Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 11:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Zijn zat kleine artiesten die het helemaal niet breed hebben en dit ook posten. En wie zegt dat het om geld gaat? Je werkt minstens 4 jaar voor niks keihard aan muziek om eindelijk een beetje bekend/goed te worden en vervolgens valt alles zowat in het water door buitenproportionele maatregelen.

Dit kun je terugbrengen tot de fundamentele discussie over het dikgedrukte woord.
Gezien het feit dat:
* Het aantal positieve tests bijna iedere dag blijft stijgen.
* Reproductiegetal ver boven de 1 ligt (en daarmee de besmettingen dus exponentieel groeien met dit getal).
* Testen bij de GGD momenteel niet binnen 24 tot 48 uur kan.
* De maatregelen nu nog relatief soepel zijn in vergelijking met maart tot mei.

Wat vind je dan precies buitenproportioneel aan het feit dat je een beetje afstand moet houden, je handjes wat vaker moet wassen, grote bijeenkomsten niet mogen en dat de horeca in de meer besmette gebieden wat eerder dicht gaan?

En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 11:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Zygoma schreef:
rikraben schreef:
En welke desinformatie trouwens?


Bijvoorbeeld dat kritische artsen de mond zou worden gesnoerd. Kritische artsen worden niet de mond gesnoerd, dat heet binnen de wetenschap 'peer review'. Gaat normaal gesproken schriftelijk, maar als men in het openbaar lukraak gaat roepen ipv de normale weg via publicatie, moet je niet raar opkijken als de kritiek dan ook op die manier komt.


knap dat je dat uit Famke haar bericht haalt


Staat letterlijk onder de post van Bizzey.

rikraben schreef:
Zijn zat kleine artiesten die het helemaal niet breed hebben en dit ook posten. En wie zegt dat het om geld gaat? Je werkt minstens 4 jaar voor niks keihard aan muziek om eindelijk een beetje bekend/goed te worden en vervolgens valt alles zowat in het water door buitenproportionele maatregelen.


Volgens mij bedoel je jezelf. Ik snap dat het een flinke tegenvaller is, maar wie ben jij om te oordelen dat het "buitenproportionele maatregelen" zijn? Post anders even je academische track record.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 11:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
rikraben schreef:
Zijn zat kleine artiesten die het helemaal niet breed hebben en dit ook posten. En wie zegt dat het om geld gaat? Je werkt minstens 4 jaar voor niks keihard aan muziek om eindelijk een beetje bekend/goed te worden en vervolgens valt alles zowat in het water door buitenproportionele maatregelen.

Dit kun je terugbrengen tot de fundamentele discussie over het dikgedrukte woord.
Gezien het feit dat:
* Het aantal positieve tests bijna iedere dag blijft stijgen.
* Reproductiegetal ver boven de 1 ligt (en daarmee de besmettingen dus exponentieel groeien met dit getal).
* Testen bij de GGD momenteel niet binnen 24 tot 48 uur kan.
* De maatregelen nu nog relatief soepel zijn in vergelijking met maart tot mei.

Wat vind je dan precies buitenproportioneel aan het feit dat je een beetje afstand moet houden, je handjes wat vaker moet wassen, grote bijeenkomsten niet mogen en dat de horeca in de meer besmette gebieden wat eerder dicht gaan?

En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.


Spijker, kop, boem. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.


Dit is inderdaad een probleem wat de laatste tijd vaak terugkomt. Omdat personen bekend zijn gaan veel mensen er onbewust vanuit dat ze overal verstand van hebben. Niet alleen Famke Louise en Paul Elstak die opeens verstand van virussen hebben, maar je ziet het bijvoorbeeld ook bij voetbalprogramma's waar opeens politici de opstelling van Oranje gaan bepalen en soapacteurs aan tafel bij Jinek die hun mening gaan verkondigen in het klimaatdebat.

Daarnaast denk ik dat deze oproepen averechts gaan werken. Straks gaat het reproductiegetal nog verder omhoog en wordt alles alleen maar strenger. Prima dat je het niet eens bent met alle restricties die je worden opgelegd en heel vervelend als dat je financieel raakt, maar dan maar je eigen wetten gaan verzinnen slaat natuurlijk nergens op. Er zijn ook nog mensen die zich wel netjes aan alle regels houden en die zijn eigenlijk de grootste dupe van jouw egoïstische actie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 11:59 
 
Hardtraxxer

Khadber schreef:
Dit kun je terugbrengen tot de fundamentele discussie over het dikgedrukte woord.
Gezien het feit dat:
* Het aantal positieve tests bijna iedere dag blijft stijgen. Positieve tests wil dus niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een besmetting hebt met COVID-19. Hoe groot de kans is dat de test er naast zit hoeft niet onderzocht te worden volgens de meerderheid van de 2e kamer. Dit terwijl heel veel mensen in Nederland hier heel benieuwd naar zijn. Trouwens, heel veel landen zijn kritisch over de test maar Nederland niet.
* Reproductiegetal ver boven de 1 ligt (en daarmee de besmettingen dus exponentieel groeien met dit getal). Het reproductiegetal wat eerst bepaald werd door het aantal doden, maar nu dmv het aantal positieve tests (die dus ook nog eens controversieel zijn).
* Testen bij de GGD momenteel niet binnen 24 tot 48 uur kan. Omdat veel te veel mensen zich zonder klachten laten testen omdat ze veel te bang zijn dat ze risicogroepen besmetten. Vaak al puur omdat ze op een plek zijn geweest waar iemand besmet was.
* De maatregelen nu nog relatief soepel zijn in vergelijking met maart tot mei. Voor veel mensen wel ja, maar voor de 500.000 mensen in Nederland die in de evenementensector werken is er letterlijk niks veranderd.

Wat vind je dan precies buitenproportioneel aan het feit dat je een beetje afstand moet houden, je handjes wat vaker moet wassen, grote bijeenkomsten niet mogen en dat de horeca in de meer besmette gebieden wat eerder dicht gaan? Voor jou is er misschien weinig aan de hand. Misschien heb je wel een vast contract, mag je lekker thuis werken etc. Alleen wat restricties in cafés enzo, nou wat kut. Maar mensen die dat niet hebben, die normaal gesproken 80, 100, weet ik veel uur werken aan hun eigen bedrijven, worden nog steeds even hard genaaid als in maart. Terwijl de situatie toch echt heel anders is.

En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.
Nouja, ik denk dat iedereen kan zien dat deze situatie heel oneerlijk is. Hun sector wordt veel harder aangepakt dan de rest en daar mag je je toch over uitspreken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 12:22 
 
Hardtraxxer



Ter verduidelijking van mijn verhaal net
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.


En dan nog: wat doet de mening van een gemiddelde Hardtraxxer ertoe als het om hardstyle gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een muzikale achtergrond hebben.

Zo Hardtraxx kan dus ook wel opgedoekt worden volgens die beredenering. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 12:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Khadber schreef:
En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.


En dan nog: wat doet de mening van een gemiddelde Hardtraxxer ertoe als het om hardstyle gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een muzikale achtergrond hebben.

Zo Hardtraxx kan dus ook wel opgedoekt worden volgens die beredenering. ^^


Hardtraxx geef je je mening over muziek terwijl die artiesten aanzet tot actie en het negeren van regels. Ja pfff waar zit het verschil dan? Zou het echt niet weten zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 12:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Positieve tests wil dus niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een besmetting hebt met COVID-19. Hoe groot de kans is dat de test er naast zit hoeft niet onderzocht te worden volgens de meerderheid van de 2e kamer. Dit terwijl heel veel mensen in Nederland hier heel benieuwd naar zijn. Trouwens, heel veel landen zijn kritisch over de test maar Nederland niet.

Ok. Welke test zou je dan suggereren die snel, goedkoop en wijd inzetbaar is? Want als deze niet bestaat zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

rikraben schreef:
* Reproductiegetal ver boven de 1 ligt (en daarmee de besmettingen dus exponentieel groeien met dit getal). Het reproductiegetal wat eerst bepaald werd door het aantal doden, maar nu dmv het aantal positieve tests (die dus ook nog eens controversieel zijn).

Dus wat is het punt? Het is op een andere manier uitdrukken van het getal. Ik kan zo even geen doden per dag staafje vinden op het dashboard, maar IC opnames, deze stijgen momenteel ook: https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

Het liefst wil je een indicator die aangeeft dat het fout gaat in plaats van dat het fout gegaan is. Het aantal positieve testen laat veel eerder zien dat het aantal besmette mensen stijgt, veel sneller dan bijvoorbeeld doden. Foutmarge doet er daar niet zo veel toe als de absolute waarde biljft stijgen.

rikraben schreef:
* Testen bij de GGD momenteel niet binnen 24 tot 48 uur kan. Omdat veel te veel mensen zich zonder klachten laten testen omdat ze veel te bang zijn dat ze risicogroepen besmetten. Vaak al puur omdat ze op een plek zijn geweest waar iemand besmet was.

Aanname. Het zou ook kunnen door gebrek aan labs etc (zie filmpje Lubach). Feit is dat we hierdoor zicht op de mogelijke besmettingshaarden kwijtraken, wat buitengewoon zorgelijk is.

rikraben schreef:
* De maatregelen nu nog relatief soepel zijn in vergelijking met maart tot mei. Voor veel mensen wel ja, maar voor de 500.000 mensen in Nederland die in de evenementensector werken is er letterlijk niks veranderd.

Klopt en dat is super sneu voor ze. Maar nogmaals: wat is het alternatief? We hebben gezien met verschillende Europese voetbalwedstrijden, Carnaval en café's in wintersportgebieden in Februari/maart grote besmettingshaarden bleken. Waarom zou je dan toestaan dat grote hordes mensen bij elkaar komen als dit verspreiding in de hand werkt?

rikraben schreef:
Wat vind je dan precies buitenproportioneel aan het feit dat je een beetje afstand moet houden, je handjes wat vaker moet wassen, grote bijeenkomsten niet mogen en dat de horeca in de meer besmette gebieden wat eerder dicht gaan? Voor jou is er misschien weinig aan de hand. Misschien heb je wel een vast contract, mag je lekker thuis werken etc. Alleen wat restricties in cafés enzo, nou wat kut. Maar mensen die dat niet hebben, die normaal gesproken 80, 100, weet ik veel uur werken aan hun eigen bedrijven, worden nog steeds even hard genaaid als in maart. Terwijl de situatie toch echt heel anders is.

Uiteindelijk zijn er inderdaad verliezers in de industrie. Ik zou ook graag zien dat we vol gas door konden gaan (anders zat ik niet op dit forum), maar dat gaat helaas niet omdat er een relatief nieuw en onbekend virus over de gehele wereld rondraast met mogelijk dodelijke afloop. Voor een hoop mensen zijn er verschillende regelingen gevonden om mensen van een inkomen te voorzien, maar het zal niet voorkomen dat een significant deel van winkels, restaurants, eventorganisatoren en aanbehoren daarvan failliet zal gaan. Ik kan me ook goed voorstellen dat op het moment dat we een werken vaccin hebben deze ook weer als paddestoelen uit de grond schieten, want de behoefte naar uit eten gaan. proeverijen, festivals etc blijft groot.
Daar komt bij: rebelleren tegen de overheid en doorgaan zou alleen maar een averechts effect hebben op de besmettingscijfers waardoor de maatregelen enkel strenger worden.
rikraben schreef:
En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.
Nouja, ik denk dat iedereen kan zien dat deze situatie heel oneerlijk is. Hun sector wordt veel harder aangepakt dan de rest en daar mag je je toch over uitspreken?

Dit gaat niet over uitspreken dat je minder inkomsten hebt, dit gaat over het actief tegenwerken van de bestrijding van een wereldwijd virus. Dát is de boodschap die ze letterlijk melden in hun korte filmpjes. Ik vind het jammer dat de cultuursector geen geld krijgt van de overheid en daar zou ik graag wat in veranderd zien, maar de overheid actief tegenwerken brengt alleen maar het tegenovergestelde effect.

Overigens blijft Famke Louise extra hypocriet door de volgende berichtgeving..
https://nos.nl/artikel/2349406-minister ... woord.html
Citaat:
Betaalde campagne
De zangeres en influencer Famke Louise maakte in het voorjaar nog deel uit van een betaalde campagne van de rijksoverheid, zegt minister De Jonge. De campagne was bedoeld om jongeren erop te wijzen dat ze zich aan de basisregels moeten houden. Het bedrag dat zij voor haar deelname aan de voorjaarscampagne heeft ontvangen, is niet bekendgemaakt. Het gaat wel om duizenden euro's.

De minister vindt het een "extra merkwaardige move" dat Famke Louise zich nu heeft aangesloten bij de groep tegenstanders van de corona-aanpak van het kabinet. Het gebeurt vaker dat de overheid influencers inzet voor publiekscampagnes, vanwege hun grote bereik onder jongeren.


edit:
Brainweavers schreef:
Khadber schreef:
En dan nog: wat doet de mening van Famke Louise en vele andere artiesten ertoe als het om gezondheid gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een medische achtergrond hebben.


En dan nog: wat doet de mening van een gemiddelde Hardtraxxer ertoe als het om hardstyle gaat? Je gaat met niet vertellen dat ze allemaal een muzikale achtergrond hebben.

Zo Hardtraxx kan dus ook wel opgedoekt worden volgens die beredenering. ^^

Goede whataboutism..
Waar staat dat Hardstyle DJs actief iets doen met de kritiek die we hier geven? Er zijn zat artiesten die dit forum uitlachen en hun eigen ding doen, dat is hun goed recht. Daar schaad je echter niet de gezondheid van jou en je medemens mee en dat is een kritiek verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 12:56 
 
Hardtraxxer

Waardeer het wel dat je daadwerkelijk dingen uitlegt in plaats van het maarzo belachelijk noemen zoals sommige anderen hier.

Ik heb geen andere test die beter is om het aantal besmettingen te bepalen. Maar als die besmettingen in heel veel gevallen tot niks leiden, hoe erg is het dan? Moeten we niet gewoon kijken naar, zoals in het begin het besluit was, of de zorg het aankan? Volgens mij zijn er vandaag 20-30 mensen opgenomen in het ziekenhuis en ligt er 80 man op de IC (hun leeftijden en onderliggende klachten buiten beschouwing gelaten). Ook nog 2 doden. Dat zijn natuurlijk geen cijfers om het land voor plat te leggen. Tijd voor versoepeling zou je zeggen, maar nee, er komen zelfs maatregelen bij, gebaseerd op alleen die tests.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Goede whataboutism..
Waar staat dat Hardstyle DJs actief iets doen met de kritiek die we hier geven? Er zijn zat artiesten die dit forum uitlachen en hun eigen ding doen, dat is hun goed recht. Daar schaad je echter niet de gezondheid van jou en je medemens mee en dat is een kritiek verschil.



bottomline is dat je aangaf dat hun mening er niet toe doet (ongeacht tot wat ze aanroepen, weet ik ook niet want ik kijk die filmpjes niet, dus gaat alleen om wat jij typte) omdat ze geen achtergrond erin hebben en dat is een beetje een zwak argument. Dan kan dus iedereen die hier op dit forum ook maar iets over corona/maatregelen typt beter zijn 'bek houden' (quote Rutte) want 'meningen doen er dan niet toe' (quote Khadber) ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 13:05 
 
Hardtraxxer

Khadber schreef:
Aanname. Het zou ook kunnen door gebrek aan labs etc (zie filmpje Lubach). Feit is dat we hierdoor zicht op de mogelijke besmettingshaarden kwijtraken, wat buitengewoon zorgelijk is.


Nou ik heb wel een voorbeeld; camping De Appelhof. Er komen 2 mensen thuis die positief getest worden en bam de hele camping gaat dicht. Ineens verwacht iedereen dat mensen die daar geweest zijn zich laten testen, ookal hebben ze niet eens klachten. Ik was er (op 20-jarige leeftijd, kan echt niet maar oké), en ik kreeg serieus gezeik op het werk en andere plekken dat ik me niet had laten testen. Terwijl ik geen klachten had.

Ik weet dat een voorbeeld niet genoeg is om vast te stellen dat dit overal gebeurt, maar toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Overigens blijft Famke Louise extra hypocriet door de volgende berichtgeving..
https://nos.nl/artikel/2349406-minister ... woord.html
Citaat:
Betaalde campagne
De zangeres en influencer Famke Louise maakte in het voorjaar nog deel uit van een betaalde campagne van de rijksoverheid, zegt minister De Jonge. De campagne was bedoeld om jongeren erop te wijzen dat ze zich aan de basisregels moeten houden. Het bedrag dat zij voor haar deelname aan de voorjaarscampagne heeft ontvangen, is niet bekendgemaakt. Het gaat wel om duizenden euro's.

De minister vindt het een "extra merkwaardige move" dat Famke Louise zich nu heeft aangesloten bij de groep tegenstanders van de corona-aanpak van het kabinet. Het gebeurt vaker dat de overheid influencers inzet voor publiekscampagnes, vanwege hun grote bereik onder jongeren.


Ben benieuwd of Famke haar ontvangen bedrag nu ook weer gaat terug betalen :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 13:49 
 
Hardtraxx Veteran

En de ''grote'' Bizzey zijn overheidsteun ;) zag dat ie toch zo'n 20k al heeft ontvangen hiervan

Alle gekheid op een stokje natuurlijk.

@Rik ik kan je volgen, snap de frustratie van de artiesten ook. Denk alleen niet dat dit DE manier is.

Als je teksten gaat verspreiden als:
- Waar is de griep gebleven?
- Angst is de grootste onderdrukker van het immuunsysteem!
- Hoe dodelijk is dit virus?

dan sla je plank volledig mis, verdwijnt de te begrijpen boodschap (voor mij dan) in complot theorieën en verdwijnt alle kracht uit een ''gezamelijke'' boodschap.

We zien vooral, wat vele noemen, B-Artiesten dit delen. Waar zijn alle ''echt'' grote namen uit Nederland? Guus Meeuwis, Armin van Buuren, Within Temptation, Marco Borsato, Headhunterz. Je kan zeggen: Ja die zijn al binnen qua geld! Maar die hebben ook veel grotere bedrijven te runnen, meer mensen in dienst en toch zijn dit stil?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:02 
 
Hardtraxxer

Waar is de griep gebleven vind ik op zich geen gekke vraag, de rest is wel typisch ja.

Paul Elstak is wel een grote naam toch? Verder denk ik dat die grootste artiesten te veel te verliezen hebben en/of echt geen imagoschade mogen krijgen van hun managers enz. Dat daar te veel geld in om gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:11 
 
Hardtraxx Veteran

rikraben schreef:
Waardeer het wel dat je daadwerkelijk dingen uitlegt in plaats van het maarzo belachelijk noemen zoals sommige anderen hier.

Ik heb geen andere test die beter is om het aantal besmettingen te bepalen. Maar als die besmettingen in heel veel gevallen tot niks leiden, hoe erg is het dan? Moeten we niet gewoon kijken naar, zoals in het begin het besluit was, of de zorg het aankan? Volgens mij zijn er vandaag 20-30 mensen opgenomen in het ziekenhuis en ligt er 80 man op de IC (hun leeftijden en onderliggende klachten buiten beschouwing gelaten). Ook nog 2 doden. Dat zijn natuurlijk geen cijfers om het land voor plat te leggen. Tijd voor versoepeling zou je zeggen, maar nee, er komen zelfs maatregelen bij, gebaseerd op alleen die tests.


Het land plat leggen kun je nu sowieso niet meer maken. Het zou bizar zijn om Drenthe een lockdown op te leggen als ze daar niet boven de 40 besmettingen uitkomen. Vind dat regionaal ingrijpen daarom een goed plan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Waardeer het wel dat je daadwerkelijk dingen uitlegt in plaats van het maarzo belachelijk noemen zoals sommige anderen hier.

Ik heb geen andere test die beter is om het aantal besmettingen te bepalen. Maar als die besmettingen in heel veel gevallen tot niks leiden, hoe erg is het dan? Moeten we niet gewoon kijken naar, zoals in het begin het besluit was, of de zorg het aankan? Volgens mij zijn er vandaag 20-30 mensen opgenomen in het ziekenhuis en ligt er 80 man op de IC (hun leeftijden en onderliggende klachten buiten beschouwing gelaten). Ook nog 2 doden. Dat zijn natuurlijk geen cijfers om het land voor plat te leggen. Tijd voor versoepeling zou je zeggen, maar nee, er komen zelfs maatregelen bij, gebaseerd op alleen die tests.

Nouja, we hebben toch tussen maart en mei toch wel redelijk kunnen zien wat er gebeurt als de brandhaarden niet goed genoeg in beeld zijn en escaleren. Ondanks dat een significant deel weinig tot geen klachten heeft ligt een klein deel op de IC en hebben we een enorme druk gehad op ziekenhuisbedden die we in vele jaren niet gezien hebben. Daarom wil je graag zo vroeg mogelijk een signaalwaarde hebben en ik denk dat het aantal positief geteste mensen best een snelle en duidelijke signaalwaarde is voor een mogelijke spike in IC opnames een paar weken later. Let wel: blijkbaar liggen mensen pas na aan paar weken ziekte op de IC.

rikraben schreef:
Khadber schreef:
Aanname. Het zou ook kunnen door gebrek aan labs etc (zie filmpje Lubach). Feit is dat we hierdoor zicht op de mogelijke besmettingshaarden kwijtraken, wat buitengewoon zorgelijk is.


Nou ik heb wel een voorbeeld; camping De Appelhof. Er komen 2 mensen thuis die positief getest worden en bam de hele camping gaat dicht. Ineens verwacht iedereen dat mensen die daar geweest zijn zich laten testen, ookal hebben ze niet eens klachten. Ik was er (op 20-jarige leeftijd, kan echt niet maar oké), en ik kreeg serieus gezeik op het werk en andere plekken dat ik me niet had laten testen. Terwijl ik geen klachten had.

Ik weet dat een voorbeeld niet genoeg is om vast te stellen dat dit overal gebeurt, maar toch.

We hebben nu de regel ingesteld dat zodra een horecagelegenheid of wat dan ook een besmettingshaard is dat we deze afsluiten en iedereen laten testen zodat we de brandhaarden onder controle houden (en dingen zoals in dat café in Hillegom te voorkomen). En als je zelf eigenlijk ook al zegt dat het echt niet kan lijkt er wel een gegronde rede te zijn om tot sluiting over te gaan.

Het niet testen is natuurlijk ook niet handig, ook al noemt minister de Jonge dat vrij onhandig prettesten. Als je weet dat je op een besmettingshaard bent geweest moet je je laten testen, daarom laat je bijvoorbeeld ook je gegevens achter bij een restaurant. Als je zonder symptomen te hebben besmettelijk bent en dit meeneemt naar je werk met alle gevolgen van dien snap ik wel dat je baas daar van schrikt omdat er een mogelijkheid is dat een goed deel van zijn bedrijf besmet raakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:25 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
En de ''grote'' Bizzey zijn overheidsteun ;) zag dat ie toch zo'n 20k al heeft ontvangen hiervan

Alle gekheid op een stokje natuurlijk.

@Rik ik kan je volgen, snap de frustratie van de artiesten ook. Denk alleen niet dat dit DE manier is.

Als je teksten gaat verspreiden als:
- Waar is de griep gebleven?
- Angst is de grootste onderdrukker van het immuunsysteem!
- Hoe dodelijk is dit virus?

dan sla je plank volledig mis, verdwijnt de te begrijpen boodschap (voor mij dan) in complot theorieën en verdwijnt alle kracht uit een ''gezamelijke'' boodschap.


Hier wel mee eens. Ik vind het goed dat er een statement komt, want de sector heeft momenteel gewoon 0 perspectief. Er wordt naar mijn idee vanuit de overheid ook geen moeite gedaan om enig perspectief te bieden. Daarbij snap ik ook dat deze actie wat minder politiek correct is, want de sound of silence actie heeft volgens mij echt geen flikker uitgemaakt. Er is door geen enkel groot mediastation aandacht aan besteed destijds.

Dat gezegd hebbende zorgt het oproepen tot publieke ongehoorzaamheid, gecombineerd met een aantal opmerkingen/vragen die ik persoonlijk zou associëren met complottheorieën er voor mij voor dat de inhoud van de boodschap z'n kracht verliest
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Waar is de griep gebleven vind ik op zich geen gekke vraag


Veel mensen lijken niet te kunnen accepteren dat we simpelweg een mild griepseizoen hebben gehad. Dat we elk jaar 6000 griepdoden moeten hebben ofzo. We hadden in januari dit jaar wel een griepgolfje, en die was toen ook al mild. Op dat moment was covid nog niet eens in Nederland geconstateerd. Dus de griep afschuiven op corona was niet eens mogelijk.

Hieronder nog een mooi grafiekje over griepdoden van de afgelopen 10 jaar. Als je alleen naar de laatste 5 jaar kijkt, kan je inderdaad afvragen of de 400 griepdoden dit jaar niet wat aan de lage kant is. Als je de cijfers van 2010/2011, 2011/2012 en 2013/2014 bekijkt, dan klinkt 400 al ineens een heel stuk normaler. Maar die jaren worden door de tegenpartij natuurlijk netjes buiten beschouwing gelaten.

Afbeelding
bron: RTL artikel van 24 januari
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:31 
 
Hardtraxxer

Khadber schreef:
Ondanks dat een significant deel weinig tot geen klachten heeft ligt een klein deel op de IC en hebben we een enorme druk gehad op ziekenhuisbedden die we in vele jaren niet gezien hebben.


Dat is volgens mij helemaal niet het geval.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-lanceert
https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... ~ab5eb9e0/

De IC's liggen heel vaak in de winter vol en de zorg werkt zich altijd helemaal de pleuris door de bezuinigingen van dit kabinet. Dit jaar is er ineens aandacht voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:34 
 
Hardtraxx Veteran

Wow...

BN'er-campagne tegen coronabeleid is initiatief van Viruswaarheid

Willem Engel strikes again

https://www.nu.nl/media/6079100/bner-ca ... rheid.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Waar is de g[youtube]riep gebleven vind ik op zich geen gekke vraag, de rest is wel typisch ja.


Volgens wat familie in de zorg / huisarts komt het nog wel voor, maar is het influenza vaccin dit jaar zo enorm populair dat er hoogstwaarschijnlijk aankomend jaar een stuk minder griep gevallen zullen zijn, helemaal met social distancing. Paar familieleden hadden een paar weken geleden nog wel de griep.

rikraben schreef:
Positieve tests wil dus niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een besmetting hebt met COVID-19. Hoe groot de kans is dat de test er naast zit hoeft niet onderzocht te worden volgens de meerderheid van de 2e kamer. Dit terwijl heel veel mensen in Nederland hier heel benieuwd naar zijn. Trouwens, heel veel landen zijn kritisch over de test maar Nederland niet.


En hier gaat het weer mis zoals een paar pagina's hiervoor besproken. De test test op genetisch materiaal van het coronavirus, niet op het ziektebeeld of besmettelijkheid. Jouw verwachtingspatroon mbt waarover de test uitslag geeft is, samen met die van een heleboel anderen, hetgeen wat er naast zit.

Khadber schreef:
rikraben schreef:
* De maatregelen nu nog relatief soepel zijn in vergelijking met maart tot mei. Voor veel mensen wel ja, maar voor de 500.000 mensen in Nederland die in de evenementensector werken is er letterlijk niks veranderd.

Klopt en dat is super sneu voor ze. Maar nogmaals: wat is het alternatief? We hebben gezien met verschillende Europese voetbalwedstrijden, Carnaval en café's in wintersportgebieden in Februari/maart grote besmettingshaarden bleken. Waarom zou je dan toestaan dat grote hordes mensen bij elkaar komen als dit verspreiding in de hand werkt?


Dit is precies hoe ik er ook over denk; wat is het alternatief? Je kan zoals een Outsiders wel hard gaan schreeuwen maar de realiteit is dat het Coronavirus nog lang niet weg is en we bovendien de winter in gaan en dit mogelijk de verspreiding in de hand werkt en dat wil je niet versterken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Khadber schreef:
Ondanks dat een significant deel weinig tot geen klachten heeft ligt een klein deel op de IC en hebben we een enorme druk gehad op ziekenhuisbedden die we in vele jaren niet gezien hebben.


Dat is volgens mij helemaal niet het geval.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... d-lanceert
https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... ~ab5eb9e0/

De IC's liggen elke winter vol en de zorg werkt zich altijd helemaal de pleuris door de bezuinigingen van dit kabinet. Dit jaar is er ineens aandacht voor

Wacht even, dit is aantoonbaar niet waar.
Kijk het nieuws van April eens terug. We hebben extra IC plekken moeten vrijmaken, niet alleen in Nederland, maar ook in Italie bijvoorbeeld waar een gigantische piek was in het noorden. Normaal hebben we een X aantal plekken op de IC, dat hebben we meerdere malen verhoogd zien worden en uiteindelijk zelfs in Duitsland patienten moeten stallen omdat onze ICs overvol zaten. Zorgpersoneel was overwerkt omdat er minder zorgmedewerkers per IC bed beschikbaar waren. Er was een wereldwijd tekort aan beademingsapparaten en andere medische hulpmiddelen. Deze combinatie van factoren heb ik in andere winters/lentes nog nooit iets van gehoord.
Ik snap dat er veel beknibbeld word op de zorg, maar volgens het nieuws leek het dit jaar wel erg extreem. Ik heb geen idee waar ik normale cijfers van IC bezetting kan vinden, zou ik wel interessant vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Oh er mag dus geen protest komen van mensen die letterlijk aan alle kanten genaaid worden door de overheid, 0 perspectief krijgen etc


Hoezo 0 perspectief? Als er een vaccin is gaat alles weer naar 'normaal' en kunnen deze artiesten weer in volle clubs en op festivals staan. Nu moet het gewoon even anders, zoals in meerdere branches en niet alleen in de events industrie. We hebben elk weekend meerdere uitverkochte Phoenix feesten, I am Hardstyle gehad in de ziggo dome en er zijn meerdere grote evenementen in Duitlsland. Als we dan even buiten de hardstyle kijken heeft Kraantje Pappie de afgelopen week 16 shows uitverkocht en is er bijvoorbeeld in Utrecht een corona proof theather/concertgebouw gemaakt waar de komende tijd veel concerten zijn en theathervoorstellingen gespeeld worden..

Ik begrijp het volkomen dat artiesten niet blij zijn dat een groot deel van de inkomsten wegvallen, omdat er gewoon veel minder shows zijn op het moment. Maar ze doen net alsof niks mogelijk is en dat niemand op het podium kan staan tijdens corona.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 14:56 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
rikraben schreef:
Positieve tests wil dus niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een besmetting hebt met COVID-19. Hoe groot de kans is dat de test er naast zit hoeft niet onderzocht te worden volgens de meerderheid van de 2e kamer. Dit terwijl heel veel mensen in Nederland hier heel benieuwd naar zijn. Trouwens, heel veel landen zijn kritisch over de test maar Nederland niet.


En hier gaat het weer mis zoals een paar pagina's hiervoor besproken. De test test op genetisch materiaal van het coronavirus, niet op het ziektebeeld of besmettelijkheid. Jouw verwachtingspatroon mbt waarover de test uitslag geeft is, samen met die van een heleboel anderen, hetgeen wat er naast zit.


Nou waar komt die verwachting door? Volgensmij hoor je elke dag in de kranten 'zoveel besmettingen'. En juist het verwachtingspatroon van de rest zit ernaast, aangezien een heel groot deel van Nederland denkt dat je echt altijd Corona hebt als je positief test (klachten of niet). Veel mensen gaan 2 weken in quarantaine zitten door die test, ookal hebben ze geen klachten. Dat is een zieke klap voor de economie waarbij je, lijkt mij, toch wel heeeeel zeker van de zaak moet zijn wil je dit besluiten als regering.
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic