar een '8m samenleving' dan. :P ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 11:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het is heel vreemd dat het reproductiegetal nu ineens berekend wordt met behulp van andere data. Dit geeft een heel vertekend beeld van de daadwerkelijke situatie. Heel discutabel als je het mij vraagt.

Wat betreft “de media”, die zullen niet bewust het doel hebben “en nu gaan we de mensen eens bang maken”. Maar het is wel zo dat sensatie de meeste clicks oplevert en ze daardoor wel degelijk de publieke opinie sturen. Nou zijn er ook genoeg kranten/nieuwspagina’s die integere artikelen plaatsen, maar zeker niet allemaal.
Een voorbeeld van hoe de media de publieke opinie stuurt. Ik heb vrienden in Zweden wonen en zij vertellen dat corona daar eigenlijk maar heel weinig onderwerp van gesprek is. De media publiceren daar veel minder sensatiezoekende artikelen, aldus die vrienden. Anecdotal natuurlijk, maar goed, zet wel aan tot nadenken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 11:43 
 
Hardtraxx Veteran

Mensen worden gewoon meer getrokken tot negatief en eng nieuws (dat zit in de aard van de mens). Dus ondanks dat de media niet de mensen niet bang wil maken met een achterliggende gedachte, doen zij het toch wel express (om meer clicks te krijgen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 11:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kan me er wel in vinden maar vrij weinig aan dit dossier is überhaupt vrolijk nieuws. Alleen versoeplingen, lege IC's, vaccin rat-race en dat wordt op zich wel belicht toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
ULTIMO schreef:
Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand


Dit is gewoon pure logica hoor.
Ook de voorzitter van de IC's (Diederik Gommers) verklaart dit.

Al zou je op 1 dag alle 17 miljoen mensen in nederland gaan testen, dat ontstaat er ook een piek met mensen die positief zijn bevonden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in het ziekenhuis op de IC belanden. Sommigen worden helemaal niet ziek, maar testen desondanks wel positief op een coronavirus, ook die worden meegeteld in de cijfers.


Ja hoor, ongetwijfeld. Maar wat mij stoort is dat mensen om die reden schijt hebben aan alle maatregelen.

Vanmiddag ook weer een hoogtepunt hoor. 2 jonge dames (Aziatische afkomst aan het uiterlijk te zien) die ontzettend grondig hun winkelmandje bij de Action stonden te reinigen. Maar dan wel echt extreem. 3 keer alles drijfnat insprayen en daarna met een papiertje poetsen. Om vervolgens in de winkel tegen mensen aan te gaan staan om even iets te pakken in een schap. Hoesten in de hand, daarna dingen pakken en toch weer terugzetten. Jesus Gristus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 20:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
zeke schreef:
ULTIMO schreef:
Dat komt omdat er nog steeds een hoop mensen zijn die menen dat het maar een griepje is en dat die stijging alleen maar komt omdat we meer testen dus er is helemaal niets aan de hand


Dit is gewoon pure logica hoor.
Ook de voorzitter van de IC's (Diederik Gommers) verklaart dit.

Al zou je op 1 dag alle 17 miljoen mensen in nederland gaan testen, dat ontstaat er ook een piek met mensen die positief zijn bevonden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in het ziekenhuis op de IC belanden. Sommigen worden helemaal niet ziek, maar testen desondanks wel positief op een coronavirus, ook die worden meegeteld in de cijfers.


Ja hoor, ongetwijfeld. Maar wat mij stoort is dat mensen om die reden schijt hebben aan alle maatregelen.

Vanmiddag ook weer een hoogtepunt hoor. 2 jonge dames (Aziatische afkomst aan het uiterlijk te zien) die ontzettend grondig hun winkelmandje bij de Action stonden te reinigen. Maar dan wel echt extreem. 3 keer alles drijfnat insprayen en daarna met een papiertje poetsen. Om vervolgens in de winkel tegen mensen aan te gaan staan om even iets te pakken in een schap. Hoesten in de hand, daarna dingen pakken en toch weer terugzetten. Jesus Gristus.


Waarom zou dit bij moeten dragen aan je verhaal??
Maakt toch niet uit dat ze Aziatisch zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2020 20:48 
 
Hardtraxx Veteran

Ok SJW lol jk
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 09:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi stukje comedy/satire:

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2020 09:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
ULTIMO schreef:
zeke schreef:

Dit is gewoon pure logica hoor.
Ook de voorzitter van de IC's (Diederik Gommers) verklaart dit.

Al zou je op 1 dag alle 17 miljoen mensen in nederland gaan testen, dat ontstaat er ook een piek met mensen die positief zijn bevonden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in het ziekenhuis op de IC belanden. Sommigen worden helemaal niet ziek, maar testen desondanks wel positief op een coronavirus, ook die worden meegeteld in de cijfers.


Ja hoor, ongetwijfeld. Maar wat mij stoort is dat mensen om die reden schijt hebben aan alle maatregelen.

Vanmiddag ook weer een hoogtepunt hoor. 2 jonge dames (Aziatische afkomst aan het uiterlijk te zien) die ontzettend grondig hun winkelmandje bij de Action stonden te reinigen. Maar dan wel echt extreem. 3 keer alles drijfnat insprayen en daarna met een papiertje poetsen. Om vervolgens in de winkel tegen mensen aan te gaan staan om even iets te pakken in een schap. Hoesten in de hand, daarna dingen pakken en toch weer terugzetten. Jesus Gristus.


Waarom zou dit bij moeten dragen aan je verhaal??
Maakt toch niet uit dat ze Aziatisch zijn?

Oh wauw het spijt me enorm ik wist niet dat het gevoelig lag
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic