Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
Basshunterzz schreef:
Ah, dus met 3 man niet de anderhalve meter aanhouden was de laatste tijd al genoeg voor een boete. Maar dit kan gewoon: https://nos.nl/l/2335843. Is goed joh xd

Belachelijk inderdaad. En tevens niet de eerste keer dat Halsema niet optreedt om nationale wetgeving te handhaven. Dit zijn maatregelen opgelegd van bovenaf waaraan je je simpelweg hebt de houden. Je brengt gewoon de volksgezondheid in gevaar. Hoe ga je dit (wan)beleid overigens in godsnaam verantwoorden aan de sectoren die het de afgelopen weken ontzettend moeilijk hebben gehad vanwege de maatregelen (en nog steeds)? Om nog maar te zwijgen over het niet bezoeken van ouderen in verzorgingstehuizen vanwege diezelfde maatregelen.
Wat mij betreft mag Halsema direct uit ambt ontheven worden.

En dan staat ze er zelf nog lachend tussen zonder mondkapje. Dat mens is het echt helemaal kwijt.

AT5, 24 maart schreef:
Halsema: 'We zullen moeten handhaven maar dat doe ik met gezonde tegenzin'

https://www.at5.nl/artikelen/200866/hal ... e-tegenzin

Waar is dat handhaven van dr gebleven dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

"De besmetting zal meevallen, aangezien het buiten was en de meeste betogers een mondkapje droegen"

Ja dan kan Defqon ook wel doorgaan toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om devils advocate te spelen, Halsema had het hier nooit goed kunnen doen. Ze wil niet Amerikaanse taferelen waarin de politie de mensen forceert om naar huis te gaan. Ik zie niet in hoe dat goed kan aflopen. Deze actie wordt sowieso al met een gekleurd bril beoordeeld omdat het Halsema is en zij niet bepaald geliefd is.

Het enige wat ik haar kan verwijten is dat ze naïef is geweest in het denken dat er niet teveel mensen op af zouden komen. Ik zeg, het is gebeurd en laat het hierbij, wees beter voorbereid op dergelijke protesten in de toekomst. Ik denk dat dat voor de meeste rust zorgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Om devils advocate te spelen, Halsema had het hier nooit goed kunnen doen.

Misschien dat het opvolgen van de vanuit de regering opgelegde nationale maatregelen enigszins had geholpen?

makrooy schreef:
Ze wil niet Amerikaanse taferelen waarin de politie de mensen forceert om naar huis te gaan.

Het gaat niet om wat Halsema wil, het gaat erom wat er vanuit de regering van je verwacht wordt. Je staat niet boven de wet.

makrooy schreef:
Deze actie wordt sowieso al met een gekleurd bril beoordeeld omdat het Halsema is en zij niet bepaald geliefd is.

Misschien dat dat iets te maken heeft met het feit dat ze meermaals doelbewust nationale wetgeving/maatregelen heeft genegeerd.

makrooy schreef:
Het enige wat ik haar kan verwijten is dat ze naïef is geweest in het denken dat er niet teveel mensen op af zouden komen.

Treed dan op als het uit de hand loopt. Nederland doet al weken haar best om de maatregelen te handhaven, maar blijkbaar vindt Halsema het voorkomen van zgn. ‘Amerikaanse taferelen’ (wat overigens een non-excuus is voor het negeren van beleid) belangrijker dan de algemene volksgezondheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
"De besmetting zal meevallen, aangezien het buiten was en de meeste betogers een mondkapje droegen"

Ja dan kan Defqon ook wel doorgaan toch?


Dit is een mooie testcase.. als hierna blijkt dat hierdoor de besmettingen alsnog meevallen, heeft het verbod op evenementen, naar mijn mening, geen poot meer om op te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
makrooy schreef:
Om devils advocate te spelen, Halsema had het hier nooit goed kunnen doen.

Misschien dat het opvolgen van de vanuit de regering opgelegde nationale maatregelen enigszins had geholpen?

makrooy schreef:
Ze wil niet Amerikaanse taferelen waarin de politie de mensen forceert om naar huis te gaan.

Het gaat niet om wat Halsema wil, het gaat erom wat er vanuit de regering van je verwacht wordt. Je staat niet boven de wet.

makrooy schreef:
Deze actie wordt sowieso al met een gekleurd bril beoordeeld omdat het Halsema is en zij niet bepaald geliefd is.

Misschien dat dat iets te maken heeft met het feit dat ze meermaals doelbewust nationale wetgeving/maatregelen heeft genegeerd.

makrooy schreef:
Het enige wat ik haar kan verwijten is dat ze naïef is geweest in het denken dat er niet teveel mensen op af zouden komen.

Treed dan op als het uit de hand loopt. Nederland doet al weken haar best om de maatregelen te handhaven, maar blijkbaar vindt Halsema het voorkomen van zgn. ‘Amerikaanse taferelen’ (wat overigens een non-excuus is voor het negeren van beleid) belangrijker dan de algemene volksgezondheid.


Achteraf is altijd makkelijk praten en kritiek geven, misschien dat als ze de nationale maatregelen had gevolgd dat het inderdaad beter ging, misschien ging het ook wel slechter. Ik zelf vermoed dat het een shitshow zou zijn als de politie 5000 man naar huis probeerde te sturen. We weten niet wat ze heeft kunnen voorkomen door het door te laten gaan. We weten alleen wat er is gebeurd doordat ze de maatregelen heeft genegeerd. Het is daarom ook een lose lose situatie voor haar. In beide situaties krijgt ze een bak stront over zich heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Chroman schreef:
"De besmetting zal meevallen, aangezien het buiten was en de meeste betogers een mondkapje droegen"

Ja dan kan Defqon ook wel doorgaan toch?


Dit is een mooie testcase.. als hierna blijkt dat hierdoor de besmettingen alsnog meevallen, heeft het verbod op evenementen, naar mijn mening, geen poot meer om op te staan.

Ik wil ook niet zeggen dat alle evenementen weer door moeten gaan, maar even voor eigen rechter spelen "omdat dit protest belangrijker is dan een virus" is natuurlijk het meest egoïstische en belachelijke argument ooit. Ik heb aan het begin van de lockdown mijn tante moeten begraven, we mochten er maximaal met 30 bij zijn. Als het een week later was gebeurd had alleen haar eigen man erbij mogen zijn. Duizenden mensen mogen hun eigen ouders niet eens zien in een verzorgingstehuis. Met dodenherdenking mocht er niemand op de Dam komen, en deze gekken gaan er met duizenden staan en de volksgezondheid met hun volle verstand in gevaar brengen, om met loze kreten te protesteren tegen iets wat vooral in Amerika gebeurt en waar je vanaf hier 0,0 invloed op hebt. Prima dat je dit onder de aandacht wil brengen, maar doe dit een andere keer, want ik ga er van uit dat dit alleen maar averechts gaat werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 13:18 
 
Hardtraxx Veteran

@makrooy, Het kromme hieraan is dat op zaterdag er een demonstratie was van 80 man in Den Haag en vele zijn beboet en politie stond klaar om in te grijpen.

Het niet handelen nadat er veel te veel mensen kwamen is wat vele tegen het verkeerde been stoot. Omdat Halsema dit protest te belangrijk vond, wat een eigen mening is, gaat ze tegen de opgelegd wet in.

Laten we hopen dat de besmettingen heel erg mee zullen vallen zodat mogelijk de zomer iets losser kan dan nu verwacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Achteraf is altijd makkelijk praten en kritiek geven, misschien dat als ze de nationale maatregelen had gevolgd dat het inderdaad beter ging, misschien ging het ook wel slechter. Ik zelf vermoed dat het een shitshow zou zijn als de politie 5000 man naar huis probeerde te sturen.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het erger had gekund dan dit. Demonstraties lopen zelden uit de hand in Nederland, al helemaal als het om dodental gaan (volgens mij is dat überhaupt 0 momenteel). Een X aantal demonstranten die in het ergste geval wat verwondingen oplopen door toedoen van het optreden van handhavers, valt wat mij betreft in het niet in vergelijking met het mogelijke dodental en de stijging in IC opnames wat deze demonstratie uiteindelijk indirect teweeg zou kunnen gaan brengen in Nederland. Dit weet je van te voren en heeft niks te maken met ‘achteraf makkelijk praten’.

Daarbij is het hele punt van burgemeesterschap om orde en veiligheid te handhaven in de gemeente. Ik heb de letterlijke functieomschrijving van burgemeester even erbij gepakt van de Rijksoverheid: “De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid in de gemeente. Hij moet voorkomen dat er overlast is, en ordeverstoringen bestrijden. Hij mag openbare bijeenkomsten verbieden als er geen garantie voor de veiligheid is.” Dit is dus exact NIET wat Halsema gedaan heeft.

Hoe gaat Halsema nu nog het zorgpersoneel en alle andere getroffen sectoren onder ogen komen en beweren dat zij het beste met hen voor heeft? Om nog maar te zwijgen over de onder voorbehoud gegeven ‘roadmap’, wat tot nu toe in de goede richting ging. Deze demonstratie alleen al zou aanleiding kunnen geven tot het verschuiven van de opgegeven data. In mijn ogen was deze (non-)actie volslagen ondoordacht en vooral compleet respectloos, niet alleen tegenover het zorgpersoneel en de getroffen sectoren, maar tegenover de gemiddelde Nederlander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2020 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Om devils advocate te spelen, Halsema had het hier nooit goed kunnen doen. Ze wil niet Amerikaanse taferelen waarin de politie de mensen forceert om naar huis te gaan. Ik zie niet in hoe dat goed kan aflopen. Deze actie wordt sowieso al met een gekleurd bril beoordeeld omdat het Halsema is en zij niet bepaald geliefd is.

Het enige wat ik haar kan verwijten is dat ze naïef is geweest in het denken dat er niet teveel mensen op af zouden komen. Ik zeg, het is gebeurd en laat het hierbij, wees beter voorbereid op dergelijke protesten in de toekomst. Ik denk dat dat voor de meeste rust zorgt.

Dit. De ontzettende haat van alles als gevolg van dit slaat ook helemaal nergens op. Natuurlijk zijn er dingen niet goed gegaan, maar er wordt gedaan alsof dit totaal planbaar was. Was pure overmacht vanuit de gemeente. Dat is haar aan te rekenen, maar er wordt een partij drek over haar heen gegooid, niet normaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2020 12:16 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
makrooy schreef:
Om devils advocate te spelen, Halsema had het hier nooit goed kunnen doen. Ze wil niet Amerikaanse taferelen waarin de politie de mensen forceert om naar huis te gaan. Ik zie niet in hoe dat goed kan aflopen. Deze actie wordt sowieso al met een gekleurd bril beoordeeld omdat het Halsema is en zij niet bepaald geliefd is.

Het enige wat ik haar kan verwijten is dat ze naïef is geweest in het denken dat er niet teveel mensen op af zouden komen. Ik zeg, het is gebeurd en laat het hierbij, wees beter voorbereid op dergelijke protesten in de toekomst. Ik denk dat dat voor de meeste rust zorgt.

Dit. De ontzettende haat van alles als gevolg van dit slaat ook helemaal nergens op. Natuurlijk zijn er dingen niet goed gegaan, maar er wordt gedaan alsof dit totaal planbaar was. Was pure overmacht vanuit de gemeente. Dat is haar aan te rekenen, maar er wordt een partij drek over haar heen gegooid, niet normaal.


Heb mij niet zo erg verdiept in de hele situatie, maar ik denk dat mensen vooral vallen over het argument wat zij aanhaalt voor het niet optreden tegen de demonstratie; namelijk dat het doel van de demonstratie té belangrijk was. Wat vervolgens door veel mensen geïnterpreteerd wordt als 'voor een protest tegen racisme mogen vele mensenlevens op het spel gezet worden.' Tel daarbij op dat met name de horeca en de zorg als de dood zijn voor een terugval (= forse toename in besmettingen) en mensen raken gefrustreerd. Ik kan het in ieder geval wel begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2020 14:29 
 
Hardtraxx Veteran

Wat mij vooral stoort is dat zij andere protesten niet laat doorgaan, maar deze wel. Dat is alsof zijn mag bepalen welke demonstratie belangrijk is en welke niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2020 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Wat mij vooral stoort is dat zij andere protesten niet laat doorgaan, maar deze wel. Dat is alsof zijn mag bepalen welke demonstratie belangrijk is en welke niet

Technisch gezien is dat ook wel haar baan als Burgemeester. En een protestactie tegen politiegeweld en voor gelijkheid van rechten neer laten slaan met mogelijk politiegeweld is natuurlijk best wel cru. Het blijft een situatie waar iedereen wat fout heeft gedaan, alleen een hele hoop media met de Telegraaf voorop strooien met zo ontzettend veel bagger, niet normaal meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2020 20:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
zeke schreef:
Ben benieuwd vandaag.

Als ik zie wat voor belachelijke oplossingen er inmiddels zijn neergezet met cirkels in het park, hekken op het terras, pijlen en lijnen op de vloer met looproutes, doorzicht plastic schotten, een avondklok in Rotterdam.. ik wordt daar een beetje verdrietig van.

Inmiddels is het ook al weer 11 dagen na die verschrikkelijke drukke Hemelvaartsdag, toch blijven de cijfers maar dalen.
In het winkelcentrum wordt ik nu vuil aangekeken omdat ik plotseling aan de verkeerde kant van de lijn loop :x
Er is totaal geen ruimte meer voor nuance, dit zijn de regels en daar moet je je maar aan houden. Dat er in essentie nog maar een hele hele hele kleine kans op besmetting is doet niet ter zaken (en in de buitenlucht nagenoeg helemaal niet). 1,5 meter 1,5 meter 1,5 meter en alles daarbinnen is levensgevaarlijk.

Nu geloof ik er niet in dat een overheid bewust bepaalde keuzes maakt om controle over het volk te houden en expres een crisis veroorzaken. Maar er is wel voor een verkeerde koers gekozen waar ze nu niet meer op terug durven te komen, heb ik het idee.

Voor als je tijd over hebt is dit een interessant stuk: https://www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8&t=3s


Ik snap je probleem niet. Het vergt gewoon meer discipline en begrip van je.
Zolang jij je aan de regels houdt en oplettend bent dan is er toch niets aan de hand?

Het vergt van iedereen opofferingen om het in bedwang te houden. Dat de cijfers nog steeds laag zijn betekend niet dat we het maar over de schutting moeten gooien toch? Dan is volhouden juist een goede oplossing om ook de ziekenhuizen nog even die extra rust te geven. De zorg heeft zoveel al gedaan voor ons, extra rust is het minst wat we kunnen doen voor ze en dat doe je met deze maatregelen.

Mensen die hier eigenwijs in zijn vind ik daarom ook echt gigantische egoïsten. zeg niet dat jij een van deze personen bent hoor maar dat is even hoe ik er over denk :P


Maar waar gaat het nou nog over dan.
De enige reden om je nu aan die maatregel te houden is om geen boete krijgen, niet omdat het virus om zich heen slaat. Het is totale schijnveiligheid en het volk is compleet angstig geworden.
Een cafe bij mij in het dorp heeft een terras gecreëerd voor 250 personen, hartstikke mooi!! Maar die statafels met krukken, nee dat kon echt niet van de gemeente, want dan gaan de mensen toch op een gegeven moment staan om de benen te strekken en dat mag niet, ze moeten zitten. :x
En die better safe than sorry, dat kost een beetje boel economie op dit moment.

Toen de shit begon begin maart heb ik me ook keurig gedragen en braaf geluisterd naar de overheid. Maar inmiddels is er wel degelijk meer bekend en zijn er ook meerdere studies over hoe het virus zich verspreid. En dat gebeurt in ieder geval niet via oppervlaktes (kutwinkelwagentjes) of vanwege het niet houden aan de 1,5m in de buitenlucht.

En waarom moet je elke dag leven met de gedachte dat je zelf en iedereen om je heen mogelijk besmet is, dus houdt maar afstand. Want als je bij de gamma in de rij staat en je houdt geen 1,5m dan springt het virus zo over. :whistle:

En dan is het nu heel mooi dat horeca ook binnen weer 30 mensen mag ontvangen, maar juist in slecht geventileerde ruimtes vinden besmettingen plaats, ook als je wel die 1,5m aanhoudt. Zo zijn er in een kerk in Amerika toch weer besmettingen geweest ondanks de 6ft social distance.

Hoe zat het trouwens ook al weer met Flatten the Curve?
Want de curve is inmiddels flat. Sterker nog, bij het aantal ziekenhuisopnames is er geen eens meer een curve.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2020 20:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Onzin, pure onzin wat je neerzet.

Better safe than sorry is juist de manier die nu moet. Jij hebt minder verstand van dit virus dan de experts dus ga hier niet predikeren dat je weet hoe dit virus werkt. Natuurlijk slaat het niet in het wilde rond, maar om te zien of het verminderen van de maatregelen werkt moet je juist rustig zijn. Niemand weet hoe dit nieuwe virus precies werkt. Als je te snel afbouwt en het gaat mis dan kan alles weer vrolijk opnieuw in lockdown en dan kan je helemaal gedag tegen je economie zeggen. Je kan niet meten of iets lukt binnen een paar weken van elkaar.

Als je niet better safe than sorry doet heb je straks enorm veel onnodige doden zoals in Zweden atm. Die deden er ook niks aan en krijgen nu achteraf kritiek dat ze niet voorzichtiger waren. Het is in beiden gevallen natuurlijk nooit goed voor de gemiddelde tokkie.

Natuurlijk lijkt het er op dat het allemaal meevalt, maar voor het geval dat het toch mis gaat moet er rustig worden afgebouwd. Natuurlijk zijn sommige regels scheef, maar er zijn altijd 10,000 kantjes aan iets. Daarom vragen ze het ook zo goed mogelijk na te leven. Om een stap vooruit te doen moet je ook een vangnet hebben voor als het toch mis gaat. Nu kan jij niet geloven dat het zo erg is, maar jij bent dan ook geen wetenschapper of viroloog.

En de VS is een dom voorbeeld want daar houdt een enorm deel van de bevolking zich niet aan de richtlijnen en hebben ze daarnaast ook nog eens waardeloze richtlijnen.

Heb liever een regering die draait op het veilig houden van zijn bevolking door preventief en redelijk te zijn. We hebben namelijk nooit zo'n erge lockdown gehad als België, Engeland, Spanje, Italië of Frankrijk. T.o.v. dat had je ook een regering kunnen hebben die puur aan geld dacht en alles lekker liet doorgaan waardoor je 2x zo veel doden had. Maar he, de bedrijven hebben hun geld ten minste.

Het druipt er bij veel mensen zo erg vanaf dat ze het puur voor eigen gewin doen. Dat je genazi't wordt met 3 mensen op 1,5 meter in een park snap ik. Maar je bent een idioot als je denkt dat je dronken/doorgesnoven mensen al op een hoopje moet gooien in een kroeg of venue ipv het op te bouwen om te zien of het daadwerkelijk gevolgen heeft ipv maar te gokken en de gevolgen voor lief te nemen.

Terrassen zijn net 7 dagen open en mensen hebben de conclusies al getrokken blijkbaar, ging een onderzoek maar zo snel, dan hadden wel allang een vaccin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2020 22:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ondertussen heb ik gewoon een boeking binnen voor 200 personen eind Juni :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2020 22:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Heb liever een regering die draait op het veilig houden van zijn bevolking door preventief en redelijk te zijn. We hebben namelijk nooit zo'n erge lockdown gehad als België, Engeland, Spanje, Italië of Frankrijk. T.o.v. dat had je ook een regering kunnen hebben die puur aan geld dacht en alles lekker liet doorgaan waardoor je 2x zo veel doden had. Maar he, de bedrijven hebben hun geld ten minste.

Wou net zeggen. Ik zie hier mensen moeilijk hard klagen terwijl we in België veel zwaardere regels hebben gehad. Ik heb 2-3 maanden mijn beste maten niet meer gezien. Een paar familieleden heel af en toe. Enige wat ik cru gezegd mocht doen is werken, boodschappen doen en terug naar huis gaan. En ik zou het helemaal opnieuw doen. Zolang ik niet 100% zeker weet hoe we dit virus kunnen bestrijden, wil ik niet het risico lopen dat er mensen onnodig sterven.

Ik vind het zelf geen goed idee dat café's terug opengaan. Kroeg avondje is voor mij lekker wat aan de toog hangen, potje darten, met 6-7 man rond een tafeltje de beste verhalen delen. Nee, op deze manier hoeft het voor mij niet. Zoals eerder aangehaald is een kroeg de ideale besmettingshaard. Dan wil ik liever nog enkele weken bij maten thuis afspreken. Anderzijds, wanneer de compensaties van de regering voor horeca-uitbaters stoppen, begrijp ik het volkomen dat ze zodra het terug mag, hun keet opengooien. Pompen of verzuipen in de horeca sector momenteel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 09:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Wou net zeggen. Ik zie hier mensen moeilijk hard klagen terwijl we in België veel zwaardere regels hebben gehad. Ik heb 2-3 maanden mijn beste maten niet meer gezien. Een paar familieleden heel af en toe. Enige wat ik cru gezegd mocht doen is werken, boodschappen doen en terug naar huis gaan. En ik zou het helemaal opnieuw doen. Zolang ik niet 100% zeker weet hoe we dit virus kunnen bestrijden, wil ik niet het risico lopen dat er mensen onnodig sterven.

Ik vind het zelf geen goed idee dat café's terug opengaan. Kroeg avondje is voor mij lekker wat aan de toog hangen, potje darten, met 6-7 man rond een tafeltje de beste verhalen delen. Nee, op deze manier hoeft het voor mij niet. Zoals eerder aangehaald is een kroeg de ideale besmettingshaard. Dan wil ik liever nog enkele weken bij maten thuis afspreken. Anderzijds, wanneer de compensaties van de regering voor horeca-uitbaters stoppen, begrijp ik het volkomen dat ze zodra het terug mag, hun keet opengooien. Pompen of verzuipen in de horeca sector momenteel.

Heel wijs dit. Sta er precies hetzelfde in en die 2 maanden gingen bij mij echt zonder veel moeite. Sterker nog, heb een aantal klussen in huis aangepakt, lekker gekookt en een beetje gelezen. Allemaal dingen waar je normaal gesproken nauwelijks aan toe komt.. Aangenomen dat je 20-30 jaar bent zijn je maten bovendien allemaal zo digitaal als wat. Ik heb sommige vrienden meer gesproken dan dat ik ze hiervoor deed. Daarbij het is fucking 2 of 3 maanden waarbij het ook nog voornamelijk om de weekenddagen gaat. Sommige mensen doen echt alsof ze zijn verbannen naar een onbewoond eiland. Wat een gedoe man, suck it up en maak er wat moois van. Die tijd haal je vroeg of laat toch wel weer in. :lol:

Over Halsema: kon het van tevoren al niet goed doen inderdaad. Dat blijkt ook wel uit de reactie van ome Ferd: die trekt lekker z'n handen er vanaf en laat haar kiezen tussen twee kwaden. Hij is ook expres erg vaag in wie z'n call het nou is om achteraf ineens duidelijk te maken dat die keuze volledig bij haar lag. Wat wel onderzocht zou moeten worden: hoe kan het dat het ineens zo druk werd? Waren er nu wel/geen signalen bij de politie dat het veel drukker zou worden.

Overigens geeft dit probleem mooi de situatie weer waar veel mensen in geraken door dat "intelligente lockdown" gebeuren. Je bent mede afhankelijk van de intelligentie en verantwoordelijkheid van anderen. Als jouw baas vindt dat je vanwege het werk toch 2 dagen op kantoor moet komen heb je niks aan dat "thuiswerken is de norm" cliche. Als iemand in de supermarkt besluit dat hij teringsnel venkel nodig heeft kun je al de sjaak zijn. Als de overheid oproept om niet massaal ergens heen te komen en men doet het toch mag jij het oplossen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be85220f/

Interessant opiniestuk over het missen van feesten en festivals (door corona), hoe dat komt en wat het doet. De schrijfster legt hier wel echt de zinger op de zere plek, hoewel ik echt wel inzie dat die maatregelen nodig zijn begin ik toch te merken dat het m'n geestelijke gezondheid zeker niet ten goede komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 12:38 
 
Hardtraxxer

Joey schreef:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-behoefte-aan-feesten-en-festivals-mogen-we-best-wat-serieuzer-nemen~be85220f/

Interessant opiniestuk over het missen van feesten en festivals (door corona), hoe dat komt en wat het doet. De schrijfster legt hier wel echt de zinger op de zere plek, hoewel ik echt wel inzie dat die maatregelen nodig zijn begin ik toch te merken dat het m'n geestelijke gezondheid zeker niet ten goede komt.

Op welke manier?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 15:31 
 
Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-behoefte-aan-feesten-en-festivals-mogen-we-best-wat-serieuzer-nemen~be85220f/

Interessant opiniestuk over het missen van feesten en festivals (door corona), hoe dat komt en wat het doet. De schrijfster legt hier wel echt de zinger op de zere plek, hoewel ik echt wel inzie dat die maatregelen nodig zijn begin ik toch te merken dat het m'n geestelijke gezondheid zeker niet ten goede komt.



In het verlengde hiervan zeker even deze kijken: https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... lands.html

Dit is echt zelf marteling (ook al is het Lowlands en geen DQ) xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 21:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Joey schreef:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-behoefte-aan-feesten-en-festivals-mogen-we-best-wat-serieuzer-nemen~be85220f/

Interessant opiniestuk over het missen van feesten en festivals (door corona), hoe dat komt en wat het doet. De schrijfster legt hier wel echt de zinger op de zere plek, hoewel ik echt wel inzie dat die maatregelen nodig zijn begin ik toch te merken dat het m'n geestelijke gezondheid zeker niet ten goede komt.

Op welke manier?

Ik heb een historie met depressie, slik ook nog steeds antidepressiva ('weer' eigenlijk, ben een tijdje gestopt geweest, maar toch maar weer aan begonnen twee weken geleden) en merk, o.a. door die hele coronacrisis en het vooruitzicht dat mogelijk de rest van dit jaar geen evenementen zullen plaatsvinden, dat ik veel meer last heb van depressieve gevoelens. Voor mij was het een enorme uitlaatklep en één van de weinige dingen waar ik nog echt positiviteit uit haalde de afgelopen jaren en dat is nu dus weggevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2020 00:13 
 
Hardtraxxer

Joey schreef:
Ik heb een historie met depressie, slik ook nog steeds antidepressiva ('weer' eigenlijk, ben een tijdje gestopt geweest, maar toch maar weer aan begonnen twee weken geleden) en merk, o.a. door die hele coronacrisis en het vooruitzicht dat mogelijk de rest van dit jaar geen evenementen zullen plaatsvinden, dat ik veel meer last heb van depressieve gevoelens. Voor mij was het een enorme uitlaatklep en één van de weinige dingen waar ik nog echt positiviteit uit haalde de afgelopen jaren en dat is nu dus weggevallen.

Wat naar zeg dat je weer veel meer last hebt gekregen van depressieve gevoelens. Kan ik me voorstellen, dat de crisis en dit vooruitzicht zonder evenementen een domper zijn. Kun je er met mensen over praten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2020 11:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Er zijn inderdaad grote verschillen in hoe mensen geraakt worden door deze situatie. Mentaal, maar bijvoorbeeld ook o.b.v. woonoppervlakte, wel/geen tuin, geen zorgen over inkomen. Kan me heel goed indenken dat jij er veel meer last van hebt, vooral als evenementen voorheen de belangrijkste positieve ervaringen gaven. Denk echt dat je er goed aan doet om op zoek te gaan naar iets wat je ongeveer evenveel voldoening geeft op de lange termijn, zodat je niet hoeft te gaan zitten wachten tot je weer los kunt. Wellicht wel enigzins gelieerd aan feestjes. Muziek maken? Draaien? Livesetjes?

Wens je iig veel sterkte man, er is een horizon. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2020 15:29 
 
Hardtraxx Veteran

Het eerste 100 man event is al aangekondigd, is dit the way to go?

Afbeelding
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic