Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2020 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
SL8492 schreef:
https://nos.nl/artikel/2345753-derde-steunpakket-coronacrisis-soberder-maar-gerichter.html

- Voor de evenementenbranche neemt het kabinet pas speciale maatregelen als dat zin heeft.

Brand maar los.


Lekker vaag, wat bedoelen ze hier mee?


Dat we 12 september naar Phuture Noize X-Qlusive gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2020 23:03 
 
Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:
https://nos.nl/artikel/2345753-derde-steunpakket-coronacrisis-soberder-maar-gerichter.html

- Voor de evenementenbranche neemt het kabinet pas speciale maatregelen als dat zin heeft.

Brand maar los.


Pas als 75% failliet is?

Volgens mij hebben die maatregelen aardig zin op dit moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2020 08:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zag op de insta van dbstf dat ze in Finland al aardig mogen feesten :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2020 10:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://healthacademy-web.radboudumc.nl/rhasurvey/index.php?r=survey/index/sid/814276&lang=nl&newtest=Y

Gisteren deze landelijke enquete ingevuld over feesten in coronatijd. Allemaal vragen over (eventuele) maatregelen op evenementen in de toekomst en meer. Wel interessant om in te vullen, hopelijk wordt ook iets mee gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2020 12:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
https://nos.nl/artikel/2345753-derde-steunpakket-coronacrisis-soberder-maar-gerichter.html

- Voor de evenementenbranche neemt het kabinet pas speciale maatregelen als dat zin heeft.

Brand maar los.

Poeh, hele artikel toch wel somber hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2020 21:42 
 
Hardtraxxer

roy_ schreef:
Zag op de insta van dbstf dat ze in Finland al aardig mogen feesten :loving:

Tot 500 mensen zonder restricties als ik het snel even lees.
Dit leken mij er meer trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 09:21 
 
Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
SL8492 schreef:
https://nos.nl/artikel/2345753-derde-steunpakket-coronacrisis-soberder-maar-gerichter.html

- Voor de evenementenbranche neemt het kabinet pas speciale maatregelen als dat zin heeft.

Brand maar los.


Pas als 75% failliet is?

Volgens mij hebben die maatregelen aardig zin op dit moment.


Het is geen geheim dat onze minister van Justitie minder evenementen/festivals wilt in het land, dit ziet er uit al een kans voor ze om dit te realiseren
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 10:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sappers schreef:
roy_ schreef:
Zag op de insta van dbstf dat ze in Finland al aardig mogen feesten :loving:

Tot 500 mensen zonder restricties als ik het snel even lees.
Dit leken mij er meer trouwens.

Leken er zeker meer.

Ik loop op de zaken vooruit maar zat er naar aanleiding van die beelden ineens aan te denken dat er misschien wel een kans (klein soit) bestaat dat de hele evenementenbranche hier op z’n gat gaat omdat organisaties het hoofd niet boven water kunnen houden. Moeten wij Nederlanders ineens naar Finland of Frankrijk voor een feest in plaats van andersom :’)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoop het niet. Denk dat ik tijdens zo'n busreis ook al wel aardig zal sneuvelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zelfs al zou de hele branche omvallen, het zal dan niet lang duren voordat er nieuwe partijen opstaan omdat ze nieuwe kansen zien. Natuurlijk zal dat dan niet meteen in de orde van grootte als een Q-dance of b2s zijn, maar kleinschalig beginnen en dan doorgroeien zoals bijvoorbeeld Shockerz afgelopen jaren toch wel redelijk goed is gelukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laatst stond er een heel verhaal ergens over hoe ze de feesten houden in de Marktkantine.

https://fhm.nl/de-marktkantine-dansen-corona/
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 21:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Beetje als Phoenix100 met 100 man en zitplekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2020 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Zelfs al zou de hele branche omvallen, het zal dan niet lang duren voordat er nieuwe partijen opstaan omdat ze nieuwe kansen zien. Natuurlijk zal dat dan niet meteen in de orde van grootte als een Q-dance of b2s zijn, maar kleinschalig beginnen en dan doorgroeien zoals bijvoorbeeld Shockerz afgelopen jaren toch wel redelijk goed is gelukt.

Als de groten vallen ben je ik weet niet hoeveel jaar verder voordat je weer festivals hebt zoals we die hadden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 08:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraag me af hoeveel kosten ze maandelijks nou eigenlijk nu hebben.
Ik denk altijd dat ze forse winst maken met zulke events en dus ook wel een aardige buffer hebben nu.

Dit jaar word niets meer uitgegeven aan events. Dus je hebt dan alleen personeel denk ik dan?

Na, zal het niet weten
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 08:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Dus je hebt dan alleen personeel denk ik dan?

Na, zal het niet weten

Goed dat je zelf al tot die conclusie kwam ;)
Ik noem even een aantal kosten, zeker niet compleet: energiekosten, bedrijfsruimte(s) huur/hypotheeklasten, verzekeringen, allerlei contracten (bijv. (mobiele) telefoon etc.), onderhoudskosten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 09:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vraag me af hoeveel kosten ze maandelijks nou eigenlijk nu hebben.
Ik denk altijd dat ze forse winst maken met zulke events en dus ook wel een aardige buffer hebben nu.

Dit jaar word niets meer uitgegeven aan events. Dus je hebt dan alleen personeel denk ik dan?

Na, zal het niet weten

Vraag de jaarrekening op en je weet het :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 09:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Nuracore schreef:
Dus je hebt dan alleen personeel denk ik dan?

Na, zal het niet weten

Goed dat je zelf al tot die conclusie kwam ;)
Ik noem even een aantal kosten, zeker niet compleet: energiekosten, bedrijfsruimte(s) huur/hypotheeklasten, verzekeringen, allerlei contracten (bijv. (mobiele) telefoon etc.), onderhoudskosten.


Vandaar ook mijn vraag, maar inderdaad klinkt wel logisch zo.

ze zitten denk ik rond de 40/60 werknemers, dat is al maandelijks boven de 150.000 aan salariskosten alleen al.
Dan inderdaad de bovengenoemde kosten, pfoe

Henk-Jan schreef:
Nuracore schreef:
Vraag me af hoeveel kosten ze maandelijks nou eigenlijk nu hebben.
Ik denk altijd dat ze forse winst maken met zulke events en dus ook wel een aardige buffer hebben nu.

Dit jaar word niets meer uitgegeven aan events. Dus je hebt dan alleen personeel denk ik dan?

Na, zal het niet weten

Vraag de jaarrekening op en je weet het :P


Jaarrekening is dan van 2019. niet representatief m.b.t. wat nu de kosten en inkomsten zijn.


Edit:
Ik zag dit trouwens op linkedin voorbij komen, misschien wel interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
aarrekening is dan van 2019. niet representatief m.b.t. wat nu de kosten en inkomsten zijn.

Dat klopt echter moet de JR ook altijd een toekomstparagraaf hebben en zijn organisaties die geraakt worden door COVID-19 verplicht om scenario analyses (ivm going concern) uit te voeren op basis van de kennis van nu. Ik kan mij zo voorstellen dat gezien de grote impact hier wel eea over vermeld wordt in de jaarrekening ^^ .
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 12:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Nuracore schreef:
aarrekening is dan van 2019. niet representatief m.b.t. wat nu de kosten en inkomsten zijn.

Dat klopt echter moet de JR ook altijd een toekomstparagraaf hebben en zijn organisaties die geraakt worden door COVID-19 verplicht om scenario analyses (ivm going concern) uit te voeren op basis van de kennis van nu. Ik kan mij zo voorstellen dat gezien de grote impact hier wel eea over vermeld wordt in de jaarrekening ^^ .

Yup, en je ziet de "buffer" waar je het over hebt. Kun je met de kosten van 2019 een inschatting maken in hoeverre ze die buffer nog kunnen uitputten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuws over opengaan van clubs/evenementen:
https://www.nporadio1.nl/nos-radio-tour ... tober-open
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2020 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rutte heeft net bekend gemaakt dat op advies van het OMT discotheken en clubs gesloten blijven. Jammer, maar helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2020 10:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
Daar komt bij dat een aantal experts zich kritisch over het gebruik van de PCR-test heeft uitgelaten en ik kan ze daar wel in volgen. De test is in staat om een stukje RNA-virus aan te tonen en meer ook niet. Of dit een ander RNA-virus is dan COVID-19 kan geen onderscheid in gemaakt worden. Zelfs wanneer het virus niet meer actief was op het moment van het afnemen van de test kan niet gezegd worden. Het toont alleen aan dat er een stukje RNA-virus in je neus of keelholte aanwezig was. En op basis daarvan worden nu deze vergaande maatregelen weer genomen en angst gezaaid. Ik ben het met Zeke eens dat de nuance volledig ontbreekt. Zelfs dhr van Dissel heeft aangegeven dat waarschijnlijk maar een klein deel van de positief geteste personen daadwerkelijk COVID-19 heeft.



Bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2020 13:14 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Jawel schreef:
Daar komt bij dat een aantal experts zich kritisch over het gebruik van de PCR-test heeft uitgelaten en ik kan ze daar wel in volgen. De test is in staat om een stukje RNA-virus aan te tonen en meer ook niet. Of dit een ander RNA-virus is dan COVID-19 kan geen onderscheid in gemaakt worden. Zelfs wanneer het virus niet meer actief was op het moment van het afnemen van de test kan niet gezegd worden. Het toont alleen aan dat er een stukje RNA-virus in je neus of keelholte aanwezig was. En op basis daarvan worden nu deze vergaande maatregelen weer genomen en angst gezaaid. Ik ben het met Zeke eens dat de nuance volledig ontbreekt. Zelfs dhr van Dissel heeft aangegeven dat waarschijnlijk maar een klein deel van de positief geteste personen daadwerkelijk COVID-19 heeft.



Bron?




Citaat:
Met een PCR-test kan je, zoals NUcheckt al eerder schreef, niet aantonen of je op dat moment besmettelijk bent, en of het virus in je lichaam dus infectueus is. Met een PCR-test kan je wel betrouwbaar nagaan of je geïnfecteerd bent door het coronavirus. De PCR-test is dus niet frauduleus, zoals naar aanleiding van deze quote wordt gesteld op sociale media.


https://www.nu.nl/nucheckt/6071555/nuch ... atest.html

Nu.nl gaat wel erg hard in de verdediging lijkt het haha. Plus ze laten het lijken alsof alleen mensen met klachten een coronatest doen maar dat is zeker niet het geval, ook heel veel mensen die uit risicogebieden komen enz.

Maar het is volgensmij zo dat er een aardig groot deel vals positief is daardoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2020 17:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:whistle:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2020 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zodat je kaart beter kan lezen. Op een staafdiagram met inwoners van Nederlandse dorpen ga je ook geen schaal van 1 miljoen gebruiken, dan is elke staaf even hoog. Doe eens niet alsof de RIVM als enige doel heeft om angst te zaaien bij de Nederlandse bevolking :yawn:
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic