Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
RoyAPO schreef:
Alleen naar de nachtclub na vaccinatie? Kabinet wil ‘Duitse model’ wel met Kamer bespreken

https://www.ad.nl/politiek/alleen-naar- ... ~a83de182/

:nono:

Of mensen plezier gunnen op een feest onder deze voorwaarde of gesloten blijven

Die keuze is toch niet gek?

Of gewoon open gaan met normale coronapas voorwaardes (dus ook negatief getest) met een klein risico? Ik snap niet waarom men alleen maar kijkt naar de alternatieven die de overheid aan draagt terwijl dit alternatief ook gewoon bestaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:19 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Pedaalemre schreef:
Oké. Dan heb ik hele andere ervaringen.

Of je hebt dezelfde, maar gelooft ze of snapt ze.


Nee, ik heb gewoon hele andere ervaringen. De ongevaccineerde mensen die ik ken zijn normale, intelligente mensen, die niet in allemaal complotten geloven en je reactie hier zegt alleen maar dat jij dat dus blijkbaar niet in kan/wil zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In heel veel van de redenen kan ik dat niet, nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ahaa Carnavalsvereniging de Happerts
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
paperclip schreef:
RoyAPO schreef:
Alleen naar de nachtclub na vaccinatie? Kabinet wil ‘Duitse model’ wel met Kamer bespreken

https://www.ad.nl/politiek/alleen-naar- ... ~a83de182/

:nono:

Of mensen plezier gunnen op een feest onder deze voorwaarde of gesloten blijven

Die keuze is toch niet gek?

Of gewoon open gaan met normale coronapas voorwaardes (dus ook negatief getest) met een klein risico? Ik snap niet waarom men alleen maar kijkt naar de alternatieven die de overheid aan draagt terwijl dit alternatief ook gewoon bestaat

Is gewoon weer een reden om dat vaccin te pushen. Met het 3-G model kan het ook veilig. Dat heeft Fieldlabs juist laten zien. Sterker nog: toen was nog bijna niemand überhaupt gevaccineerd. Men slaat echt volstrekt door momenteel.

Las hier iemand zeggen: "gevaar voor de samenleving". Kom op zeg. Overdrijven is ook een vak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:44 
 
Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:

Die keuze is toch niet gek?

Of gewoon open gaan met normale coronapas voorwaardes (dus ook negatief getest) met een klein risico? Ik snap niet waarom men alleen maar kijkt naar de alternatieven die de overheid aan draagt terwijl dit alternatief ook gewoon bestaat[/quote]
Is gewoon weer een reden om dat vaccin te pushen. Met het 3-G model kan het ook veilig. Dat heeft Fieldlabs juist laten zien. Sterker nog: toen was nog bijna niemand überhaupt gevaccineerd. Men slaat echt volstrekt door momenteel.

Las hier iemand zeggen: "gevaar voor de samenleving". Kom op zeg. Overdrijven is ook een vak.[/quote]

Als je je niet laat vaccineren ben je een gevaar voor de samenleving ja. Met een vaccin word je minder snel besmet en is de kans dat je in het ziekenhuis komt aanzienlijk lager tot nihil. Het is ook een kwestie van solidariteit. Zolang je niet gevaccineerd bent, is de kans dat je het krijgt en verspreid groter. Als je nu kijkt m.b.t. ziekenhuisopnames. Daar liggen alleen maar mensen die niet gevaccineerd zijn. Ik weet maar van één ziekenhuis(JBZ) wat voor type mensen daar liggen en het gros niet-gevaccineerde van buitenlandse afkomst. De vaccinatiebereidheid is daar ook wat lager en dus zie je dat de kans groter is dat je in het ziekenhuis komt wanneer je niet gevaccineerd bent.
Ik zou echt leip worden als ik op de long afdeling/IC zou werken van het ziekenhuis en je ziet de ene niet-gevaccineerde na de andere naar binnenkomen. En ik weet dat veel medewerkers dat ook zeker hebben. Al het verlof van die mensen ingetrokken afgelopen jaren en op hun tenen moeten lopen. Ik heb het voornamelijk met hen te doen dan mensen die niet gevaccineerd zijn en nu lopen te schreeuwen dat hun rechten worden weggetrokken.

Als iedereen zich zou laten vaccineren dan was op dit moment het probleem opgelost
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 14:58 
 
Hardtraxx Veteran

:lol: :lol: :lol: koekoek
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En van de mensen op de IC, heeft 75% een BMI van 26 of meer en 50% heeft een BMI van hoger dan 30. 14% van Nederland heeft een BMI hoger dan 30. 14% van Nederland neemt 50% van de IC Corona bedden in beslag

De enige mensen die een gevaar vormen zijn ongevaccineerde mensen met zwaar overgewicht. Het risico dat een ongevaccineerde met een normaal lichaamsgewicht in het ziekenhuis komt, is nihil. Daarom ben ik tegen dit beleid dat ook gezonde jonge mensen treft die 0 risico lopen op ziekenhuisopname. Dit zijn misschien ook de mensen die weloverwogen besloten hebben om het vaccin niet te nemen omdat ze toch niet in het ziekenhuis terecht komen

De mensen die met een laag bmi in het ziekenhuis liggen, zijn wss grotendeels de oudere mensen waarbij BMI een stuk minder grotere rol speelt op ziekenhuisopname
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 15:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Verder kijken dan je neus lang is dan.

HAHAHA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Pedaalemre schreef:
Verder kijken dan je neus lang is dan.

HAHAHA.


:aww: (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 15:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Of gewoon open gaan met normale coronapas voorwaardes (dus ook negatief getest) met een klein risico? Ik snap niet waarom men alleen maar kijkt naar de alternatieven die de overheid aan draagt terwijl dit alternatief ook gewoon bestaat


Ben het verder wel hier mee eens trouwens. Dit werkt voor veel landen, laten we dat dus ook gewoon eerst doen. Als dat niet werkt kunnen we wel eens verder kijken, niet op de zaken vooruit lopen.

Maar de ironie in wat sommige mensen zeggen is schitterend, zeker als ze het zelf niet doorhebben ook al mept het ze in het gezicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 15:18 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
En van de mensen op de IC, heeft 75% een BMI van 26 of meer en 50% heeft een BMI van hoger dan 30. 14% van Nederland heeft een BMI hoger dan 30. 14% van Nederland neemt 50% van de IC Corona bedden in beslag

De enige mensen die een gevaar vormen zijn ongevaccineerde mensen met zwaar overgewicht. Het risico dat een ongevaccineerde met een normaal lichaamsgewicht in het ziekenhuis komt, is nihil. Daarom ben ik tegen dit beleid dat ook gezonde jonge mensen treft die 0 risico lopen op ziekenhuisopname. Dit zijn misschien ook de mensen die weloverwogen besloten hebben om het vaccin niet te nemen omdat ze toch niet in het ziekenhuis terecht komen

De mensen die met een laag bmi in het ziekenhuis liggen, zijn wss grotendeels de oudere mensen waarbij BMI een stuk minder grotere rol speelt op ziekenhuisopname

Maar er liggen nog steeds onnodig mensen op de IC die niet gevaccineerd zijn. En daar wordt ook het hele beleid op bepaald. En door te vaccineren draagt iedereen zn steentje bij. Zolang het vaccinatiegraad niet omhoog gaat, blijven we aanmodderen in deze situatie en blijven de regels voor de niet gevaccineerde gelden
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
God nou deze shit nou weer na het goede nieuws van de feesten gisteren, kan beter het nieuws vermijden, het nieuws is wel echt oprecht het enige waar ik doodziek van wordt de laatste 1.5 jaar.


Gewoon naar de plaatselijke IC gaan en in je bek laten tuffen, dan mag je na een weekje of twee naar de clubs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Degenen die zich niet laten vaccineren zijn ook vaak de grootste roeptoeters die zeggen dat alles kut is, alles open moet en dat ze DePrEsSiEf zIjN. Prima dat je je niet laat vaccineren, maar houdt dan ook gewoon je waffel en ga zielig doen ergens in een rieten hut ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:01 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
God nou deze shit nou weer na het goede nieuws van de feesten gisteren, kan beter het nieuws vermijden, het nieuws is wel echt oprecht het enige waar ik doodziek van wordt de laatste 1.5 jaar.


Gewoon naar de plaatselijke IC gaan en in je bek laten tuffen, dan mag je na een weekje of twee naar de clubs.


Ik zou dit oprecht liever doen dan dat vaccin, natuurlijke immuniteit >>> en bovendien is de kans dat ik.. naja, de rest is cijfertjes die we wel kennen. ;) Dus opzich geen gek idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
God nou deze shit nou weer na het goede nieuws van de feesten gisteren, kan beter het nieuws vermijden, het nieuws is wel echt oprecht het enige waar ik doodziek van wordt de laatste 1.5 jaar.


Gewoon naar de plaatselijke IC gaan en in je bek laten tuffen, dan mag je na een weekje of twee naar de clubs.


Ik zou dit oprecht liever doen dan dat vaccin, natuurlijke immuniteit >>> en de kans dat ik..naja, de rest is cijfertjes die we wel kennen. ;) Dus opzich geen gek idee.


Jij spoort niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:03 
 
Hardtraxx Veteran

Nee, dit spoort niet.

Ongeacht dat dit de USA betreft, als shit op deze manier gepromoot wordt kauw ik nog liever op scheermesjes dan dat ik zo'n prik hoef.



https://www.instagram.com/p/CSu6xbiDZFn ... _IHR2gzD6A
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk uit. Zo roept ie dat ie Trump beter vind dan Biden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:14 
 
Hardtraxx Veteran

Maar daaaaggg, veel plezier verder (L) vooral blijven denken dat ongevaccineerden een gevaar voor de samenleving zijn en dat 100% vaccinatiegraad alles in 1 klap zal fixen :corn: kallemmm jungs
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Als iedereen zich zou laten vaccineren dan was op dit moment het probleem opgelost


Pipa schreef:
Zolang het vaccinatiegraad niet omhoog gaat, blijven we aanmodderen in deze situatie en blijven de regels voor de niet gevaccineerde gelden


En hier maak je dus een denkfout. Kijk maar naar Israël momenteel. Daar worden nu gevaccineerden ook met bosjes ziek en belanden ook in het ziekenhuis. Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b29853369

Dus nogmaals: "gevaar voor samenleving" is gewoon een onjuiste en daarnaast ook polariserende uitspraak.

Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat het vaccin niet werkt, want je bent wel degelijk beter beschermt met vaccin en een hoge vaccinatiegraad is goed, maar dat soort uitspraken die jij doet gaan net zo goed veel te ver als sommige wappie-uitspraken.

Maar goed. Een genuanceerde discussie omtrent corona zit er nagenoeg bijna nooit meer in. Het zwart of wit natuurlijk.
Spoiler: vaak ligt de waarheid ergens in het midden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het blijft alles behalve een makkelijk onderwerp. Ergens vind ik dat het een keuze moet blijven of je de vaccinatie wilt of niet maar op dit moment horen daar gewoon wat risico's en restricties aan. De vraag blijft voor hoelang blijft dit want er komt een moment wanneer we weer terug naar af moeten.

Ben zelf van mening dat ook Corona uiteindelijk een gevalletje influenza word en je als je erg vatbaar bent je jaarlijks zal moeten inenten tot er een permante oplossing is. Nu blijft het natuurlijk vervelend dat we met de huidige stand van zaken de kans hebben dat we de zorg behoorlijk stressen tenzij er daadwerkelijk bewijs is dat er na de vaccinatie, als je nogmaals ziek word, het minder erg is en je thuis kan uitzieken zoals dat met een normale griep.

Vooralsnog vind ik het erg onduidelijk waar de grens ligt en hoe de cijfers er nu uitzien. We zullen uiteindelijk wel leren om het zo goed en behandelbaar mogelijk te maken maar dat vergt stappen en ik denk niet dat de politiek hier een keuze in mag maken tenzij het de maatschappij dus zo tegen de haren strijkt dat het niet anders kan.

Tevens blijft het een 'rechts links' discussie tussen de mensen want iedereen heeft andere bronnen die zij vertrouwen, de social media en het algoritme erachter blijft men daar dan ook mee voeden en zal er dus altijd een welles nietes discussie zijn.

Iemand hoeft maar ergens niet mee eens te zijn en word snel gelabeld als wappie terwijl de persoon wellicht zelf een goede bron (aldus vind) heeft.

Verschillende experts zeggen het één en ander en er is altijd een groep die achter staan één van hen staat.
Maar zolang de politiek en de pharma zich er mee blijft bemoeien word een kapitalistisch politiek spelletje ten koste van anderen. Hoeveel geld gaat er nou al door heen? En ik ben denk ik paranoide genoeg dat het geld niet eens volledig gestoken word in de ontwikkeling en onderzoek.

Al met al blijf ik positief, ben zelf gevaccineerd en merk er vooralsnog niets van behalve moe te zijn van de hele samenleving en hoop ik dat het snel achter de rug is. Ik neem ook bewust afstand van de gehele social media, nieuws sites rondom Corona etc omdat het gewoon onmogelijk is om objectief te zijn zolang je er geen verstand van hebt. Een vlotte babbelaar kan iedereen wel wat wijsmaken en laten we er nou net daar te veel van hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Oké. Dan heb ik hele andere ervaringen.

Alsof jij naar mensen luistert joh, hoort alleen maar wat je wil horen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:57 
 
Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
Pedaalemre schreef:
Oké. Dan heb ik hele andere ervaringen.

Alsof jij naar mensen luistert joh, hoort alleen maar wat je wil horen :lol:


Dit geldt evengoed voor iedereen die alles gelooft wat NOS en nu.nl schrijven schat (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:58 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Kijk uit. Zo roept ie dat ie Trump beter vind dan Biden.


Drie humanitaire crises in 7 maand moet een soort record zijn :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2021 16:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Zygoma schreef:
Pedaalemre schreef:
Oké. Dan heb ik hele andere ervaringen.

Alsof jij naar mensen luistert joh, hoort alleen maar wat je wil horen :lol:


Dit geldt evengoed voor iedereen die alles gelooft wat NOS en nu.nl schrijven schat (L)

Je kon mn punt werkelijk niet beter illustreren. Thanks (L)
Vorige  1 ... 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic