Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 12:52 
 
Hardtraxxer

Spobbertiet schreef:
rikraben schreef:
Citaat:
Je laatste zin bevestigt voor mij iig genoeg aan welke kant van het politieke spectrum je staat :P (L)


Hoezo dat dan? ben wel benieuwd


Als iemand iets in twijfel trekt, meteen bestempelen als op hun hoofd gevallen als baby, aggressive toon, niet open staan voor mensen hun kijk op iets (ook al is de mijne compleet neutraal), etc. etc.

Welke kant van het spectrum mag je zelf invullen :lol:


Oke je bedoelt rechts dus. Ik vind dit meer een links ding maar oké
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Oke je bedoelt rechts dus. Ik vind dit meer een links ding maar oké

Dat doen beide kampen volop. Dat gejank van 'De andere kant doet dat!' is ook irritant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2020 13:21 
 
Hardtraxxer

Das waar, je hebt imo echt aan beide kanten mensen zitten die veel te ver gaan maar dat wisten we natuurlijk al
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2020 22:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Voor de mensen die zich afvragen waarom het nu wel zo snel kan. Helder uitleg, zoals vaker van nosop3.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2020 10:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

MaAr NoS iS lInKsE mEdIa GeStUuRd DoOr De StAaT
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2020 18:08 
 
Hardtraxx Veteran

in de video zegt ie alleen wel dat het niet uit maakt voor lange termijn effecten of je 1 jaar of 15 jaar test maar dat is natuurlijk je reinste bullshit.

Lange termijn effecten, het woord zegt het al, komen pas naar voren na jaren. Dus om nou te zeggen dat het vaccin veilig is vind ik te kort door de bocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2020 19:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Inderdaad weer typisch gevalletje van niet zo hele objectieve berichtgeving. Want objectief was geweest om te benoemen dat lange termijneffecten niet onderzocht kunnen worden binnen een jaar, en dus niet dat het zogenaamd niet uitmaakt of je het 1 jaar test of veel langer (dus bijv. 15 jaar). Dit soort shit gebeurt veel te vaak bij de NOS en dat druist regelrecht in tegen hun eigen missie, maar ik bemoei niet. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2020 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
in de video zegt ie alleen wel dat het niet uit maakt voor lange termijn effecten of je 1 jaar of 15 jaar test maar dat is natuurlijk je reinste bullshit.

Lange termijn effecten, het woord zegt het al, komen pas naar voren na jaren. Dus om nou te zeggen dat het vaccin veilig is vind ik te kort door de bocht.


Fase 3 waarbij lange termijn worden onderzocht, duren vaker 'maar' een aantal maanden tot een jaar. Ik ken uit eigen ervaring zelf een ontwikkeling van een medicijn die ik op de voet heb gevold. Ik ken iemand die bij dit medicijn (niet corona gerelateerd) in de placebo groep zat en dat duurde 6 maanden lang. Terwijl het hele onderzoek van dit medicijn al bijna 30 jaar duurt. Eindstand, de echte lange termijn effecten weten ze eigenlijk niet. Toch hebben ze het uitgebracht nadat fase 3 geslaagd was. Hoe lang een medicijn ontwikkeling duurt zegt dus echt niks over hoeveel ze weten van lange termijn effecten. Meeste jaren zit in onderzoek en politiek. Wat nu dus enorm kan worden ingekort door voorkennis en omdat landen tijdens het onderzoek al afspraken maken. Ze houden zich nog steeds aan de eisen voor een medicijn ontwikkeling.

Dat is wat NOS in dit filmpje duidelijk probeert te maken, vele jaren gaan op aan vooronderzoek, goedkeuring en distributie. De werkelijke lange termijn onderzoek is dus niet 15 jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 08:41 
 
Hardtraxx Veteran

Je kan natuurlijk ook de vraag omdraaien : zijn jullie (de mensen die zeggen dat langdurige effecten wss niet voorkomen) niet bang voor langdurige bijeffecten? Dat is bijvoorbeeld ook voor een rede om geen designer drugs te nemen.


Ik vind het een moeilijk kwestie. Die langdurige effecten zijn eng, alleen moet je soms de overheid wel vertrouwen en is dit goed voor de wereld
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 08:43 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Spobbertiet schreef:
rikraben schreef:

Hoezo dat dan? ben wel benieuwd


Als iemand iets in twijfel trekt, meteen bestempelen als op hun hoofd gevallen als baby, aggressive toon, niet open staan voor mensen hun kijk op iets (ook al is de mijne compleet neutraal), etc. etc.

Welke kant van het spectrum mag je zelf invullen :lol:

Ho ho, dit was niet gericht aan jou he ;) Gebaseerd op de tendens dat mensen steeds meer willen dat ze alles op een presenteerblaadje krijgen en (soms) zelf niet meer kunnen/willen nadenken om iets goed te kunnen interpreteren. Verder snap ik je standpunt betreffende de meerwaarde, maar dat is dan juist voor bovengenoemde doelgroep. Verder eigenlijk wel eens met alles wat MWAT zegt.

P.S.: ik ben niet rechts, vind het eerlijk gezegd ook een beetje kolder om dit te concluderen op basis van een paar forum posts. :kiss2:

Nee okay, goeie discussie is altijd leuk toch

Ik vond het meer ene eigenschap van mensen die links zijn :lol: blijkbaar heerst 't overal :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hele wereld zucht onder corona, maar in land waar virus ontstond is alles weer normaal

https://www.destentor.nl/buitenland/hel ... hb1Apu0FuI
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 15:37 
 
Hardtraxxer



Aanvulling op wat eerder gezegd is over de PCR-test
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Twee aanmerkingen op wat ik zie (ik ben geen dokter).

1. Klinkt logisch wat hij zegt. Weet niet in hoeverre dit waar is. PCR testing zou misschien niet optimaal zijn, maar misschien is er wel niets beters beschikbaar wat we op grote schaal kunnen produceren/beschikbaar hebben.

2. Verder kijkend op zijn kanaal kom ik veel fitness-, vakantie- en fietsfilmpjes tegen en een filmpje over complottheorieen bij Café Weltschmerz. Daar vertelt hij vrijelijk over allerlei complotzaken. Dat doet bij mij redelijk af aan de intenties van meneer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 17:13 
 
Hardtraxx Veteran

Martin Waus schreef:
Hele wereld zucht onder corona, maar in land waar virus ontstond is alles weer normaal

https://www.destentor.nl/buitenland/hel ... hb1Apu0FuI

ik verlang naar een wereld waarin we zelfbehoevend zijn en onafhankelijk van China.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:


Aanvulling op wat eerder gezegd is over de PCR-test



Hij heeft het over dat het wattenstaafje tegen je bloed brein barriere wordt aangedrukt. Dat zegt alweer genoeg over in welk kamp hij zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 19:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Ik vind het lekker makkelijk om nu tegen zeke te zeggen dat hij aangeeft dat het enige wat het RIVM doet angstzaaien is. Dat zegt hij nergens.
Het RIVM heeft een kaart opgesteld om het risico per regio inzichtelijk te maken op basis van een aantal besmettingen per inwoner. Op zich geen slecht idee lijkt me. Zo kunnen mensen het risico per regio enigszins inschatten. Om dan vervolgens de basis van deze kaart (=het aantal besmettingen per 100.000 inwoners) aan te gaan passen zodat het risico hoger lijkt, vind ik belachelijk en misleidend. Dat mag toch best genoemd worden? Op deze manier kun je de kaart aanpassen totdat 1 besmetting per 100.000 inwoners een rood vlak geeft.


Het blijkt inderdaad dat de schaal indeling automatisch wordt aangepast. Geeft RIVM aan in 1 vd reacties op facebook.
Citaat:
De aanpassing van de legenda en kleuren gaat automatisch in het systeem waarin de kaart wordt gemaakt. Het systeem zorgt ervoor dat verschillen zo goed mogelijk zichtbaar zijn. Vandaar dat de schaal/legenda van de kaart soms wordt aangepast. ^ms


Maar iemand heeft dat systeem bedacht.
En het is wat mij betreft volstrekt onlogisch om vanaf 0.5 positieve uitslag een heel gebied meteen lichtgeel te kleuren.
Op die manier draagt het wel degelijk bij aan de beeldvorming dat we zogenaamd nog steeds met een zeer besmettelijk killervirus te maken hebben. Terwijl IC opnames stabiel laag blijven.

Nog zoiets:
'Geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland'. Geen idee hoe ze het berekenen, maar er staat een getal.
Dat was een hele tijd rond de 30.000, vlak voor de één-na-laatste persconferentie was dit plotseling +/- 50.000. En dat getal gebruikt Mark Rutte om het 'gevaar' nog maar eens aan te duiden, zelfs afgelopen persco noemde hij dit getal nog een keer (in de context van "pas geleden hadden we nog..", terwijl het alweer gezakt was naar rond de 30.000.

Reproductiegetal: "Waarde van 14 augustus. Verkregen: 1 september. Wordt wekelijks bijgewerkt."
Lekker actueel. Een waarde van 18 dagen geleden gebruiken. Wat heb je dan aan zo'n getal?

Dan is er nog iets met aerosolen, iets wat door RIVM nog steeds niet als belangrijke besmetting route wordt erkent. Terwijl de VS en Duitsland dat inmiddels wel doen.

RIVM is wat mij betreft echt een lachertje aan het worden.
Dat geklooi met cijfers en rekenmodellen. De problematiek van de PCR-test. Niet actuele data.


Wanneer stopt deze poppenkast..
Zelfs Grapperhaus heeft aangetoond dat ie de maatregelen (inmiddels) onzin vind. Want als ie echt van mening is dat we nog steeds ten alle tijde overal continue 1.5m afstand van elkaar moeten houden, dan had ie z'n schoonmoeder niet geknuffeld en z'n gasten wel gesommeerd om afstand te houden.
Ipv excuses maken (omdat de beelden zijn uitgekomen) kan ie beter de rest van het kabinet overtuigen van de krankzinnigheid. Je raakt niet zomaar besmet als je naast iemand staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2020 20:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
rikraben schreef:


Aanvulling op wat eerder gezegd is over de PCR-test



Hij heeft het over dat het wattenstaafje tegen je bloed brein barriere wordt aangedrukt. Dat zegt alweer genoeg over in welk kamp hij zit.


Ik vind die man ook een beetje dubieus overkomen.
Maar er zijn meerdere artikelen te vinden over de PCR test.

New York Times
https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html3

Duits artikel
https://www.n-tv.de/wissen/Zu-viele-positiv-Getestete-harmlos-article22006224.html

Diederik Gommers:
https://www.linkedin.com/posts/diederik-gommers-3163b333_pcr-en-antistoffen-over-de-tijd-activity-6700444588496224257-IKF7

In de brief van Belgische artsen wordt PCR ook besproken:
https://docs4opendebate.be/open-brief/?fbclid=IwAR3vJiysTjoV7oOtV3Z0-D3b0bXF-z8JJOeKodYqqZlrp1kjc1jtrTxB_nQ

En het volgende artikel beschijft exact hoe ik er ook in sta:
https://www.wyniasweek.nl/regering-dit-is-uw-exit-voor-de-coronacrisis-de-omgekeerde-lockdown/
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 03:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo veel gegevensstromen die elkaar niet rijmen. Ik hunker naar oude tijden waar ik zowat 10 huisgenoten had die biotechnologie studeerden. Misinformatie zou dan vóór het 1e bakje koffie naar het hiernamaals geholpen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 09:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
De aanpassing van de legenda en kleuren gaat automatisch in het systeem waarin de kaart wordt gemaakt. Het systeem zorgt ervoor dat verschillen zo goed mogelijk zichtbaar zijn. Vandaar dat de schaal/legenda van de kaart soms wordt aangepast. ^ms


Maar iemand heeft dat systeem bedacht.
En het is wat mij betreft volstrekt onlogisch om vanaf 0.5 positieve uitslag een heel gebied meteen lichtgeel te kleuren.
Op die manier draagt het wel degelijk bij aan de beeldvorming dat we zogenaamd nog steeds met een zeer besmettelijk killervirus te maken hebben. Terwijl IC opnames stabiel laag blijven.


Je begrijpt hoop ik dat dit soort visualisatiepakketten in de regel worden ontworpen voor algemeen gebruik en niet specifiek voor kaartjes met besmettingsgevallen. Dit algoritme kan niet weten dat we alleen geïnteresseerd zijn in gehele getallen en dat 0.5 in deze context een beetje vreemd is. Wel eens dat dat beter gecheckt had kunnen worden voordat deze grafiek de wereld ingeslingerd werd, aangezien dit alleen maar verwarring teweeg brengt.

Begin dit jaar had de NOS overigens een kaartje met besmettingsgevallen per land, aangegeven met verschillende tinten rood. In het begin was de donkerste rood gelijk aan 1.000+, maar aangezien het aantal besmettingen in China, Italië en Iran toen door het dak ging was diezelfde kleur rood daarna gelijk aan 10.000+. Later werden de getallen ook nog aangepast van "totaal aantal besmettingen" naar "totaal aantal besmettingen per 100.000 inwoners". In beide gevallen hoorde je daar niemand over janken. Gevalletje selectieve verontwaardiging dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Zelfs Grapperhaus heeft aangetoond dat ie de maatregelen (inmiddels) onzin vind. Want als ie echt van mening is dat we nog steeds ten alle tijde overal continue 1.5m afstand van elkaar moeten houden, dan had ie z'n schoonmoeder niet geknuffeld en z'n gasten wel gesommeerd om afstand te houden.

En hier laat je maar weer zien hoe erg je uit je nek lult. Toevallig heb ik veel van dat debat gezien en het moment dat Baudet precies zei wat jij nu zegt, werd Grapperhaus redelijk opgewekt want dat wou hij direct tegenspreken.

Hou je bij de feiten of zeg niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:20 
 
Hardtraxx Veteran

Een feit is dat Grapperhaus zich niet aan de regels hield (en dus indirect laat zien dat hij het virus niet gevaarlijk vindt). Niks is dat hij opgewekt reageerde.

Het is gewoon dom van hem, en ondanks dat ik hem wel nog kan vertrouwen, snap ik dat veel mensen niet meer naar hem luisteren omdat die hypocriet handelt. Denk even aan de mensen die afgelopen tijd afstand moesten houden bij begrafenissen e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Een feit is dat Grapperhaus zich niet aan de regels hield (en dus indirect laat zien dat hij het virus niet gevaarlijk vindt). Niks is dat hij opgewekt reageerde.

Het is gewoon dom van hem, en ondanks dat ik hem wel nog kan vertrouwen, snap ik dat veel mensen niet meer naar hem luisteren omdat die hypocriet handelt. Denk even aan de mensen die afgelopen tijd afstand moesten houden bij begrafenissen e.d.


Dit is natuurlijk niet waar he. Je kunt iets gevaarlijk vinden en niet de regels naleven. Ik acht het virus wel als gevaarlijk (voor bepaalde doelgroepen) en ik hou mij ook echt niet altijd aan de regels. Ik vind het ook goed dat je boete krijgt als je je mobiel pakt tijdens het fietsen maar ik pak ook soms mn mobiel om een nummer te skippen of een appje snel te lezen. Zo kun je tig voorbeelden geven waarin je hypocriet kan zijn.

Desalniettemin vind ik het ook dom van Grapperhaus. Als hij nou zei dat het belangrijk is om de regels na te leven maar dat hij begrijpt dat het niet altijd lukt, dan was er niks aan de hand. Maar hij was degene die er zo op hamert dat je de regels moet naleven en dat je anders asociaal bent als je het niet doet. Dat stukje maakt het zo hypocriet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Losstaand van je standpunt over corona/maatregelen, is Grapperhaus wel de minister die minder festivals wil. Grijp deze kans om van hem af te komen zou ik zeggen (ik neem aan dat het overgrote deel van dit forum nog wel graag naar festivals zou gaan) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:45 
 
Hardtraxxer

Het was waarschijnlijk een heel emotionele dag voor hem. Dat je brein dan even wat minder bezig is met het inschatten van risico's en/of het daarnaar handelen is op zich wel te begrijpen toch?. Zeker als een onzichtbaar virus de dreiging is. Als iedereen op de foto's zich aan de regels hield dan was het weer van: kijk ons eens ons aan de regels houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mensen die Grapperhaus verdedigen... helemaal koekoek.

Weet je voor wie het ook een emotionele dag was? Mensen die hun dierbaren moesten begraven in deze tijden. Waarbij soms maar een handjevol mensen aanwezig mocht zijn en te alle tijden anderhalve meter afstand gehouden moest worden. Wat Grapperhaus heeft gedaan is, hoewel begrijpelijk want normaal gedrag op je bruiloft, een dikke middelvinger naar die mensen en iedereen die een boete heeft gekregen voor het niet naleven van de regels. Ik snap niet dat die man zijn functie mag houden. Hypocriete zak.

Heb sowieso een hekel aan hypocriete mensen. Als je overal zit te verkondigen de je de coronaregels goed vindt, houd je er dan verdomme ook zelf aan en houd anders je bek.
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic