Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 08:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was naar onderstaande nog wel benieuwd. Iemand die hier eens wat over gelezen heeft? Komt uit het I AM HARDSTYLE (ziggo) topic

Inno schreef:
Ik hoop dat ze wat interessante en positieve info uit die luchtmetingen halen die ze hebben gedaan. Vraag me namelijk toch wel oprecht af hoe de atmosfeer in de zaal was en hoe dat qua covid-verspreiding zit, want het werd tegen t einde wel iets benauwder
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 14:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Angst angst angst.

Was het eerst nog de angst voor de komst van een eventuele 2e golf, nu schijnt ie zogenaamd begonnen te zijn.
En dit is de beeldvorming die er bij hoort:

Afbeelding

Nederland kleurt razendsnel ROOD

Maar bedenk dan dat het rood kleuren van die kaart gebaseerd is op het aantal positieve test resultaten van de PCR-test. Een test waarvan Jaap van Dissel eindelijk ook durft toe te geven dat deze niet per definitie 'levend' virus aantoont.


Uitgebreider antwoord.

En wat zegt Rutte als ie er mee geconfronteerd wordt:


Hij hakkkelt en struikelt en geeft vervolgens als argumentatie dat er dagen waren dat er weer 10 personen op de IC instromen, en dat de ziekenhuis instromen verdubbeld met de tijd, ergens anders (dat bericht kan ik zo snel niet meer vinden) zij hij zelfs dat ziekenhuizen weer vollopen. Waar dan?
Want op deze kaart moet je echt zoeken met je muis waar de 'vollopende ziekenhuizen' zich bevinden. (Trouwens, over schaalindeling gesproken zodat de kaart leesbaarder wordt :x '0' bestaat geen eens meer op de kaart, alles heeft een kleur)

Wybren van Haga stelt terecht hele duidelijke vragen in de kamer, overigens geen idee wie die man verder is of waar hij voor staat. Ook Baudet (waar ik normaliter geen fan van ben) stelt heldere vragen:




En dan Hugo de Jonge: De motie over de validatie van de #PCR-test wordt ontraden "onder verwijzing naar de vele statistische beschouwingen die onze premier op dit punt al heeft gegeven".



En dan is er nog het gedoe met de mondkapjes in de ouderen zorg. Dat de richtlijnen waren gebaseerd op schaarste.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2348891-het-afraden-van-mondkapjes-door-schaarste-is-grof-schandaal.html
Anders gezegd: volgens het RIVM was het prima om vluchtig dichtbij contact te hebben met een hoestende covid-19 patiënt, maar de rest vd 17 miljoen gezonde nederlanders moeten altijd 1,5m afstand houden.


Tot slot blijft er nog steeds discussie over de aerosolen, of eigenlijk ook niet. Want OMT/RIVM/Regering wil er maar niet aan toegeven. Zomaar een artikel. Ook geen woord over het nut van ventilatie.

Het CDC in Amerika was vorige week in eerste instantie wel om. Maar heeft dat toch weer terug gedraaid onder druk van de WHO, zie artikel: https://www.zerohedge.com/geopolitical/stunning-reversal-cdc-says-it-published-new-guidance-risks-airborne-covid-19-error

Ondertussen roept Mark Rutte gewoon even dat voetbalsupporters hun bek moeten houden en in dezelfde zin noemt ie het oplopen van de cijfers. Alsof dat direct aan elkaar gelinkt is.
Maar niemand die zich afvraagt of het gejuich in het stadion nu ook daadwerkelijk tot besmetting lijd, dus niet alleen een positieve uitslag maar een daadwerkelijk zieketebeeld.... precies dat gaat niet gebeuren. Net als al die andere 'drukke' bijeenkomsten tijdens pasen, hemelvaart, BLM demonstratie, demonstratie in Berlijn (miljoen mensen), of de kritiek op een fotomomentje van de koning: kan iemand mij uitleggen wat voor gevaar daar in schuilt? Tijdens het maken van de foto wordt er niet gepraat, gehoest en geniest, dus waar is de overdracht van het virus wat toch al niet aanwezig was.

Kortom.
Het begint een hele slechte soap te worden, en draagvlak voor de maatregelen wordt steeds kleiner. Ik merk dat ook om me heen, men is er klaar mee, het gesodemieter met cijfertjes en bangmakerij. Er is teveel aan de hand om alle kritiek niet meer serieus te nemen.
De tegenargumenten zijn ook net zo slecht als de extreme virus ontkenners. Opmerkingen als "wacht maar tot een familielid het krijgt" of "voor jou geen IC bed" slaan natuurlijk nergens op.
In het ziekenhuis belanden is sowieso nooit leuk, een longontsteking krijgen is sowieso nooit leuk, op de IC belanden met een hevige griep is sowieso nooit leuk.
Maar nu heet het Covid-19 en hebben we plots allerlei maatregelen al meer dan een half jaar.

Persoonlijk kan ik al een half jaar m'n eigen werk niet meer doen (evenementen technicus), op af en toe een klusje na dan. Bedrijven waarvoor ik normaal voor werk staan op omvallen of gaan al failliet, hebben hun vaste personeel moeten ontslaan en hebben een magazijn met apparatuur wat op dit moment ook niet te verkopen valt. Organisaties hebben ook geen enkel perspectief, geplande evenementen worden bij voorbaat al weer geannuleerd omdat ze vrezen voor extra maatregelen in een persconferentie. Allemaal gebaseerd op de positieve testuitslagen.


Enige voordeel, het wordt ieder weekend drukker en gezelliger in het plaatselijke dorpscafe, waar normaal gesproken slechts een 'barretje vol zit', komen nu steeds meer mensen het cafe bezoeken. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 15:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit is overigens ook wel een interessant artikel:

Naar een omgekeerde lockdown
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 15:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik hoop dat je het krijgt
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 15:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Enige voordeel, het wordt ieder weekend drukker en gezelliger in het plaatselijke dorpscafe, waar normaal gesproken slechts een 'barretje vol zit', komen nu steeds meer mensen het cafe bezoeken. :thumbsup:

Je beseft zeker niet dat je de, volgens jou, neppe 2e golf dan voor een deel aan jezelf te danken hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop dat iemand de tijd en kracht heeft om een goed en volledig antwoord te typen, want ik heb het niet, maar ik wou toch even op dit reageren:

zeke schreef:
De tegenargumenten zijn ook net zo slecht als de extreme virus ontkenners. Opmerkingen als "wacht maar tot een familielid het krijgt" of "voor jouw geen IC bed" slaan natuurlijk nergens op.

De mensen die dit als enige argument geven, geven dus geen goede argumenten. Er zijn genoeg cijfers/onderzoeken van (over)sterfte, ziekenhuisopnamen, IC-opnamen en mensen met klachten om te bedenken wat het beste is om te doen. Als je alles vervolgens in de wind smijt en alles wat er bij voorbaat al tegenin gaat geloofd, want je bent het niet eens met wat het is, dan kan niemand je helpen iets te geloven wat voor je neus gebeurd.

SL8492 schreef:
zeke schreef:
Enige voordeel, het wordt ieder weekend drukker en gezelliger in het plaatselijke dorpscafe, waar normaal gesproken slechts een 'barretje vol zit', komen nu steeds meer mensen het cafe bezoeken. :thumbsup:

Je beseft zeker niet dat je de, volgens jou, neppe 2e golf dan voor een deel aan jezelf te danken hebt?

Het punt is dat dat mensen zijn die het niet geloven en alleen maar klagen over de regels. Daarbij inderdaad niet door hebben dat ze zelf die regels veroorzaken, maar 'oh wee' als je dat zegt, want dan ben je een NSB'er die ze erbij lult want dat wilt de regering kennelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 15:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
zeke schreef:
Enige voordeel, het wordt ieder weekend drukker en gezelliger in het plaatselijke dorpscafe, waar normaal gesproken slechts een 'barretje vol zit', komen nu steeds meer mensen het cafe bezoeken. :thumbsup:

Je beseft zeker niet dat je de, volgens jou, neppe 2e golf dan voor een deel aan jezelf te danken hebt?


Nou leg uit...

Citaat:
Er zijn genoeg cijfers/onderzoeken van (over)sterfte, ziekenhuisopnamen, IC-opnamen en mensen met klachten om te bedenken wat het beste is om te doen. Als je alles vervolgens in de wind smijt en alles wat er bij voorbaat al tegenin gaat geloofd, want je bent het niet eens met wat het is, dan kan niemand je helpen iets te geloven wat voor je neus gebeurd.


Ik ontken nergens dat er een virus is. Dat heb ik al meerdere keren in dit topic aangegeven. En dat er mensen zijn die er ernstig last van hebben en op de IC belanden wordt ook niet ontkent.
Dat er in het begin maatregelen zijn genomen, alle begrip voor. Maar we zijn nu een half jaar verder. En er wordt gesproken alsof we weer in dezelfde situatie zitten als in maart/april, terwijl dat alleen maar gebaseerd is op wat absolute cijfertjes. Meer testen = meer positief.

Jullie beseffen wellicht zelf niet dat er onnodig grote paniek wordt gezaaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 15:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Persoonlijk kan ik al een half jaar m'n eigen werk niet meer doen (evenementen technicus), op af en toe een klusje na dan.

Ah, de aap komt uit de mouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:00 
 
Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Als je alles vervolgens in de wind smijt .

Wat jij in principe met zijn post ook doet :P

(ik ben zwitserland)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Dat er in het begin maatregelen zijn genomen, alle begrip voor. Maar we zijn nu een half jaar verder. En er wordt gesproken alsof we weer in dezelfde situatie zitten als in maart/april, terwijl dat alleen maar gebaseerd is op wat absolute cijfertjes.


Hier heb je nog wat 'absolute cijfertjes':

Citaat:
Aantal covidpatiënten op IC verdrievoudigt in twee weken
In de afgelopen twee weken is het aantal covid-patiënten op de intensive care verdrievoudigd, blijkt uit data van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Vandaag lagen er 116 mensen die ziek zijn van het coronavirus, tegen 106 gisteren en een week geleden 58. Twee weken geleden ging het om 36 covid-patiënten.

Buiten de intensive care is een vergelijkbare ontwikkeling zichtbaar. Het aantal covid-patiënten verdrievoudigde van 136 twee weken geleden naar 431 nu. Het totale aantal coronapatiënten in het ziekenhuis, binnen en buiten de intensive care, komt daarmee op 547, tegen 172 twee weken geleden.

Halverwege augustus lagen nog minder dan 100 coronapatiënten in het ziekenhuizen. Op het hoogtepunt van de coronacrisis, begin april, lagen alleen al op de intensive care meer dan 1400 patiënten.

Bron: NOS / LCPS


IC loopt weer op. En voor als je gaat zeggen dat "10 mensen per dag niet veel" is: de groei is exponentieel, niet lineair. Bij deze exponentiele groei zit je over een maand op 1000+ mensen op de IC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
En er wordt gesproken alsof we weer in dezelfde situatie zitten als in maart/april, terwijl dat alleen maar gebaseerd is op wat absolute cijfertjes. Meer testen = meer positief

Er zullen vast mensen zijn die dat denken, maar als we kijken naar het Corona Dashboard zien we iets anders. https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... jke-mensen

Afbeelding

Op het hoogtepunt in maart is de verwachting dat er tussen de 197k en 345k mensen besmet waren. Momenteel is dat, op 18 september, 68k tot 143k. Als we zo doorgaan, betekent het dat wel naar dat hoogtepunt gaan van maart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
SL8492 schreef:
zeke schreef:
Enige voordeel, het wordt ieder weekend drukker en gezelliger in het plaatselijke dorpscafe, waar normaal gesproken slechts een 'barretje vol zit', komen nu steeds meer mensen het cafe bezoeken. :thumbsup:

Je beseft zeker niet dat je de, volgens jou, neppe 2e golf dan voor een deel aan jezelf te danken hebt?


Nou leg uit...

Geen zin om daar moeite in te steken als je mij toch niet wilt geloven...

Citaat:
Dat er in het begin maatregelen zijn genomen, alle begrip voor. Maar we zijn nu een half jaar verder. En er wordt gesproken alsof we weer in dezelfde situatie zitten als in maart/april, terwijl dat alleen maar gebaseerd is op wat absolute cijfertjes. Meer testen = meer positief.

Jullie beseffen wellicht zelf niet dat er onnodig grote paniek wordt gezaaid.


We zijn inderdaad NOG niet bij de situatie in maart/april. Het is misschien nu gebaseerd op cijfertjes en misschien zijn de testen niet 100% betrouwbaar, maar al zijn ze maar voor 10% betrouwbaar (wat ook absoluut niet het geval is) dan moet je je toch realiseren dat de situatie nu zorgelijk is. Begin juli hadden we 40/50 besmettingen per dag. Een maand geleden 400 ofzo denk ik? Morgen hebben we er +- 3000. Dan gaat er toch iets mis?
En in het ziekenhuis gaat het nu weer de verkeerde kant op zoals werd aangegeven. Op het hoogtepunt waren er 4000 patiënten in het ziekenhuis, nu ook alweer boven de 500. Moeten er weer 4000 liggen voordat men het pas serieus gaat nemen? Dan gaat weer alle overige zorg kapot en raken we zowel qua volksgezondheid als economisch alleen maar verder en verder van huis. Ik blijf het bijzonder vinden dat een aantal mensen dat niet begrijpen of geloven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Geen zin om daar moeite in te steken als je mij toch niet wilt geloven...


Waar baseer je dat op, dat ik jou niet wil geloven?
Dus wel zomaar roepen dat de 2e golf voor een deel aan mij te danken is, maar niet in een simpele zin kunnen uitleggen waarom dat zou zijn.

Citaat:
Moeten er weer 4000 liggen voordat men het pas serieus gaat nemen? Dan gaat weer alle overige zorg kapot en raken we zowel qua volksgezondheid als economisch alleen maar verder en verder van huis. Ik blijf het bijzonder vinden dat een aantal mensen dat niet begrijpen of geloven.

De aantallen gaan sowieso nog wel verder stijgen dan ze nu zijn, de R zit namelijk ook weer in de maand, en dat is niet de R van reproductiefactor.
En zeker zolang nog steeds niet wordt onderkend hoe een virus zich wel verspreid maar alleen maar 1,5m blijft doordrammen, wordt er helemaal niks ingedamd. En we raken juist nu door de maatregelen ook verder van huis qua volksgezondheid en economisch. Ik blijf het bijzonder vinden dat een aantal mensen dat niet begrijpen of geloven.
En misschien hoeft dat indammen ook wel helemaal niet. Er was namelijk ook nog iets met groepsimmuniteit. Overigens liggen patiënten tegenwoordig korter op de IC en zijn de behandelingsmethode beter geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
We zijn inderdaad NOG niet bij de situatie in maart/april. Het is misschien nu gebaseerd op cijfertjes en misschien zijn de testen niet 100% betrouwbaar, maar al zijn ze maar voor 10% betrouwbaar (wat ook absoluut niet het geval is) dan moet je je toch realiseren dat de situatie nu zorgelijk is.


Besef even goed dat de situatie met maart/april helemaal niet te vergelijken is met nu.
Aangezien men toen pas werd getest in het ziekenhuis of het om Covid-19 ging, toen lag men dus al met klachten in het ziekenhuis. Nu rennen we (bij wijze van spreke) naar een teststraat zodra er gehoest of geniest wordt.

Het percentage positieven testen is nu dus velen malen lager dan in maart/april. En die nuance ontbreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeg eens Zeke. Je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt, maar wat zou jij dan willen dat er nu op korte termijn aangepast wordt? Wanneer ga jij het gevoel hebben van "Nou, eindelijk word ik gehoord. Nu is het prima". Welke beslissingen zou jij nemen voor het volk moest je je in die functie bevinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 17:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
Geen zin om daar moeite in te steken als je mij toch niet wilt geloven...


Waar baseer je dat op, dat ik jou niet wil geloven?


We zijn ruim 50 pagina's verder en je denkt het nog steeds beter te weten dan gerenommeerde wetenschappers. Dus waar zou hij dat nou toch op baseren xd

zeke schreef:
Besef even goed dat de situatie met maart/april helemaal niet te vergelijken is met nu.
Aangezien men toen pas werd getest in het ziekenhuis of het om Covid-19 ging, toen lag men dus al met klachten in het ziekenhuis. Nu rennen we (bij wijze van spreke) naar een teststraat zodra er gehoest of geniest wordt.

Het percentage positieven testen is nu dus velen malen lager dan in maart/april. En die nuance ontbreekt.


Het aantal vastgestelde besmettingen hangt deels samen met de hoeveelheid tests, maar het aantal bezette IC bedden niet. Dat aantal begint weer (exponentieel) op te lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 17:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Zeg eens Zeke. Je hebt je punt nu wel duidelijk gemaakt, maar wat zou jij dan willen dat er nu op korte termijn aangepast wordt? Wanneer ga jij het gevoel hebben van "Nou, eindelijk word ik gehoord. Nu is het prima". Welke beslissingen zou jij nemen voor het volk moest je je in die functie bevinden?


Mijn gevoel zegt; gooi alles weer open. Virussen zijn er (helaas) nou eenmaal, en coronavirussen zijn er al veel langer dan dit jaar. Maar zolang dat niet zorgt voor een extreme uitroei van de bevolking, moet het prima te handelen zijn.
Maar misschien is het maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb en dan kan ik me prima vinden in dit artikel.

Wat op z'n minst zou helpen is om te stoppen met te doen alsof we nog steeds met een killervirus te maken hebben. Stop met het beeld creeëren dat je met een boog om elkaar heen moet lopen, broer & zus van een basisschool niet samen op de schoolfoto mogen, je oma geen knuffel mag geven. Het in stand houden van een 1,5m schijnveiligheid, idiote looproutes, onnodig veel desinfecteren en weet ik wat nog meer.
En stop met alle positieve testuitslagen, besmettingen te noemen. Kom met eerlijke cijfers, geef een eerlijk beeld van de situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 17:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
We zijn ruim 50 pagina's verder en je denkt het nog steeds beter te weten dan gerenommeerde wetenschappers. Dus waar zou hij dat nou toch op baseren


Want het gaat er al 50 pagina's over dat de 2e golf voor een deel aan mij te danken is?

Sowieso jammer dat er zo op de man gespeeld wordt, terwijl ik slechts een tegengeluid probeer te geven, wat niet door mij verzonnen wordt maar door net zo goed gerenommeerde wetenschappers / artsen. (Nee niet Willem Engel)

Citaat:
Dat aantal begint weer (exponentieel) op te lopen.


Misschien moet je eerst even opzoeken wat exponentieel betekent.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed betoog Zeke! Ben het 100% met je eens. De hoeveelheid angst om de besmettingen die er zijn is echt debiel xd. Aantal ziekenhuis en IC opnames is ook alweer twee dagen aan het stabiliseren maar de NOS komt weer ff melden dat het aantal ziekenhuisopnames verdrievoudigd is sinds twee weken. Omg zo dramatisch! Zo moeilijk is het niet om iets te laten verdrievoudigen als het eerdere aantal vrij laag is

Ik ga voor de rest maar hier niet al te inhoudelijk erop in voordat de ‘luister naar de regering’ mensen van hier dit artikel hebben gelezen. Ben benieuwd of dit jullie kijk op ‘luister naar de regering’ een beetje kan veranderen:

https://www.google.nl/amp/s/www.knack.b ... 7.html.amp
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 22:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Stop met het beeld creeëren dat je met een boog om elkaar heen moet lopen, broer & zus van een basisschool niet samen op de schoolfoto mogen, je oma geen knuffel mag geven. Het in stand houden van een 1,5m schijnveiligheid, idiote looproutes, onnodig veel desinfecteren en weet ik wat nog meer.

Eerstgenoemde is onzin. Tweede genoemde is inderdaad vervelend, maar wel verstandig. Ook buiten coronatijden. De looproutes en desinfecteren zijn dingen waar je je zó makkelijk aan kunt houden.... Zijn dat echt dingen waar je moeilijk over kunt doen? Eerstgenoemde zou wat mij betreft op een aantal plekken permanent gehandhaafd mogen worden. Geeft echt een veel betere doorstroming.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 22:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Aantal ziekenhuis en IC opnames is ook alweer twee dagen aan het stabiliseren maar de NOS komt weer ff melden dat het aantal ziekenhuisopnames verdrievoudigd is sinds twee weken. Omg zo dramatisch!

61 opnames erbij de afgelopen 2 dagen noem je stabiliseren? :lol: Ja het is zo dat 2 weken terug de opnames wat lager waren. Maar een verdrievoudiging is toch ernstig als het, in dit geval, om een stijging van 300-400 opnames gaat. Stel het gebeurt nog 2x dat het verdrievoudigt in 2 weken, dan liggen er, grof gezegd, 3500 in het ziekenhuis. Wil je dat hebben?
Neem gewoon aub je verantwoordelijkheid, des te sneller ben je er grotendeels vanaf en heb je weer de situatie die we in juli en augustus hadden en dat is prima uit te houden als (tijdelijk) alternatief. :thumbup:

Edit: per ongeluk 2 posts achter elkaar, excuses.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2020 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat gaat niet gebeuren want er zijn genoeg maatregelen die een situatie zoals in maart/april voorkomen. Ik baseer me op het Corona dashboard waar het aantal opnames per dag vermeld staan. Die lijn is al 3 dagen aan het afvlakken. Voor de rest ziet het er ook niet naar uit alsof die trend stijl omhoog gaat lopen zoals in het begin. De toename gaat heel langzaam en deze toename kon je ook wel voorspellen doordat er nu weer wat meer verplaatsingen en samenkomsten zijn in het land sinds begin september. Het aantal verplaatsingen/samenkomsten van februari/maart halen we bij verre na niet door het gebrek aan evenementen. Dus de paniek die momenteel gezaaid wordt is echt compleet irrationeel als je deze feiten bekijkt (langzame toename trend, weinig verplaatsingen/samenkomsten, ouderen die beter op zichzelf letten, pas een gering aantal ziekenhuisopnames per dag (30 nu vs 600 op de piek in maart))

Van mij hoeven niet direct alle maatregelen overboord, maar er hoeven van mij iedergeval zeker geen maatregelen bij te komen zoals er in de media opgejaagd wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2020 01:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Waarom wordt er uberhaupt vergeleken met maart.. compleet andere situatie toen. De regering moest in maart de schade beperken en alles indammen, daarom was het toen zo strikt. Nu is de regering preventief aan het handelen, niet reactief, dat zou enorm dom zijn. Als je ziet in de cijfers (niet IC opnames of doden) dat er meer besmettingen zijn ga je toch logischerwijs op alert staan? Of moet je maar weer wachten tot mensen dood zijn om te zeggen dat we dan maar wat moeten aanscherpen?

De regering handelt in die zin preventief om doden en IC opnames te voorkomen, niet om pas reactie te geven wanneer er doden zijn. Vraag bij jezelf niet af waarom men zo reageert bij die cijfers maar waarom er uberhaupt maar weinig ziekenhuisopnames en doden zijn. Ik denk dat we dat nog wel eens vergeten, veel grijpen al snel naar dat het virus niet zo schadelijk is, maar godzijdank is het gros van Nederland wel redelijk verstandig. Het is dan ook niet gek dat wanneer er zo weinig meldingen zijn dat men weer wat vrijer gaat handelen en geen testen doen, het lijkt op zo'n moment dan natuurlijk niet zo'n probleem en dat lijdt dan uiteindelijk wel weer tot hogere cijfers.

Je kan je waarschijnlijk wel indenken wat je gaat krijgen als de overheid pas achteraf gaat handelen, dan krijgen ze alsnog kritiek want zinloze doden en waarom zijn de regels niet aangescherpt. Mensen zijn gewoon boos op de omstandigheden van dat virus en willen heel graag een zondebok hebben, overheid is een makkelijk doelwit.

De overheid zal preventief blijven handelen, bevolking zal zuur blijven tot het vaccin dus de overheid is snel een makkelijk doelwit en zal ook wel onder vuur blijven liggen. Niet dat ze alles goed doen, maar het lijkt vaker of ze niks goed kunnen doen puur om ze als zondebok te gebruiken.

zeke schreef:
Mijn gevoel zegt; gooi alles weer open. Virussen zijn er (helaas) nou eenmaal, en coronavirussen zijn er al veel langer dan dit jaar. Maar zolang dat niet zorgt voor een extreme uitroei van de bevolking, moet het prima te handelen zijn.
Maar misschien is het maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb en dan kan ik me prima vinden in dit artikel.

Wat op z'n minst zou helpen is om te stoppen met te doen alsof we nog steeds met een killervirus te maken hebben. Stop met het beeld creeëren dat je met een boog om elkaar heen moet lopen, broer & zus van een basisschool niet samen op de schoolfoto mogen, je oma geen knuffel mag geven. Het in stand houden van een 1,5m schijnveiligheid, idiote looproutes, onnodig veel desinfecteren en weet ik wat nog meer.
En stop met alle positieve testuitslagen, besmettingen te noemen. Kom met eerlijke cijfers, geef een eerlijk beeld van de situatie.


Godzijdank luistert de regering ook niet naar dit soort volk. Jij bent ook echt bedroevend he. Doen alsof het een killervirus is.. waar zijn die bijna miljoen mensen wereldwijd dan aan gestorven? Stop met positieve testuitslagen besmettingen noemen, weet je waarom een positieve test een besmetting wordt genoemd? Omdat als je positief test je bijna zeker het virus hebt, dat heet besmet zijn. Dat jij het er niet mee eens bent betekent niet dat het niet klopt.

Lekker over de rug van die miljoen doden alsnog even alle maatregelen weggooien want ja, wat zijn nog meer doden en verscheurde families. Zolang jij maar lekker je dingetje kan doen niet? Tig families verscheurd door doden of op de foto met de kinderen of oma een knuffel geven, wat een overweging zeg. Dat er nog steeds dit soort volk is dat zijn eigen hachje verkiest boven anderen en dat verbergt onder dit soort onzin om het maar te rechtvaarden.

Zoek de definitie van preventief eens op en zoek voor je eigen bestwil ook een psychiater op. Enige wat je doet is onzin verkondigen en wanneer iemand dit weerlegt is meneer stil of ineens "persoonlijk aangevallen". Je laat jezelf wel behoorlijk kennen en godzijdank zie ik ook dat mensen je niet serieus nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2020 01:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ga sporten(of niet), leef gezond (of niet). Probeer (niet) het beste uit je leven te halen voor zo lang het duurt. Daar hoeft een ander niet de dupe van te worden, maar zo mag je als individu ook niet het slachtoffer worden van een drang naar een collectivistische veiligheidssamenleving waar je niet het recht hebt om aan te ontkomen.

Heel laag om steeds zo op de man te spelen als het niet in jouw straatje past. Zeke geeft niet alleen een mening maar onderbouwt deze ook met feiten en onderzoeken. Je mag het er helemaal mee oneens zijn maar het laatste verwijd zegt volgens mij genoeg over je eigen mentale toestand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2020 05:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heeft TIMOTHYB hier geen mening over?
Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic