Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2020 23:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Steffnov schreef:
"De kans dat we besmet worden met COVID-19 in de buitenlucht is heel, heel klein. Helemaal als de zon schijnt."

Snelcursusje "al had ik gelijk, hoe zorg ik ervoor dat mensen het niet serieus kúnnen nemen" hier


Ik kan mij nog van een youtube filmpje van dr. Mike herinneren dat virussen het over het algemeen zon niet heel leuk vinden, dus dit is echt niet zo gek hoor :P. Maarja zonder bronvermelding kun je dit allemaal niet zo serieus nemen.


Heb ik op feesboek gelezu!!!!1
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.bbc.com/future/article/2020 ... h-uv-light

Best een interessant artikel over de effecten van uv-straling (wat dus ook van de zon af komt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 09:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roy_ schreef:
makrooy schreef:
Steffnov schreef:
"De kans dat we besmet worden met COVID-19 in de buitenlucht is heel, heel klein. Helemaal als de zon schijnt."

Snelcursusje "al had ik gelijk, hoe zorg ik ervoor dat mensen het niet serieus kúnnen nemen" hier


Ik kan mij nog van een youtube filmpje van dr. Mike herinneren dat virussen het over het algemeen zon niet heel leuk vinden, dus dit is echt niet zo gek hoor :P. Maarja zonder bronvermelding kun je dit allemaal niet zo serieus nemen.


Heb ik op feesboek gelezu!!!!1


Ik weet nou niet of je een grapje maakt of mij belachelijk probeert te maken. Maar die gast is een echte dokter met een youtube kanaal die wel aan bronvermelding doet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 11:29 
 
Hardtraxx Veteran

Dat virussen van deze categorie moeilijk overleven met zonlicht en in de buitenlucht is toch een vrij algemeen feit? Of is het volgens mensen puur toeval dat een griep epidemie (ja is geen COVID-19, maar toont wel veel gelijkenissen) altijd in de winter heerst?

Mag hopen dat deze conclusie ook gemaakt kan worden over COVID-19.

Overigens gisteren bij 1Vandaag iets over vaccins, het bestrijden van het virus met levende virussen zou een oplossing kunnen zijn. Vanaf 7.40: https://www.npostart.nl/eenvandaag/08-0 ... AT_2132265
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 11:30 
 
Hardtraxx Veteran

Wordt je weerstand niet gewoon lager door koude temperaturen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Dat je in de winter je weerstand lager is zal wel een rol spelen. Maar ook factoren als dat we dan veel meer binnen zitten, ramen dicht houden, etc. Ook de lagere zonkracht in de winter (met daarbij ook nog eens minder zonuren) draagt net zo goed bij aan het seizoenseffect van de griep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Binnen zitten (weinig frisse lucht en weinig vitamine D), minder beweging, meer stress zorgen ook voor een lagere weerstand. Veel mensen zijn ook ongezonder gaan eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 12:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
roy_ schreef:
makrooy schreef:

Snelcursusje "al had ik gelijk, hoe zorg ik ervoor dat mensen het niet serieus kúnnen nemen" hier


Ik kan mij nog van een youtube filmpje van dr. Mike herinneren dat virussen het over het algemeen zon niet heel leuk vinden, dus dit is echt niet zo gek hoor :P. Maarja zonder bronvermelding kun je dit allemaal niet zo serieus nemen.


Heb ik op feesboek gelezu!!!!1


Ik weet nou niet of je een grapje maakt of mij belachelijk probeert te maken. Maar die gast is een echte dokter met een youtube kanaal die wel aan bronvermelding doet ;)[/quote]

Was een grapje. Doelde meer op je laatste zin ^^ altijd zo mooi van die Tokkies die van alles op Facebook lezen en met allerlei beweringen komen. Dat kwam even in mij op. Mand!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 17:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
https://www.bbc.com/future/article/20200327-can-you-kill-coronavirus-with-uv-light

Best een interessant artikel over de effecten van uv-straling (wat dus ook van de zon af komt)


Moet je nagaan dat als je alle Ozon in een kolom atmosfeer samendrukt deze laag 3 mm dik is en deze relatief miniscule laag verantwoordelijk is voor het blokkeren van alle UVC straling en daarmee leven op land mogelijk maakt.

Dat vind ik een heel mooi feitje en wilde ik even delen.

Delt-A schreef:
meer stress zorgen ook voor een lagere weerstand.


Ik denk dat je het mentale inderdaad echt niet moet onderschatten. Zo ook de invloed van de donkere dagen op onze mentale gesteluidheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2020 21:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Dat virussen van deze categorie moeilijk overleven met zonlicht en in de buitenlucht is toch een vrij algemeen feit? Of is het volgens mensen puur toeval dat een griep epidemie (ja is geen COVID-19, maar toont wel veel gelijkenissen) altijd in de winter heerst?

Mag hopen dat deze conclusie ook gemaakt kan worden over COVID-19.


Virussen hebben meestal moeite met de temperatuur van de buitenlucht, niet per se zonlicht. Dit is echter zeker niet bij alle virussen het geval en dit gedrag is ook bij COVID-19 ook nog niet geobserveerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 00:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Basshunterzz schreef:
Dat virussen van deze categorie moeilijk overleven met zonlicht en in de buitenlucht is toch een vrij algemeen feit? Of is het volgens mensen puur toeval dat een griep epidemie (ja is geen COVID-19, maar toont wel veel gelijkenissen) altijd in de winter heerst?

Mag hopen dat deze conclusie ook gemaakt kan worden over COVID-19.


Virussen hebben meestal moeite met de temperatuur van de buitenlucht, niet per se zonlicht. Dit is echter zeker niet bij alle virussen het geval en dit gedrag is ook bij COVID-19 ook nog niet geobserveerd.


Met zonlicht wordt meestal gewoon UV licht bedoeld. UV licht is best wel schadelijk en verlaagt merkbaar de halftijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 01:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi om te zien dat de helft hier viroloog is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 02:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

We gaan toch ook niet alle wereldproblemen door virologen laten oplossen toch. Genoeg zaken waar we zelf nog het verstand voor hebben gelukkig. ^^ Als ik beelden zie hoe het er bij jullie in Nederland aan toegaat ben ik stikjaloers. Wees blij dat je niet in een totale dictatuur leeft zoals België. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Als ik beelden zie hoe het er bij jullie in Nederland aan toegaat ben ik stikjaloers. Wees blij dat je niet in een totale dictatuur leeft zoals België. :P



Een totale dictatuur? :lol: Oh sweet child of mine. :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 09:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

die " :P " staat er voor een reden hé :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In Seoel (Zuid-Korea) waren de nachtclubs terug open. Nu is er een nieuwe, kleine, uitbraak van infecties die tot de nachtclubs herleid kan worden. Tot nu toe hebben ze 15 nieuwe infecties kunnen herleiden naar één persoon. Nachtclubs en andere uitgaansgelegenheden gaan daar dus terug op slot.

Dit is denk ik wel extra bewijs dat je niet al te veel hoop moet hebben om snel terug een feestje te kunnen houden.

Citaat:
SEOUL – South Korean health authorities are investigating a small but growing coronavirus outbreak centered in a handful of Seoul nightclubs, seeking to keep infections in check as the country moves to less restrictive social distancing measures.

The Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) said on Friday at least 15 people have confirmed cases of the virus linked to the clubs in Itaewon, a neighborhood popular with Koreans and foreigners in the city.


Bron: https://www.japantimes.co.jp/news/2020/ ... ightclubs/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2020 10:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ja, laat me raden, er stond een 5G mast op dat gebouw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 00:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Dit is denk ik wel extra bewijs dat je niet al te veel hoop moet hebben om snel terug een feestje te kunnen houden.

Daarom
Afbeelding


Was afgelopen zaterdag nog gezellig op de Bbq samen met Delano, Richard, Dominique, Cherish, en Bibi. Heeft gekke buurman Henk onze fissa verneukt door de woute te bellen. Totale dictatuur dit!

Heb het op film
https://legacy.dumpert.nl/mediabase/790 ... oppen.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 01:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:

hahahah mooi via de achteruitgang pleite :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2020 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:

zegt Maurice

Kom maar door met de open-air events xd ;)

Uit dit en vele andere berichtgevingen over COVID-19 van hem blijkft maar weer: Misschien is het handig als je alleen je mening als waarheid verkondigt als je ook daadwerkelijk verstand van zaken hebt. Maurice is een statisticus, dat kan hij goed (met zijn eigen bias zoals ieder persoon), maar om dat rechtstreeks op virussen toe te passen is een hele andere zaak. Er zullen delen echt wel waar zijn, maar zonder achtergrond van vrologie (in het speciaal deze ziekte waarvan nog echt weinig bekend is) zou ik mijn conclusies toch een stuk minder hard formuleren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2020 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vandaag maakte farmaceut Moderna positieve resultaten bekend m.b.t. hun kandidaat vacin (mRNA-1273).
Fase 1 met tientallen testpersonen is goed verlopen, mensen maakten antistoffen aan.
Fase 2 start met 600 mensen en in juli fase 3 met duizenden mensen.

Als alles goed verloopt kunnen in de herfst al de eerste "nood vacins" worden verstrekt aan zorgpersoneel etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2020 16:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Vandaag maakte farmaceut Moderna positieve resultaten bekend m.b.t. hun kandidaat vacin (mRNA-1273).
Fase 1 met tientallen testpersonen is goed verlopen, mensen maakten antistoffen aan.
Fase 2 start met 600 mensen en in juli fase 3 met duizenden mensen.

Als alles goed verloopt kunnen in de herfst al de eerste "nood vacins" worden verstrekt aan zorgpersoneel etc.


Kan je dat ook snuiven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2020 19:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

roy_ schreef:
Kan je dat ook snuiven?

nee enkel rectaal inbrengen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 11:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://liefdevoormuziek.nu/

tekenen grut
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2020 15:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
https://liefdevoormuziek.nu/

tekenen grut


En dan? Om te laten zien dat ik van muziek hou? Er staat verder geen doel bij waar ik voor teken, toch.
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic