Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 20:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oordeel zelf, maar ik vind dit best een goed genuanceerde uitleg van Cem over de mediastorm van eergisteren.



Interessante passage van 7:00 tot 8:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 21:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen, sticht een politieke partij op en neem deel aan de verkiezingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 21:41 
 
Hardtraxxer

Martin Waus schreef:
:huh:




Jezus wat heeft deze gast een irritante stem, zal best een paar goede standpunten hebben, maar is gewoon niet aan te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 21:42 
 
Hardtraxxer

rikraben schreef:
joostmakaay schreef:
2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:


leuk om hierom te lachen?


Moet ik verdrietig doen en medelijden tonen, voor iemand die naar drugs grijpt omdat hij even een jaartje niet naar feesten kan gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 22:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Die man hier boven mij, die slaat de plank even goed mis niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2020 23:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
rikraben schreef:
joostmakaay schreef:
2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:


leuk om hierom te lachen?


Moet ik verdrietig doen en medelijden tonen, voor iemand die naar drugs grijpt omdat hij even een jaartje niet naar feesten kan gaan?


Ik zou het niet zo kortzichtig oppakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 05:12 
 
Hardtraxx Veteran

https://www.16personalities.com/nl


72%
EXTRAVERT

Jouw persoonlijkheidstype is:
Consul

Citaat:
Nederlands

Consul
persoonlijkheid
ESFJ-A / ESFJ-T
“Consul” persoonlijkheid
Moedig elkaar aan en versterk elkaar. De positieve energie van de ene wordt door ons allemaal gevoeld.

DEBORAH DAY
Mensen met dit persoonlijkheidstype zijn bij gebrek aan een beter woord populair – wat logisch is, gezien het feit dat het ook een veel voorkomend type is. Ze maken 12 procent van de bevolking uit. Op de middelbare school zijn de Consuls de cheerleaders en de strategen. Ze zetten de toon, staan in het middelpunt van de belangstelling en leiden hun teams naar de overwinning. Later in het leven blijven Consuls genieten van het ondersteunen van vrienden en geliefden en het organiseren van sociale bijeenkomsten. Ze doen hun best om ervoor te zorgen dat iedereen tevreden is.

In de kern is de Consul een sociaal wezen dat gedijt bij het op de hoogte blijven van wat vrienden aan het doen zijn.

“Consul” persoonlijkheid (ESFJ-A / ESFJ-T)
Wetenschappelijke theorieën of internationale politiek zal de Consul niet lang blijven boeien. Consuls zijn meer bezig met concrete, praktische zaken, waaronder het verbeteren van hun sociale status en het observeren van andere mensen. Het bijhouden van wat er om hen heen gebeurt is alles voor hen, maar de Consul doet zijn best om zijn krachten in te zetten voor het goede.

Het respecteren van de wijsheid van leiderschap
Consuls zijn altruïsten, en ze nemen hun verantwoordelijkheid om te helpen en het juiste te doen uiterst serieus. In tegenstelling tot de meer idealistische persoonlijkheidstypes zal de Consul het morele kompas baseren op gevestigde tradities en wetten, het naleven van gezag en regels, in plaats van hun moraliteit te vormen op basis van filosofie en mystiek. Het is belangrijk dat Consuls onthouden dat mensen veel verschillende achtergronden en perspectieven hebben, en wat hun misschien juist lijkt, berust niet altijd op een absolute waarheid.

Mensen met dit persoonlijkheidstype willen graag behulpzaam zijn en genieten van een rol waarmee ze op een zinvolle manier mee kunnen doen, zolang ze maar weten dat ze worden gewaardeerd. Dit is vooral thuis duidelijk, en Consuls zijn dan ook loyale en toegewijde partners en ouders. Ze respecteren hiërarchie, en doen hun best enig gezag uit te stralen, thuis en op het werk, waardoor ze dingen voor iedereen duidelijk, stabiel en georganiseerd houden.


Sounds about right.

Leuke test !
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 09:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou aangezien het iedereen al doet, ik ben ook consul. Wat niet helemaal klopt. Al zijn de percentages hier wel vrij correct.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 09:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maak anders even een persoonlijkheidstest topic aan zodat ik die mooi kan skippen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 09:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

#ikdoenietmeermeemetdepersoonlijkheidstest
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 10:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
OK. In België zijn de maatregelen zonet heel wat soepeler geworden. Nuja, soepeler... Ik denk het toch. Het is nog ingewikkelder geworden.


Wat dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 10:19 
 
Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:


Als dit de boodschap is, het laten verdwijnen met opzet van de evenementenbranche, waarom zegt niemand dat dan meteen? Waarom zo'n rare hashtag met vage tekst en vragen en je voor het karretje laten spannen van Viruswaarheid.

Ben wel erg benieuwd naar bewijs van die uitspraken van Hoekstra en Aboutaleb
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Interessante passage van 7:00 tot 8:00


Nou heb dat stukje maar even geluisterd, de rest niet omdat ik geen zin heb in een monoloog in video vorm van Outsiders hierover van 17 minuten lang en ik snap ook niet dat iemand dat wel heeft, maar waar zeggen Aboutaleb ed dan dat het uitgaansleven nooit meer terug naar normaal gaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 10:50 
 
Hardtraxx Veteran

joostmakaay schreef:
rikraben schreef:
joostmakaay schreef:
2-3 per week pep gaan gebruiken omdat je de feestjes zo mist, dan ben je echt niet 100% in je bovenkamer. :lol:


leuk om hierom te lachen?


Moet ik verdrietig doen en medelijden tonen, voor iemand die naar drugs grijpt omdat hij even een jaartje niet naar feesten kan gaan?


Dit is echt zo ontiegelijk kortzichtig. Omdat voor jou 'een jaartje niet naar feesten gaan' een klein ding is, betekent niet dat dat voor hem ook van toepassing is. Beetje empathisch vermogen kan geen kwaad. En zoals Roy aangeeft was dat ook niet het enige.

Om het even op mezelf te betrekken; ik vond het begin van de crisis ook één brok ellende. Mijn favoriete vrije tijd bestedingen waren:
- afspreken met vriendin/scharrel (geef het beestje een naam) > ging aan begin van corona uit
- sportschool > ging dicht
- voetballen > alle wedstrijden en trainingen geschrapt
- naar de kroeg met vrienden > kon niet meer
- festivals > kon niet meer

Hoe je het ook wendt of keert, dan ontstaat er een leegte, die lang niet altijd in één keer goed op te vullen is. Dan prijs ik mezelf gelukkig met het feit dat ik m'n werk nog had, en daar m'n ei in kwijt kon. Dat viel bij Roy ook weg. Ik kan me goed voorstellen dat je ergens je toevlucht in gaat zoeken. Dat je dan bij drugs uit komt is natuurlijk niet wat je wilt, maar wel verklaarbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Herken me heel erg in het gevoel voor idealisme en moraal.


Als je dat heel erg hebt kan een teken zijn in de richting van hoogbegaafdheid :P. De hoogste stages (5 / 6) wordt zelden ervaren door volwassenen, maar worden heel sterk ervaren door hoogbegaafden wat kan leiden tot desillusie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_ ... evelopment
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 13:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
:huh:



Ik heb bij deze gozer het idee dat hij zichzelf heel wat vindt. Hij verkondigde een keer (op fucking nationale tv) dat 1.5 meter niet helpt, en dat hij daar achter gekomen is door zelf onderzoek te doen. Waarom we hem moeten geloven? "Want ik ben goed met cijfers". Aldus hijzelf :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Helicaze schreef:
OK. In België zijn de maatregelen zonet heel wat soepeler geworden. Nuja, soepeler... Ik denk het toch. Het is nog ingewikkelder geworden.


Wat dan?

Citaat:
De basisregels blijven gelden: handen wassen, anderhalve meter afstand houden en mond-neusmasker dragen waar dat niet kan.

Iedereen mag zoveel mensen zien als hij wil, als ze afstand houden én met niet meer dan tien mensen tegelijk samenkomen (kinderen worden niet meegeteld).

De bubbel verdwijnt: iedereen mag maximaal met 5 mensen per maand nauw contact hebben, maar dat aantal moet zoveel mogelijk beperkt worden.

Er komt een barometersysteem op nationaal, regionaal en lokaal niveau zodat er snel beslissingen kunnen worden genomen als de situatie betert of verslechtert. Het moet ook meer perspectief bieden op termijn. Die barometer is nog niet af. Volgens Vlaams minister-president Jan Jambon moet dat binnen de 14 dagen het geval zijn.

Professioneel georganiseerde evenementen zoals recepties of trouwfeesten zijn voortaan onderworpen aan dezelfde regels als de horeca. Er is geen limiet aan het aantal deelnemers, zolang de locatie dat uiteraard toestaat. Dansen is nog altijd niet toegelaten.

Voor evenementen met publiek blijft de limiet op 200 voor evenementen binnen en 400 buiten, tenzij er uitzonderingen worden toegestaan.

Vanaf 1 oktober wordt de quarantaine ingekort tot 7 dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Citaat:
De basisregels blijven gelden: handen wassen, anderhalve meter afstand houden en mond-neusmasker dragen waar dat niet kan.


Ik raak hierbij ook in de war ja :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Helicaze schreef:
Citaat:
De basisregels blijven gelden: handen wassen, anderhalve meter afstand houden en mond-neusmasker dragen waar dat niet kan.


Ik raak hierbij ook in de war ja :lol:

Prima te begrijpen tbh
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 14:20 
 
Hardtraxx Veteran

Dat is puur begrijpend lezen Ultimo, als je dat stukje zo asseert klopt het niet nee maar het ''niet kan'' slaat op het afstand houden, niet op de mondkap
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh ik lees het nu pas goed ja. :x Niks gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
asseert

Duurde ff voordat ik door had wat je hier mee bedoelde xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 16:04 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
ErikZ schreef:
asseert

Duurde ff voordat ik door had wat je hier mee bedoelde xd


Haha excuus, arceert natuurlijk had het moeten zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 18:42 
 
Hardtraxxer

Uberhout schreef:
joostmakaay schreef:

Dit is echt zo ontiegelijk kortzichtig. Omdat voor jou 'een jaartje niet naar feesten gaan' een klein ding is, betekent niet dat dat voor hem ook van toepassing is. Beetje empathisch vermogen kan geen kwaad. En zoals Roy aangeeft was dat ook niet het enige.

Om het even op mezelf te betrekken; ik vond het begin van de crisis ook één brok ellende. Mijn favoriete vrije tijd bestedingen waren:
- afspreken met vriendin/scharrel (geef het beestje een naam) > ging aan begin van corona uit
- sportschool > ging dicht
- voetballen > alle wedstrijden en trainingen geschrapt
- naar de kroeg met vrienden > kon niet meer
- festivals > kon niet meer

Hoe je het ook wendt of keert, dan ontstaat er een leegte, die lang niet altijd in één keer goed op te vullen is. Dan prijs ik mezelf gelukkig met het feit dat ik m'n werk nog had, en daar m'n ei in kwijt kon. Dat viel bij Roy ook weg. Ik kan me goed voorstellen dat je ergens je toevlucht in gaat zoeken. Dat je dan bij drugs uit komt is natuurlijk niet wat je wilt, maar wel verklaarbaar.


Moet toegeven dat het heel zwart/wit gekeken was, maar je moet toch toegeven dat wanneer je naar drugs gaat grijpen wanneer bepaalde (belangrijke) facetten van het leven die je gelukkig maken wegvallen, je toch een veel groter achterliggend probleem hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2020 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nouja, ik denk zelf dat dat vooral het geval is als je écht verslaafd raakt. Met mij hoef je geen medelijden te hebben want mijn leven is voor de rest prima op orde :P. Wou alleen even mijn verhaal delen voor de bewustwording wat deze periode oa kan veroorzaken. Bij mij is het niet ernstig maar er zullen vast wel ernstigere gevallen tussen zitten

Gommers heeft in een interview gezegd dat ie een lock down voelt aankomen (zie ik zelf niet gebeuren, maar goed). Hij zei daarnaast ook dat hij er meer heil in ziet om de ouderen iets meer te isoleren aangezien een volledige lock down teveel economische en sociale gevolgen heeft. Dit laatste hoor ik de laatste tijd steeds vaker vanuit de experts (uit het OMT bijvoorbeeld ook). Ik zou dit zelf zeker een effectievere maatregel vinden aangezien het vanuit rationeel oogpunt gewoon onzin is om de jongere bevolkingsgroep ook te isoleren. Ethisch gezien heeft dit natuurlijk wel bezwaren maar ik denk dat het vooral belangrijk is om momenteel rationeel na te denken ipv uit moreel/ethisch oogpunt

Daarnaast zou er ook nog wel een focus gelegd mogen worden op mensen met obesitas aangezien deze mensen 80% uitmaken van de Corona patiënten op de IC. Niet dat ik deze mensen zelf zou gaan isoleren maar vooral het advies geven om niet naar de kroeg te gaan of met veel mensen samen te komen. Had ergens gelezen dat de kans op IC opname zo’n 2-4x zo groot is wanneer er sprake is van obesitas of overgewicht

Enige nuance is dat de BMI signaalwaarde voor het advies niet te laag zou moeten liggen aangezien zo’n beetje de helft van Nederland te zwaar is
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic