Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Wij, de gezamenlijke muziekindustrie, vragen jou, de muziekliefhebber en -professional, om daarom dit bericht te delen met je eigen achterban. Laat weten dat jij het voortbestaan van live muziek (festivals en concerten) in Nederland ook belangrijk vindt. En teken aub de petitie!

Op woensdag 20 mei lanceren we namens de gehele Nederlandse muziekindustrie de campagne ‘Liefde voor Muziek’. Deze campagne zal tevens breed worden gesteund door talloze Nederlandse media, die ook het belang van live-muziek inzien.

De handtekeningen overhandigen we volgende maand in persoon aan de politiek in Den Haag om daar te laten zien dat Nederland massaal zijn liefde voor livemuziek heeft betuigd.

Lang geleden dat ik iets zo niets zeggend heb gezien, wat iets probeert voor te stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 15:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het doel is om livemuziek niet verloren te laten gaan. Maar wat gaat een petitie daar aan bijdragen? Ik heb het wel ondertekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hou aub petities lekker op Facebook :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 15:39 
 
Hardtraxx Veteran

Jordi schreef:
hou aub petities lekker op Facebook :lol:


Graag, Q en B2S staan er niet eens bij
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 16:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Het doel is om livemuziek niet verloren te laten gaan. Maar wat gaat een petitie daar aan bijdragen? Ik heb het wel ondertekend.


Dit dus? Wat is nou het hele plan dan?
Je levert de petitie aan en de overheid zegt ' oh ja nou je hebt best veel handtekeningen maar uh pass vanaf 2021 zoals gepland)

Oke en nu? Wat willen ze nu echt bereiken en wat is nu echt het gevaar?
Doel is duidelijk, maar niet met eind voor ogen en wat en hoe ze het nou willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 17:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
https://liefdevoormuziek.nu/

tekenen grut


En dan? Om te laten zien dat ik van muziek hou? Er staat verder geen doel bij waar ik voor teken, toch.


Weet ik veel heb me er niet in verdiept.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien de overheid laten zien dat er meer geldsteun naar de evenementenbranche moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Misschien de overheid laten zien dat er meer geldsteun naar de evenementenbranche moet.

Dit is inderdaad het doel wat ik me hierbij voorstelde. Heb hem daarom ook maar ondertekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 15:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vooraf gezegd; ik distantieer me echt van de zogenaamde 'stop-de-lockdown' acties, mensen als Robert Jensen en iedereen die roept dat men 'wakker moet worden' etc.

Maar ik begin me toch wel steeds meer te irriteren aan de onzinnige corona-maatregelen en de bespottelijke 1,5 meter samenleving. Dat het woord überhaupt ook bedacht is.
Al een maand lang wordt er angstig geroepen dat het drukker wordt op straat en het aantal besmettingen weer kan oplopen, alleen dat gebeurt maar niet.

En toch worden er inmiddels overal looproutes aangelegd, belijningen en pijlen, eenrichtingsverkeer, boa's die met een rolmaat aantonen dat 2 personen niet 1,50m uit elkaar zitten maar 1,10m. Onnodige boetes worden uitgedeeld. Parken en stranden worden gesloten, want het zou te druk zijn. Terwijl hoogstwaarschijnlijk haast niemand elkaar daar besmet heeft. Tegelijkertijd mag men niet naar het toilet en doen mensen hun behoefte in de bosjes.

Discussies op tv gaan ook helemaal niet meer over het gevaar van Covid-19, waar de besmettingen zijn of de druk op de zorg. Maar over de nieuwe regeltjes en hoe we ons daar op moeten aanpassen, wat er wel en niet mag.

Gelukkig komt er nu wel meer naar buiten dat kans op besmetting in de buitenlucht minimaal is en ook bij het aanraken van oppervlaktes is de kans nihil (het panisch schoonmaken van de winkelkarretjes slaat dus echt nergens op).

En dan zijn er ook nog plaatsen in Nederland met 0 besmettingen, maar wel dezelfde landelijke maatregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens.
Dat we grote evenementen nog even niet doen, prima. Maar om op straat/op 't strand mensen weg te jagen omdat het te druk is gaat inmiddels nergens meer over.

Ook als je bijvoorbeeld ziet hoe men er in de Efteling mee omgaat, compleet van de pot gerukt vind ik.

https://www.looopings.nl/weblog/14442/C ... ingen.html

Ik begrijp dat je maatregelen wil nemen. Maar een max aantal bezoekers lijkt mij meer dan voldoende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 17:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is toch van de zotte. :x

Citaat:
Bij het controleren van veiligheidsbeugels volstaat een visuele check: werknemers kijken of inzittenden goed vastzitten, maar raken de beugel niet meer aan.


Dus het risico dat een beugel toch niet goed vast is geklikt en iemand uit de achtbaan vliegt weegt al niet meer zwaarder? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Het is toch van de zotte. :x

Citaat:
Bij het controleren van veiligheidsbeugels volstaat een visuele check: werknemers kijken of inzittenden goed vastzitten, maar raken de beugel niet meer aan.


Dus het risico dat een beugel toch niet goed vast is geklikt en iemand uit de achtbaan vliegt weegt al niet meer zwaarder? :huh:

Dit is wel echt belachelijk zeg, wtf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 17:53 
 
Hardtraxx Veteran

Beugels = illuminati confirmed
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 18:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Veiligheid gaat boven schijnveiligheid. Gewoon die beugels controleren! Trieste beelden iig, dat je er nog zoveel geld voor moet betalen ook. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vroeger werden de beugels ook enkel visueel gecontroleerd maar het heeft wel een reden dat dat tegenwoordig fysiek moet gebeuren. Ik weet zo even niet welk ongeluk daaraan vooraf is gegaan maar iemand heeft gevlogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 18:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wauw. Echt ongelooflijk hoe erg er in doorgeslagen wordt. Efteling is daar slechts weer een voorbeeld van. Zeker, sommige maatregelen waren echt nodig om de druk op de zorg te verkleinen, maar inmiddels lijkt het wel alsof het doel niet meer is “de zorg niet laten instorten” maar “geen enkele coronadode/-besmetting meer”. Aantal bedden op de IC dat bezet wordt door coronapatiënten is al ruime tijd extreem laag en toch wordt er nog steeds gesproken over “het nieuwe normaal” en “anderhalvemetersamenleving”. Meanwhile kampt een steeds groter deel van de bevolking met (financiële) stress, onzekerheid, angst, slapeloosheid, etc. Terwijl de gemiddelde leeftijd waarop iemand in NL aan corona overlijdt hoger ligt dan de levensverwachting in NL. Think about that. Dat er geen evenementen zijn, grote bijeenkomsten en dat mensen zoveel mogelijk thuis moeten werken begrijp ik volkomen, maar het is bizar hoe er nu in doorgeslagen wordt.

Verder eens met alles wat zeke heeft getypt haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 19:34 
 
Hardtraxxer

Meeste maatregelen zijn ontzettend scheef inderdaad, maar ze kunnen lastig alles opheffen, want dan gaat het echt uit de hand lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2020 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gelukkig weer meer discussie dat wss besmettingskans in buitenlucht een stuk kleiner is.
Hopelijk met wat meer onderzoek kan volgend jaar het festivalseizoen weer los
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 17:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
We gaan toch ook niet alle wereldproblemen door virologen laten oplossen toch. Genoeg zaken waar we zelf nog het verstand voor hebben gelukkig.

Is dit de heersende opinie in België? Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 18:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nee de heersende opinie is slaafs de virologen en de media volgen vermoed ik. Veel meer nog in vergelijking met Nederland naar mijn bevinding. Maar ik kan het mis hebben...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 21:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Wauw. Echt ongelooflijk hoe erg er in doorgeslagen wordt. Efteling is daar slechts weer een voorbeeld van.

Om nog maar een voorbeeld te geven.

Dit staat nu op de website van de Hartstichting:
Hartstichting schreef:
Je kunt besmet raken met het coronavirus door nies- en hoestdruppeltjes uit de luchtwegen. Daarom is het goed om voorzichtig te zijn bij reanimaties. Er zijn daarom tijdelijk andere richtlijnen voor reanimatie, met instemming van de overheid.

Reanimatie
Nieuwe regels bij slachtoffers die niet besmet zijn:
Luister en voel niet of iemand nog ademhaalt, kijk alleen.
Raak het hoofd van het slachtoffer niet aan!
Je geeft bij volwassenen geen mond-op-mondbeademing.
Je geeft wel borstcompressies.
Je gebruikt wel een AED.


https://www.hartstichting.nl/nieuws/is- ... pverlening
Als je verder leest zie je dat het gaat om besmet worden door de persoon die je reanimeert. Dus niet besmet raken met corona is blijkbaar belangrijker dan potentieel iemands leven redden door middel van ademhaling checken en mond-op-mond beademing. Wtf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 22:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat is wel erg krom. :huh:

Dat mond-op-mondbeademing zoveel mogelijk met andere hulpmiddelen gedaan wordt, dat kan ik begrijpen. Bv bij redders. Als je iemand wilt redden mogen al deze zaken even geen rol spelen vind ik.

Gelukkig nog geen reanimatie moeten uitvoeren, maar ik zou het uitvoeren zoals het mij geleerd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even realistisch kijken..

Stel ik ga iemand reanimeren zonder te weten of die Corona bij draagt of niet.
En ik zou het dan alsnog krijgen omdat de patiënt het uiteindelijk blijkt te hebben, wat is dan erger? 1 persoon die waarschijnlijk overlijd of ik die besmet raak en weet niet hoe veel andere mensen kan besmetten? Hoeveel mensen kunnen er dan overlijden?
Natuurlijk is het zonde van die ene persoon die overlijd, maar het kan dus veel erger uitpakken.

Tuurlijk een leven redden is belangrijk, maar eigen veiligheid staat altijd op 1, bij iedere zorg opleiding of bhv / ehbo cursus krijg je dit te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 22:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wil je dan niet liever een direct overlijden proberen te voorkomen, met de kleine mogelijkheid dat er enkele besmettingen worden veroorzaakt?

Ik vind dat die slinger al veel te lang aan het doorslaan is.


Edit: Ik interpreteer die regel vooral om jezelf te beschermen tegen elektrocutie, brandgevaar, gevaarlijke verkeerssituatie,... En eventueel het voorkomen van bloedinfectie. Het krijgen van een coronavirus vind ik geen reden om niet adequaat te reanimeren zonder MOM-beademing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 22:29 
 
Hardtraxx Veteran

Ik snap de kritiek op De Efteling niet echt? De Efteling en andere dagattracties hebben zich uit de naad gewerkt om ervoor te zorgen dat ze aan de RIVM richtlijnen voldoen, anders konden ze niet open. En je gaat niet aan die maatregelen voldoen als je een bepaald aantal bezoekers binnen haalt, die gaan in de wachtrij gewoon tegen elkaar aan staan en dan kun je het vergeten als park zijnde. Nu denk ik dat de keuze tussen of alles zo goed mogelijk regelen of 0 inkomsten makkelijk is gemaakt. De enige die je hier van de pot gerukt moet noemen is de instantie die al die maatregelen verzint, dat doen ze bij De Efteling echt niet voor hun plezier.

Daarnaast zou ik zeggen, zo dramatisch is het allemaal niet. Ja het is effe wennen, maar ik was allang blij dat ik weer iets kon ondernemen. Ook die beugelcheck, ze vragen iedereen persoonlijk om even een flinke ruk aan de beugel te geven en staan er bovenop. De kans dat er iets gebeurd is misschien met 0,1% verhoogd, al is dat in deze angstmaatschappij al genoeg om complete paniek te krijgen.
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic